Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 maart 2008, 16:04   #101
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Een rel over de taktiek, dat klopt. Maar niet over het vechten zelf. Ik dacht dat Balkenende het had over de humanitaire opdracht van de Nederlandse troepen in Afghanistan. Daarom kreeg hij ook het groen licht van de Tweede Kamer. Er zou niet of zeer weinig gevochten worden. Alleen als het moest en om zich te verdedigen. Dat is nu wel wat anders. Maar de Amerikanen wilden het anders. Alleen, de Hollanders zijn niet zo'n goede vechtersbazen als de Amerikaanse minister goed begrijp. Ze willen wel omdat Uncle Sam het vraagt, maar ze kunnen het niet zo goed.
Wat is nou je punt? De missie in Afghanistan is inderdaad meer een vechtmissie geworden van vooraf gehoopt. Ook de top van het leger geeft toe dat de Taliban meer verzet bieden dan gedacht. Niettemin was vooraf al duidelijk dat er ook gevochten moest worden. Niet voor niets kregen de soldaten een uitgebreid arsenaal aan wapens mee. Is nou je kritiek dat Nederland de toekomst niet goed kan voorspellen? Overigens heeft ook Belgie ingestemd met de NAVO-missie in Afghanistan. Maar het is makkelijk om vanaf de zijlijn kritiek te leveren, of niet System?
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2008, 16:05   #102
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
En dat is niet de eerste keer dat ze het niet zo goed kunnen.
Wat een smerige stoot onder de gordel.
Oud 17 maart 2008, 16:16   #103
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Daar geloof ik niets van. Uiteindelijk hebben landen alleen belangen, en geen vrienden. Nederland en Amerika zijn wederzijds een van de grootste investeerders in elkaar. Op die manier wordt je aan elkaar geklonken. Belgie daarentegen, is amper nuttig voor Amerika.
Ik heb al uitgelegd waarom dit niet klopt, ik heb weinig zin om dat nog eens te doen. Waarom sleur jij er trouwens Nederland bij?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2008, 16:23   #104
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, dat is nu eenmaal de huisstijl van Belgicisten. Hun staat heeft geen andere bestaansreden dan "anti-ollandisme", dus ze moeten zich permanent afzetten tegen de Ollanders. Hoe groffer en inhoudslozer, hoe beter, zoals de grote staatslieden Karel De Gucht en Freya Van den Bossche eerder aantoonden. Dat hun lelijk stronkstaatje stilaan ineen aan het storten is, maakt er hen niet beschaafder op, natuurlijk. Nog even doorbijten dus.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2008, 16:25   #105
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ik heb al uitgelegd waarom dit niet klopt, ik heb weinig zin om dat nog eens te doen. Waarom sleur jij er trouwens Nederland bij?
Je poneert alleen dat er meer naar Belgie wordt geluisterd, zonder verder bewijs te geven. En dat alleen omdat Belgie niet van "slaafsheid" beschuldigd kan worden, zodat het echt "iets betekend" als de Belgen Amerika steunen. Dat is geen uitleg, maar gewoon onzin. Geef mij maar eens een voorbeeld/bewijs dat Belgie diplomatiek gezien aan gewicht heeft gewonnen in Washington.
Oud 17 maart 2008, 17:35   #106
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is helemaal niet grof. Het is gewoon de waarheid. Jullie hebben nooit kunnen vechten. Zelfs niet tegen militair minder uitgeruste opstandelingen in 1830. Toen gingen jullie lopen.

Laatst gewijzigd door system : 17 maart 2008 om 17:39.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2008, 17:38   #107
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Tja, dat is nu eenmaal de huisstijl van Belgicisten. Hun staat heeft geen andere bestaansreden dan "anti-ollandisme", dus ze moeten zich permanent afzetten tegen de Ollanders. Hoe groffer en inhoudslozer, hoe beter, zoals de grote staatslieden Karel De Gucht en Freya Van den Bossche eerder aantoonden. Dat hun lelijk stronkstaatje stilaan ineen aan het storten is, maakt er hen niet beschaafder op, natuurlijk. Nog even doorbijten dus.
Wat heeft dit nu met 'Belgicisten' te maken. U gebruikt te pas en te onpas het woord 'belgicist'. Gebrek aan argumenten?
Oud 17 maart 2008, 17:40   #108
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is gewoon de waarheid. Jullie hebben nooit kunnen vechten. Zelfs niet tegen militair minder uitgeruste opstandelingen in 1830. Toen gingen jullie lopen.
Je bedoelt het Franse leger?
Nederland had geen zin om weer in een oorlog met Frankrijk terecht te komen ,zonder steun van bondgenoten.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2008, 17:46   #109
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is helemaal niet grof. Het is gewoon de waarheid. Jullie hebben nooit kunnen vechten. Zelfs niet tegen militair minder uitgeruste opstandelingen in 1830. Toen gingen jullie lopen.
Oh, en ik maar denken dat je de zoveelste Belg bent die Srebrenica te pas en te onpas tevoorschijn haalt. Sorry dan.
Oud 17 maart 2008, 17:54   #110
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Je bedoelt het Franse leger?
Nederland had geen zin om weer in een oorlog met Frankrijk terecht te komen ,zonder steun van bondgenoten.
Dat is uw interpretatie.
Oud 17 maart 2008, 17:57   #111
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oh, en ik maar denken dat je de zoveelste Belg bent die Srebrenica te pas en te onpas tevoorschijn haalt. Sorry dan.
Ik spreek over vechten. Bij Sebrenica hebben jullie niet gevochten. Maar in WO II hebben jullie wel gevochten. Vijf dagen of zo iets. Maar echt vechten was dit weer niet, op enkele uitzonderingen na. Jullie zijn geen helden als het om vechten gaat. Dat siert u misschien zelfs.

Laatst gewijzigd door system : 17 maart 2008 om 17:58.
Oud 17 maart 2008, 18:03   #112
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat heeft dit nu met 'Belgicisten' te maken. U gebruikt te pas en te onpas het woord 'belgicist'. Gebrek aan argumenten?
Belgicist = Belgisch gezind, dwz een voorstander van blijvend separatisme tussen België en Nederland. Dat bent u toch, of niet?
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2008, 18:09   #113
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Belgicist = Belgisch gezind, dwz een voorstander van blijvend separatisme tussen België en Nederland. Dat bent u toch, of niet?
Ik ben een Belg, Vlaming en Limburger. Ik voel me zo goed en velen met mij, zeker voor wat de eerste twee kenmerken betreft. Het laatste kenmerk (Limburger) is natuurlijk niet aan iedereen gegeven.

Belgicisten echter zijn rabiate nationalisten. Te vergelijken met de Vlaams-nationalisten. Dat ben ik dus niet.

Laatst gewijzigd door system : 17 maart 2008 om 18:10.
Oud 17 maart 2008, 18:15   #114
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedoel je die 90.000 man Franse troepen onder Gerard?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2008, 18:17   #115
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Bedoel je die 90.000 man Franse troepen onder Gerard?
Neen ik bedoel dat we u uit het Warandepark verjaagd hebben in Brussel. Daar waren er geen Fransen.

Laatst gewijzigd door system : 17 maart 2008 om 18:17.
Oud 17 maart 2008, 18:23   #116
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik spreek over vechten. Bij Sebrenica hebben jullie niet gevochten. Maar in WO II hebben jullie wel gevochten. Vijf dagen of zo iets. Maar echt vechten was dit weer niet, op enkele uitzonderingen na. Jullie zijn geen helden als het om vechten gaat. Dat siert u misschien zelfs.
Tja, je hoort wel vaker dat de Belgen tijdens de Duitse inval veel beter hebben gevochten dan de Nederlanders. Maar je kunt de Nederlandse overgave niet los zien van de totale vernietiging van Rotterdam. Toen de Duitsers hetzelfde dreigden te doen met Amsterdam, was het wel erg moeilijk om niet het hoofd te buigen. Wat hadden de Belgen gedaan als men Antwerpen met de grond gelijk had gemaakt, met daarna de dreiging om hetzelfde te doen met Brussel?
Oud 17 maart 2008, 18:25   #117
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja, je hoort wel vaker dat de Belgen tijdens de Duitse inval veel beter hebben gevochten dan de Nederlanders. Maar je kunt de Nederlandse overgave niet los zien van de totale vernietiging van Rotterdam. Toen de Duitsers hetzelfde dreigden te doen met Amsterdam, was het wel erg moeilijk om niet het hoofd te buigen. Wat hadden de Belgen gedaan als men Antwerpen met de grond gelijk had gemaakt, met daarna de dreiging om hetzelfde te doen met Brussel?
Daar kan ik u niet op antwoorden. Ik kan alleen maar doorgaan op de feiten.
Oud 17 maart 2008, 18:45   #118
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Daar kan ik u niet op antwoorden. Ik kan alleen maar doorgaan op de feiten.
Maar wat heeft zo'n uitspraak dan voor nut? Als wij niet goed kunnen vechten, dan is dat altijd in vergelijking met iemand anders. Zo goed als de Gurkha's uit Nepal zijn wij niet nee. Maar zijn wij ook slechter dan vergelijkbare landen zoals Belgie of Denemarken? Wat een onzinnige discussie zeg. De Nederlandse troepen staan echt wel hun mannetje hoor in Afghanistan. Ze zijn alleen doelbewust wat minder agressief dan de Amerikanen. Voor elke onschuldige burger die je daar doodschiet, meldt een deel van zijn familie zich aan bij de Taliban.
Oud 17 maart 2008, 18:46   #119
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen ik bedoel dat we u uit het Warandepark verjaagd hebben in Brussel. Daar waren er geen Fransen.
Okay, u zult wel gelijk hebben.
Citaat:
zo werd in Frankrijk het "Légion belge parisienne" opgericht, dat met privé-steun gefinancierd werd (o.a. van graaf de Merode) en twee bataljons vrijwilligers leverde. Dit gebeurde met instemming van de Franse regering,
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2008, 18:46   #120
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Persoonlijk zou ik hen gevraagd hebben om met Brussel te beginnen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be