Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2008, 21:47   #101
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mbeya Bekijk bericht
een zekere naieviteit, onschuld en idealisme hoort toch bij jong zijn? Dat verlies je dan wel gaandeweg over de jaren maar da's niet erg, da's t leven. t is net door die naieviteit en idealisme dat je als jonge mens dingen doet en durft die je later nooit meer zou doen. Cynische bittere tieners, dat vind ik wel erg, dat recht is voorbehouden voor de iets 'oudere' mens zeg maar
Ja ok; maar wat wilt ge dan? Oogkleppen invoeren? Hoe zou men dat doen, toch een héééél kleeeiiiin beetje Noord Korea?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 21:48   #102
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Dus een moeder MOET een saai leven hebben?
maar ba nee, dat zeg ik ook niet
maar MOET elke 35-jarige per sé kinderen hebben?
Oud 23 april 2008, 21:49   #103
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Euh neen?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2008, 07:06   #104
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben er zeker van dat bepaalde fysieke trekken meer gezag uistralenndan andere trekken. Zal misschien weinig zijn maar toch...
tuurlijk dat, een klein schriel manneke zal meer zijn best moeten doen om gezag uit te stralen.

wat niet wilt zeggen dat dit een onoverkomelijk obstakel is hé.
Oud 24 april 2008, 07:09   #105
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus een moeder MOET een saai leven hebben?
sommige mensen vinden het saai om elke week uit te gaan en zich zat te drinken, die mensen vinden het net boeiend om verantwoordelijkheid te hebben.

mss niet jouw leefwereld, maar zo zijn er veel hoor. bijzonder subjectief hé.
Oud 24 april 2008, 07:21   #106
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... oftewel the unbearable lightness of being?

Stel Bhairav, dat je gelijk hebt en ze zuipen zich een coma omdat de toekomst er te serieus/moeilijk/... uitziet, moeten we ons dan niet echt zorgen beginnen maken over wat we op die gasten hun schouders laden?
Zorgen moeten we ons in elk geval maken, imho, zeker als je ziet hoe verontrustend veel jongeren daadwerkelijk ontsporen en overgaan tot zwaar geweld.

De oorzaak van dingen zoals coma-zuipen zie ik eerder in de onmogelijkheid om nog iets authentieks te voelen. Niets is nog de moeite waard, niets heeft nog zin, niets wekt nog enthousiasme op: onder invloed van drugs of hopen alcohol voel je dan tenminste nog iets. Het is pure zelfdestructie geboren uit de onmogelijkheid om iets zinvols te doen. Zo bekeken lijkt de vitale agressiviteit van de jonge Marokkanen zelfs nog gezonder dan de zelfdestructie van een deel van de autochtone jeugd.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2008, 08:50   #107
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
sommige mensen vinden het saai om elke week uit te gaan en zich zat te drinken, die mensen vinden het net boeiend om verantwoordelijkheid te hebben.

mss niet jouw leefwereld, maar zo zijn er veel hoor. bijzonder subjectief hé.
Zo is dat.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2008, 12:19   #108
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Zorgen moeten we ons in elk geval maken, imho, zeker als je ziet hoe verontrustend veel jongeren daadwerkelijk ontsporen en overgaan tot zwaar geweld.

De oorzaak van dingen zoals coma-zuipen zie ik eerder in de onmogelijkheid om nog iets authentieks te voelen. Niets is nog de moeite waard, niets heeft nog zin, niets wekt nog enthousiasme op: onder invloed van drugs of hopen alcohol voel je dan tenminste nog iets. Het is pure zelfdestructie geboren uit de onmogelijkheid om iets zinvols te doen. Zo bekeken lijkt de vitale agressiviteit van de jonge Marokkanen zelfs nog gezonder dan de zelfdestructie van een deel van de autochtone jeugd.
toch heb ik echt wel vertrouwen in deze generatie. Bij elke generatie is er een deel dat ontspoort. Maar al bij al doet deze jeugd het wel goed: jeugdbewegingen en sportclubs zijn nog altijd ongelooflijk populair, heel veel tieners hebben een studentenjob, ze engageren zich ergens voor,...

Bij het deel dat ontspoort, ligt er ook een grote verantwoordelijkheid bij de ouders. Bv drinken, de meeste pubers experimenteren met drinken en de meeste drinken dan ook wel eens te veel. Maar bij die gasten die elke weekend zich lazarus drinken, vraag ik mij af waarom die ouders die nog laten uitgaan...? Hetlijkt mij normaal dat je de eerste of 2de keer dat je tiener zat thuiskomt, dat je bv het weekend erna streng bent (niet uitgaan, vroeger thuis zijn,... )
Oud 24 april 2008, 12:20   #109
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Euh neen?
ik schreef dat maar omdat ik de indruk had dat Steben een 35-jarige zonder kinderen sowieso onvolwassen vindt. Maar misschien heb ik hem misbegrepen
Oud 24 april 2008, 12:27   #110
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik schreef dat maar omdat ik de indruk had dat Steben een 35-jarige zonder kinderen sowieso onvolwassen vindt. Maar misschien heb ik hem misbegrepen
Ik hoop het.
Er zijn verschillende redenen waarom iemand geen kinderen heeft op 35-jarige leeftijd natuurlijk. Ik zei dat ik nog niemand ben tegengekomen die bewust kiest om geen kinderen te krijgen (of hebben: adoptie bestaat ook) vanuit het feit dat hij/zij "volwassen" is. Men stelt vooral uit (vooruitschuiven) en vaak uit schrik vanalles te verliezen. Leven vanuit schrik vanalles te verliezen noem ik niet "volwassenheid".
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be