![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 18 januari 2008 om 18:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Banneling
|
![]() Oecumene is eigenlijk nonsens vanuit een dogmatisch christelijk oogpunt (én vanuit een islamitisch oogpunt). Als men er van uitgaat dat men de absolute, enige waarheid heeft dan kan men niet akkoord gaan met mensen die een andere absolute waarheid verkondigen. Oecumene is gewoon een fatamorgana van dromers, maar wordt door de betrokken godsdiensten op hoogste niveau niet echt au serieux genomen. Men zou de poten onder zijn eigen stoel (in casu de Heilige Stoel) wegzagen, moest men 'oecumenische samenwerking' ernstig nemen.
Laatst gewijzigd door system : 18 januari 2008 om 18:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vandaar dat de wereld beter af is zonder Verkondigers Van De Grote Waarheid.
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het altijd merkwaardig dat sommigen - meestal dan nog eens ongelovigen - in dergelijke gevallen bakken kritiek uitgieten over de Kerk, terwijl het tenslotte over een interne zaak gaat van een kerkgemeenschap. Zouden dezelfde evenveel kritiek uiten als ze eens wisten dat bijvoorbeeld boeddhisten hun rituelen ook rugwaarts van de gelovigen en richting hun boeddhabeelden verrichten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Boeddhisten doen dat bij mijn weten niet (of misschien toch minder manifest). Wie de bal kaatst moet hem verwachten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mocht morgen de paus beslissen dat de gewaden van de priesters blauwgestreept met gele bollen en rode vierkanten dienen te zijn, who cares...?
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 25 januari 2008 om 16:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wie de bal kaatst moet hem verwachten. Zolang dat klotegedoe met geld van ongelovigen gefinanciëerd wordt, kunnen ze kritiek verwachten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er zijn evenwel belangrijker zaken dan de positie van een altaar.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 25 januari 2008 om 16:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het u evenwel kan troosten, reeds vele malen heb ik op dit forum geschreven dat ik voorstander ben van het Duits-Oostenrijks-Zwitsers systeem, nl. enkel gelovigen betalen de Kerk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor het overige denk ik dat u wel een heel rooskleurig en bijgewerkt beeld heeft van het boeddhisme. Hoogstwaarschijnlijk heeft u nog nooit gehoord over de theocratische staat Tibet die de Dalai Lama nog steeds nastreeft te herstellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#115 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waar ik wel een probleem mee heb is hun gebrek aan respect voor de godsdienstvrijheid. Ik ben geen katholiek en wil me niet onderwerpen aan hun dogma's, maar zij willen mij wel via wettelijke omweg dwingen te leven volgens hun geloofsregels. Volgens het katholieke geloof mogen 2 mannen of vrouwen niet huwen. Geen enkel probleem als ze zouden vragen aan de katholieken om niet te huwen met iemand van hetzelfde geslacht. Anders wordt het als ze dag dogma wettelijk willen vast leggen en ook niet-katholieken willen verbieden om te huwen met iemand van hetzelfde geslacht (en dus hun katholieke geloofsregels aan anders-denkenden willen op leggen). Katholieken mogen mij zondig vinden, en mijn gedrag af keuren (ook al is het wat vreemd om gedrag af te keuren dat niemand schade berokkent), maar dan mag ik ook zeggen dat ik het onbeleefd vindt dat je je rug draait naar je "gesprekspartner" (en inderdaad, dan mogen zij ook zeggen dat het vreemd is dat ik mij daaraan stoor). Maar ik wil helemaal niet verbieden dat pastoors met hun rug naar het publiek staan. Bij mijn weten is de Paus een buitenlandse absolute monarch. Die kan natuurlijk kritiek hebben over de politiek gevoerd in een ander land, maar dat zal hij er ook moeten tegen kunnen dat niet-Vatikaners kritiek uit over zijn ministaatje. Diplomatiek is het wel niet zo kies natuurlijk. Alsof Sarko of Bea zou zeggen hoe we België/Vlaanderen moeten runnen... Boeddhisten komen hier niet zeggen hoe wij moeten leven. Een democratisch Tibet geniet natuurlijk mijn voorkeur., maar das een beetje off-topic...
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " Laatst gewijzigd door Fozzie : 26 januari 2008 om 18:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar heb ik hoegenaamd geen problemen mee. Natuurlijk is dat ook een zwaard dat aan beide zijden snijdt: ook de gelovige mag, indien hij vindt dat hij in zijn geloof beledigd wordt, zijn ongenoegen uiten. U mag kritiek geven, maar wij mogen als gelovige ook kritiek geven op de kritiek. Dat lijkt me heel logisch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als gelovige mag ik mij weldegelijk binnen de democratische rechtsorde organiseren om onze waarde maatschappelijk te laten honoreren. Vrijzinnigen doen dat ook. Ik zou dus hoegenaamd niet weten waarom gelovigen dat plotseling niet meer zouden mogen doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |