Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 maart 2008, 10:44   #101
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
lieve flamenco loco
Afgaande op de toon in je voorgaande reacties op mijn bijdragen, stel ik me eerlijk gezegd toch wel vragen bij het epitheton "lieve" dat je hier gebruikt. Maar goed, het zal moeten opgevat worden als een stopwoordje waarschijnlijk...?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp
hiermee bewijs je eigenlijk vooral dat je niet leest wat ik schrijf. ik ben helemaal niet uit op respect vanwege niet-homo's. dat respect kan me helemaal niets schelen. ik respecteer zelf iedereen, aangezien respect gewoon veel beter is voor mijn hart en voor mijn maag dan haat. maar wij hebben jullie respect niet nodig. wij hebben mensenrechten nodig, en daarvoor zullen we jullie zogenaamde normaliteit blijven aanvallen.
Okee, jij wil dus opkomen voor je rechten zonder daarbij respect af te dwingen. Niet alleen vind ik dergelijke strategie het toppunt van domheid, omdat ze juist je tegenstanders - en ik ben géén tegenstander van je, wat jij ook moge denken - nog extra tegen je in het harnas jaagt. Aangezien die tegenstanders vooralsnog de meerderheid uitmaken, maak je niet de minste kans om zonder hun respect ook maar één greintje van datgene waarop je recht hebt te realiseren.

Precies zo luidt het verwijt van heel wat homo's die zich hoegenaamd niét met jouw aanpak kunnen verzoeken. Het gaat wel degelijk om de overgrote meerderheid van hen. Zij willen óók hun rechten, en wel dezelfde rechten die jij nastreeft. Maar zij beseffen tenminste dat zij die alleen kunnen garanderen wanneer zij respect afdwingen bij de "tegenstanders".

Daarin slagen zij juist veel beter dan die paar oerdomme leeghoofden met hun parades. Wellicht dáárom dat zij geen problemen ondervinden, noch met hun huisbaas, noch met hun werkgever, noch met wie dan ook. Zij vinden zich niet tekort gedaan, en zij vinden zich hoegenaamd niet het slachtoffer van de "heterodictatuur" of hoe je het ook wil noemen.

Ik vond het dan ook zeer zwak van je zomaar te veronderstellen als zouden de homo's uit mijn kennissenkring allemaal middenstanders zijn. Ik herhaal dat een aantal van hen wel degelijk de struggle for life aan den lijve moet ondervinden, en christenen, moslims en niet-gelovigen in die groep vertegenwoordigd zijn. Of hoe je sociale stand probeert te misbruiken als afleidingsmaneuver van het échte probleem: niemand blieft jouw aanpak! Zo simpel ligt het.

Ik weet dat je het niet wil geloven, maar z�*j vormen de overgrote meerderheid van de homogemeenschap, niet jij. Jouw aanpak is eigenlijk niets anders dan het prediken van revolutie. Dat is uiteraard je goed recht. Maar de meerderheid volgt je absoluut niet, en is helemaal niet op revolutie uit... omdat het in deze samenleving gewoon de domst denkbare strategie is.

Je stelt dat homo's hier nog steeds worden gediscrimineerd. Zal ik je eens wat vertellen? Zelfs vrouwen worden hier nog steeds enigszins gediscrimineerd. Nu nog, anno 2008, verdienen veel vrouwen nog steeds minder dan mannen met een vergelijkbare job. Vrouwen hebben gelijk wanneer zij hiertegen ageren, net zoals homo's gelijk hebben wanneer zij discriminatie aanklagen.

Maar vrouwen hebben intussen wel begrepen dat het revolutionaire gedoe met de Dolle Mina's tot niets heeft geleid. En nu hoor ik jou identiek hetzelfde toneelrolletje spelen als de Dolle Mina's uit de jaren '60. Oude wijn in nieuwe zakken, en het domste wat je kan doen. Want de Dolle Mina's hebben met hun revolutie de positie van de vrouw met geen millimeter vooruitgeholpen, integendeel: die revolutie heeft de emancipatie van de vrouw zelfs afgeremd. En jouw revolutie zal de emancipatie van holebi's ook afremmen.

En dát, mijn waarde, dát wordt je zeer kwalijk genomen door de overgrote meerderheid van de holebigemeenschap in onze contreien.
Citaat:
ik ga dus nog 1 laatste keer proberen uit te leggen wat wij, alle mensen die jij 'afwijkingen' en 'aanvaardbare of niet aanvaardbare abnormalen' noemt willen:
Neen, ik heb nooit holebi's "abnormalen" genoemd. Wel heb ik homosekualiteit "abnormaal" genoemd, doch te accepteren. Dat is een zeer belangrijke nuance, maar die gaat jou, verblind door je revolutionaire praat, gewoon je petje te boven. Ik heb voldoende energie gestoken om het je duidelijk te maken, maar wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.
Citaat:
  • WIJ WILLEN GELIJKE RECHTEN EN WIJ WILLEN DAT DE DICTATUUR VAN DE HETERO-NORMALITEIT WORDT AFGESCHAFT.
Er is geen sprake van dictatuur, dat is een hersenspinsel. Niet heteroseksuelen zijn normaal, maar heteroseksualiteit. Niet homoseksuelen zijn abnormaal, maar homoseksualiteit. Mensen zijn niet abnormaal, mijn waarde. Hoogstens bepaalde gedragingen. En dan nog: een gezonde samenleving moet bepaalde abnormale gedragspatronen kunnen plaatsen.

Denk je nu echt dat homoseksualiteit het enige abnormale gedrag is, waarmee onze samenleving al eens worstelt? Wat dacht je van promiscuïteit? Jazeker, vele gehuwden rijden al eens een scheve schaats. We weten dat we zulks moeten accepteren. Maar om zulks tot norm te verheffen gaat mij een brug te ver: een slag in het gelaat van diegenen die hun partner wél levenslang trouw blijven en nooit bedriegen.

Stel je voor: scheve schaatsers die morgen de "dictatuur van de huwelijkstrouw" gaan aanvallen? Niemand veroordeelt hen toch omdat zij een scheve schaats rijden. Mijn buurman bedriegt ook zijn vrouw, maar dat is zijn zaak (en de hare), en daar heeft verder niemand uitstaans mee. Als mijn homovrienden met mekaar tussen de lakens duiken, dan hebben buitenstaanders daar geen zaken mee.

Echt een argument van de Dolle Mina's indertijd; die vonden ook van zichzelf dat zij de "dictatuur van de man" moesten bevechten... om die dan maar door de "dictatuur van de vrouw" te vervangen. Want dat is de ellende met al die revoluties: een dictatuur die er meestal geen is, wordt vervangen door een dictatuur die er wél één is.

Sta me toe vriendelijk te bedanken voor dergelijke revolutie. De overgrote meerderheid van de homogemeenschap uit alle geledingen van deze samenleving bedankt er trouwens óók voor, daar ben ik zeker van.
Citaat:
  • DAAR HEBBEN WE JULLIE NIET VOOR NODIG, WIJ KUNNEN ZELF OOK VECHTEN TEGEN DE ONDERDRUKKING.
Natuurlijk: vechten vormt de rode draad door jouw discours. Het domste wat je kan doen. Ik geloof nooit dat het jou te doen is om homorechten, want je kan niet beter doen dan vechten om elk recht dat homo's moeizaam verworven hebben weer tot op de grond af te breken.

Nogal wiedes dat je mij daar niet voor van node hebt. Ik zou niet graag...!!!
Citaat:
  • ALS EEN HETERO SAMEN MET ONS MEE WIL OPSTAPPEN EN VECHTEN VOOR EEN RECHTVAARDIGER WERELD, DAN IS ZE MEER DAN WELKOM.
  • IEDERE HETERO DIE DAT NIET WIL, STEUNT BEWUST OF ONBEWUST HET VOORTBESTAAN VAN DE ONDERDRUKKING.
Zwartwitdenken in de ergst denkbare graad. Wie zei dat ook alweer: Wie niet voor ons is, is tegen ons. Om één of andere reden moet ik aan ene Zjordzjdubbeljoeboesj denken. Die kerel komt uit strengprotestantse milieus en die staan doorgaans niet bepaald bekend om hun homovriendelijkheid. Dat je uitgerekend zijn strategieën overneemt is een teken aan de wand.
Citaat:
  • HET MAAKT ONS NIET UIT WAT DIE PERSOON DENKT OF VOOR WIE HIJ RESPECT MEENT TE MOETEN HEBBEN.
  • WIJ ZULLEN ONZE STRIJD ONTWIKKELEN ZONDER REKENING TE HOUDEN MET HUN MENINGEN.
Als rasechte revolutionair ben je het aan je status verplicht geen rekening te houden met andermans mening. Ik vraag me wel af waarom jij dan met dit discours op een discussieforum op de proppen komt. Discussie houdt toch in dat twee partijen zich verdiepen in elkaars mening. Of niet, soms?

Je bent al de tweede in een paar dagen die ik de raad geef een blog te openen en daar je revolutionaire ideeën te spuien. Op die wijze voorkom je geconfronteerd te worden met "vervelende meningen" zoals die van mij.
Citaat:
  • WIJ ZULLEN, SAMEN MET IEDERE ANDERE ONDERDRUKTE GROEP OP DEZE PLANEET, DE ONDERDRUKKING VERNIETIGEN.
  • EN DAAR ZULLEN ZIJ DAN STAAN MET HUN MENINGEN EN HUN ZOGENAAMDE TOLERANTIE.
Zoals ik dus zei: een revolutie die een vermeende dictatuur door een echte vervangt. Je intenties zullen intussen iedereen die dit leest wel duidelijk zijn. Ik vraag me niet af wat de meesten daarvan denken, al is het wel zo dat hun mening mij wél aan het hart gaat.

In tegenstelling tot jij die eerst "homo" bent, en pas in tweede instantie "mens", blijf ik liever in de eerste plaats gewoon "mens". Aangezien mensen sociale dieren zijn, die a.h.w. "gedoemd" zijn om met mekaar samen te leven en met mekaar in voortdurende communicatie te verkeren, is de mening van anderen voor mij wel degelijk van belang. En wel omdat dit gewoon veel beter is voor mijn hart en voor mijn maag dan haat, om het met jouw woorden te zeggen.

Vooral dat laatste woordje van jou - "haat" - spreekt boekdelen...
Citaat:
je durft zelfs schrijven:

waarmee je volgens mij alleen maar kunt bedoelen dat de zogenaamd normalen als enige het alleenrecht op beledigen bezitten. jij mag alle niet-hetero's uitschelden voor 'afwijkingen' of voor al dan niet aanvaardbare abnormalen, maar niemand mag jou beledigen, want dan wordt het walgelijk? ik vind jouw hetero-seksistische drukdoenerij zielig en pijnlijk.
Je schrikt er blijkbaar niet voor terug een uitspraak in een andere discussiedraad in een totaal andere context uit die context te rukken. Die discussie laat ik liever voor die draad, want die heeft niets met dit onderwerp te maken.

En wel hierom: nergens heb ik homo's beledigd door homoseksualiteit als abnormaal gedrag te beschouwen. Mocht ik homoseksuelen als abnormaal bestempeld hebben, dán zou ik misschien mensen kunnen beledigd hebben. Een alcoholist als mens is niet abnormaal, maar zijn gedrag is dat wél. Of moeten alcoholisten ook revolutie gaan voeren tegen de "dictatuur van de geheelonthouders", misschien. Dat zou een kaakslag zijn voor de matige alcoholgebruikers, die naar alle waarschijnlijkheid de overgrote meerderheid uitmaakt.

En ja, zelfs een matig alcoholgebruiker kan sporadisch al eens een (flink) glas teveel op hebben. Ik ben die jaren intussen wel gepasseerd, maar bij gelegenheid ging de jonge EFL er ook al eens flink tegenaan hoor, zodanig dat zijn vrienden hem met de kruiwagen naar huis konden voeren. Nooit zou ik zulk gedrag als "normaal" willen beschouwen; nog minder daarvoor een revolutie voeren.

En... nooit heb ik me hierom "beledigd" gevoeld. Je hebt héél lange teentjes en een verdomd kort lontje. Maar dat ben je waarschijnlijk verplicht aan je status van nieuwbakken Dolle Mina die pretendeert op te komen voor de rechten van holebi's.
Citaat:
maar eigenlijk heb ik geen goesting om tijd te blijven verspillen aan jouw hetero-chauvinisme. deze topic gaat niet over de houding van de holebi-beweging tegen de hetero-normaliteit, maar over de relatie tussen holebi-bevrijding en islam. ik ga jouw hetero-seksistische opmerkingen dus voor de rest van deze discussie negeren.
Toch raar dat je dan zo hevig op mijn bijdragen hebt gereageerd. Niet dat ik je wilde uitdagen om me wat te amuseren hoor, dat type ben ik niet. De enige motivatie achter het plaatsen van mijn bijdrage is - zoals steeds - het wisselen van gedachten. Aangezien jij meermaals hebt verklaard je niets te laten gelegen aan andermans mening, heb je die hoop bij mij de grond ingeboord. De enige vraag die blijft openstaan is wat je hier dan eigenlijk komt uitvreten.

Misschien je frustraties afreageren, die het gevolg zijn van het conflict dat jij moet doormaken tussen je geloof en je geaardheid? Onwillekeurig denk ik ineens aan Hirsi Ali, die - hoeveel respect ik haar ook toedraag - er niet in geslaagd is met haar jeugdtrauma's af te rekenen in haar beeldvorming over de islam.

En ja, tussen mijn homokennissen zit er een ex-moslim en een ex-katholiek die allebei de tegenstelling tussen hun geloof en hun geaardheid niet meester raakten, en dan maar hun geloof de rug toekeerden. Geen haar in mijn baard dat eraan denkt die mensen op hun gemaakte keuze te (ver)oordelen, verre van. Maar revolutie voeren tegen een denkbeeldige dictatuur komt bij hen in de verste verte niet op, omdat zij maar al te wel beseffen dat zij in de eerste plaats een revolutie met zichzelf hebben moeten voeren, niet met de samenleving. En voor dat besef, dáárvoor dragen zij mijn diepste respect weg.
Voilà, nu weten jullie het eens van een ander, zie...
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2008, 11:38   #102
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Infidel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
assalaam alaikum,

ik ken tientallen voorbeelden van mensen die in naam van het christendom oorlogen ontketend hebben die miljoenen mensen de dood in joegen.
Geef er eens 10.
Infidel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2008, 17:42   #103
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

assalaam alaikum,

lieve liberalistNL, je schrijft:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liberalist_NL
Echter, in het Oude Testament en de Koran komen wel passages voor waarin homoseksualiteit zwaar wordt verworpen.
ik heb dit al vaak gehoord, maar ik vind in de heilige koran geen enkel vers dat homoseksueel gedrag door homoseksuelen expliciet verbiedt. er zijn passages die spreken over het volk van de profeet lut(as), maar die passages veroordelen seksueel en ander machtsmisbruik, vrijheidsberoving, struikroverij... en zeggen niets over seksueel contact dat uit liefde ontstaat.

Citaat:
Aangezien men in de Koran de vooronderstelling vindt dat homoseksuele relaties enkel lustberust zijn, kan men daaruit ook concluderen dat een homohuwelijk in de Koran zonder twijfel wordt afgekeurd.
je premisse klopt niet, dus klopt je conclusie ook niet. er wordt in de koran niet over homoseksuele relaties gesproken. de enige keer dat homoseksuele mannen (mannen die zich niet tot vrouwen aangetrokken voelen) in de koran worden vermeld is in surah an nur, vers 31. hier wordt een opsomming gegeven van personen in wiens bijzijn vrouwen niet verplicht zijn zich helemaal te bedekken. de laatste categorie zijn 'bedienden die niet het bepalende kenmerk van mannen hebben' (ghair oolaa il-irbati min ar-rijaali). dit wordt helaas vaak verkeerd geïnterpreteerd (en zelfs vertaald) als mannen die te oud geworden zijn voor seksuele lust. alsof zo'n mannen zouden bestaan!

Citaat:
Voor homoseksuele moslims is het zeer moeilijk om zich te worstelen tussen de ''algemeen geldende opvattingen'' in de Islam wat betreft dit onderwerp. Je wordt geconfronteerd met haat, geweld en wordt misschien zelfs een heterohuwelijk opgedrongen.
die situatie lijkt als twee druppels water op de situatie die tot dertig jaar geleden ook in ons land bestond. het grote verschil is dat we hier al veertig jaar consequente holebi-strijd hebben gekend. wij hebben hier op een paar decennia tijd enorme veranderingen kunnen afdwingen. volgens mij is dat in de islamitische wereld ook mogelijk, als we er in slagen om een sterke en strijdbare islamitische holebi-beweging op te bouwen.

Citaat:
Ik zou zeggen, als je een gelukkig leven in balans wilt hebben, gelovend dat je in het hiernamaals beloond zal worden voor je goede daden, word dan boeddhist.
de dalai lama zei onlangs aan een reporter: "from a buddhist point of view, lesbian and gay sex is generally considered sexual misconduct."

homofobie bestaat in alle tradities, maar iedere religie is in wezen een bevrijdende beweging die op liefde gebouwd is. ik voel me verbonden met al mijn buddhistische, christelijke, joodse... broeders in het geloof. ik volg de oproep uit de heilige koran om de lessen van alle profeten na te leven en de ene god te aanbidden. (al baqarah 136)

lieve ElFlamencoLoco, zo lang jij het niet ziet zitten om je te informeren en zolang je hetzelfde arrogante toontje blijft aanslaan tegenover de mensen die jij 'afwijkingen' en 'abnormalen' noemt, blijf ik bij mijn standpunt dat ik je beter kan negeren. je hebt geen enkel benul van hoe de holebi-strijd zich ontwikkelde en je blijft die paar holebi's die jij toevallig kent als enige referentiepunt nemen. bon, wat baten kaars en bril...

lieve infidel, je schrijft
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door infidel
Geef er eens 10.
en refereert daarmee naar de tientallen voorbeelden van mensen die in naam van het christendom oorlogen ontketend hebben. eerlijk gezegd vind ik het moeilijk om uit de laatste twintig eeuwen europese geschiedenis ook maar één oorlog te halen die niet, door beide partijen, als een soort heilige oorlog voor het christendom of voor de christerlijk waarden werd gevoerd. natuurlijk wisten de heersers zelf wel beter dat ze voor land of later voor afzetmarkten en colonies vochten, maar ze gebruikten wel een christelijke retoriek om hun oorlogen verkocht te krijgen.

slm,

redwasp
Oud 26 maart 2008, 20:41   #104
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
assalaam alaikum,

lieve uh-huh, je wijst er terecht op dat de MEESTE huidige islamitische geleerden een openlijk homofoob standpunt innemen. gelukkig bestaan er ook nogal wat geleerden die daar genuanceerder over denken (tariq ramadan bijvoorbeeld) of die zelfs een ronduit homo-vriendelijke houding verdedigen (omar nahas, faisal alam of faris malik om er een paar te noemen).

de citaten die je uit de heilige qur'aan haalt, gaan allemaal over het volk van de profeet lut(as). dit volk werd gestraft voor zware misdaden, die geen volk voor hen ooit had begaan. ze waren schuldig aan ontvoering, verkrachting, struikroverij, (sexueel) machtsmisbruik... decadentie op die schaal was nooit eerder voorgekomen. homoseksualiteit, erotische liefde tussen mensen van hetzelfde geslacht, bestond echter al sinds het ontstaan van de mensheid. daar zijn ondertussen tientallen archeologische bewijzen voor.

als moslim ben je verplicht om de zonden van het volk van lut te bestrijden, maar je bent ook verplicht om te beseffen dat dit volk niet omwille van homoseksualiteit werd gestraft, maar omwille van een algemeen voorkomend seksueel misbruik.
Redwasp,

Natuurlijk werd dat volk van profeet Lot niet enkel gestraft omwille van homoseksualiteit maar als moslim zul je toch moéten erkennen dat praktiserende homoseksualiteit weldegelijk een onderdeel was van die seksueel misbruiken. Lees de koran: het staat er letterlijk in! Waarom denk je anders dat ik die verzen hier heb gekopieerd?

Kijk, ik heb als moslima niets tegen homoseksuelen: waarschijnlijk kunnen ze er niets aan doen dat ze zich tot hetzelfde geslacht aangetrokken voelen. Maar de koran keurt het praktiseren van die homoseksuele gevoelens duidelijk af. Daarover bestaat er in het algemeen weinig tot geen twijfel.

Uh-Huh
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 01:13   #105
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
de dalai lama zei onlangs aan een reporter: "from a buddhist point of view, lesbian and gay sex is generally considered sexual misconduct."
Onlangs? 11 jaar geleden als ik het goed heb, op een persconferentie. En gelieve iets vollediger te citeren, want bovenstaand citaat geeft een compleet verkeerd beeld van de visie op homoseksualiteit en holebi's van de Dalai Lama.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 27 maart 2008 om 01:15.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 13:50   #106
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Euhm redwasp, hierop ga ik toch nog even reageren:

Citaat:
de citaten die je uit de heilige qur'aan haalt, gaan allemaal over het volk van de profeet lut(as). dit volk werd gestraft voor zware misdaden, die geen volk voor hen ooit had begaan. ze waren schuldig aan ontvoering, verkrachting, struikroverij, (sexueel) machtsmisbruik... decadentie op die schaal was nooit eerder voorgekomen. homoseksualiteit, erotische liefde tussen mensen van hetzelfde geslacht, bestond echter al sinds het ontstaan van de mensheid. daar zijn ondertussen tientallen archeologische bewijzen voor.
Sorry schattebout, maar dit k�*n niet kloppen. Welke archeologische bewijzen bestaan er daarvoor??

Ik weet wel dat homoseksualiteit al sinds de Oudheid bestaat. And guess what? Er wordt in het algemeen geschat dat profeet Lot, de neef van profeet Abraham, rond 2000 v.Chr heeft geleefd. Ik weet niet welke tijdsas jij gebruikt maar volgens mijn tijdsas valt die periode in de Oudheid.

Waarom stel je als moslim de koran en niet je eigen gedachtengang in vraag? (Astagfiroellah )Volgens mij wil je liever gewoon jouw wensen/verlangens volgen maar weet dat de koran homoseksuele seks als een zonde beschouwd.

Moge God je op het rechte pad leiden...

Uh-Huh
Oud 27 maart 2008, 14:54   #107
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
assalaam alaikum,

voor mensen die mij hier al een tijdje kennen, is het geen geheim meer dat ik moslim èn homo ben. voor veel mensen lijkt de combinatie moslim en holebi helemaal niet evident. de antifascistische holebi-groep mikpunt uit belgië stelde me dan ook een paar vragen hierover.

het resultaat kun je incha'allah hier vinden.

alle reacties zijn meer dan welkom. zowel hier op het forum, als op het mikpuntforum .

ook persoonlijke mails zijn welkom. je kunt me via dit forum een berichtje sturen, dan geef ik mijn e-mailadres meteen door.

slm,

redwasp
De Islamleiders zijn allemaal homo's. Als je ziet hoe ze vrouwen haten.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 15:03   #108
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Waarom stel je als moslim de koran en niet je eigen gedachtengang in vraag? (Astagfiroellah )Volgens mij wil je liever gewoon jouw wensen/verlangens volgen maar weet dat de koran homoseksuele seks als een zonde beschouwd.
Ik heb de hele discussie niet gevolgd, maar als je deze redenering consequent opvolgt dan kan je net zo goed alles slikken wat je geloof je voorschrijft. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Citaat:

Uh-Huh
Ik weet niet of er een God bestaat, maar mocht dat zo zijn dan hoop ik dat hij zich bezig houdt met serieuzere zaken dan met iemands sexuele voorkeuren.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 18:59   #109
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Euhm redwasp, hierop ga ik toch nog even reageren:

Sorry schattebout, maar dit k�*n niet kloppen. Welke archeologische bewijzen bestaan er daarvoor??

Ik weet wel dat homoseksualiteit al sinds de Oudheid bestaat. And guess what? Er wordt in het algemeen geschat dat profeet Lot, de neef van profeet Abraham, rond 2000 v.Chr heeft geleefd. Ik weet niet welke tijdsas jij gebruikt maar volgens mijn tijdsas valt die periode in de Oudheid.

Uh-Huh
Ik onderschrijf jouw mening wat de Koran betreft. Volgens mij is het zeer naïef te denken dat Allah het beoefenen van homoseksualiteit goed zou keuren. Maar dit is niet het grootste probleem voor homoseksuele moslims. Dat is de ''algemeen geldende opvatting'' in de Islamitische stromingen die nog veel negatiever tegenover homoseksualiteit staat dan de Koran in zijn algemeen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 11:12   #110
gertjan22
Banneling

Standaard

Christelijk geloof en homo's gaan OOK niet samen! Lees de Bijbel maar eens!
Bij Moslims worden de "mannelijke" homo's niet gestraft (m.a.w: de man die de andere verkracht wordt niet gestraft=mannelijk).Diegene die zich "laat nemen" krijgt de doodstraf.
gertjan22 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 12:27   #111
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
slm,

de geïnterviewde (ikke dus) is zelf moslim en het lijkt me dan ook logisch dat hij een optimistische kijk heeft op (sommige progressieve stromingen binnen) religies in het algemeen en op (die stromingen binnen) de islam in het bijzonder.

trouwens, willem ,bedankt voor de vlijerij. ik weet niet hoe dom of slim ik ben, maar ik probeer op zijn minst eerlijk te zijn.

lieve gargamel, bedankt dat je mij op zijn minst het recht geeft om te zijn zoals ik ben. ik zou bijna zeggen dat ik jou dat recht ook geef, maar niemand heeft aan heteroseksuelen ooit dat recht ontzegd.

stel dat ik binnenkort met een lieve man ga huwen, en die man heeft kinderen uit een vorige relatie, vind je dan ook dat ik zijn kinderen (die we samen opvoeden) niet mag adopteren? trouwens, ik heb een lieve dochter van twee en een half. haar biologische papa, een hetero, is er voor haar geboorte onder uit gemuisd. toen heb ik besloten om haar te erkennen, zodat ze op zijn minst een officiële papa zou hebben. is dat voor jou ook een probleem?

wat de vrachtwagens en de blinkende onderbroeken betreft. één dag per jaar mogen alle holebi's op straat doen zoals ze zelf het liefst doen. ik vind het in die periode (begin mei) vaak iets te koud om in een string rond te lopen. ik denk ook dat het geen zicht zou zijn. maar als anderen dat op die dag willen doen, dan vind ik niet dat ik het recht heb om hen dat te verbieden.

was die optocht er trouwens niet geweest, een optocht waarin alle mogelijke facetten van de holebicultuur aan bod komen, dan zouden ze ook hier in belgië nog niet zoveel mensenrechten verworven hebben als holebis.

trouwens, waarom zouden jullie hetero's die vrachtwagens nodig hebben? 364 dagen per jaar (dit jaar zelfs 365 dagen) zijn de hetero's overal en alom tegenwoordig. op reclameposter, in soap-series, in kwisprogrammas, op de schoolbanken, in de flair, de p en de humo... overal wordt er constant propaganda gevoerd voor heteroseksualiteit. de vrouwen op de reclameposters hebben meestal nog minder om het lijf dan de mannen op de praalwagens van de gay pride.

de wereld is zo vol met opdringerige hetero-propaganda dat het niet eens ;eer opvalt, tenzij je zelf geen hetero bent en dus overal en iedere keer opnieuw gewezen wordt op het feit dat deze maatschappij jou abnormaal vindt.

slm,

redwasp
Pardon, normaal 365 en dit jaar 366 vanwege schrikkeljaar. Dit geheel ter zijde
Oud 28 maart 2008, 14:17   #112
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertjan22 Bekijk bericht
Bij Moslims worden de "mannelijke" homo's niet gestraft (m.a.w: de man die de andere verkracht wordt niet gestraft=mannelijk).Diegene die zich "laat nemen" krijgt de doodstraf.
Niet in alle (moslim-)landen eender; er zijn er ook die beiden doden.
In de bijbel bevat het (door christenen voornamelijk als geschiedkundig document beschouwd) "oude testament" doodstraf-opdrachten tegen anders-sexuele handelingen; vrouwen worden hierbij slechts genoemd als het om dierensex gaat.
In het "nieuwe testament" staan hooguit tamelijk voorzichtige vermaningen terzake van zulks en als ik mij goed herinner géén van Jezus zelf; wel iets van (ik dacht) Paulus aan/over de Galaten(Kelten), waarin .... de vrouwen de schuld krijgen toegeschoven van mannelijke homo-sex doordat zij de natuurlijke geslachtsomgang zouden hebben vervangen door (de) onnatuurlijke .....

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 28 maart 2008 om 14:39.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 16:50   #113
ElFlamencoLoco
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertjan22 Bekijk bericht
Citeer eens!
Oud 28 maart 2008, 20:40   #114
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

assalaam alaikum,

Citaat:
maar als moslim zul je toch moéten erkennen dat praktiserende homoseksualiteit weldegelijk een onderdeel was van die seksueel misbruiken.
het was inderdaad een vorm van seksueel misbruik, maar vooral doordat het om seks onder dwang ging, om verkrachting van mannen die gevangen genomen werden. de misdaden van het volk van lut hadden evenveel met homoseksuele liefde te maken als de verkrachting van een vrouw met heteroseksuele liefde.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh
Kijk, ik heb als moslima niets tegen homoseksuelen: waarschijnlijk kunnen ze er niets aan doen dat ze zich tot hetzelfde geslacht aangetrokken voelen.
ik dacht eigenlijk dat je een man was, om een of andere reden ging ik daar van uit. vreemd, maar ik vind je ineens een pak sympathieker nu ik verneem dat je een moslimma bent. ik geloof dat vrouwen en holebi's door dezelfde mechanismen in onze maatschappij worden onderdrukt. misschien verstaan de holebi's en de feministen mekaar niet altijd even goed, maar ik bid dat we mekaar meer en meer vinden in ons verzet tegen de mannenmaatschappij zoals ze nu nog steeds bestaat.

Citaat:
Maar de koran keurt het praktiseren van die homoseksuele gevoelens duidelijk af. Daarover bestaat er in het algemeen weinig tot geen twijfel.
dat hant af van wat je met de woorden 'in het algemeen' bedoelt. wij leven nu in een tijd waarin de vrouw-onvriendelijke en homofobe interpretatie van de islam de hoofdstroom doormaakt. dat was een paar eeuwen anders. gedurende de laatste paar eeuwen heeft de islamitische wereld een conservatieve contra-revolutie doorgemaakt. heel veel van de oorspronkelijk bevrijdende elementen van de islam werden geperverteerd en door de heersende elite veranderd in nieuwe vormen van onderdrukking. maar de laatste decennia zien we ook dat meer en meer islamitische geleerden op zoek gaan naar de oorspronkelijke bevrijdende kant van de islam. het is mogelijk dat de oorspronkelijke, bevrijdende, islam binnen afzienbare tijd terug de dominante stroming wordt. incha'allah.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geert C
En gelieve iets vollediger te citeren, want bovenstaand citaat geeft een compleet verkeerd beeld van de visie op homoseksualiteit en holebi's van de Dalai Lama.
de dalai lama heeft zijn visie op homoseksualiteit inderdaad de laatste jaren gemilderd. dit is een illustratie van het feit dat religies kunnen veranderen, ook religieuze instituten. ik ken eerlijk gezegd de geschiedenis van de holebi beweging in tibet en in china niet voldoende, dus ik kan hier zelf niet veel meer over zeggen.

ik meen me echter wel te herinneren dat de dalai lama niet langer dan een paar jaar geleden zijn standpunt ongeveer samenvatte als: "een buddhist mag een homoseksuele levensstijl op zich niet verdedigen, maar die levensstijl is niet verenigbaar met een leven als buddhist." ik vind het letterlijke citaat niet meer terug en kan er misschien naast zitten.

in elk geval verontschuldig ik mij voor het feit dat mijn weergave van de standpunten van de dalai lama de nodige nuance miste. ik wilde eigenlijk vooral illustreren dat ook binnen de buddhistische gemeenschap vormen van homofobie bestaan.

Citaat:
Welke archeologische bewijzen bestaan er daarvoor?
ik citeer even wikipedia:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wikipedia
12,000 BC

Near the end of the Upper Paleolithic Era, human beings have left artifacts and artwork suggesting an appreciation of homo eroticism. Examples include a few cave paintings and hundreds of phallic "batons" among which is a graphically carved double dildo from Gorge d'Enfer (in present-day France) that seems to have been crafted for two women to use together.

5,000 BC

Possible examples of homo eroticism in European Mesolithic art include a rock engraving found in Addaura, Sicily, in which men and women dance around two cavorting sexually aroused male figures.
dit zijn twee van de vele voorbeelden die de laatste decennia zijn gevonden. beide voorbeelden spelen zich af in een tijd ver voor de tijd van de profeet abraham en zijn neef lot (vrede zij met hen beiden)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
De Islamleiders zijn allemaal homo's. Als je ziet hoe ze vrouwen haten.
ik vind dit een vreemde opmerking. waarom zouden homo's vrouwen haten? de meeste homo's zijn veel minder vrouw-onvriendelijk dan veel hetero's. het aantal vrouwen dat door een homo geslagen wordt ligt veel lager dan het aandal vrouwen dat door een hetero, vaak hun eigen echtegenoot, klop krijgt.

eigenlijk hebben zowel de holebi's als de vrouwen last van diezelfde groep die hen beiden - soms brutaal en soms subtiel - onderdrukt: de heteroseksuele mannen. dat wil niet zeggen dat alle mannelijke hetero's slecht zijn, zeker niet. maar de maatschappij zoals die nu ingedeeld is duwt hen wel in een rol waar ze -vaak onbewust - hun eigen dominante en onderdrukkende positie bestendigen en reproduceren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior
Pardon, normaal 365 en dit jaar 366 vanwege schrikkeljaar. Dit geheel ter zijde
indien je mijn 364 dagen in de juiste context zou lezen, zou je merken dat het gaat over de 364 dagen (dit jaar 365) dat er geen roze zaterdag bestaat. één dag in het jaar krijgen holebi's de mogelijkheid om zichzelf te zijn, midden op straat in brussel. de andere dagen (365 of 366 - 1 = 364 0f 365) is het straatbeeld helemaal van de hetero's, die ene dag zijn wij tijdelijk even de baas in een paar straten in brussel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD
Niet in alle (moslim-)landen eender; er zijn er ook die beiden doden.
in de overgrote meerderheid van de moslimlanden staat er geen doodstraf op homoseksualiteit. slechts in 7 van de 52 landen met een moslim-meerderheid staat de doodstraf op homoseksueel gedrag. in de meeste van die landen wordt de doodstraf in de meeste gevallen niet uitgevoerd, maar omgezet in gevangenisstraffen.

ik vind dit nog 7 landen te veel, maar we moeten de werkelijkheid niet erger maken dan ze al is door te doen alsof homo's in ieder moslimland vermoord worden.

het valt trouwens op dat in bijna alle moslimlanden de wetten die homoseksualiteit illegaal maken tijdens de laatste paar eeuwen verschenen, dwz tijdens de franse en britse kolonisering van een groot deel van de arabische wereld.

slm,

redwasp
Oud 28 maart 2008, 20:53   #115
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Citeer eens!
Zowel in het Oude Testament als in het Nieuwe Testament wordt homofilie afgekeurd. Dat weet u maar al te best.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 21:08   #116
ElFlamencoLoco
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Zowel in het Oude Testament als in het Nieuwe Testament wordt homofilie afgekeurd. Dat weet u maar al te best.
Niet wat ik weet is belangrijk, dat heb ik al vaak genoeg uiteengezet. Ik ben benieuwd naar wat Gertjan ervan bakt.

Al vrees ik dat het het zoveelste gepapegaai gaat worden...
Oud 29 maart 2008, 00:04   #117
Uh-Huh
Banneling

Standaard

@ redwasp: "possible examples of homo eroticism"? "artifacts and artwork suggesting an appreciation of homo eroticism"?

M.a.w. men ziet wat men wil zien...

Ik schreef ook: men (= christelijke creationisten, denk ik) schat dat de profeten Abraham en Lot rond 2000 v.chr. hebben geleefd. Dat is dus helemaal niet zeker. Volgens echte wetenschappers hebben ze waarschijnlijk niet eens bestaan. Begrijp je dat?

We zijn het in ieder geval eens dat homoseksualiteit sinds de Oudheid bestaat (en niet sinds het ontstaan van de mensheid). Toch?
Nu moet je alleen nog de koran begrijpend leren lezen en dan volgt de rest wel vanzelf...

Kijk, het kan me over het algemeen eigenlijk niet schelen wat je denkt en doet, behalve indien je als moslim onwaarheden i.v.m. de islam gaat verkondigen.

Peace.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 29 maart 2008 om 00:05.
Oud 29 maart 2008, 00:13   #118
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Want de Islam is de enige echte waarheid? Ik vind dat mensen sowieso geen onwaarheden moeten verkondigen, oftewel leugens.
Oud 29 maart 2008, 00:15   #119
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Want de Islam is de enige echte waarheid? Ik vind dat mensen sowieso geen onwaarheden moeten verkondigen, oftewel leugens.
Schreef ik dat dan? Leer eens a.u.b. begrijpend lezen.
Oud 29 maart 2008, 00:58   #120
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Schreef ik dat dan? Leer eens a.u.b. begrijpend lezen.
U zei: Het kan me niet schelen wat je zegt, zolang je maar geen onwaarheden over de Islam verspreidt. Dat lijkt me toch behoorlijk duidelijk.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 29 maart 2008 om 00:59.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be