![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. De sharia verminkt mensen voor wat wij hier kleine onnozelheden noemen. Achterlijk middeleeuws spektakel. Nu hebben we het toch over ,zeg maar, mensen die meer dan één moord op hun geweten hebben of zich bijzonder beestachtig hebben gedragen, zoals het in stukken snijden van het slachtoffer. 3. Wat voor een percentage kun je op die gerechtelijke dwalingen kleven? We hebben het wel over onze westerse landen! Enkel voor moordenaars enz, er lopen er toch nog geen tientallen rond! Er kan ons inderdaad van alles overkomen: je moet maar de straat oversteken. Het risico om een grote gevaarlijke gangster of moordenaar na jaren weer te laten rondlopen in de maatschappij, wetende dat de kans groot is dat hij weer toeslaat, wat doe je daar mee? Hoeveel keer is dat al voorgevallen in vergelijking met de "gerechtelijke dwalingen"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp geen fluit waarom je ook de burgerlijke dood siteert in deze draad, want die heeft er geen bal mee te maken. Allez, leg me dat eens uit a.u.b. waarom je dat wel deed. Ik zit me al te verkneukelen met je gespartel.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ter dood veroordelen, wetende dat het zal uitgevoerd worden, en eerst nog een jaar of vijf den bak in, zodat ze er nog eens kunnen over nadenken, is genoeg. Ondertussen, voor diegenen die zich vooral zorgen maken over de "gerechtelijke dwalingen" kan er in die vijf jaar nog iets boven komen dat men nog niet wist... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dan denk ik dat er diverse redenen zijn om eeuwige verbanning te verkiezen boven de doodstraf: - de kans op gerechtelijke dwaling, die toch vrij hoog blijkt te zijn; - het afschrikkingseffect ligt m.i. hoger dan bij de doodstraf; - het strafaspect wordt beter uitgevoerd dan bij de doodstraf; - de bron van alle informatie wordt niet vernietigd maar blijft beschikbaar; - er bestaat nog altijd een waterkans dat er iets goed van de betreffende misdadiger komt; - en last but not least: ik denk dat we er ons als maatschappij beter gaan voelen dan bij een niet aflatende reeks van executies. Laatst gewijzigd door Rob Roy : 6 april 2008 om 11:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan moet je ze nog dag en nacht in het oog houden of ze worden opgepikt door een helicopter, en de rest vd mogelijkheden... Grooooote netten plaatsen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
|
![]() Doodstraf, voor mij goed. Op voorwaarde dat als er een onschuldig man de doodstraf krijgt en het komt uit de ganse familie van de rechter en de procureur ook de doodstraf krijgen.
En dan zegt men zo, die mensen zijn toch onschuldig? Ja, zoals de onschuldige die de doodstraf heeft gekregen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vervreemding blijkt nogal een probleem te zijn. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
|
![]() Hoe komt u tot dat getal van 11 jaar?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Vreemdeling
|
![]() zoals eerder gezegd, ZWARE dwangarbeid en na een dag HARD labeur een maaltijd, net goed genoeg om de volgende dag te kunnen renderen.
heb ooit eens een reportage gezien van een man die zeer armoedig leefde, die zorgde ervoor dat hij tegen de winterperiode in een gevangenis zat omdat hij zijjn stookkosten niet aankon, hij had het in de gevangenis beter dan thuis naar eigen zeggen. -warmte -tv -eten en drinken -verse kleren,... doodstraf; daarmee komen ze er iets te makkelijk vanaf, WERKEN moeten ze doen, dan wel levenslang! en als ze niet meer kunnen dienen om te werken (ten vroegste op 85jaar ![]() ik zou het niet volledig uitvoeren zoals hier vermeld maar het zou wel een ander signaal geven aan toekomstige criminelen. en ook enkel uitvoeren voor losers die andere mensen BEWUST lichamelijk leed hebben toegebracht. mvg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
|
![]() Iemand uit een buurgemeente van mij kreeg destijds de doodstraf, dat werd toen automatisch omgezet naar levenslang, na 11 jaar was ie vrij.
Ik heb gelezen dat levenslang feitelijk 30 jaar is. Wet Lejeune: na 1/3 van straftijd vrij, dus...
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 6 april 2008 om 12:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
En als u met verse kleren bedoelt om de zes weken een douche en semi proper ondergoed waar soms de stront van de vorige nog in hangt, dan hebt u gelijk. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben voor de doodstraf als men mijn onderschrift zo eens bekijkt
![]()
![]() |
#119 | |
|
![]() Citaat:
Alleszins, volgens mij - iemand die in de gevangenis heeft gezeten en er dus uit eerste hand kan van meepraten, is 11 jaar in een Belgische gevangenis levenslang. Tenslotte stellen de VN-rapporten dat men onmenswaardig behandeld wordt in de Belgische gevangenissen. Maar blijkbaar is dat nog niet genoeg, ze moeten de zweep krijgen en uithongeren. Laatst gewijzigd door HAMC : 6 april 2008 om 13:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Voor degenen die zeggen: "doodstraf als het 100% zeker is": 1) je bent het NOOIT 100% zeker, laat staan dat je ooit alles te weten komt over de motieven (in sommige gevallen) 2) het doet afbreuk aan het grondwettelijk gelijkheidsbeginsel en dus raakt het ook aan de mensenrechten |
|
![]() |
![]() |