![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |||||||||
Minister
|
![]() Afgaande op de toon in je voorgaande reacties op mijn bijdragen, stel ik me eerlijk gezegd toch wel vragen bij het epitheton "lieve" dat je hier gebruikt. Maar goed, het zal moeten opgevat worden als een stopwoordje waarschijnlijk...?
Citaat:
Precies zo luidt het verwijt van heel wat homo's die zich hoegenaamd niét met jouw aanpak kunnen verzoeken. Het gaat wel degelijk om de overgrote meerderheid van hen. Zij willen óók hun rechten, en wel dezelfde rechten die jij nastreeft. Maar zij beseffen tenminste dat zij die alleen kunnen garanderen wanneer zij respect afdwingen bij de "tegenstanders". Daarin slagen zij juist veel beter dan die paar oerdomme leeghoofden met hun parades. Wellicht dáárom dat zij geen problemen ondervinden, noch met hun huisbaas, noch met hun werkgever, noch met wie dan ook. Zij vinden zich niet tekort gedaan, en zij vinden zich hoegenaamd niet het slachtoffer van de "heterodictatuur" of hoe je het ook wil noemen. Ik vond het dan ook zeer zwak van je zomaar te veronderstellen als zouden de homo's uit mijn kennissenkring allemaal middenstanders zijn. Ik herhaal dat een aantal van hen wel degelijk de struggle for life aan den lijve moet ondervinden, en christenen, moslims en niet-gelovigen in die groep vertegenwoordigd zijn. Of hoe je sociale stand probeert te misbruiken als afleidingsmaneuver van het échte probleem: niemand blieft jouw aanpak! Zo simpel ligt het. Ik weet dat je het niet wil geloven, maar z�*j vormen de overgrote meerderheid van de homogemeenschap, niet jij. Jouw aanpak is eigenlijk niets anders dan het prediken van revolutie. Dat is uiteraard je goed recht. Maar de meerderheid volgt je absoluut niet, en is helemaal niet op revolutie uit... omdat het in deze samenleving gewoon de domst denkbare strategie is. Je stelt dat homo's hier nog steeds worden gediscrimineerd. Zal ik je eens wat vertellen? Zelfs vrouwen worden hier nog steeds enigszins gediscrimineerd. Nu nog, anno 2008, verdienen veel vrouwen nog steeds minder dan mannen met een vergelijkbare job. Vrouwen hebben gelijk wanneer zij hiertegen ageren, net zoals homo's gelijk hebben wanneer zij discriminatie aanklagen. Maar vrouwen hebben intussen wel begrepen dat het revolutionaire gedoe met de Dolle Mina's tot niets heeft geleid. En nu hoor ik jou identiek hetzelfde toneelrolletje spelen als de Dolle Mina's uit de jaren '60. Oude wijn in nieuwe zakken, en het domste wat je kan doen. Want de Dolle Mina's hebben met hun revolutie de positie van de vrouw met geen millimeter vooruitgeholpen, integendeel: die revolutie heeft de emancipatie van de vrouw zelfs afgeremd. En jouw revolutie zal de emancipatie van holebi's ook afremmen. En dát, mijn waarde, dát wordt je zeer kwalijk genomen door de overgrote meerderheid van de holebigemeenschap in onze contreien. Citaat:
Citaat:
Denk je nu echt dat homoseksualiteit het enige abnormale gedrag is, waarmee onze samenleving al eens worstelt? Wat dacht je van promiscuïteit? Jazeker, vele gehuwden rijden al eens een scheve schaats. We weten dat we zulks moeten accepteren. Maar om zulks tot norm te verheffen gaat mij een brug te ver: een slag in het gelaat van diegenen die hun partner wél levenslang trouw blijven en nooit bedriegen. Stel je voor: scheve schaatsers die morgen de "dictatuur van de huwelijkstrouw" gaan aanvallen? Niemand veroordeelt hen toch omdat zij een scheve schaats rijden. Mijn buurman bedriegt ook zijn vrouw, maar dat is zijn zaak (en de hare), en daar heeft verder niemand uitstaans mee. Als mijn homovrienden met mekaar tussen de lakens duiken, dan hebben buitenstaanders daar geen zaken mee. Echt een argument van de Dolle Mina's indertijd; die vonden ook van zichzelf dat zij de "dictatuur van de man" moesten bevechten... om die dan maar door de "dictatuur van de vrouw" te vervangen. Want dat is de ellende met al die revoluties: een dictatuur die er meestal geen is, wordt vervangen door een dictatuur die er wél één is. Sta me toe vriendelijk te bedanken voor dergelijke revolutie. De overgrote meerderheid van de homogemeenschap uit alle geledingen van deze samenleving bedankt er trouwens óók voor, daar ben ik zeker van. Citaat:
Nogal wiedes dat je mij daar niet voor van node hebt. Ik zou niet graag...!!! Citaat:
Citaat:
Je bent al de tweede in een paar dagen die ik de raad geef een blog te openen en daar je revolutionaire ideeën te spuien. Op die wijze voorkom je geconfronteerd te worden met "vervelende meningen" zoals die van mij. Citaat:
In tegenstelling tot jij die eerst "homo" bent, en pas in tweede instantie "mens", blijf ik liever in de eerste plaats gewoon "mens". Aangezien mensen sociale dieren zijn, die a.h.w. "gedoemd" zijn om met mekaar samen te leven en met mekaar in voortdurende communicatie te verkeren, is de mening van anderen voor mij wel degelijk van belang. En wel omdat dit gewoon veel beter is voor mijn hart en voor mijn maag dan haat, om het met jouw woorden te zeggen. Vooral dat laatste woordje van jou - "haat" - spreekt boekdelen... Citaat:
En wel hierom: nergens heb ik homo's beledigd door homoseksualiteit als abnormaal gedrag te beschouwen. Mocht ik homoseksuelen als abnormaal bestempeld hebben, dán zou ik misschien mensen kunnen beledigd hebben. Een alcoholist als mens is niet abnormaal, maar zijn gedrag is dat wél. Of moeten alcoholisten ook revolutie gaan voeren tegen de "dictatuur van de geheelonthouders", misschien. Dat zou een kaakslag zijn voor de matige alcoholgebruikers, die naar alle waarschijnlijkheid de overgrote meerderheid uitmaakt. En ja, zelfs een matig alcoholgebruiker kan sporadisch al eens een (flink) glas teveel op hebben. Ik ben die jaren intussen wel gepasseerd, maar bij gelegenheid ging de jonge EFL er ook al eens flink tegenaan hoor, zodanig dat zijn vrienden hem met de kruiwagen naar huis konden voeren. Nooit zou ik zulk gedrag als "normaal" willen beschouwen; nog minder daarvoor een revolutie voeren. En... nooit heb ik me hierom "beledigd" gevoeld. Je hebt héél lange teentjes en een verdomd kort lontje. Maar dat ben je waarschijnlijk verplicht aan je status van nieuwbakken Dolle Mina die pretendeert op te komen voor de rechten van holebi's. Citaat:
Misschien je frustraties afreageren, die het gevolg zijn van het conflict dat jij moet doormaken tussen je geloof en je geaardheid? Onwillekeurig denk ik ineens aan Hirsi Ali, die - hoeveel respect ik haar ook toedraag - er niet in geslaagd is met haar jeugdtrauma's af te rekenen in haar beeldvorming over de islam. En ja, tussen mijn homokennissen zit er een ex-moslim en een ex-katholiek die allebei de tegenstelling tussen hun geloof en hun geaardheid niet meester raakten, en dan maar hun geloof de rug toekeerden. Geen haar in mijn baard dat eraan denkt die mensen op hun gemaakte keuze te (ver)oordelen, verre van. Maar revolutie voeren tegen een denkbeeldige dictatuur komt bij hen in de verste verte niet op, omdat zij maar al te wel beseffen dat zij in de eerste plaats een revolutie met zichzelf hebben moeten voeren, niet met de samenleving. En voor dat besef, dáárvoor dragen zij mijn diepste respect weg. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() assalaam alaikum,
lieve liberalistNL, je schrijft: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
homofobie bestaat in alle tradities, maar iedere religie is in wezen een bevrijdende beweging die op liefde gebouwd is. ik voel me verbonden met al mijn buddhistische, christelijke, joodse... broeders in het geloof. ik volg de oproep uit de heilige koran om de lessen van alle profeten na te leven en de ene god te aanbidden. (al baqarah 136) lieve ElFlamencoLoco, zo lang jij het niet ziet zitten om je te informeren en zolang je hetzelfde arrogante toontje blijft aanslaan tegenover de mensen die jij 'afwijkingen' en 'abnormalen' noemt, blijf ik bij mijn standpunt dat ik je beter kan negeren. je hebt geen enkel benul van hoe de holebi-strijd zich ontwikkelde en je blijft die paar holebi's die jij toevallig kent als enige referentiepunt nemen. bon, wat baten kaars en bril... lieve infidel, je schrijft Citaat:
slm, redwasp
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Natuurlijk werd dat volk van profeet Lot niet enkel gestraft omwille van homoseksualiteit maar als moslim zul je toch moéten erkennen dat praktiserende homoseksualiteit weldegelijk een onderdeel was van die seksueel misbruiken. Lees de koran: het staat er letterlijk in! Waarom denk je anders dat ik die verzen hier heb gekopieerd? Kijk, ik heb als moslima niets tegen homoseksuelen: waarschijnlijk kunnen ze er niets aan doen dat ze zich tot hetzelfde geslacht aangetrokken voelen. Maar de koran keurt het praktiseren van die homoseksuele gevoelens duidelijk af. Daarover bestaat er in het algemeen weinig tot geen twijfel. Uh-Huh |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 27 maart 2008 om 01:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Euhm redwasp, hierop ga ik toch nog even reageren:
Citaat:
![]() Ik weet wel dat homoseksualiteit al sinds de Oudheid bestaat. And guess what? Er wordt in het algemeen geschat dat profeet Lot, de neef van profeet Abraham, rond 2000 v.Chr heeft geleefd. Ik weet niet welke tijdsas jij gebruikt maar volgens mijn tijdsas valt die periode in de Oudheid. Waarom stel je als moslim de koran en niet je eigen gedachtengang in vraag? (Astagfiroellah ![]() Moge God je op het rechte pad leiden... Uh-Huh |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Banneling
|
![]() Christelijk geloof en homo's gaan OOK niet samen! Lees de Bijbel maar eens!
Bij Moslims worden de "mannelijke" homo's niet gestraft (m.a.w: de man die de andere verkracht wordt niet gestraft=mannelijk).Diegene die zich "laat nemen" krijgt de doodstraf. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#112 | |
|
![]() Citaat:
In de bijbel bevat het (door christenen voornamelijk als geschiedkundig document beschouwd) "oude testament" doodstraf-opdrachten tegen anders-sexuele handelingen; vrouwen worden hierbij slechts genoemd als het om dierensex gaat. In het "nieuwe testament" staan hooguit tamelijk voorzichtige vermaningen terzake van zulks en als ik mij goed herinner géén van Jezus zelf; wel iets van (ik dacht) Paulus aan/over de Galaten(Kelten), waarin .... de vrouwen de schuld krijgen toegeschoven van mannelijke homo-sex doordat zij de natuurlijke geslachtsomgang zouden hebben vervangen door (de) onnatuurlijke .....
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 28 maart 2008 om 14:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Minister
|
![]() Citeer eens!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |||||||||
Staatssecretaris
|
![]() assalaam alaikum,
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
ik meen me echter wel te herinneren dat de dalai lama niet langer dan een paar jaar geleden zijn standpunt ongeveer samenvatte als: "een buddhist mag een homoseksuele levensstijl op zich niet verdedigen, maar die levensstijl is niet verenigbaar met een leven als buddhist." ik vind het letterlijke citaat niet meer terug en kan er misschien naast zitten. in elk geval verontschuldig ik mij voor het feit dat mijn weergave van de standpunten van de dalai lama de nodige nuance miste. ik wilde eigenlijk vooral illustreren dat ook binnen de buddhistische gemeenschap vormen van homofobie bestaan. Citaat:
Citaat:
Citaat:
eigenlijk hebben zowel de holebi's als de vrouwen last van diezelfde groep die hen beiden - soms brutaal en soms subtiel - onderdrukt: de heteroseksuele mannen. dat wil niet zeggen dat alle mannelijke hetero's slecht zijn, zeker niet. maar de maatschappij zoals die nu ingedeeld is duwt hen wel in een rol waar ze -vaak onbewust - hun eigen dominante en onderdrukkende positie bestendigen en reproduceren. Citaat:
Citaat:
ik vind dit nog 7 landen te veel, maar we moeten de werkelijkheid niet erger maken dan ze al is door te doen alsof homo's in ieder moslimland vermoord worden. het valt trouwens op dat in bijna alle moslimlanden de wetten die homoseksualiteit illegaal maken tijdens de laatste paar eeuwen verschenen, dwz tijdens de franse en britse kolonisering van een groot deel van de arabische wereld. slm, redwasp
![]() |
![]() |
#115 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Al vrees ik dat het het zoveelste gepapegaai gaat worden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Banneling
|
![]() @ redwasp: "possible examples of homo eroticism"? "artifacts and artwork suggesting an appreciation of homo eroticism"?
M.a.w. men ziet wat men wil zien... Ik schreef ook: men (= christelijke creationisten, denk ik) schat dat de profeten Abraham en Lot rond 2000 v.chr. hebben geleefd. Dat is dus helemaal niet zeker. Volgens echte wetenschappers hebben ze waarschijnlijk niet eens bestaan. Begrijp je dat? We zijn het in ieder geval eens dat homoseksualiteit sinds de Oudheid bestaat (en niet sinds het ontstaan van de mensheid). Toch? Nu moet je alleen nog de koran begrijpend leren lezen en dan volgt de rest wel vanzelf... ![]() Kijk, het kan me over het algemeen eigenlijk niet schelen wat je denkt en doet, behalve indien je als moslim onwaarheden i.v.m. de islam gaat verkondigen. Peace. Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 29 maart 2008 om 00:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Want de Islam is de enige echte waarheid?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U zei: Het kan me niet schelen wat je zegt, zolang je maar geen onwaarheden over de Islam verspreidt. Dat lijkt me toch behoorlijk duidelijk.
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 29 maart 2008 om 00:59. |
![]() |
![]() |