![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
- Een pakje 'rammel' is vaak het enige dat die gastjes goed verstaan. Ze zullen dan wel weten dat ik geen 'softie' ben en mij niet laat doen. Uw 'diplomatische' alternatieven zijn nobel, maar ik vrees dat ze op zulke k*tgastjes weinig invloed zullen hebben. Vaak probeert men vanalles, maar als de ouders / familie niet wil meewerken, dan haalt het niets uit. En waar eerst de zachte aanpak niets helpt en de politie weigert op te treden, kan een 'brave' burger natuurlijk zijn geduld al eens verliezen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een pak rammel blijft achterlijk hoor. Als dat het enigste is wat ze verstaan moet ge maar bekwamer zijn op dat gebied en manieren kennen waar een pak rammel niet nodig is. Slaan is meestal eerder een gevolg van spanning en voedt NIKS op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij mij werkte dat prima in die buurt waar jij zit. Niemand meer te zien de eerste uren. Daarna was er een periode dat ze zowat alle kwartieren belletje-trek kwamen 'spelen'. Is ook opgehouden nadat ik zowat half uur achter men voordeur op de grond had gelegen en die deur opentrok toen ze er net voor stonden (op risico dat het iemand was natuurlijk). Dat heeft duidelijk zijn vruchten afgeworpen. Ze stopten bij mij thuis. De lieverdjes zijn dan maar bij de overburen begonnen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar zien ze dat toch anders ginder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
|
![]() Citaat:
Waarom niet gewoon overal elektriciteit op zetten? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of belletje-trek gedurende weken aan een stuk alle kwartieren. Of iets in brand steken aan uw voordeur (zelfs in de brievenbus). Of liggen roepen door de brievenbus (lastig voor mensen waar die bij in de voordeur steekt) Of uw rolluiken volschilderen. Soms vraag ik me af hoe naief iemand echt kan zijn... En de wijkagent ? LOL Die staan erbij en kijken ernaar. Wat moeten ze doen en beginnen met mensen die hen niet (willen) verstaan? In Antwerpen zijn er zelfs een soort van wijktoezichters die dagelijks rondfietsen om de overlast tegen te gaan. Jongens wat worden die mensen uitgelachen en gepest... En als je denkt dat ik niet objectief spreek... Ga dan eens een paar maand in die buurten wonen. Dan heb je recht van spreken. Ik ben er nu anderhalf jaar weg, en ben vorige week tot daar gegaan nog. Ik herken die buurt zelfs niet meer, op zo'n korte tijd. Nog meer gesloopt, nog meer vervuild, nog meer hangjongeren, nog meer nacht- en belwinkels, nog meer ellende voor die enkele oudere mensen die niet meer kunnen verhuizen. Ga anders eens met één van hen spreken, ze zullen je graag te woord staan. Maar jah, iemand die de pijnpunten naar voor durft te brengen, zal automatisch wel overdrijven en iets hebben tegen buitenlanders zeker ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn er enkele, maar die worden ferm overtroffen door Oostblokkers. En ik zou van men leven geen stroom gebruiken tg dieren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
|
![]() Citaat:
Er zijn mensen die hun kinderen zonder meppen kunnen opvoeden. Is dat geen bewijs dat het ook zonder meppen kan? Of is het nu eenmaal de realiteit dat ouders daar vaak veel te dom voor zijn om een "meploze" opvoeding te hanteren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik heb bijna 30 jaar op t kiel gewoond, is t genoeg ? ![]() maar ik blijf erbij : toezicht dat is t enige waar die 'jongeren' niet tegen kunnen en echt, ik heb het de pakistaan op de hoek van de jules de geyterstr en de laan zien doen, die mens is daar twee weken met zijne stoel gaan tussenzitten (er stond constant een groepje van een tiental 'jongeren' voor zijn winkel ... mensen dierven daar niet meer binnenstappen ... maar na een week of twee daartussen gezeten te hebben (en ik heb m nooit een onvriendelijk woord horen laten vallen) ... zijn die het wel afgebold hoor, winkel gered ik blijf er dan ook bij , als die mens confrontatie had gezocht, had die daar nu zijn zaak niet meer gehad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Banneling
|
![]() Bent u persoonlijk zonder meppen opgevoed ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Banneling
|
![]() strikvraag !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Minister-President
|
![]() Wat je daar zegt, lijkt me nog niet zo'n slecht voorstel (dat van die elektriciteit). Als dat de overlast kan beperken, waarom niet? Als die gastjes zich als beesten gedragen, worden ze ook als beesten behandeld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Minister-President
|
![]() Dat kan inderdaad, u moet mij niet overtuigen. Maar als die kinderen geen bal structuur krijgen gedurende de eerste levensjaren en alles mogen tegenover de boze, Vlaamse buitenwereld van hun ouders en ze geen individueel 'eergevoel' meekrijgen, dan is daarna de zachte aanpak door buitenstaanders (lees niet-vreemdelingen die dus niet tot hun gemeenschap behoren) een verloren zaak. Dan helpt alleen de taal van de repressie noch om hen enigzins tegen te houden, en hier spreekt geen VB'er. Het is niet toevallig omdat ik men één van hun standpunten overeenkom, ik met de rest van het gedachtengoed van die onnozelaars overeenkom.
|
![]() |
![]() |