![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() maar ba nee, dat zeg ik ook niet
maar MOET elke 35-jarige per sé kinderen hebben?
![]() |
#103 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wat niet wilt zeggen dat dit een onoverkomelijk obstakel is hé.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() sommige mensen vinden het saai om elke week uit te gaan en zich zat te drinken, die mensen vinden het net boeiend om verantwoordelijkheid te hebben.
mss niet jouw leefwereld, maar zo zijn er veel hoor. bijzonder subjectief hé.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De oorzaak van dingen zoals coma-zuipen zie ik eerder in de onmogelijkheid om nog iets authentieks te voelen. Niets is nog de moeite waard, niets heeft nog zin, niets wekt nog enthousiasme op: onder invloed van drugs of hopen alcohol voel je dan tenminste nog iets. Het is pure zelfdestructie geboren uit de onmogelijkheid om iets zinvols te doen. Zo bekeken lijkt de vitale agressiviteit van de jonge Marokkanen zelfs nog gezonder dan de zelfdestructie van een deel van de autochtone jeugd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
|
![]() Zo is dat.
![]() |
#108 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Bij het deel dat ontspoort, ligt er ook een grote verantwoordelijkheid bij de ouders. Bv drinken, de meeste pubers experimenteren met drinken en de meeste drinken dan ook wel eens te veel. Maar bij die gasten die elke weekend zich lazarus drinken, vraag ik mij af waarom die ouders die nog laten uitgaan...? Hetlijkt mij normaal dat je de eerste of 2de keer dat je tiener zat thuiskomt, dat je bv het weekend erna streng bent (niet uitgaan, vroeger thuis zijn,... )
![]() |
![]() |
#109 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#110 | |
|
![]() Citaat:
Er zijn verschillende redenen waarom iemand geen kinderen heeft op 35-jarige leeftijd natuurlijk. Ik zei dat ik nog niemand ben tegengekomen die bewust kiest om geen kinderen te krijgen (of hebben: adoptie bestaat ook) vanuit het feit dat hij/zij "volwassen" is. Men stelt vooral uit (vooruitschuiven) en vaak uit schrik vanalles te verliezen. Leven vanuit schrik vanalles te verliezen noem ik niet "volwassenheid".
![]() |