![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Minister
|
![]() Nee hoor, integendeel: ik verwerp uw kritiek, ik vind het een totaal normale, zelfs goede zaak dat een Vlaamse partij in Brussel een franstalige op zijn lijst zet die de Vlaamse zaak steunt. En dat zou ik voor elke partij doen.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Moest N-VA een belgicist aan boord nemen, dan zou ik je gelijk geven. Omdat je dan iemand aanneemt die de standpunten niet verdedigt. Vlaams Belang roept nergens op franstaligen of de Franse taal aan banden te leggen. Brussel kent veel verfranste Vlamingen en daar zijn er veel die tweetalig zijn. Die kan je beter charmeren in het frans die de boodschap wat beter verpakt dan een extreme flamingant die geen woord frans kent. Ik denk dat je Brussel niet goed kent, het is totaal anders dan Vlaanderen. Als je daar afkomt met taalracisme krijg je niets verkocht. Ik ondervind nu al hoe moeilijk het is een Brusselaar te overtuigen van Vlaamse onafhankelijkheid want dat schrikt hen vooral af. Met een franstalig iemand valt dat misschien beter uit te leggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
|
![]() Citaat:
![]() Blijkbaar had de VB-propagandadienst een paar dagen voor de eedaflegging al bericht hiervan gekregen. ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De grootste critikasters hier komen wellicht uit Kontich, Bommerskonten, Poeke of een ander Vlaams gat, en weten natuurlijk beter hoe Vlamingen zich in Brussel moeten gedragen. Rein en zuiver-Vlaams: dat is blijkbaar de lijn die Geert C en anderen aan de Brusselse Vlamingen voorschrijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Minister
|
![]() Nee die kotsen niet van de walen, thans ze durven het niet rechtuit te zeggen. Gewoon splitsen transfers stoppen en wallonie maar een beetje laten opdrogen zoals een oase in de woestijn.
En splitsen is toch met Brussel in Vlaanderen, alsof er dan nog veel van frans gaat terecht komen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Duidelijk zo? Laatst gewijzigd door Rob Roy : 31 maart 2008 om 15:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
|
![]() Citaat:
![]() Mijn visie in deze materie is tenminste consequent. Ik vind het persoonlijk al onaanvaardbaar dat er Franstalige partijen zijn die Nederlandsonkundige Franstaligen een mandaat geven. Mijn beste, als je dat weet, dan is het toch niet moeilijk om mijn reactie op een Vlaamse partij die dat doet in te schatten? Ik vind principieel dat het niet kan dat er in een officieel tweetalige stad politieke mandatarissen zijn die niet beide officiële talen voldoende beheersen. Of dat nu gaat over Nederlandstaligen of Franstaligen, of over Vlaamse of Franstalige partijen, is voor mij irrelevant. Het gaat om het principe, het kan voor mij absoluut niet dat er in een officieel tweetalige stad politieke mandatarissen zijn die niet beide talen voldoende beheersen. Ze moeten daarom niet meteen in staat zijn een roman te schrijven in de andere taal, maar het gaat erom dat ze zich voldoende kunnen uitdrukken in beide talen zodanig dat ze in beide officiële talen een normaal gesprek kunnen voeren met de Brusselse kiezers.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 31 maart 2008 om 15:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ze misschien steun vragen aan HaPpart want kwa hypocriet gedrag komt het in de buurt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Niet vergeten : jij bent degene die taal een basis vindt om partijen op te bouwen of mandatarissen te ronselen. Ik niet. Citaat:
En hoe geloofwaardig dat is? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelieve de ondeugden van bepaalde Franstaligen niet automatisch op iedereen te projecteren. Dank u.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een beetje eerlijkheid in je vergelijkingen, graag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Minister
|
![]() Tja, ik kan begrijpen dat het verwarrend is voor iemand die volgens taallijnen denkt.
Citaat:
En vergeet niet: ik ben geen taalnationalist. Laatst gewijzigd door Rob Roy : 31 maart 2008 om 15:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat het VB een hond met een hoed op op zijn lijsten zet is haar goed recht. Zij zullen wel kunnen inschatten of deze of gene kandidaat VB-fähig is. Niettemin is het niet gepast dat deze dame een mandaat van het VB bij de OCMW van Jette betrekt zonder Nederlands te kennen. Het zijn vooral de lokale VB-kiezers en andere Vlamingen die van haar verwachten dat zij zich vlaams opstelt en het voorbeeld geeft. Shame on you.
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood. Laatst gewijzigd door Cyrano : 31 maart 2008 om 15:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
|
![]() Absoluut, maar beide staan wel ten dienste van het publiek. Het verschil is dat je voor openbare functionarissen zoiets kan verplichten en voor mandatarissen niet. Maar zoals ik al zei, voor mij gaat het om het principe.
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |