![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat is dan het verschil tussen een drugsdealer en een aanleiding tot sociale problemen? Citaat:
![]() |
![]() |
#102 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() En dat kun je in principe over alles zeggen: Een dief mag zijn werk doen want hij is niet je bezit. Een drugsdealer mag zijn drugs verkopen want hij is niet je bezit .. Een gewone burger mag wappens dragen want hij is niet je bezit .. .. en noem maar op !! Zo werkt het niet vriend ![]()
Laatst gewijzigd door Averroes : 18 april 2008 om 16:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
In principe kan je dat dus over bijna alles zeggen ![]() De mens zelf is eeuwen oud .. waarom mag dan een "morele en spirituele waarde" niet eeuwen lang zijn .. Als je gelooft dat er geen vaste morele waarden zijn, dan is er geen sprake van "moraliteit". Misschien is de omgeving en middelen veranderd, maar de mens is nog steeds dezelfde mens van eeuwen eeuwen geleden: - stelen - onrecht opdringen - overspel of ontucht plegen - liegen - hoogmoedig zijn - alkohol drinken - vals getuigen - egoisme - racisme - .................... en noem maar op !! De evolutie werkt niet goed he ![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Averroes : 18 april 2008 om 16:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Vergelijk 'halfnaakt-lopen' maar met koffie en vrouwenhandel met drugsdealen. De vergelijking gaat niet helemaal op maar komt het dichtst in de buurt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het zien van rijkdom zou u kunnen verleiden te gaan stelen als u arm bent; Het ruiken van gebraden vlees zou u kunnen verleiden tot het eten van haram voedsel als u honger hebt. Wat wilt u doen? Alles afdekken? Winkels verbieden? Of toch maar gewoon een beetje zelfbeheersing aanleren? |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
|
![]() Daar wringt natuurlijk het schoentje, iemand die zijn driften niet kan beheersen is weinig meer dan een beest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik word vooral boos op iemand die met veel schoolmeesterachtige betweterij de indruk geeft de waarheid in pacht te hebben. Je bent er volgens mij zo eentje. Als ik mij vergis, zeg het mij. Kennis gaat over objectiviteit, de feiten. De subjectiviteit heeft niks met kennis te zien. Dit zijn meningen die door gesprekspartners zouden moeten worden gerespecteerd. Ik denk dat je van je gesprekspartner een pak zou kunnen leren als het op kennis neerkomt. Imponeren door gewichtig te doen heeft geen zin. Integendeel, het komt nogal zielig over. De verstandigste zwijgt en weet wel beter. Luisteren is een deugd beste Averroes, maar vraagt geduld. Schermen met stellingen op basis van interpretaties is een zaak, maar ik vrees dat je op vlak van pure kennis toch iets tekort gaat schieten. Mvg Laatst gewijzigd door Rudy : 20 april 2008 om 15:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
|
![]() Citaat:
Veel plezier. Laatst gewijzigd door HAMC : 20 april 2008 om 15:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Je moet toch in iets geloven.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
HAMC, je bent lid van de HA's als ik mij niet vergis. Kan je niet eens een discussie op poten zetten omtrent de visie van club op waar we dagdagelijks over discusiëren. Dus ook over vrijheid, meningen, discriminatie, racisme. Onderwepen genoeg om minstens een decennia over te palaveren. Laatst gewijzigd door Rudy : 20 april 2008 om 15:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() AUB
Deze topic niet uppen en liever verwijderen, ik kreeg een prive bericht van een meisje die tranen moet krijgen wanneer ze de inhoud van mijn eerste bericht leest.
![]() |
#115 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb pertang geen drugs gepakt maar ik kan aan uw zinnen niet aan uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
|
![]() Ik kan alleen maar besluiten dat u de mensen slecht kent.
|
![]() |
![]() |