Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2008, 16:09   #101
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Er is geen tegenspraak en ik heb het u al drie keer uitgelegd. Vooruit, nog een keer:

Ja.
Citaat:
Sommige drugs zijn vrij verkrijgbaar (koffie), sommige zijn enigzins beperkt (tabak, zwak-alcoholisch), sommige zijn meer beperkt (sterk-alcoholisch, softdrugs) andere verboden (harddrugs). Alles sterk afhankelijk van de zwaarte van de mogelijke directe schade en/of de mate waarin aan verleiding geen weerstand meer kan worden geboden (verslaving). Gradaties, weetjewel, daar hebben we het ook al eerder over gehad.
Dit is geen antwoord !! ik heb het over drugs die volgens jou slecht voor de gemeenschap is.!! verstaan ?

Wat is dan het verschil tussen een drugsdealer en een aanleiding tot sociale problemen?

Citaat:
Maar vertel eens, Averroes, kunnen vrouwen niet verleid worden door de aanblik van een mooie man? Hebben vrouwen geen begeerten? Moeten mannen zich dan niet óók bedekken? En hoe zit het met homoseksuele mannen?

Ik als moslim mag ook niet zomaar lopen zoals ik wil hoor.. ik moet mijn ogen neerslaan:

De Qoer'aan zegt in Surah Noer:

"Zeg (O Mohammad) tegen de gelovige mannen dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, dat is reiner voor hen. Voorwaar, Allah is Alwetend over wat zij bedrijven." [Qoer'aan 24:30]

De vrouwen die bedekt zijn en niet opvallend lopen helpen ons om onze ogen neer te slaan.

Homosexualiteit in de islam is een zonde en dus verboden en starfbaar, maar in een islamitische staat die shariah invoert he .. .. ik ga geen homo's straffen of discrimineren .. dat is mijn taak niet. Homo's doen hun werk niet openlijk in het openbaar hoor (nooit iemand gezien zijn vriend *****) en als zij dat gewoon privé doen dan is het hun zaak en hun leven .. zolang zij mij met rust laten en niet lastig vallen !!

Vertel eens, Averroes, hoe zit het met rijkdom? Worden mensen niet verleid als ze rijkdom zien? Worden ze niet verleid tot stelen? Of vertrouwt u er nu wél op dat mensen zich kunnen beheersen? Waarom dan wel?

Ze mogen ook werken en verdienen dan worden ze rijk, maar indien ze arm zijn dan hebben ze recht op een deel van die rijkdom hoor ..

Dat geldt ook voor vrouwen: er is een halaal (toegelaten) manier om aan een vrouw te komen en dat is trouwen en als je niet kan trouwen omwille van financiele problemen dan heb je recht op sadaka (aalmoes, gift of gave) van moslims.
Averroes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2008, 16:11   #102
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Dat is aan die betreffende vrouw(en). Vrouwen zijn niet je bezit.
Neennnn !! je wilt zo iets niet voor u naasten hoor !!

En dat kun je in principe over alles zeggen:

Een dief mag zijn werk doen want hij is niet je bezit.

Een drugsdealer mag zijn drugs verkopen want hij is niet je bezit ..

Een gewone burger mag wappens dragen want hij is niet je bezit ..

.. en noem maar op !!

Zo werkt het niet vriend

Laatst gewijzigd door Averroes : 18 april 2008 om 16:12.
Oud 18 april 2008, 16:22   #103
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
...
Het probleem met U is, dat u UW waarden aan anderen wil [u][b]opdringen.
En dit, u verschuilend achter teksten die eeuwen oud zijn, en in een ander werelddeel geschreven werden door iemand die de plaatselijke bevolking niet interresseert.
Ik vind bijvoorbeeld dat een drugsdealer zijn drugs mag verkopen zonder gearresteerd te worden want dat is zijn vrije wil en jij bent niet verplicht om drugs te kopen ..

In principe kan je dat dus over bijna alles zeggen

De mens zelf is eeuwen oud .. waarom mag dan een "morele en spirituele waarde" niet eeuwen lang zijn ..

Als je gelooft dat er geen vaste morele waarden zijn, dan is er geen sprake van "moraliteit".

Misschien is de omgeving en middelen veranderd, maar de mens is nog steeds dezelfde mens van eeuwen eeuwen geleden:
- stelen
- onrecht opdringen
- overspel of ontucht plegen
- liegen
- hoogmoedig zijn
- alkohol drinken
- vals getuigen
- egoisme
- racisme
- .................... en noem maar op !!

De evolutie werkt niet goed he

Laatst gewijzigd door Averroes : 18 april 2008 om 16:23.
Oud 18 april 2008, 17:17   #104
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Averroes Bekijk bericht
Dit is geen antwoord !! ik heb het over drugs die volgens jou slecht voor de gemeenschap is.!! verstaan ?
Ja, wat begrijpt u niet aan mijn antwoord? Ik geef u gradaties aan. Het is niet zwart/wit. Er is geen keus tussen geen drugs en de meest vernietigende, verslavende harddrug, er zijn gradaties. En de samenleving grijpt meer in naarmate er meer kans is dat er schade aan de samenleving ontstaat.

Citaat:
Wat is dan het verschil tussen een drugsdealer en een aanleiding tot sociale problemen?
Lijkt me evident. U vergelijkt het zwaarste op de ene schaal met het lichtste op de andere schaal.
Vergelijk 'halfnaakt-lopen' maar met koffie en vrouwenhandel met drugsdealen. De vergelijking gaat niet helemaal op maar komt het dichtst in de buurt.

Citaat:
Ik als moslim mag ook niet zomaar lopen zoals ik wil hoor.. ik moet mijn ogen neerslaan:
Waarom hoeft u zich niet te bedekken?

Citaat:
De vrouwen die bedekt zijn en niet opvallend lopen helpen ons om onze ogen neer te slaan.
Hoe helpt u de vrouwen om hén ogen neer te slaan?

Citaat:
Ze mogen ook werken en verdienen dan worden ze rijk, maar indien ze arm zijn dan hebben ze recht op een deel van die rijkdom hoor ..

Dat geldt ook voor vrouwen: er is een halaal (toegelaten) manier om aan een vrouw te komen en dat is trouwen en als je niet kan trouwen omwille van financiele problemen dan heb je recht op sadaka (aalmoes, gift of gave) van moslims.
Ik had het over verleiding.

Het zien van rijkdom zou u kunnen verleiden te gaan stelen als u arm bent;
Het ruiken van gebraden vlees zou u kunnen verleiden tot het eten van haram voedsel als u honger hebt.
Wat wilt u doen? Alles afdekken? Winkels verbieden? Of toch maar gewoon een beetje zelfbeheersing aanleren?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2008, 20:30   #105
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of toch maar gewoon een beetje zelfbeheersing aanleren?
Daar wringt natuurlijk het schoentje, iemand die zijn driften niet kan beheersen is weinig meer dan een beest.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 00:02   #106
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind bijvoorbeeld dat een drugsdealer zijn drugs mag verkopen zonder gearresteerd te worden want dat is zijn vrije wil en jij bent niet verplicht om drugs te kopen ..

In principe kan je dat dus over bijna alles zeggen

De mens zelf is eeuwen oud .. waarom mag dan een "morele en spirituele waarde" niet eeuwen lang zijn ..

Als je gelooft dat er geen vaste morele waarden zijn, dan is er geen sprake van "moraliteit".

Misschien is de omgeving en middelen veranderd, maar de mens is nog steeds dezelfde mens van eeuwen eeuwen geleden:
- stelen
- onrecht opdringen
- overspel of ontucht plegen
- liegen
- hoogmoedig zijn
- alkohol drinken
- vals getuigen
- egoisme
- racisme
- .................... en noem maar op !!

De evolutie werkt niet goed he
Feit is dat de mensen hier een zeker aantal dingen slecht vinden, en die verbieden, en andere zaken niet, die mag iedereen doen. Dat iemand die van heel ver komt, zoals u , vind dat wij niet de goede keuzes gemaakt hebben, kunnen wij best begrijpen, en u hebt het recht om dat te zeggen. Maar daar blijft het dan ook bij, er zal, om u terwille te zijn, niks gaan verandert worden. U mag al tevreden zijn dat u kunt zeggen en schrijven wat u wil, zonder gestenigd, gegeseld of in een donkere kerker gesmeten te worden, zoals gebeurt in sommige andere landen, mischien zelfs dat waarvan u afkomstig bent...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2008, 11:28   #107
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Averroes has left the building
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2008, 15:21   #108
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn beste Lindatje, ik word boos als je door romeinen mens-gemaakte-religie met onze islam vergelijkt maar ik vergeef U.

Ga wat kennis opdoen en veel lezen over de islam en de geschiedenis van de islam dan ga je zo iets nooit zeggen.
Averroes,

Ik word vooral boos op iemand die met veel schoolmeesterachtige betweterij de indruk geeft de waarheid in pacht te hebben. Je bent er volgens mij zo eentje. Als ik mij vergis, zeg het mij.

Kennis gaat over objectiviteit, de feiten. De subjectiviteit heeft niks met kennis te zien. Dit zijn meningen die door gesprekspartners zouden moeten worden gerespecteerd.

Ik denk dat je van je gesprekspartner een pak zou kunnen leren als het op kennis neerkomt. Imponeren door gewichtig te doen heeft geen zin. Integendeel, het komt nogal zielig over. De verstandigste zwijgt en weet wel beter.

Luisteren is een deugd beste Averroes, maar vraagt geduld. Schermen met stellingen op basis van interpretaties is een zaak, maar ik vrees dat je op vlak van pure kennis toch iets tekort gaat schieten.

Mvg

Laatst gewijzigd door Rudy : 20 april 2008 om 15:24.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2008, 15:31   #109
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Averroes,

Ik word vooral boos op iemand die met veel schoolmeesterachtige betweterij de indruk geeft de waarheid in pacht te hebben. Je bent er volgens mij zo eentje. Als ik mij vergis, zeg het mij.

Kennis gaat over objectiviteit, de feiten. De subjectiviteit heeft niks met kennis te zien. Dit zijn meningen die door gesprekspartners zouden moeten worden gerespecteerd.

Ik denk dat je van je gesprekspartner een pak zou kunnen leren als het op kennis neerkomt. Imponeren door gewichtig te doen heeft geen zin. Integendeel, het komt nogal zielig over. De verstandigste zwijgt en weet wel beter.

Luisteren is een deugd beste Averroes, maar vraagt geduld. Schermen met stellingen op basis van interpretaties is een zaak, maar ik vrees dat je op vlak van pure kennis toch iets tekort gaat schieten.

Mvg
U probeert rationeel te redeneren met iemand die zijn leven gebaseerd is op geloof in een onsterfelijk superwezen met bovennatuurlijke krachten.

Veel plezier.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 20 april 2008 om 15:32.
Oud 20 april 2008, 15:45   #110
Positiefke
Lokaal Raadslid

Positiefke's schermafbeelding

Standaard

Je moet toch in iets geloven.
Positiefke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2008, 15:47   #111
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
U probeert rationeel te redeneren met iemand die zijn leven gebaseerd is op geloof in een onsterfelijk superwezen met bovennatuurlijke krachten.

Veel plezier.
Had ik ondertussen begrepen. Moet kunnen, vooral als de oppositie nogal veel respons krijgt.

HAMC, je bent lid van de HA's als ik mij niet vergis. Kan je niet eens een discussie op poten zetten omtrent de visie van club op waar we dagdagelijks over discusiëren. Dus ook over vrijheid, meningen, discriminatie, racisme. Onderwepen genoeg om minstens een decennia over te palaveren.

Laatst gewijzigd door Rudy : 20 april 2008 om 15:48.
Oud 20 april 2008, 15:48   #112
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Positiefke Bekijk bericht
Juist. Kan daar een woordje uitleg bij ?
Oud 20 april 2008, 15:56   #113
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
- Wij hebben die trams bestaand uit twee wagens: is het dan niet beter om vrouwen apart in een wagen te vervoeren en mannen apart ??!..
Nee, het is logischer om idioten met een dergelijk wereldbeeld preventief weg te bergen, en religies die dergelijke opdeling propageren strafbaar te stellen.

Citaat:
Gei weet ikke moslim denk dus anders en heb totaal een andere wereldbeeld en ik begrijp het leven en de mensen totaal anders .. jij als liberalist denkt gewoon anders dan mij .. ik heb een vraag aan u:

[i][color="Blue"]1. Zou je het normaal vinden als iemand met u vrouw overspel pleegt ?
Absoluut; mijn vrouw is dan ook een lekker stuk.

Citaat:
2. Deze vraag is wel harder en ik schaam me dood om de vraag duidelijk te formuleren maar ik beodel iets in die aard dus bijvoorbeeld thuis tussen u ouders en zussen volledig naakt lopen of iets erger dan dat en ik hoop dat je de vraag begrijpt.
Ik zie geen vraag staan.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2008, 16:10   #114
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

AUB
Deze topic niet uppen en liever verwijderen, ik kreeg een prive bericht van een meisje die tranen moet krijgen wanneer ze de inhoud van mijn eerste bericht leest.
Oud 20 april 2008, 16:13   #115
Positiefke
Lokaal Raadslid

Positiefke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist. Kan daar een woordje uitleg bij ?
Wel ja ik ben zeer katholiek opgevoed en geloof in God.
Ik geloof ook in het goede van de mens.
Ze zijn van natuur niet slecht hoor.
Positiefke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2008, 16:16   #116
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom?

Verschaeve
Oud 20 april 2008, 16:20   #117
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Had ik ondertussen begrepen. Moet kunnen, vooral als de oppositie nogal veel respons krijgt.

HAMC, je bent lid van de HA's als ik mij niet vergis. Kan je niet eens een discussie op poten zetten omtrent de visie van club op waar we dagdagelijks over discusiëren. Dus ook over vrijheid, meningen, discriminatie, racisme. Onderwepen genoeg om minstens een decennia over te palaveren.
Dat is redelijk simpel niettegenstaande dat ik uiteraard niet voor de club kan praten, dat zit zo, wij zijn democraten die de vrijheid liefhebben. Discriminatie, politiek, racisme en dergelijke meer, daar doen wij niet aan mee. We zijn er regelmatig het onderwerp van maar zelf blijven we daar ver van weg.

Verschaeve
Oud 20 april 2008, 16:21   #118
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
AUB
Deze topic niet uppen en liever verwijderen, ik kreeg een prive bericht van een meisje die tranen moet krijgen wanneer ze de inhoud van mijn eerste bericht leest.
De paternalist die kleine meisjes troost.
Iets om te onthouden.
Oud 20 april 2008, 16:22   #119
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
AUB

Ik heb pertang geen drugs gepakt maar ik kan aan uw zinnen niet aan uit.

Verschaeve
Oud 20 april 2008, 16:22   #120
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel ja ik ben zeer katholiek opgevoed en geloof in God.
Ik geloof ook in het goede van de mens.
Ze zijn van natuur niet slecht hoor.
Ik kan alleen maar besluiten dat u de mensen slecht kent.

Verschaeve
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be