Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 januari 2008, 17:14   #101
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ambiorix, Islamitische scholen mogen.Maar; ofwel moeten ze zelf in doorstudeermogelijkheden en werkgelegenheid voorzien, of het onderwijs richten op functioneren binnen onze samenleving, daar gaat dus ook de discussie over.

Je mag je kleden hoe je wilt.Maar je mag niet stellen; en dus ga ik zo gekleed steeds en overal! Al ooit een Jood horen roepen slachtoffer van racisme te zijn, omdat hij niet in vol chassidisch ornaat achter een bali kan?

Ei s verschil tussen persoonlijke en maatschappelijk leefsfeer, Joden erkennen dit en moslims sommige dan, toch niet!
Edina wat de meerderheid van moslims denken weet jij al evenmin als ikzelf.
Wel denk ik meer en met grotere groepen, langer en met een bijzonder divers gezelschap moslims in Antwerpen jaren te hebben gewerkt dan jij naar alle waarschijnlijkheid deed.
Ik heb er geen probleem mee als je inhoudelijk verschilt van mening maar je bent vaak naar andere meningen ronduit kleinerend naar de persoon, bij mij, bij circe en iederen die jou tegenspreekt.
Waarschijnlijk kom je dus uit de sociale sector.
dus gij zegt: zowel moslims en joden moeten dezelfde regels krijgen achter een bali, en dezelfde regels op straat? (en dezelfde regels wat betreft scholen)?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 17:33   #102
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edina
Maar het conflict leeft ook heel erg bij joden. Getuige daarvan zijn de stroom aan lezersbrieven ed die de media overspoelen telkens wanneer er kritiek op Israël komt.
Ha sinds wanneer zie jij al die brieven verschijnen?
Ik zie vooral deze die niet in de pers mogen komen
http://lezersbrieven.wordpress.com/

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 17:42   #103
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nee, Ambiorix, ik zeg; iedereen moet binnen publieke ruimte en ambt een bepaalde neutraliteit handhaven, gezien diversiteit in opvatting, dat is de essentie van onderling respect en niemand mag zijn overtuiging als dominant naar anderen opdringen.
Daarom vind ik dat moslima's niet kunnen eisen dat hoofddoeken achter de bali moeten.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 17:58   #104
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee, Ambiorix, ik zeg; iedereen moet binnen publieke ruimte en ambt een bepaalde neutraliteit handhaven, gezien diversiteit in opvatting, dat is de essentie van onderling respect en niemand mag zijn overtuiging als dominant naar anderen opdringen.
Daarom vind ik dat moslima's niet kunnen eisen dat hoofddoeken achter de bali moeten.
Awel???
dan zijt ge toch voor gelijkberechtiging van joden en moslims??

Is dat nu echt te moeilijk?
Oud 24 januari 2008, 19:15   #105
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
EN DAN??
iedereen gelijk voor de wet. Als moslims zich moeten integreren moeten joden dat ook.
joodse scholen toelaten? ->moslimscholen toelaten
joodse klederdracht en uiterlijk vrij laten kiezen? -> hoofddoek toelaten
etc etc (en ook omgkeerd dus)

consequentie dus aub.
Zo is dat. Alleen hoort men daar weinig over bij het Vlaams Belang, nu dat het VB een tijdelijk verbond heeft gesloten met de Antwerpse joden tegen de islamieten.

Laatst gewijzigd door system : 24 januari 2008 om 19:16.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 20:46   #106
Hoogmoed
Gouverneur

Hoogmoed's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Zo is dat. Alleen hoort men daar weinig over bij het Vlaams Belang, nu dat het VB een tijdelijk verbond heeft gesloten met de Antwerpse joden tegen de islamieten.

Ik noem dit het verbond met de duivel...

Ik zie Philip Dewinter nog met zijn uitgestrekte arm in het parlement trouw zweren aan de grondwet...

En dan gaat hij een verbond sluiten met diegene die massaal zijn uitgeroeid door diegene met hun uitgestrekte arm...

Divide et impera .... Panem et circenses

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Hoogmoed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 21:23   #107
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
Ik noem dit het verbond met de duivel...

Ik zie Philip Dewinter nog met zijn uitgestrekte arm in het parlement trouw zweren aan de grondwet...

En dan gaat hij een verbond sluiten met diegene die massaal zijn uitgeroeid door diegene met hun uitgestrekte arm...
die zever plakt allang niet meer... dat fototje is al lang achterhaalt !!

enkel blokwatchers en andere linkiewinkies geloven daar nog in
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 21:28   #108
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
In Brussel werd jaren terug geschoten op de Grote Synagoge. De kogelgaten zijn jarenlang zichtbaar gebleven.

In Brussel is een joodse school. Enkele jaren terug gingen de kinderen nog gewoon te voet naar de dichtstbijzijnde tramhalte. Nu mag dat niet meer. Verboten.
Omdat de kinderen achtervolgd en bedreigd werden. Op een dag zijn ze zelfs stenen gaan gooien naar de op de tram wachtende kinderen. Eén jongen van 13 belandde in het ziekenhuis.
Nu mogen joden en vooral kinderen in Brussel niet meer op straat zichtbaar bv een keppel dragen. De politie heeft het uit veiligheidsredenen afgeraden.
De politie heeft de kinderen van de joodse school ook verboden om nog de tram te nemen bij de school.

Ahum.

doodnormaal zeker ????
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 24 januari 2008, 21:30   #109
system
Banneling

Standaard

Ik hoor Dewinter nooit klagen over het keppeltje of over de lange zwarte kledij van de Antwerpse joden. Maar een hoofdoek? Dat is doodzonde. Twee maten en twee gewichten. Een dubbele moraal, dat is de moraal van het VB.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 21:34   #110
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Hoeveel keer is dit al gebeurt Circe? Een beetje ernstig blijven hé. En trouwens, waarom zouden dan precies de joden speciale bescherming moeten hebben? De joodse wijk werd nog nooit het slachtoffer van rellen.

Ja, die aanslagen waarvoor nooit bewijzen werden geleverd, noch verdachten werden veroordeeld. Je zal toch met wat meer concreet moeten afkomen dan dat hoor. Trouwens die betonblokken werden ook niet naar aanleiding daarvan geplaatst.

Aangezien er geen moslimscholen zijn, is het nogal moeilijk om daar aanslagen op te plegen. Maar er zijn al genoeg racistische aanslagen geweest waarbij andere bevolkingsgroepen het slachtoffer waren. Blijkbaar heb je nogal een selectief geheugen. Of je bent je niet bewust van het feit dat een aanslag geen bom vereist.

Voor de rest mag je je smerige insinuaties bijhouden. Het is ronduit zielig hoe je mij telkens weer probeert woorden in de mond te leggen.

daar weten ze in Antwerpen aan het Kiel meer van selectief kort van geheugen ?

Daar werden verschillende keren joodse kinderen achtervolgd en in mekaar geslagen door groepjes jongeren...

Je moet wel iemand die aanslagen gepleegd hebben... 't waren toch geen tuinkabouters of marsmannetjes

Het incident in Beringen al vergeten aan die school met Joodse kinderen... toen er met stenen werd gegooid

och ja, ze zijn zo lief...
Oud 24 januari 2008, 21:38   #111
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik hoor Dewinter nooit klagen over het keppeltje of over de lange zwarte kledij van de Antwerpse joden. Maar een hoofdoek? Dat is doodzonde. Twee maten en twee gewichten. Een dubbele moraal, dat is de moraal van het VB.
da's ook het punt van de man in het openingsbericht.

En idd een feit waar VB'ers niet graag aan herinnerd worden
Oud 24 januari 2008, 21:43   #112
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Geweld in en rond Antwerpse school. (eind maart 2006)

“School had dit kunnen voorkomen door in te grijpen na eerdere feiten”

Er had zich nog voor de oproep van het parket naar jongeren toe die slachtoffer werden van verregaande pesterijen zoals het ‘incident’ van 16 maart op de stoep voor ‘La Grappa’, al een slachtoffer gemeld. Uit dezelfde school nog wel. En wellicht met dezelfde daders. Na de mediaherrie komt zijn vader er nu ook mee naar buiten. Wat de knaap overkwam noemt hij slechts het topje van de ijsberg, die de school onder de waterlijn probeert te houden. Ook zouden drie ‘happy snappings’ op het Internet en de gsm’s van de jongens uit Hoboken zijn gevonden. Er wordt onderzocht of de twee recente slachtoffers er op acteren. De directie is niet te spreken over de gang van zaken.

Op 6 maart was de 15-jarige ‘Mario’ (fictieve naam) al op dezelfde manier aangepakt, op de stoep voor de school: “Plots, zonder enige aanleiding, grepen ze me vast. Met zeven of acht waren ze. Ik werd in elkaar geslagen en getrapt, net als die andere jongen.

Of misschien was er wél een aanleiding: kort daarvoor had een Marokkaanse jongen me afgeperst. Omdat ik zegde dat hij bij een ander moest gaan bedelen, zou hij er zijn ‘grote broeders’ bij halen”.

Schuldig verzuim

Mario herkende drie van zijn aanvallers in het fotoalbum bij de politie. Zij zitten nu in Everberg of Mol voor de feiten van 16 maart. Ook de afperser werd herkend, maar die was de dag daarop al weer in de school. “Als er na het incident met mijn zoon was ingegrepen, dan hadden diezelfde knapen die andere jongen nooit kunnen aanpakken. Noemen ze die houding van de schooldirectie niet ‘schuldig verzuim’? Ook het CLB kon niks doen. Alles werd toegedekt”, zegt zijn vader.

De jongen praatte voor het eerst met de huisarts over de pesterijen die aan de basis lagen van zijn fysieke letsels. “Maar het is vooral zijn ziel die in elkaar getrapt is. Hij is ingestort”, zo nog de vader. “In totaal heeft hij dit schooljaar al twee maanden gemist. Elke ochtend staat hij doodsangsten uit. Ik moet hem naar school begeleiden. Hij probeert steeds iets te laat te komen om op de straat of de speelkoer een confrontatie met de bende te vermijden. In plaats van begrip en hulp krijgt Mario strafstudie”.

“Ik heb bewust voor die katholieke school gekozen. We hadden nooit kunnen denken dat er Amerikaanse toestanden heersen, met gangs, wapens en systematische pesterijen. De directie heeft er weet van maar probeert alles met de mantel der liefde te bedekken. ‘Vooral niet naar de politie stappen’, krijgen we te horen”.

Dit komt uit een tekst van op www.politics.be, een artikel van Jan Heuvelmans.
Oud 24 januari 2008, 22:13   #113
Hoogmoed
Gouverneur

Hoogmoed's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
Geweld in en rond Antwerpse school. (eind maart 2006)

“School had dit kunnen voorkomen door in te grijpen na eerdere feiten”

Er had zich nog voor de oproep van het parket naar jongeren toe die slachtoffer werden van verregaande pesterijen zoals het ‘incident’ van 16 maart op de stoep voor ‘La Grappa’, al een slachtoffer gemeld. Uit dezelfde school nog wel. En wellicht met dezelfde daders. Na de mediaherrie komt zijn vader er nu ook mee naar buiten. Wat de knaap overkwam noemt hij slechts het topje van de ijsberg, die de school onder de waterlijn probeert te houden. Ook zouden drie ‘happy snappings’ op het Internet en de gsm’s van de jongens uit Hoboken zijn gevonden. Er wordt onderzocht of de twee recente slachtoffers er op acteren. De directie is niet te spreken over de gang van zaken.

Op 6 maart was de 15-jarige ‘Mario’ (fictieve naam) al op dezelfde manier aangepakt, op de stoep voor de school: “Plots, zonder enige aanleiding, grepen ze me vast. Met zeven of acht waren ze. Ik werd in elkaar geslagen en getrapt, net als die andere jongen.

Of misschien was er wél een aanleiding: kort daarvoor had een Marokkaanse jongen me afgeperst. Omdat ik zegde dat hij bij een ander moest gaan bedelen, zou hij er zijn ‘grote broeders’ bij halen”.

Schuldig verzuim

Mario herkende drie van zijn aanvallers in het fotoalbum bij de politie. Zij zitten nu in Everberg of Mol voor de feiten van 16 maart. Ook de afperser werd herkend, maar die was de dag daarop al weer in de school. “Als er na het incident met mijn zoon was ingegrepen, dan hadden diezelfde knapen die andere jongen nooit kunnen aanpakken. Noemen ze die houding van de schooldirectie niet ‘schuldig verzuim’? Ook het CLB kon niks doen. Alles werd toegedekt”, zegt zijn vader.

De jongen praatte voor het eerst met de huisarts over de pesterijen die aan de basis lagen van zijn fysieke letsels. “Maar het is vooral zijn ziel die in elkaar getrapt is. Hij is ingestort”, zo nog de vader. “In totaal heeft hij dit schooljaar al twee maanden gemist. Elke ochtend staat hij doodsangsten uit. Ik moet hem naar school begeleiden. Hij probeert steeds iets te laat te komen om op de straat of de speelkoer een confrontatie met de bende te vermijden. In plaats van begrip en hulp krijgt Mario strafstudie”.

“Ik heb bewust voor die katholieke school gekozen. We hadden nooit kunnen denken dat er Amerikaanse toestanden heersen, met gangs, wapens en systematische pesterijen. De directie heeft er weet van maar probeert alles met de mantel der liefde te bedekken. ‘Vooral niet naar de politie stappen’, krijgen we te horen”.

Dit komt uit een tekst van op www.politics.be, een artikel van Jan Heuvelmans.
....
Maar tja voor populisme heeft men geen brains nodig, enkel goedkope oneliners volstaan.
Moest het vandaag populair zijn om over de joden te bashen , dan stonden jij met je "partij" op de eerste rij om er aan mee te doen...

vlaamse kracht pfff... die vind men zeker niet bij het vlaams belang...

Divide et impera .... Panem et circenses

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Hoogmoed is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be