Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Ik vond de film...
gewoon erg tegenvallen (géén oscars!!!)! 17 32,08%
best meevallen. 21 39,62%
prachtig, spannend, boeiend, hetgeen ik verwachtte,... 2 3,77%
Ik heb er niet zo op gewacht, en het interesseert me helemaal niets. 13 24,53%
Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2008, 20:53   #101
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby Bekijk bericht
De enquête laat geen details van de stemmers zien, dus je mag eerlijk zijn!

Ik heb de 'film' gezien, en mijn eerste reactie was...owkay... . Dit trok dus echt op niets. Als hij hiervan een 1 april grap gemaakt zou hebben, dan zou het nog grappig geweest zijn. Maar de inhoud is afkomstig uit de media, waarvan veel MOSLIMS ook slachtoffer van zijn; er werd een zorgvuldige selectie gemaakt wetend dat het maar om bepaalde groeperingen gaat, dus angst en haat zaaien tegen onschuldigen;...Het is écht een schandalige actie en hoofdzakelijk omdat dit van een erkende politieker komt. Politiek is niet meer het iets waarover je trots moet zijn als beoefenaar.
Het is maar hoe je het bekijkt; ik heb nog nooit vernomen dat lieden die op Wilders gelijken, moslims lijfelijk aanvallen of ter dood veroordelen.
Oud 28 maart 2008, 20:53   #102
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Dus je beledigt moslims door hen hun teergeliefde koranverzen te serveren met beeldmateriaal over 'actieve' moslims ?
Het gaat om de BEDOELING hierachter en niet om het materiaal. Een informatieve film met dezelfde beelden op terzake is geen belediging. Tenzij men bij Terzake profeten laat ontploffen en de Koran verscheurt...
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 20:56   #103
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Als men zegt 'islamisering' en men veralgemeent, dan spreekt men grote groepen. Dat er een paar een aanslag gepleegd hebben heeft toch niets met de miljoenen islamieten te maken die hier wonen?
Terrorisme bestrijdt je door samen te werken en niet door te beledigen. Dus het gaat hier om buitenlandse situaties en niet over die van ons hier.
"Een paar" is 2; het gaat echt wel over "enigen meer" plus de zogenaamd zwijgende meerderheid, die in flinke aantallen op Nederlandse straten danste direct na het nieuw van 9/11.
Oud 28 maart 2008, 20:57   #104
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Het is maar hoe je het bekijkt; ik heb nog nooit vernomen dat lieden die op Wilders gelijken, moslims lijfelijk aanvallen of ter dood veroordelen.
Wilders vertoont veel gelijkenissen met Hitler...Het is bijna de geschiedenis die zich herhaalt. Iedereen weet dat de Europese Islam helemaal anders is dan die van Iran. Wij zijn opgegroeid met Europese wetten en willen niets anders.
Dus hier campagnes opzetten tegen moslims is racistisch. Stuur Wilders naar Iran en laat hem daar campagne voeren.
Oud 28 maart 2008, 21:03   #105
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat om de BEDOELING hierachter en niet om het materiaal. Een informatieve film met dezelfde beelden op terzake is geen belediging. Tenzij men bij Terzake profeten laat ontploffen en de Koran verscheurt...
De bedoeling is duidelijk. Het debat op gang brengen. Helaas een ijdele hoop van Wilders ....aan de reacties van de 'linkse hap' te zien.

Uw profeet is al eeuwen morsdood. Hij zal niets weten en zeker niets voelen van een cartoonontploffing.
En dat je tot in de vezels van je lijf beledigt kan zijn door een verscheurd boek, is je reinste emo-bullshit.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 21:04   #106
Banneling

Standaard

Citaat:
Wilders vertoont veel gelijkenissen met Hitler...Het is bijna de geschiedenis die zich herhaalt. Iedereen weet dat de Europese Islam helemaal anders is dan die van Iran. Wij zijn opgegroeid met Europese wetten en willen niets anders.
Dus hier campagnes opzetten tegen moslims is racistisch. Stuur Wilders naar Iran en laat hem daar campagne voeren.

Sinds wanneer zijn moslims een ras?
Kan je even linken naar sites met meer wetenschappelijke onderbouwing van die stelling?
Oud 28 maart 2008, 21:05   #107
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Een paar" is 2; het gaat echt wel over "enigen meer" plus de zogenaamd zwijgende meerderheid, die in flinke aantallen op Nederlandse straten danste direct na het nieuw van 9/11.
Hoeveel man hebben zich in de 2 torens gevlogen? 20? Hoeveel hebben in spanje een aanslag gepleegd? 5? En waarom duurt alles jaren? Omdat ze geen aanhang hebben, buiten een paar mensen met zelfmoordneigingen die ik weet niet waar geweest zijn. Die mensen komen uit oorlogsgebied en hebben trainingen gevolgd, dus het is niet iets dat zomaar voorkomt.

Dat er gedanst werd heeft met stoer doen te maken. Een t-shirt met Jihad erop dragen WAS voor sommige jongeren stoer. Dan zeiden de meisjes 'amaai, die durft'. Stuur die kiekens eens naar afghanistan? Die doen het onmiddelijk in hun broek.

Islamieten ergeren zich aan 1 ding en dat is het uitblijven van een oplossing tussen Israel en de palestijnen. En net als Europa ergert men zich ook aan het gedrag van de VS. Jongeren die stoer willen doen kunnen zich inderdaad misdragen. Maar het zijn dan ook dezelfde die hun excuses aanbieden als je hen op hun gedrag aanspreekt. Ik ben ook op school geweest in Borgerhout en ken dit gedrag maar al te goed. Niets om je erover zorgen te maken.
Oud 28 maart 2008, 21:05   #108
Banneling

Standaard

Citaat:

Voor de wakkere burger is de gelijkenis tussen de islam en het nazisme treffender.
Oud 28 maart 2008, 21:06   #109
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Nee, precies andersom; de eenzame visionairs die in Nederland omstreeks 1939-1940 durfden te waarschuwen tegen de nazi-doctrine en hitler, werden in het gunstigste geval op jouw toontje teruggefloten en riskeerden zelfs straf wegens belediging van een bevriend staatshoofd ...
Oud 28 maart 2008, 21:09   #110
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De bedoeling is duidelijk. Het debat op gang brengen. Helaas een ijdele hoop van Wilders ....aan de reacties van de 'linkse hap' te zien.

Uw profeet is al eeuwen morsdood. Hij zal niets weten en zeker niets voelen van een cartoonontploffing.
En dat je tot in de vezels van je lijf beledigt kan zijn door een verscheurd boek, is je reinste emo-bullshit.
Een discussie opstarten door jou voor klootzak uit te schelden?

Als ik prinses Diana laat ontploffen, dan zullen ook veel Engelsen zich beledigd voelen, ook als is ze er niet meer. Maar waarom zou ik andere mensen hiermee beledigen? Ze gaan mij haten en verder gaat er niets positiefs uitkomen. Alleen mensen met weinig ideeën gebruiken dergelijke methoden.
Oud 28 maart 2008, 21:15   #111
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Islamieten ergeren zich aan 1 ding en dat is het uitblijven van een oplossing tussen Israel en de palestijnen. En net als Europa ergert men zich ook aan het gedrag van de VS. Jongeren die stoer willen doen kunnen zich inderdaad misdragen. Maar het zijn dan ook dezelfde die hun excuses aanbieden als je hen op hun gedrag aanspreekt. Ik ben ook op school geweest in Borgerhout en ken dit gedrag maar al te goed. Niets om je erover zorgen te maken.
Ik zou het gedrag van bepaalde jongeren toch niet bagatelliseren Moby. Uit eigen ervaring moet ik zeggen dat sommige van de jongeren die hier in Brussel rondhangen de grenzen van het stoer doen achter zich hebben gelaten en zwaar tekeer gaan tegen tegen alles en iedereen. Het zijn er niet veel, en de meesten halen inderdaad gewoon wat apestreken uit, maar die kleine minderheid die verder gaat vormt meer en meer een probleem. Om nog niet te spreken van het negatieve impact dat die gasten hebben op de reputatie van allochtone jongeren. Asociaal gedrag, het spontaan uitschelden van voorbijgangers, fysieke agressie, het komt regelmatig voor en vele mensen die ik hier ken hebben het zelf al aan de lijve ondervonden. Er moet daar echt eens paal en perk aan gesteld worden, en ik denk dat de moslimgemeenschap daar een rol in kan spelen.
Oud 28 maart 2008, 21:15   #112
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een discussie opstarten door jou voor klootzak uit te schelden?

Als ik prinses Diana laat ontploffen, dan zullen ook veel Engelsen zich beledigd voelen, ook als is ze er niet meer. Maar waarom zou ik andere mensen hiermee beledigen? Ze gaan mij haten en verder gaat er niets positiefs uitkomen. Alleen mensen met weinig ideeën gebruiken dergelijke methoden.
Ik kan niet goed volgen.

Als je mensen laat ontploffen hoeven anderen zich niet beledigd te voelen, maar als je een tekeningske maakt dan kan dat niet door de beugel? Dat is toch wat je bedoelt?

uw profeetje had ook een probleem met spotdichters, die werden ook op zijn commando vermoord zelfs als ze hoogzwanger waren. Dat zal dan onder de categorie : ge maakt geen tekeningskes vallen zeker?

Ik heb het gevoel dat net d�*t is wat Wilders wou aantonen, en wat ook vele mensen ondertussen is opgevallen: niet de beelden van afgezaagde hoofden of vermoorde mensen storen de linksmensen, maar het feit dat dit in verband gebracht wordt met koranverzen blijkt er teveel aan te zijn.

Beetje angstwekkend.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 21:16   #113
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, precies andersom; de eenzame visionairs die in Nederland omstreeks 1939-1940 durfden te waarschuwen tegen de nazi-doctrine en hitler, werden in het gunstigste geval op jouw toontje teruggefloten en riskeerden zelfs straf wegens belediging van een bevriend staatshoofd ...
Laten we in Europa blijven, aub. De meingen van de tegenstanders is gebaseerd op landen in oorlog. De Islam van hier is niet herzelfde als die in verwegistan. Dat heeft met omstandigheden te maken. Die van ons heeft zich ontwikkelt, terwijl die in bepaalde landen erg achtergebleven is. Daar rijden ze nog op paarden en ezels, en hier rijden we in Opels.

De enige bedreiging die we hier zien is die van extreem rechts. Europeanen zijn hier ver in de meerderheid, en als men dan begint om minderheden zwart te maken, dan ben je bezig met Hitlermethoden.
Oud 28 maart 2008, 21:20   #114
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor de wakkere burger is de gelijkenis tussen de islam en het nazisme treffender.
pure propaganda-onzin dus...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 21:20   #115
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De enige bedreiging die we hier zien is die van extreem rechts. Europeanen zijn hier ver in de meerderheid, en als men dan begint om minderheden zwart te maken, dan ben je bezig met Hitlermethoden.
interessant. Zo'n beetje zoals de christenen worden bedreigd en vermoord in islamlanden zoals Indonesie of turkije misschien?

Daarmee dat de gevangenissen vol zitten met... heu rechtse criminelen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 28 maart 2008 om 21:20.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 21:20   #116
Banneling

Standaard

Citaat:
Laten we in Europa blijven, aub. De meingen van de tegenstanders is gebaseerd op landen in oorlog. De Islam van hier is niet herzelfde als die in verwegistan. Dat heeft met omstandigheden te maken. Die van ons heeft zich ontwikkelt, terwijl die in bepaalde landen erg achtergebleven is. Daar rijden ze nog op paarden en ezels, en hier rijden we in Opels.

Dus moslims vinden dat ze zwart gemaakt worden als ze hun geliefde koranverzen voorgeschoteld krijgen met beeldmateriaal over de letterlijke toepassing van die verzen door extremitische moslims ... die ze eigenlijk nooit of te nimmer publiekelijk durven te veroordelen voor hun wandaden.
Oud 28 maart 2008, 21:22   #117
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik kan niet goed volgen.

Als je mensen laat ontploffen hoeven anderen zich niet beledigd te voelen, maar als je een tekeningske maakt dan kan dat niet door de beugel? Dat is toch wat je bedoelt?

uw profeetje had ook een probleem met spotdichters, die werden ook op zijn commando vermoord zelfs als ze hoogzwanger waren. Dat zal dan onder de categorie : ge maakt geen tekeningskes vallen zeker?

Ik heb het gevoel dat net d�*t is wat Wilders wou aantonen, en wat ook vele mensen ondertussen is opgevallen: niet de beelden van afgezaagde hoofden of vermoorde mensen storen de linksmensen, maar het feit dat dit in verband gebracht wordt met koranverzen blijkt er teveel aan te zijn.

Beetje angstwekkend.
Van Boedha blijf je af, omdat veel mensen in hem troost zoeken...Van Jahwee blijf je af, omdat...Van Jezus blijf je af, omdat...Van Allah en de profeet blijf je af, omdat...

Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?

Als een oude vrouw zich eenzaam voelt en ze vindt troost in Jezus, dan laat je dat gewoon met rust. Je zegt toch ook niet "Ach...Jezus is dood en die bestaat niet meer...weg met de bijbel!...". Dan ben je achterlijk bezig (geld voor iedereen) en ben jij de sadist.

Ik ben het niet eens met dat Islam aanzet tot geweld, omdat ik dit in Europa niet ervaar (niet vergeten...ben daartussen opgegroeid). En hier wonen veel moslims.
Oud 28 maart 2008, 21:24   #118
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik kan niet goed volgen.

Beetje angstwekkend.
Angstwekkend inderdaad: Wilders diabolizeert een miljard mensen die niets te maken hebben met wat een klein % misdoet.

Laatst gewijzigd door filosoof : 28 maart 2008 om 21:24.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 21:24   #119
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
pure propaganda-onzin dus...
De verdwaasde superdhimmie heeft gesproken.

Het wordt weer wachten op een onderbouwde weerlegging van zijnentwege van het feit dat de islam een totalitaire ideologie is.
Oud 28 maart 2008, 21:27   #120
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Angstwekkend inderdaad: Wilders diabolizeert een miljard mensen die niets te maken hebben met wat een klein % misdoet.
Wilders doet dat niet. Het zijn de echte islamofoben als u, Balkenende en de linkse hap die die generalisering maken.

Het zijn de echte islamofoben als u, Balkenende en de linkse hap die de moslims diaboliseren door ervan uit te gaan dat ze sowieso wereldwijd keet gaan schoppen en in functie daarvan weken op voorhand maatregelen treffen om het verwachte geweld van de overgrote meerderheid van gematigden op te vangen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be