Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 maart 2008, 18:01   #101
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floppy Bekijk bericht
Welke krant? De Morgen? En elke dag die zeemzoete multicul-wereldje-roze-filter aan mijn kinderen opdringen? Ze hebben recht op de feiten. Ik ben geen negationist, zoals P. Janssens!!!!!
De Morgen en de Standaard worden inderdaad als kwaliteitskranten beschouwd. Ik denk dat er daarnaast nog kranten zijn die meer kwaliteit hebben dan HLN. Op www.krantenkoppen.be heb je een overzicht, en kan je zelf oordelen.

Citaat:
Niet alle vreemdelingen zijn criminelen, maar er lopen (verhoudingsgewijs) te veel criminele vreemdelingen.
Vreemdeling en misdrijf: schromelijk overdreven
link naar het artikel : http://www.npdata.be/BuG/22/BuG-22.htm
link naar de cijfers : http://www.npdata.be/Data/Misdrijven...d-tabellen.htm

Citaat:
En hoe verklaart u dat de moordenaars van Kitty gekend waren voor 112 feiten? (noemt u DAT niet ongestraft?)
Ons rechtssyteem is inderdaad niet perfect. Volgens het nieuwsblad waren 2 van de daders pas vrijgekomen na een veroordeling in 2002 van respectivelijk 6 en 5 jaar cel. Ongestraft is dit niet echt. En de logica om dat door te trekken naar "bepaalde bevolkingsgroepen quasi ongestraft criminaliteit kunnen plegen" ontgaat me.

Citaat:
En ik zou graag uw "objectieve" cijfers eens zien. Kom anders eens kijken in Ledeberg, het stikt hier van de werknemers en werkgevers
De cijfers zijn te controleren op http://www.npdata.be/BuG/20/BuG-20.htm

bevolkingssituatie :
http://www.npdata.be/Data/NIS/EAK/20...nwezigheid.htm

Uit de werkzaamheidsgraad blijkt dat
bij de oude belgen 69% van de mannen en 56% van de vrouwen werkt,
bij de nieuwe belgen 62% van de mannen en 42% van de vrouwen,
http://www.npdata.be/Data/NIS/EAK/2005/Be-werkzaam.htm

uit de werkloosheidsgraad blijkt dat
bij de oude belgen 6% van de mannen en 8% van de vrouwen werkloos is,
bij de nieuwe belgen 15% van de mannen en 19% van de vrouwen
http://www.npdata.be/Data/NIS/EAK/2005/Be-werkloos.htm

En verder wil ik nog altijd een antwoord op
"Waar baseert men zich op om te stellen dat een zéér hoog percentage profiteert van de werkloosheidsvergoeding, leefloon en ziekteuitkering. Terwijl de objectieve cijfers het tegendeel bewijzen.
Terwijl de allochtonen in onze economie behalve werknemer ook werkgever, ondernemer en consument zijn."
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2008, 19:49   #102
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
De Morgen en de Standaard worden inderdaad als kwaliteitskranten beschouwd. Ik denk dat er daarnaast nog kranten zijn die meer kwaliteit hebben dan HLN. Op www.krantenkoppen.be heb je een overzicht, en kan je zelf oordelen.

Vreemdeling en misdrijf: schromelijk overdreven
link naar het artikel : http://www.npdata.be/BuG/22/BuG-22.htm
link naar de cijfers : http://www.npdata.be/Data/Misdrijven...d-tabellen.htm

Ons rechtssyteem is inderdaad niet perfect. Volgens het nieuwsblad waren 2 van de daders pas vrijgekomen na een veroordeling in 2002 van respectivelijk 6 en 5 jaar cel. Ongestraft is dit niet echt. En de logica om dat door te trekken naar "bepaalde bevolkingsgroepen quasi ongestraft criminaliteit kunnen plegen" ontgaat me.

De cijfers zijn te controleren op http://www.npdata.be/BuG/20/BuG-20.htm

bevolkingssituatie :
http://www.npdata.be/Data/NIS/EAK/20...nwezigheid.htm

Uit de werkzaamheidsgraad blijkt dat
bij de oude belgen 69% van de mannen en 56% van de vrouwen werkt,
bij de nieuwe belgen 62% van de mannen en 42% van de vrouwen,
http://www.npdata.be/Data/NIS/EAK/2005/Be-werkzaam.htm

uit de werkloosheidsgraad blijkt dat
bij de oude belgen 6% van de mannen en 8% van de vrouwen werkloos is,
bij de nieuwe belgen 15% van de mannen en 19% van de vrouwen
http://www.npdata.be/Data/NIS/EAK/2005/Be-werkloos.htm

En verder wil ik nog altijd een antwoord op
"Waar baseert men zich op om te stellen dat een zéér hoog percentage profiteert van de werkloosheidsvergoeding, leefloon en ziekteuitkering. Terwijl de objectieve cijfers het tegendeel bewijzen.
Terwijl de allochtonen in onze economie behalve werknemer ook werkgever, ondernemer en consument zijn."
Sinds de twee hoofdredacteuren van de Morgen en Standaard gezegd hebben dat ze perfect inwisselbaar zijn, is voor mij de Standaard een armoekrant. Geef mij dan maar de Tijd...

Artisjok, dank voor de moeite van die cijfers, maar sta me toe vraagtekens te plaatsen bij de herkomst ervan: het Ministerie van Binnenlandse Zaken zélf weigert cijfers hierover openbaar te maken? Waarom zou dat zijn?

En uw laatste vraag:
ik baseer mij op wat ik zie. Ik denk niet dat ik hoef te twijfelen aan wat ik met mijn eigen ogen zie. En sorry, dat ik geen SPA-bril opheb en de feiten niet zie zoals jij zou willen dat ik ze zie.
Ik wil mij wel hoeden voor veralgemeningen: ik heb nog in een fabriek in Lokeren gewerkt waar ik bijna de enige Belg was. Ik geef toe: ik ben daar heel goed opgevangen en geholpen door mijn allochtoonse collega's!
Ik wil dit niet chterhouden, omdat dat niet eerlijk zou zijn tov die mensen.
floppy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2008, 20:05   #103
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sinds de twee hoofdredacteuren van de Morgen en Standaard gezegd hebben dat ze perfect inwisselbaar zijn, is voor mij de Standaard een armoekrant. Geef mij dan maar de Tijd...
Citaat:
Artisjok, dank voor de moeite van die cijfers, maar sta me toe vraagtekens te plaatsen bij de herkomst ervan: het Ministerie van Binnenlandse Zaken zélf weigert cijfers hierover openbaar te maken? Waarom zou dat zijn?
Weigeren? http://www.statbel.fgov.be/home_nl.asp
http://www.npdata.be

Citaat:
En uw laatste vraag:
ik baseer mij op wat ik zie. Ik denk niet dat ik hoef te twijfelen aan wat ik met mijn eigen ogen zie. En sorry, dat ik geen SPA-bril opheb en de feiten niet zie zoals jij zou willen dat ik ze zie.
Ik wil mij wel hoeden voor veralgemeningen: ik heb nog in een fabriek in Lokeren gewerkt waar ik bijna de enige Belg was. Ik geef toe: ik ben daar heel goed opgevangen en geholpen door mijn allochtoonse collega's!
Zie je dan alles en overal?

Laatst gewijzigd door filosoof : 23 maart 2008 om 20:09.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2008, 20:31   #104
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

En uw laatste vraag:
Waarom plaats je vraagtekens bij cijfers die komen van NIS, RVA, FEDPOL...
Hoe kan je nu met je eigen ogen zien dat een zéér hoog percentage profiteert van de werkloosheidsvergoeding, leefloon en ziekteuitkering?
Wat zie je om tot dat besluit te komen?
Terwijl de cijfers het tegendeel bewijzen.
Oud 24 maart 2008, 09:30   #105
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom plaats je vraagtekens bij cijfers die komen van NIS, RVA, FEDPOL...
Hoe kan je nu met je eigen ogen zien dat een zéér hoog percentage profiteert van de werkloosheidsvergoeding, leefloon en ziekteuitkering?
Wat zie je om tot dat besluit te komen?
Terwijl de cijfers het tegendeel bewijzen.
Haha, NIS: betrouwbare bron:
Wel, zoals ik al zei: het Ministerie van Binnenlandse Zaken zélf weigert cijfers hierover openbaar te maken? Waarom zou dat zijn? Kunt u mij daarop antwoorden?
Kom eens naar Ledeberg, of naar de Wondelgemstraat in Gent: daar kan u met UW EIGEN OGEN zien dat een zéér hoog percentage profiteert van de werkloosheidsvergoeding, leefloon en ziekteuitkering.
floppy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2008, 10:11   #106
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, zoals ik al zei: het Ministerie van Binnenlandse Zaken zélf weigert cijfers hierover openbaar te maken? Waarom zou dat zijn? Kunt u mij daarop antwoorden?
Kom eens naar Ledeberg, of naar de Wondelgemstraat in Gent: daar kan u met UW EIGEN OGEN zien dat een zéér hoog percentage profiteert van de werkloosheidsvergoeding, leefloon en ziekteuitkering.
Eigen ogen zijn niet erg valide. Er kunnen heel veel toevallige factoren een rol spelen die het beeld verstoren. Daarom heeft men statistisch onderzoek bedacht.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2008, 10:15   #107
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
En waarom zou het NIS geen betrouwbare bron zijn? En de RVA?
Welke minister wilde wanneer welke cijfers niet vrijgeven?

Als jij een mens op straat ziet lopen zie je zo waar hij zijn inkomen haalt? Heb je ook een totaalbeeld van hoeveel mensen werken, en hoeveel er leven van een vervanginginkomen?
Dan vind ik de cijfers toch betrouwbaarder als bron.
Oud 24 maart 2008, 13:45   #108
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
En waarom zou het NIS geen betrouwbare bron zijn? En de RVA?
Welke minister wilde wanneer welke cijfers niet vrijgeven?

Als jij een mens op straat ziet lopen zie je zo waar hij zijn inkomen haalt? Heb je ook een totaalbeeld van hoeveel mensen werken, en hoeveel er leven van een vervanginginkomen?
Dan vind ik de cijfers toch betrouwbaarder als bron.
Als ik hem drugs zie verkopen, of een handtas afrukken, een autoruit inslagen enz enz, dan kan ik me daar wel een idee van maken En als hij bruin of zwart is, kan ik mij eveneens een idee maken van zijn afkomst...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2008, 16:32   #109
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Als ik hem drugs zie verkopen, of een handtas afrukken, een autoruit inslagen enz enz, dan kan ik me daar wel een idee van maken En als hij bruin of zwart is, kan ik mij eveneens een idee maken van zijn afkomst...
En jij ziet hele dagen mensen die op straat dealen en handtassen afrukken?

En daarmee kreeg ik nog altijd geen antwoord op mijn vraag :
Oud 24 maart 2008, 17:00   #110
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Klucht of geen klucht, als je Belgische identiteitspapieren hebt, ben je Belg. Hoe wil je anders bepalen of je Belg bent? Aan het aantal sproeten op je witte huid?
En je wordt niet makkelijk Belg. Er worden iedere week aanzienlijke aantallen vreemdelingen uitgezet.
Dat is het soort komedie waar men dringend moet mee stoppen!
Als men jou Chinese identiteitspapieren geeft ben je een Chinees, dat zal wel! Het bewijs is al lang geleverd dat je geen Belg bent geworden dank zij een vodje papier.
Bedrieg jezelf maar niet een ander! Wanneer ik een Marokkaan zie, dan zie ik een Marokkaan, geen "Belg". Als die Marokkaan zich zo gedraagt dat niemand iets op hem aan te merken heeft dan is dat ok en stoort het niemand. In het andere geval is en blijft het vreemd gespuis, met nog tien "Belgische" identiteitspapieren erbovenop of niet...
En in de plaats van het land overhoop te zetten telkens er vreemdelingen buiten moeten gezet worden zou men er beter veel meer, veel vlugger en zonder poespas een hoop buiten zetten. Nog zo een schandelijke komedie...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2008, 17:09   #111
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=forumspook;3314093]
Citaat:
Klucht of geen klucht, als je Belgische identiteitspapieren hebt, ben je Belg. Hoe wil je anders bepalen of je Belg bent? Aan het aantal sproeten op je witte huid?
En je wordt niet makkelijk Belg. Er worden iedere week aanzienlijke aantallen vreemdelingen uitgezet.[/QUOTE] Niet genoeg naar mijn goesting...En mischien niet de juiste ook niet.
Ook die laatste zin is niet onbelangrijk...
Men zet inderdaad dikwijls mensen uit het land die hier helemaal niet in de weg lopen en zich hebben ingeburgerd en reeds voldoende de taal spreken enz enz ... en men laat het echte vreemde krapuul (vooral uit "bepaalde landen") meestal onaangeroerd want die zijn "Belg" geworden of hebben pas het spelletje "gezinshereniging" gespeeld of zo...
Onbegrijpelijk! De politiekers die dat spelletje organiseren en meespelen zouden ze moeten in mootjes hakken! (in bepaalde moslimlanden zouden ze dat karweitje gratis en met veel plezier doen, trouwens!)
Het grote pluspunt van die werkmethode, voor de plaatselijke multiculidioten, is natuurlijk dat men dan telkens groot misbaar kan maken door te tonen hoe brave mensen door "dat onmenselijk systeem" worden buitengegooid, en zo krijgt men het gemakkelijker om het echte buiten te gooien krapuul hier te laten rondlopen, nietwaar?

Laatst gewijzigd door andev : 24 maart 2008 om 17:13.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2008, 17:44   #112
forumspook
Banneling

Standaard

[quote=andev;3320231]
Citaat:
Ook die laatste zin is niet onbelangrijk...
Men zet inderdaad dikwijls mensen uit het land die hier helemaal niet in de weg lopen en zich hebben ingeburgerd en reeds voldoende de taal spreken enz enz ... en men laat het echte vreemde krapuul (vooral uit "bepaalde landen") meestal onaangeroerd want die zijn "Belg" geworden of hebben pas het spelletje "gezinshereniging" gespeeld of zo...
Onbegrijpelijk! De politiekers die dat spelletje organiseren en meespelen zouden ze moeten in mootjes hakken! (in bepaalde moslimlanden zouden ze dat karweitje gratis en met veel plezier doen, trouwens!)
Het grote pluspunt van die werkmethode, voor de plaatselijke multiculidioten, is natuurlijk dat men dan telkens groot misbaar kan maken door te tonen hoe brave mensen door "dat onmenselijk systeem" worden buitengegooid, en zo krijgt men het gemakkelijker om het echte buiten te gooien krapuul hier te laten rondlopen, nietwaar?
Inderdaad worden er soms mensen buitengekieperd die hier een goede job hebben, en niemand een stobreed in de weg leggen, terwijl geabonneerde gevangenisklanten, die heel hun leven binnen en buiten het gevang lopen, en de rest van de tijd misdrijven plegen, hier rustig mogen blijven, geld opzij zetten voor later op pensioen te gaan in hun thuisland, allemaal omdat ze lekker "belg" geworden zijn. Mensen voor wie "belg" een dodelijk scheldwoord is anderzijds, en die de belgen verachtten.
Oud 24 maart 2008, 22:27   #113
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En in de plaats van het land overhoop te zetten telkens er vreemdelingen buiten moeten gezet worden zou men er beter veel meer, veel vlugger en zonder poespas een hoop buiten zetten. Nog zo een schandelijke komedie...
Dit hoort in het topic: een land zonder allochtonen.
Oud 24 maart 2008, 22:36   #114
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit topic was bedoeld over allochtonen. En je veronderstelt dat als iemand bruin of zwart is, dat hij allochtoon is. Knap van jou.
Maar zijn allochtonen zo cultureel gevormd dat ze drugs etc. verkopen, of speelt er een genetische factor mee, of een sociale component? Wat is dat toch?
Oud 24 maart 2008, 22:47   #115
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Sjaax dit kun je niet menen!
Wat meespeelt zijn culturele, etnische en levensbeschouweljke overtuigingen die invloed hebben op het sociale weefsel van een diverse samenleving lijkt me.
Omdat die overtuigingen botsen met de minimale verwachting die de samenleving aan iedere burger stelt, en daar loopt wat fout zo blijkt.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2008, 22:48   #116
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit topic was bedoeld over allochtonen. En je veronderstelt dat als iemand bruin of zwart is, dat hij allochtoon is. Knap van jou.
Maar zijn allochtonen zo cultureel gevormd dat ze drugs etc. verkopen, of speelt er een genetische factor mee, of een sociale component? Wat is dat toch?
Als ik een donkerbruine kerel , of een pekzwarte tegenkom, dan kan ik toch al met zekerheid weten dat dit geen oorspronkelijke bewoner van Europa is. Nee ?
Wat die drugverkoop betreft, voor magrebijnen is het bvb normaal om hasj te roken, en vroeger verkochten ze dat enkel onder hun eigen volk. Daarna aan de autochtone jeugd ook. En toen kregen ze door dat er met harddrugs véél meer te verdienen was...En die smeerlapperij verzwakt onze jeugd dan ook nog, fijn meegepakt, dat bespoedigt onze ondergang.
Oud 25 maart 2008, 01:11   #117
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Sjaax dit kun je niet menen!
Af en toe moet je wat provoceren.

Citaat:
Wat meespeelt zijn culturele, etnische en levensbeschouweljke overtuigingen die invloed hebben op het sociale weefsel van een diverse samenleving lijkt me.
Omdat die overtuigingen botsen met de minimale verwachting die de samenleving aan iedere burger stelt, en daar loopt wat fout zo blijkt.
Oké, maar het is niet productief die fouten tot onveranderlijke karakteristieken te maken. Continu moet strijd worden geleverd met argumenten, met historische voorbeelden, met voorbeelden uit het buitenland over wat het betekent wanneer een medeburger als een ‘Untermensch’ wordt neergezet. Net alsof anderen geen geluk willen nastreven, maar slechts rampspoed wensen voor buiten hun groep vallenden; anderen hun gezin niet willen onderhouden, maar dat laten dienen als kanonnenvlees in een heilige oorlog; anderen niet de ambitie hebben zich te ontplooien, maar zich slechts willen voegen naar de dogma’s van eeuwenoude boeken.
Oud 25 maart 2008, 01:26   #118
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ik een donkerbruine kerel , of een pekzwarte tegenkom, dan kan ik toch al met zekerheid weten dat dit geen oorspronkelijke bewoner van Europa is. Nee ?
Ook een redelijke kans dat hij geadopteerd werd.
Citaat:
Wat die drugverkoop betreft, voor magrebijnen is het bvb normaal om hasj te roken, en vroeger verkochten ze dat enkel onder hun eigen volk. Daarna aan de autochtone jeugd ook. En toen kregen ze door dat er met harddrugs véél meer te verdienen was...En die smeerlapperij verzwakt onze jeugd dan ook nog, fijn meegepakt, dat bespoedigt onze ondergang.
1. Ik las vorig jaar dat handel en productie van drugs toch vnl in handen van allochtonen is.
2. Hash kreeg hier bekendheid tijdens de hippietijd van de jaren '60 maar werd daarvoor ook geteeld en verbruikt in west Europa. =>wiki Weinig invloed uit de Maghreb toen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 maart 2008 om 01:43.
Oud 25 maart 2008, 01:32   #119
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Mensen voor wie "belg" een dodelijk scheldwoord is anderzijds, en die de belgen verachtten.
Vlaamsnationalisten dus?

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 maart 2008 om 01:40.
Oud 25 maart 2008, 01:37   #120
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dat is het soort komedie waar men dringend moet mee stoppen!
Als men jou Chinese identiteitspapieren geeft ben je een Chinees, dat zal wel! Het bewijs is al lang geleverd dat je geen Belg bent geworden dank zij een vodje papier.
Bedrieg jezelf maar niet een ander! Wanneer ik een Marokkaan zie, dan zie ik een Marokkaan, geen "Belg". Als die Marokkaan zich zo gedraagt dat niemand iets op hem aan te merken heeft dan is dat ok en stoort het niemand. In het andere geval is en blijft het vreemd gespuis, met nog tien "Belgische" identiteitspapieren erbovenop of niet...
Citaat:
Wanneer ik een Marokkaan zie, dan zie ik
Dus jij acht dat jij de man bent die bepaalt wie die ander is. Is dat niet wat hoog gegrepen voor jou? (je bent niet helemaal zonder vooroordelen, naar je schrijfsels te lezen, om het zeer beleefd en zacht uit te drukken)

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 maart 2008 om 01:38.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be