Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 maart 2008, 14:56   #101
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ja, ja, blijf maar de kwestie negeren.
Nee hoor, integendeel: ik verwerp uw kritiek, ik vind het een totaal normale, zelfs goede zaak dat een Vlaamse partij in Brussel een franstalige op zijn lijst zet die de Vlaamse zaak steunt. En dat zou ik voor elke partij doen.

Citaat:
Mocht het hier over, bijvoorbeeld, een sp.a-mandataris gaan, dan zou jij hier zelfs de "aanval" leiden. Mocht het hier over een N-VA-mandataris gaan, dan zou jij zelfs die gelegenheid aangrijpen om te beweren dat alleen het VB nog een echte Vlaams-nationalistische partij is.
Ik zou willen vragen uw kritiek netjes te houden en uw pogingen tot diffamatie te stoppen. Iedereen hier weet dat ik niets met de NVA noch met het VB, noch met enige andere partij te maken heb. Uw loze insinuaties schaden dus alleen uw geloofwaardigheid.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2008, 14:58   #102
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Nee hoor, integendeel: ik verwerp uw kritiek, ik vind het een totaal normale, zelfs goede zaak dat een Vlaamse partij in Brussel een franstalige op zijn lijst zet die de Vlaamse zaak steunt. En dat zou ik voor elke partij doen.
Een NEDERLANDSONKUNDIGE Franstalige, iemand die niet eens met de overgrote meerderheid van de kiezers en de leden van die partij kan praten in hun eigen taal! Het is dat vetgedrukte woord dat je bewust blijft negeren.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2008, 15:00   #103
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, ja, blijf maar de kwestie negeren. Het gaat hier niet over het feit dat het VB een Franstalige op haar lijsten zet, het gaat hier over het feit dat het VB een Nederlandsonkundige Franstalige op haar lijsten zet. Dat is onacceptabel, hoezeer de VB-propagandamolen ook het tegendeel wil doen uitschijnen. Mocht het hier over, bijvoorbeeld, een sp.a-mandataris gaan, dan zou jij hier zelfs de "aanval" leiden. Mocht het hier over een N-VA-mandataris gaan, dan zou jij zelfs die gelegenheid aangrijpen om te beweren dat alleen het VB nog een echte Vlaams-nationalistische partij is.
Neen je lijkt het niet te snappen. Iedereen probeert het je nochtans duidelijk te maken in deze topic. Je merkt dat het beeld van het Vlaams Belang als zijnde flaminganten die kotsen van het frans totaal niet klopt. Idem met Kim.
Moest N-VA een belgicist aan boord nemen, dan zou ik je gelijk geven.
Omdat je dan iemand aanneemt die de standpunten niet verdedigt.
Vlaams Belang roept nergens op franstaligen of de Franse taal aan banden te leggen. Brussel kent veel verfranste Vlamingen en daar zijn er veel die tweetalig zijn.

Die kan je beter charmeren in het frans die de boodschap wat beter verpakt dan een extreme flamingant die geen woord frans kent.
Ik denk dat je Brussel niet goed kent, het is totaal anders dan Vlaanderen.
Als je daar afkomt met taalracisme krijg je niets verkocht. Ik ondervind nu al hoe moeilijk het is een Brusselaar te overtuigen van Vlaamse onafhankelijkheid want dat schrikt hen vooral af. Met een franstalig iemand valt dat misschien beter uit te leggen.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2008, 15:02   #104
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Neen je lijkt het niet te snappen. Iedereen probeert het je nochtans duidelijk te maken in deze topic. Je merkt dat het beeld van het Vlaams Belang als zijnde flaminganten die kotsen van het frans totaal niet klopt. Idem met Kim.
Moest N-VA een belgicist aan boord nemen, dan zou ik je gelijk geven.
Omdat je dan iemand aanneemt die de standpunten niet verdedigt.
Vlaams Belang roept nergens op franstaligen of de Franse taal aan banden te leggen. Brussel kent veel verfranste Vlamingen en daar zijn er veel die tweetalig zijn.

Die kan je beter charmeren in het frans die de boodschap wat beter verpakt dan een extreme flamingant die geen woord frans kent.
Ik denk dat je Brussel niet goed kent, het is totaal anders dan Vlaanderen.
Als je daar afkomt met taalracisme krijg je niets verkocht. Ik ondervind nu al hoe moeilijk het is een Brusselaar te overtuigen van Vlaamse onafhankelijkheid want dat schrikt hen vooral af. Met een franstalig iemand valt dat misschien beter uit te leggen.
Hoe jullie hier gewoon de echte kwestie blijven negeren begint hier stilaan lachwekkend, neen, zielig te worden.

Blijkbaar had de VB-propagandadienst een paar dagen voor de eedaflegging al bericht hiervan gekregen.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Oud 31 maart 2008, 15:05   #105
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Ik hou wel van jouw objectieve bijdragen op dit forum.
Ik ben zelf in Brussel geboren
Ik ben ook in Brussel geboren, dus misschien is het niet toevallig dat je mjin bijdragen ziet zitten.

De grootste critikasters hier komen wellicht uit Kontich, Bommerskonten, Poeke of een ander Vlaams gat, en weten natuurlijk beter hoe Vlamingen zich in Brussel moeten gedragen. Rein en zuiver-Vlaams: dat is blijkbaar de lijn die Geert C en anderen aan de Brusselse Vlamingen voorschrijven.
Oud 31 maart 2008, 15:06   #106
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Nee die kotsen niet van de walen, thans ze durven het niet rechtuit te zeggen. Gewoon splitsen transfers stoppen en wallonie maar een beetje laten opdrogen zoals een oase in de woestijn.
En splitsen is toch met Brussel in Vlaanderen, alsof er dan nog veel van frans gaat terecht komen.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2008, 15:07   #107
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Een NEDERLANDSONKUNDIGE Franstalige, iemand die niet eens met de overgrote meerderheid van de kiezers en de leden van die partij kan praten in hun eigen taal! Het is dat vetgedrukte woord dat je bewust blijft negeren.
OK, want je schijnt het niet te kunnen geloven: als Vlaamsgezinde, geboren in Brussel, vind ik het een totaal normale, zelfs goede zaak dat een Vlaamse partij in Brussel een Nederlandsonkundige franstalige op zijn lijst zet die de Vlaamse zaak steunt. En dat zou ik voor elke partij doen.

Duidelijk zo?

Laatst gewijzigd door Rob Roy : 31 maart 2008 om 15:13.
Oud 31 maart 2008, 15:11   #108
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
En splitsen is toch met Brussel in Vlaanderen, alsof er dan nog veel van frans gaat terecht komen.
Zegt de term 'taalwetten' je iets?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2008, 15:12   #109
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Rein en zuiver-Vlaams: dat is blijkbaar de lijn die Geert C en anderen aan de Brusselse Vlamingen voorschrijven.
Dat er mensen zijn die jou nog ernstig nemen grenst aan het onbegrijpelijke.

Mijn visie in deze materie is tenminste consequent. Ik vind het persoonlijk al onaanvaardbaar dat er Franstalige partijen zijn die Nederlandsonkundige Franstaligen een mandaat geven. Mijn beste, als je dat weet, dan is het toch niet moeilijk om mijn reactie op een Vlaamse partij die dat doet in te schatten? Ik vind principieel dat het niet kan dat er in een officieel tweetalige stad politieke mandatarissen zijn die niet beide officiële talen voldoende beheersen. Of dat nu gaat over Nederlandstaligen of Franstaligen, of over Vlaamse of Franstalige partijen, is voor mij irrelevant.

Het gaat om het principe, het kan voor mij absoluut niet dat er in een officieel tweetalige stad politieke mandatarissen zijn die niet beide talen voldoende beheersen. Ze moeten daarom niet meteen in staat zijn een roman te schrijven in de andere taal, maar het gaat erom dat ze zich voldoende kunnen uitdrukken in beide talen zodanig dat ze in beide officiële talen een normaal gesprek kunnen voeren met de Brusselse kiezers.

Laatst gewijzigd door Geert C : 31 maart 2008 om 15:17.
Oud 31 maart 2008, 15:13   #110
santos
Minister

Standaard

Citaat:
OK, want je schijnt het niet te kunnen geloven: als Vlaamsgezinde, geboren in Brussel, vind ik het een totaal normale, zelfs goede zaak dat een Vlaamse partij in Brussel een Nederlandsonkundige franstalige op zijn lijst zet die de Vlaamse zaak steunt. En dat zou ik voor elke partij doen.

Duidelijk zo?
Even duidelijk als hilarisch.
Ze misschien steun vragen aan HaPpart want kwa hypocriet gedrag komt het in de buurt
Oud 31 maart 2008, 15:15   #111
Geert C

Standaard

Citaat:

Duidelijk zo?
Laat ons dan ineens Nederlandsonkundige agenten aanwerven voor de Brusselse politie. Die staan ook ten dienste van het publiek per slot van rekening...
Oud 31 maart 2008, 15:15   #112
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Zegt de term 'taalwetten' je iets?
Die gaan alleen nog van toepassing zijn als belgie in blijft. Of gaan ze dan voor alles en nog wat een examen invoeren om de taalwetten te omzeilen en het nederlands af te dwingen?
Oud 31 maart 2008, 15:16   #113
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Dat er mensen zijn die jou nog ernstig nemen grenst aan het onbegrijpelijke.
Ja, dat kan er bij jou niet in, hé?

Niet vergeten : jij bent degene die taal een basis vindt om partijen op te bouwen of mandatarissen te ronselen. Ik niet.

Citaat:
Mijn visie in deze materie is tenminste consequent. Ik vind het persoonlijk al onaanvaardbaar dat er Franstalige partijen zijn die Nederlandsonkundige Franstaligen een mandaat geven. Mijn beste, als je dat weet, dan is het toch niet moeilijk om mijn reactie op een Vlaamse partij die dat doet in te schatten? Ik vind principieel dat het niet kan dat er in een officieel tweetalige stad politieke mandatarissen zijn die niet beide officiële talen voldoende beheersen. Of dat nu gaat over Nederlandstaligen of Franstaligen, of over Vlaamse of Franstalige partijen, is voor mij irrelevant.

Het gaat om het principe, het kan voor mij absoluut niet dat er in een officieel tweetalige stad politieke mandatarissen zijn die niet beide talen voldoende beheersen. Ze moeten daarom niet meteen in staat een roman te schrijven in de andere taal, maar het gaat erom dat ze zich voldoende kunnen uitdrukken in beide talen.
Ik ben het ermee eens dat eenieder die welke functie dan ook heeft in Brussel, best tweetalig zou zijn. Maar een politiek mandataris kan daar zeker niet toe verplicht worden. En voor een politieke partij is het het programma dat telt, niet de taal waarin men dat uitdrukt. Nogmaals: als nederlandsonkundige FDF-ers morgen de taalwet willen doen respecteren en het Nederlands zijn rechtvaardige plaats geven in Brussel, dan ga ik dat niet afwijzen. Jij zou dat volgens jouw hierboven geschetst principe wel moeten doen.

En hoe geloofwaardig dat is?
Oud 31 maart 2008, 15:17   #114
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die gaan alleen nog van toepassing zijn als belgie in blijft. Of gaan ze dan voor alles en nog wat een examen invoeren om de taalwetten te omzeilen en het nederlands af te dwingen?
Gelieve de ondeugden van bepaalde Franstaligen niet automatisch op iedereen te projecteren. Dank u.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2008, 15:18   #115
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Laat ons dan ineens Nederlandsonkundige agenten aanwerven voor de Brusselse politie. Die staan ook ten dienste van het publiek per slot van rekening...
Die "ook" is er te veel aan. Politie-agenten zijn civil servants, en wel heel cruciale. Politieke mandatarissen niet. Door een mandataris te laten verkiezen die alleen mandarijns verstaat zou een partij uitsluitend zichzelf schaden.

Een beetje eerlijkheid in je vergelijkingen, graag.
Oud 31 maart 2008, 15:20   #116
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Even duidelijk als hilarisch.
Tja, ik kan begrijpen dat het verwarrend is voor iemand die volgens taallijnen denkt.

Citaat:
Ze misschien steun vragen aan HaPpart want kwa hypocriet gedrag komt het in de buurt
In de plaats van te schelden, kan je misschien eens diep inademen en vervolgens rustig uitleggen wat er hypocriet zou zijn aan mijn standpunt.

En vergeet niet: ik ben geen taalnationalist.

Laatst gewijzigd door Rob Roy : 31 maart 2008 om 15:21.
Oud 31 maart 2008, 15:20   #117
Geert C

Standaard

Citaat:
Ja, dat kan er bij jou niet in, hé?

Niet vergeten : jij bent degene die taal een basis vindt om partijen op te bouwen of mandatarissen te ronselen. Ik niet.
Neen, ik vind gewoon dat mandatarissen de officiële talen moeten beheersen.

Citaat:
Ik ben het ermee eens dat eenieder die welke functie dan ook heeft in Brussel, best tweetalig zou zijn. Maar een politiek mandataris kan daar zeker niet toe verplicht worden.
Dat klopt, maar toch vind ik het onaanvaardbaar.

Citaat:
En voor een politieke partij is het het programma dat telt, niet de taal waarin men dat uitdrukt. Nogmaals: als nederlandsonkundige FDF-ers morgen de taalwet willen doen respecteren en het Nederlands zijn rechtvaardige plaats geven in Brussel, dan ga ik dat niet afwijzen. Jij zou dat volgens jouw hierboven geschetst principe wel moeten doen.
Dat klopt niet, en ik zou dat zeker niet afwijzen. Maar als het van mij afhing zouden ze wel op z'n minst gevraagd worden een cursus Nederlands te volgen vooraleer ze een politiek mandaat krijgen. Verplichten kan je dat niet, maar het gaat voor mij om het principe.
Oud 31 maart 2008, 15:21   #118
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Duidelijk zo?
Oef, na post 115, eindelijk duidelijk...maar fout.

Dat het VB een hond met een hoed op op zijn lijsten zet is haar goed recht. Zij zullen wel kunnen inschatten of deze of gene kandidaat VB-fähig is. Niettemin is het niet gepast dat deze dame een mandaat van het VB bij de OCMW van Jette betrekt zonder Nederlands te kennen. Het zijn vooral de lokale VB-kiezers en andere Vlamingen die van haar verwachten dat zij zich vlaams opstelt en het voorbeeld geeft.

Shame on you.

Laatst gewijzigd door Cyrano : 31 maart 2008 om 15:21.
Cyrano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2008, 15:22   #119
Geert C

Standaard

Citaat:
Die "ook" is er te veel aan. Politie-agenten zijn civil servants, en wel heel cruciale. Politieke mandatarissen niet. Door een mandataris te laten verkiezen die alleen mandarijns verstaat zou een partij uitsluitend zichzelf schaden.
Absoluut, maar beide staan wel ten dienste van het publiek. Het verschil is dat je voor openbare functionarissen zoiets kan verplichten en voor mandatarissen niet. Maar zoals ik al zei, voor mij gaat het om het principe.
Oud 31 maart 2008, 15:23   #120
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Oef, na post 115, eindelijk duidelijk...maar fout.

Dat het VB een hond met een hoed op op zijn lijsten zet is haar goed recht. Zij zullen wel kunnen inschatten of deze of gene kandidaat VB-fähig is. Niettemin is het niet gepast dat deze dame een mandaat van het VB bij de OCMW van Jette betrekt zonder Nederlands te kennen. Het zijn vooral de lokale VB-kiezers en andere Vlamingen die van haar verwachten dat zij zich vlaams opstelt en het voorbeeld geeft.

Shame on you.
U heeft de post gemist waaruit blijkt dat ze goed Nederlands verstaat maar het minder goed spreekt?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be