![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
Bekijk resultaten enquête: Overleeft het kartel CD&V/NV-A het juli-accoord? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
11 | 26,19% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
31 | 73,81% |
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dan wel terechte excuses. En die heeft Leterme dus niet! Wat heeft de N-VA trouwens bereikt? Wordt BHV soms gesplitst zonder prijs? Is er garantie op de broodnodige staatshervorming? Nochtans zit die partij niet achter een cordon. Ze werd wel even machteloos gemaakt in het 'Vlaams' (bw�*�*�*�*k) kartel als het VB achter het cordon en in de oppositie.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 19 maart 2008 om 15:09. |
|
![]() |
![]() |
#102 |
Gouverneur
|
![]() ja ,Dewever is 2 weken geleden met stalinistische score geplebiciteerd ...
#103 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het uitgangspunt van het kartel en VB verschilt wel: de enen willen België niet opblazen , de andere wel . Ik denk dat het enig beoordelingscriterium voor de vlaamse autonomisten (confederalisten en separatisten) is wie de autonomie reëel dichterbij brengt . Het kartel krijgt nog tot juli een kritisch te volgen respijt . Indien het resultaat volledig nihil zou zijn, zowel voor het kartel en per definitie voor VB , moeten de autonomisten andere strategiën en tactieken uitproberen : Forza Flandria bijvoorbeeld .
![]() |
#104 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De uitslag weerspiegelde het vertrouwen van de leden ....
![]() |
#106 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#107 |
Gouverneur
|
![]() Het vertrouwen blijft even groot ....taktische besluiten doen daar niet veel vanaf .
#108 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik dacht dat dat besluit juist een make or break situatie was?
|
![]() |
![]() |
#110 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Door constant overleg in het kartel worden breuken vermeden en kan men vaak terecht zijn mening bijsturen, en de leden behouden tot nu toe hun vertrouwen in Dewever, ook voor de N-VA leden is juli cruciaal. |
|
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is al zoveel cruciaal geweest voor de leden. Deze zever lijkt op de praatjes van een gezonde mens die beweert zelf een eind te maken aan zijn leven in die of die omstandigheden. Eens hij in zo'n situatie terechtkomt schuift hij die grens elke dag een beetje op. Tot ook hij de dood sterft die hij, gezond zijnde, beweerde niet te willen sterven.
![]() |
#112 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Niemand houdt jullie tegen . Uw vergelijking is nogal bij het haar getrokken en is geheel menselijk en helemaal geen zever.
Laatst gewijzigd door Luc Bekaert : 19 maart 2008 om 21:05. |
|
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De onafhankelijkheid uitroepen gebeurt doorgaans na een referendum. Jouw partij is tegen referenda.
#114 |
Gouverneur
|
![]() maar de uwe is niet tegen : doen dus . En we zullen jullie zo snel mogelijk afrekenen op jullie belofte . En , komt er nog wat van ?
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb geen partij.
Het VB wil dat referendum maar de jouwe wil er niet van weten.
#116 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Persoonlijk geloof ik niet in referenda als droomoplossing ; ik heb er ook geen bezwaar tegen . Maar in België -en dit is nog steeds de reële context - niet werkbaar daar mogelijke splijtzwam ; ik begrijp dus de partijen die België willen behouden ,onder welke vorm dan ook . Zelf wil ik dat Vlaanderen meer soevereiniteit verwerft ; ik heb de indruk dat hiervoor een meerderheid bestaat in Vlaanderen , in tegenstelling tot puur separatisme , waar volgens mij geen meerderheid voor is . Dus de meerderheidspositie in Vlaanderen is : meer autonomie , maar met behoud van België . Dit wil zeggen dat de staatshervorming met de franstaligen moet overlegd worden ; niet makkelijk, niet zonder risico's en geen zekerheid van succes voor de partijen die deze strategie , die een weerspiegeling is van dit vlaamse meerderheidsstandpunt , hanteren . Referenda zullen hier niets aan veranderen , wat u ook beweert ; . Trouwens , als uw partij daar zo'n voorstander van is , dat ze die dan invoert , het is toch de grootste partij van Vlaanderen ?
Laatst gewijzigd door Luc Bekaert : 20 maart 2008 om 16:04. |
|
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nogmaals. Ik heb geen partij.
De grootste partij wordt door de 'democraten' in de oppositie en achter een cordon gehouden. Flauw om dan te doen alsof ze enige macht heeft. Zelfs de jouwe heeft in Belgique geen macht omdat ze die allang aan Franstalig Belgique verspeeld heeft. Je hoeft maar naar de valse verkiezingsbeloften van jouw partij te kijken en naar het 'NON' van franstalig Belgique om te weten wie hier de lakens uitdeelt, en dit ondanks dat het de minderheid is. Dat referenda dodelijk zijn voor Belgique weet ik evengoed als jij. Het is de ENIGE reden waarom ze de Belgische burgers niet gegund worden. Referenda passen in democratiën. Niet in regimes zoals het Belgische. Jij begrijpt dat er partijen zijn die dit soort regimes, in welke vorm dan ook, willen behouden. Ik niet.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 20 maart 2008 om 16:47. |
![]() |
![]() |
#118 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is alles behalve een antwoord op wat ik schreef.
#120 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |