Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 april 2008, 22:09   #81
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linda Bekijk bericht
Vroeger was dat hier ook zo. Het christendom verschilde niet zoveel van de islam. Maar nu zetten ze zich af tegen hoe het vroeger was, en daar wordt weinig bij nagedacht over of dat wel altijd zo zinvol is.
Mijn beste Lindatje, ik word boos als je door romeinen mens-gemaakte-religie met onze islam vergelijkt maar ik vergeef U.

Ga wat kennis opdoen en veel lezen over de islam en de geschiedenis van de islam dan ga je zo iets nooit zeggen.

Averroes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2008, 22:16   #82
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Averroes Bekijk bericht
Mijn beste Lindatje, ik word boos als je door romeinen mens-gemaakte-religie met onze islam vergelijkt maar ik vergeef U.

Ga wat kennis opdoen en veel lezen over de islam en de geschiedenis van de islam dan ga je zo iets nooit zeggen.

Je hebt natuurlijk gelijk, maar ik volg de strekking van kardinaal Danneels, en de medewerkers van Braambos, en met die groep is het verschil niet groot, al mogen zij bepaalde stellingen van het Vaticaan niet tegenspreken. Ik kijk dan altijd naar wat er onder ligt. De onderliggende betekenissen sluiten wel aan bij de islam.
Linda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2008, 22:41   #83
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linda Bekijk bericht
Je hebt natuurlijk gelijk, maar ik volg de strekking van kardinaal Danneels, en de medewerkers van Braambos, en met die groep is het verschil niet groot, al mogen zij bepaalde stellingen van het Vaticaan niet tegenspreken. Ik kijk dan altijd naar wat er onder ligt. De onderliggende betekenissen sluiten wel aan bij de islam.
Geef 's een voorbeeld van die betekenissen.

Volgens mij is het arianisme een stroming die theologisch (over het concept van God) een beetje bij de islam aansluit ..

De grote wetenschapper Isaac Newton was een arianist.
Oud 17 april 2008, 22:54   #84
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geef 's een voorbeeld van die betekenissen.

Volgens mij is het arianisme een stroming die theologisch (over het concept van God) een beetje bij de islam aansluit ..

De grote wetenschapper Isaac Newton was een arianist.
"Geen blote tepels tonen", is zo een van die betekenissen.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2008, 23:57   #85
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah ja maar zij drinken daar ook alkohol en roken sigaret en het stinkt gewoon daar ...

De vraag naar het verschil tussen naakt en half naakt gaat niet over uiterlijk maar over de ideologische begrip van het liberalisme.

Maar wacht .. jij als liberaal, vind je het normaal en mogelijk dat een vrouw of man volledig naakt naar een winkel of een instelling gaat ??Waarom ?
Ik zou het persoonlijk wel tof vinden als er wat naakte dames in de stad rondliepen Behalve van die mottige dikke, of uitgemergelde wijven, die mogen voor mijn part gerust van kop tot teen ingepakt rondstappen...Maar het mag wel allemaal niet "verplicht" of "verboden" zijn. Eigen Vrije Wil Eerst.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2008, 00:04   #86
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste Hertog van Gelre
Hoe verder jij met mij gaat discussieren hoe meer bewijzen jij aanhaalt dat je te zwak bent om je tegenspraak uit te leggen:
1 - Drugsdealer
2 - Vrouwen die half naakt rond lopen

Beste Averroes,

Er is geen tegenspraak. Ik heb het uitgelegd maar blijkbaar kan uw denkraam het niet bevatten.

En u geeft geen antwoord op mijn vragen, waarschijnlijk omdat u er te hypocriet voor bent:
Citaat:
Maar vertel eens, Averroes, kunnen vrouwen niet verleid worden door de aanblik van een mooie man? Hebben vrouwen geen begeerten? Moeten mannen zich dan niet óók bedekken? En hoe zit het met homoseksuele mannen?

Vertel eens, Averroes, hoe zit het met rijkdom? Worden mensen niet verleid als ze rijkdom zien? Worden ze niet verleid tot stelen? Of vertrouwt u er nu wél op dat mensen zich kunnen beheersen? Waarom dan wel?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2008, 14:49   #87
Hertog van Gelre

Standaard

Averroes has left the building
Oud 18 april 2008, 15:07   #88
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Neen, die is er nog mijn waarde

Maar wat moet ik hier nog doen met jou??!! jij bent te zwak om het verschil tussen:
- drugsdealers en
- aanleidingen tot ontucht, overpsel, psychologische problemen en familieconflicten.
uit te leggen !!!

Als je uw tegenspraak kunt oplossen dan zal ik uw vraag met een vraag beantwoorden.

Laatst gewijzigd door Averroes : 18 april 2008 om 15:08.
Oud 18 april 2008, 15:09   #89
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Neen, die is er nog mijn waarde

Maar wat moet ik hier nog doen met jou??!! jij bent te zwak om het verschil tussen:
- drugsdealers en
- aanleidingen tot ontucht, overpsel, psychologische problemen en familieconflicten.
uit te leggen !!!

Als je uw tegenspraak kunt oplossen dan zal ik uw vraag met een vraag beantwoorden.
Ik dacht het al wel, u heeft geen antwoord.

De wereld is niet zwart/wit, Averroes.
Oud 18 april 2008, 15:10   #90
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Er zijn veel kleuren inderdaad: rood, blauw, groen, zwart, wit, oranje, .. dat klopt.

Maar er is altijd : goed vs. kwaad en waarheid vs. valsheid!

Laatst gewijzigd door Averroes : 18 april 2008 om 15:10.
Oud 18 april 2008, 15:12   #91
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Er zijn veel kleuren inderdaad: rood, blauw, groen, zwart, wit, oranje, .. dat klopt.

Maar er is altijd : goed vs. kwaad en waarheid vs. valsheid!
Soms is het kwaad vermomd als het goede.

En u heeft nog steeds geen antwoord gegeven.
Oud 18 april 2008, 15:14   #92
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Soms is het kwaad vermomd als het goede.

En u heeft nog steeds geen antwoord gegeven.
Je moet eerst antwoorden en dan pas mag je vragen beste vriend

Maar hoe kan je weten dat is goed of kwaad is?
Oud 18 april 2008, 15:17   #93
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Je moet eerst antwoorden en dan pas mag je vragen beste vriend

Maar hoe kan je weten dat is goed of kwaad is?
Het wil maar niet lukken met dat antwoord hé? Zelf denken is toch moeilijker dan iets opdreunen uit een boekje.
Oud 18 april 2008, 15:21   #94
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Het wil maar niet lukken met dat antwoord hé? Zelf denken is toch moeilijker dan iets opdreunen uit een boekje.
Wuahaha
Ik ga weglopen, anders word je boos !! dat is niet goed als je boos wordt, is niet gezond!

Ik zie het in je woorden (uit een boekje)

Laatst gewijzigd door Averroes : 18 april 2008 om 15:22.
Oud 18 april 2008, 15:23   #95
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Wuahaha
Ik ga weglopen, anders word je boos !! dat is niet goed als je boos wordt, is niet gezond!

Ik zie het in je woorden (uit een boekje)
Inderdaad, geen antwoord.
Oud 18 april 2008, 15:26   #96
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Inderdaad, geen antwoord.
Ok ok .. je kan dus uw tegenspraak over (drugsdealer en aanleiding tot ontucht, overspel en familieconflicten) niet oplossen.

Vertel mij wat u vragen zijn.

Bedoel jij deze vragen:

Citaat:
Maar vertel eens, Averroes, kunnen vrouwen niet verleid worden door de aanblik van een mooie man? Hebben vrouwen geen begeerten? Moeten mannen zich dan niet óók bedekken? En hoe zit het met homoseksuele mannen?

Vertel eens, Averroes, hoe zit het met rijkdom? Worden mensen niet verleid als ze rijkdom zien? Worden ze niet verleid tot stelen? Of vertrouwt u er nu wél op dat mensen zich kunnen beheersen? Waarom dan wel?
Oud 18 april 2008, 15:29   #97
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Ik zou het persoonlijk wel tof vinden als er wat naakte dames in de stad rondliepen Behalve van die mottige dikke, of uitgemergelde wijven, die mogen voor mijn part gerust van kop tot teen ingepakt rondstappen...Maar het mag wel allemaal niet "verplicht" of "verboden" zijn. Eigen Vrije Wil Eerst.
Dat is wel slecht.. maar bon, stel er komt iemand naar mij (niet jij) maar iemand anders (onbekend) komt naar mij en zegt tegen mij dat hij het wel tof zou vinden als er wat naakte dames in de stad rondlopen. Weet je wat ik zal zeggen?

Ik zal vragen of hij dat ook tof zou vinden voor zijn vrouw, zijn moeder, zijn zussen, zijn dochters .. enzovoorts.

Als hij nee zegt dan vertel ik hem dat die vrouw ofwel moeder van iemand, ofwel een moeder van iemand zal worden, ofwel een vrouw van iemand, ofwel een vrouw van iemand ga worden, ofwel een dochter van iemand, ofwel een zus van iemand .. die dat ook niet leuk of tof zouden vinden indien hun moeders, zussen, dochters, vrouwen .. op die manier lopen.

Laatst gewijzigd door Averroes : 18 april 2008 om 15:30.
Oud 18 april 2008, 15:48   #98
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Ok ok .. je kan dus uw tegenspraak over (drugsdealer en aanleiding tot ontucht, overspel en familieconflicten) niet oplossen.
Er is geen tegenspraak en ik heb het u al drie keer uitgelegd. Vooruit, nog een keer:
Citaat:
Sommige drugs zijn vrij verkrijgbaar (koffie), sommige zijn enigzins beperkt (tabak, zwak-alcoholisch), sommige zijn meer beperkt (sterk-alcoholisch, softdrugs) andere verboden (harddrugs). Alles sterk afhankelijk van de zwaarte van de mogelijke directe schade en/of de mate waarin aan verleiding geen weerstand meer kan worden geboden (verslaving). Gradaties, weetjewel, daar hebben we het ook al eerder over gehad.

Citaat:
Vertel mij wat u vragen zijn.

Bedoel jij deze vragen:
Ja.
Oud 18 april 2008, 15:49   #99
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Dat is wel slecht.. maar bon, stel er komt iemand naar mij (niet jij) maar iemand anders (onbekend) komt naar mij en zegt tegen mij dat hij het wel tof zou vinden als er wat naakte dames in de stad rondlopen. Weet je wat ik zal zeggen?

Ik zal vragen of hij dat ook tof zou vinden voor zijn vrouw, zijn moeder, zijn zussen, zijn dochters .. enzovoorts.

Als hij nee zegt dan vertel ik hem dat die vrouw ofwel moeder van iemand, ofwel een moeder van iemand zal worden, ofwel een vrouw van iemand, ofwel een vrouw van iemand ga worden, ofwel een dochter van iemand, ofwel een zus van iemand .. die dat ook niet leuk of tof zouden vinden indien hun moeders, zussen, dochters, vrouwen .. op die manier lopen.
Dat is aan die betreffende vrouw(en). Vrouwen zijn niet je bezit.
Oud 18 april 2008, 16:08   #100
forumspook
Banneling

Standaard

[quote=Averroes;3369601]Dat is wel slecht.. maar bon, stel er komt iemand naar mij (niet jij) maar iemand anders (onbekend) komt naar mij en zegt tegen mij dat hij het wel tof zou vinden als er wat naakte dames in de stad rondlopen. Weet je wat ik zal zeggen?

Als hij nee zegt dan vertel ik hem dat die vrouw ofwel moeder van iemand, ofwel een moeder van iemand zal worden, ofwel een vrouw van iemand, ofwel een vrouw van iemand ga worden, ofwel een dochter van iemand, ofwel een zus van iemand .. die dat ook niet leuk of tof zouden vinden indien hun moeders, zussen, dochters, vrouwen .. op die manier lopen.[/QUOTE]
Niemand is dan ook verplicht om met die vrouwen te trouwen. Als het u niet bevalt dat een vrouw in haar blote flikker over straat loopt, dan laat u die vrouw links liggen, en zoekt er ééntje die zich gedraagt zoals u dat netjes vind. Als het u niet stoort dat UW vrouw naakt rondwandelt, dan is er OOK geen probleem. Dat is allemaal kwestie van eigen vrije wil, en eigen persoonlijke smaak.
Het probleem met U is, dat u UW waarden aan anderen wil [u][b]opdringen.
En dit, u verschuilend achter teksten die eeuwen oud zijn, en in een ander werelddeel geschreven werden door iemand die de plaatselijke bevolking niet interresseert.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be