![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De meeste "dissidenten" waren het trouwens vrijwillig afgebold. Een deel daarvan zit nu op een ander forum waar ook de moderatie van dit forum verguisd wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
hoe kan jij dat trouwens weten?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hoe kan ik w�*t weten?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Een forum richt je op om mensen met uiteenlopende meningen met elkaar te laten discussieren,niet om ( zoals in een dictatoriaal regime ) iedereen een lofzang te laten zingen over wat de forumleiding als "enige juiste visie" vindt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat er minder activiteit was de laatste maanden.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nooit gehoord van "eens gaan kijken"? Nu ik moet toegeven dat het me al een langere tijd totaal niet meer interesseerde, net omdat er slechts een beperkte groep mekaar gelijk zat te geven. Het kan best zijn dat het recentelijk terug beter ging.
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Inderdaad, dit klopt. Meningen die niet passen in hun vaak benepen denkwereld, worden vaak niet getolereerd en dit heeft niets te maken met racisme, maar met geslotenheid, bekrompenheid en het niet open staan voor andere meningen vanwege kifkif, een uiterst éénzijdige website, waar absoluut geen ruimte is voor een diversiteit aan meningen en opinies. De reactie van kifkif bewijst enkel hun kortzichtigheid en intolerantie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() toon mij eens aan hoe tolerant extreem recht is tov andere meningen, hoe open en ruimdenkend ze zijn....
ik zal u helpen: "aanpassen of opkrassen" hmm dat is echt tolerant en ruimdenkend he ![]() Laatst gewijzigd door Mbeya : 7 april 2008 om 15:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() aanpassen of extra belasting betalen of kopje kleiner gemaakt worden, lijkt me toch ook niet zo tolerant. Nochtans wordt dit door links de hemel ingeprezen.
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik zal het Kifkif-forum missen. Het had iets aparts, het was niet te groot, er waren een aantal interessante debaters, het was een geweldige bron van informatie die men (overigens jarenlang beschermt heeft tegen hackers... en) nu ineens overboord gooit... Ik vind het heel vreemd. Ik heb de begindagen meegemaakt, de gasten van de week (Etienne Vermeersch, Herman De Ley...)... Mooie tijden. Ik heb mensen leren kennen via het Kifkif-forum waarvan ik echt iets geleerd heb: Zjeraar, Najim, Rikm, Atheïst... Ik heb de nieuwe moderatie zien komen (... en gaan). Ben er maar 1 keer tijdelijk geband omwille van mijn avatar: L'Origine du Monde... en de moderator (die overigens later zelf is geband) heeft zich hier achteraf voor geëxcuseerd bij mij. Ik heb het hem vergeven. Ik kwam mezelf er soms tegen in berichten van jaren geleden. Maffe ervaring... Een mens evolueert en reageert vaak (te) impulsief op een forum... Enfin, het was een mooie tijd. Ik zoek elders wel een stekje. Lees heel graag de bijdragen van Luk Van Brakel die in deze draad ook al sprak en volkomen gelijk heeft in zijn kritiek op het CGKR in diens houding tegenover Fitna: http://lvb.net/item/6157 Respect! NB: Ik vond Kifkif-forum behoorlijk beschaafd. Je kon je gedacht er volgens mij ook voldoende zeggen. Grof doen, vind ik onnodig en neemt de kracht van je stelling weg. Maar ik vind de actie die Kifkif nu steunt anderzijds gevaarlijk en vernauwend. Dank aan iedereen die het Kifkif-forum mee de moeite waard gemaakt heeft voor mij ! Laatst gewijzigd door Corneel : 7 april 2008 om 23:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
2. "ook niet zo tolerant" dus je geeft toe dat rechts niet tolerant is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() pffff... je kan beter vind ik.
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Allee, die mannen stoppen en ik ben er nog nooit geweest.
Heb ik wat gemist? |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is al wel een tijdje bezig dat mensen links niet meer begrijpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() allé, je bent daar weer met loze woorden. waar zegt "links" dat allemaal?
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() me dunkt is "links" toch zo'n voorstander van islam en het behoud van islamitische cultuur? Ga me nu toch niet vertellen dat de islamapologeten nog nooit van het dhimmie statuut, en de yazyah taks hebben gehoord?
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen moet zich regelmatig aanpassen in het leven: aan een nieuwe job, nieuwe buur of buurt, nieuwe partner enz enz Indien ik naar een ander land zou trekken zou ik het maar de normaalste zaak van de wereld vinden dat ik de taal (zelfs talen) van dit land zo vlug mogelijk zou leren en me zo vlug mogelijk aanpassen aan de gebruiken, kleding, voedsel enz van dat land. Ik zou het maar normaal vinden dat ik daar werk zoek en vind en in mijn eigen onderhoud kan voorzien enz enz enz Jarenlang hebben we daar blijkbaar geen noemenswaardige problemen mee gekend, spijts de vele "vreemdelingen" die hier hun leven kwamen inrichten en verderzetten. Ik denk aan Italianen, Grieken, Chinezen enz. Een paar tientallen jaren, sinds de invasie (jawel) van Noord-Afrikanen en Afrikanen zijn er echter problemen ontstaan, die steeds maar erger en erger worden want dat is het soort migranten gebleken waarvoor al de dagelijkse bullshit over "integratie", "racisme", zogezegde mensenrechten enz de media en het dagelijkse leven beheersen! Belangrijk feit dat ze ook nog een godsdienst meebrengen waar wij geen zakens mee hebben en hier niet wensen! Ook die godsdienst willen ze ons opdringen (vgl met de Joden: doen die dat ook?) en wij moeten ons aanpassen aan hen! Dit is niet alleen geldig voor het "racistische" Vlaanderen maar voor alle plaatsen op de wereld waar ze zich neerpoten! Ik zet er seffens nog een reactie uit de andere kant van de wereld bij... Dus neen, beste "multicullers": er is niets verkeerd aan "aanpassen of opkrassen"! Ze mogen het van mijn part op hun papieren zetten wannneer ze hier binnenwaaien! En als je denkt dat je met een VBer te doen hebt, doe je maar. Eventjes het volgende lezen? ...* Schatmeester Peter Costello, die als erfgenaam gezien wordt van Howard, gaf in verdekte termen te kennen dat sommige radicale geestelijken zou kunnen worden gevraagd het land te verlaten, indien zij niet accepteren dat Australië een seculaire staat is en zijn wetten door een parlement werden gestemd. "Indien deze niet uw waarden zijn, indien u een land wil dat de Shari-wet, of een theocratische(*) staat heeft, dan is Australië niets voor u", zei hij op de Nationale Televisie. (*) Theocratisch : = Staatsvorm waarin de Godheid als onmiddelijke gezagsdrager wordt beschouwd. "Ik zeg tegen geestelijken die onderrichten dat er twee wetten zijn die over de mensen in Australië regeren: 1; de Australische wet, en nog een andere; een Islamitische wet die onjuist is. Indien u niet kan akkoord gaan met de parlementaire wetten, onafhankelijke rechtbanken, democratie, en toch de Shari wet zou verkiezen, en je zou de gelegenheid hebben om naar nog een land te gaan, dat deze beoefent, misschien, dan, is dat een betere optie", zei Costello. Gevraagd of hij bedoelde dat radicale geestelijken gedwongen zouden worden te vertrekken, zei hij dat, diegenen met dubbel staatsburgerschap mogelijk zou kunnen worden gevraagd naar het andere land uit te wijken. De minister van onderwijs, Brendan Nelson, vertelde later aan reporters dat moslims die de plaatselijke waarden niet willen aannemen zouden moeten verdwijnen. "Eigenlijk zijn dit mensen die geen Australiër willen zijn en die niet willen leven volgens de Australische waarden of deze begrijpen, wel dan, kunnen deze beter het land verlaten", zei hij. Afzonderlijk maakte Howard woensdag sommige Australische moslims boos door te zeggen dat hij spionage-bureaus steunde die de moskeeën van de natie controleren. Citaat: "IMMIGRANTEN, NIET AUSTRALIËRS, MOETEN ZICH AANPASSEN. Te nemen of te laten. Ik ben het beu dat deze natie zich zorgen moet maken of wij soms niet een of ander individu of hun cultuur beledigen. Sinds de terroristische aanslagen op Bali hebben wij een golf in patriotisme door de meerderheid van Australiërs ervaren". "Nochtans, het stof van de aanslagen was nauwelijks neergedwarreld, of de politiek correcte' menigte begon te klagen over de mogelijkheid dat ons patriotisme anderen beledigde. Ik ben niet tegen immigratie noch koester ik een wrok tegen iemand die een beter leven zoekt door naar Australië te komen". Nochtans, zijn er enkele dingen die degenen die onlangs naar ons land kwamen en schijnbaar ook sommige die hier geboren zijn, moeten begrijpen". "Het idee van een Australië om een multi-culturele gemeenschap te zijn, heeft enkel gediend om onze soevereiniteit en onze nationale identiteit te verdunnen. En als Australiërs hebben wij onze eigen cultuur, onze eigen maatschappij, onze eigen taal en onze eigen levensstijl". "Deze cultuur is over twee eeuwen van strijden, pogingen en overwinningen ontwikkeld geworden door miljoenen mannen en vrouwen die vrijheid zochten" "Wij spreken hoofdzakelijk ENGELS, niet Spaans, Libanees, Arabisch, Chinees, Japanees, Russisch of enige andere taal. Daarom, indien u wenst deel uit te maken van onze maatschappij ... Leer de taal !" "De meeste Australiërs geloven in God. Dat is niet een of andere Christenene conservatieveling, of een politieke richting, maar een feit, omdat christelijke mannen en vrouwen, op christelijke principes, deze natie opgericht hebben, en dat is duidelijk gedocumenteerd. Het is zeker geschikt om dat op de muren van onze scholen te tonen. Indien God u beledigt, dan stel ik voor dat u een ander deel van de wereld als uw nieuwe thuis uitzoekt omdat God deel van onze cultuur is". "Wij zullen uw geloof aannemen en zullen geen waarom vragen. Alles wat wij vragen is dat u het onze accepteert en harmonieus en vreedzaam met ons samenleeft". "Indien u aanstoot neemt aan het Zuidelijke Kruis of u houdt niet van "Rechtvaardig ? A Fair Go", dan u zou serieus moeten overwegen naar een ander deel van deze planeet te verhuizen. Wij zijn gelukkig met onze cultuur en hebben echt geen verlangen om dat te veranderen, en wij storen ons echt niet aan hoe u de dingen deed waar u vandaan kwam. Hou alleszins uw cultuur, maar dwing hem niet op aan anderen. "Dit is ONZE STAAT, ONS LAND en ONZE LEVENSSTIJL, en wij staan u iedere gelegenheid toe daar van te genieten. Maar eens u klaar bent met uw geklaag, gezeur, en grip probeert te krijgen op Onze Vlag, Onze Beloftes, Ons christelijke geloof, of Onze levenswijze, ik moedig u vooral aan, profiteer ook van een andere geweldige Australische vrijheid; ' HET RECHT TE VERLATEN '." ... "Indien u hier niet gelukkig bent, vertrek dan. Wij hebben u niet gedwongen om hier te komen. U vroeg hier te zijn, dus neem het land aan, dat U aannam" En dan gaat onze Californische kennis verder; Maybe if we circulate this amongst ourselves, Canadians/Americans will find the backbone to start speaking and voicing the same truths ! This could apply to all of our Immigrants' both Legal and illegal Misschien indien wij dit onder ons zelf circuleren, zullen Canadezen/Amerikanen de ruggengraat vinden te beginnen spreken en dezelfde waarheden te uiten ! Dit zou van toepassing kunnen zijn op al onze immigranten, hetzij zowel legalen, als illegalen. En net zo goed in België, Nederland en alle landen in Europa die gebukt gaan onder dezelfde Australische problemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zeggen dat iemand zijn eigen cultuur mag beleiden, is niet zeggen dat je die cultuur moet overnemen natuurlijk. een nuance die wsl te ver gaat voor jou, maar neem van me aan dat dit door de meeste linksen zo wordt bekeken. vergeet trouwens niet dat veel linksen atheïstisch zijn, maak daar zelf je conclussie van.
|
![]() |
![]() |