Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2008, 15:31   #101
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Wat krom is recht trachten te praten
U ontwijkt zoals steeds een direct antwoord op een directe en vrij simpele vraag. Vandaar dat ik voor de zevendertigste keer deze vraag stel: "Waarom is Joods nationalisme 'krom' en bijvoorbeeld Palestijns,n Arabisch, Vlaams, Frans of Nederlands nationalisme 'recht'?"

U mag om te antwoorden zelfs meer dan twee lijnen tekst gebruiken.

Laatst gewijzigd door roskam : 17 juli 2008 om 15:32.
roskam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2008, 15:33   #102
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
je timing klopt niet
Kan je dat even toelichten wat je daarmee bedoelt?
Oud 17 juli 2008, 15:35   #103
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn?
Is die 'Terzijde' site niet van u? Waarom staat die dan in uw signatuur?
Oud 17 juli 2008, 15:51   #104
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roskam Bekijk bericht
Ik lees daar nog steeds geen 'pesten' in. Eén zaak is zeker en dat is dat Judea en Samaria, de voormalige Westbank die illegaal en eenzijdig door Jordanië werd geannexeerd (annexatie die slechts door 2 landen werd erkend) en later weer wegschonk aan de PLO om van het vluchtelingeprobleem vanaf te zijn, op termijn integraal deel wordt van Israël.

Bewoners van Judea en Samaria zullen dan ook vroeg of laat voor de keuze worden gesteld om te kiezen tussen de Libanese of de Israëlische nationaliteit. In zoverre uiteraard dat zij de wetten en plichten die de Israëlische staat aan haar inwoners oplegt, kunnen en willen accepteren. De Sharia wordt dan ook afgeschaft van zodra de samenvoeging van de eeuwenoude Joodse gebieden gerealiseerd werd.
Neen, dat vermoedde ik al.

En van de (zogenaamde) 'eeuwenoude joodse gebieden' naar Groot-Israel neem ik aan.

Laatst gewijzigd door system : 17 juli 2008 om 15:52.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2008, 16:17   #105
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik heb ook een probleem met het Vlaams-nationalisme en met het Belgisch-nationalisme en met alle nationalismen..
Ah, dat wist ik natuurlijk niet dat u het bestaansrecht van België, Vlaanderen en om het even welk ander onafhankelijk land in twijfel trekt. U zou alle grenzen willen afschaffen en broederlijk allen tesamen in een geest van liefde en verdraagzaamheid in één wereldstaat willen leven. Tof, ik heb soms ook van die dromen, tot ik natuurlijk daarna weer wakker wordt. Als zelfs Vlamingen, Brusselaars en Walen al niet onder één dak meer kunnen samenleven, wat moet het dan met Joden en arabieren wel niet zijn?
Oud 17 juli 2008, 16:20   #106
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, dat vermoedde ik al.

En van de (zogenaamde) 'eeuwenoude joodse gebieden' naar Groot-Israel neem ik aan.

Dat is niet zo groot hoor, zelfs nog een stuk kleiner dan België. Klein-Israël is dichter bij de waarheid.
Oud 17 juli 2008, 16:32   #107
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is niet zo groot hoor, zelfs nog een stuk kleiner dan België. Klein-Israël is dichter bij de waarheid.
Het zal nog niet.

Exodus 23:31

'Ik zal jullie een gebied geven dat zich uitstrekt van de Rode Zee tot aan de zee waaraan de Filistijnen wonen, en van de woestijn tot aan de Eufraat. De bewoners van dat hele gebied geef ik in jullie macht, en jullie zullen hen verdrijven...'

'Groot-Israel' strekt zich aan de kant van Syrië uit tot aan Irak. Tenminste indien God zijn zin krijgt. En meteen levert Jahweh ook al een 'licence to kill' af voor de Joden. Zij mogen dus al de andere volkeren die zich daar bevinden verjagen. Hetgeen de Israeli's nu ook aan het doen zijn. De Syriërs zijn dus gewaarschuwd.

Laatst gewijzigd door system : 17 juli 2008 om 16:51.
Oud 17 juli 2008, 16:42   #108
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah, dat wist ik natuurlijk niet dat u het bestaansrecht van België, Vlaanderen en om het even welk ander onafhankelijk land in twijfel trekt. U zou alle grenzen willen afschaffen en broederlijk allen tesamen in een geest van liefde en verdraagzaamheid in één wereldstaat willen leven. Tof, ik heb soms ook van die dromen, tot ik natuurlijk daarna weer wakker wordt. Als zelfs Vlamingen, Brusselaars en Walen al niet onder één dak meer kunnen samenleven, wat moet het dan met Joden en arabieren wel niet zijn?
Ik stel geen enkel bestaansrecht in twijfel. Ik heb het niet zo begrepen op nationalistische ideologieën. Dat is alles. Er zijn sommige volkeren die daar veel problemen mee hebben gehad in het verleden. En er zijn volkeren die niet veel leren uit hun verleden.

Laatst gewijzigd door system : 17 juli 2008 om 16:51.
Oud 17 juli 2008, 16:59   #109
Lieven Corneillie
Lokaal Raadslid

Lieven Corneillie's schermafbeelding

Standaard

Interessante website van de Israëlische organisatie Zochrot:

http://www.nakbainhebrew.org/index.php?lang=english

En stop aub met anti-zionisten systematisch antisemieten te noemen.
Lieven Corneillie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2008, 17:05   #110
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
'Groot-Israel' strekt zich aan de kant van Syrië uit tot aan Irak. Tenminste indien God zijn zin krijgt. En meteen levert Jahweh ook al een 'licence to kill' af voor de Joden. Zij mogen dus al de andere volkeren die zich daar bevinden verjagen. Hetgeen de Israeli's nu ook aan het doen zijn. De Syriërs zijn dus gewaarschuwd.
Fabels en leugens. Er bestaan inderdaad extreme Joodse fundamentalisten die daar wellicht zo over denken, maar zoals je weet is Israël een democratische staat (de enige in het M-O) en vormen die extremisten maar een fractie in het Israëlisch parlement.

Wat bv veel bedreigender is dat is het Groot-Palestina dat Hamas nastreeft (zie hun Handvest) en niet enkel het grondgebied van het huidige Israël omvat (zonder Joden dus) en het gebied beslaat van voor de grenzen van 1948, het vroegere Emiraat van Transjordanië.

Niet dat u van dat Groot-Palestina zal wakker liggen, want wanneer u naar Israël kijkt, gebruikt u een vergrootglas om wat te vinden, wanneer u naar de arabieren (Palestijnen) kijkt zie u niet eens een Qassamraket voor uw voeten inslaan.

Hieronder een kaartje van Groot-Palestina

Laatst gewijzigd door roskam : 17 juli 2008 om 17:06.
Oud 17 juli 2008, 17:14   #111
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Fabels en leugens. Er bestaan inderdaad extreme Joodse fundamentalisten die daar wellicht zo over denken, maar zoals je weet is Israël een democratische staat (de enige in het M-O) en vormen die extremisten maar een fractie in het Israëlisch parlement.

Wat bv veel bedreigender is dat is het Groot-Palestina dat Hamas nastreeft (zie hun Handvest) en niet enkel het grondgebied van het huidige Israël omvat (zonder Joden dus) en het gebied beslaat van voor de grenzen van 1948, het vroegere Emiraat van Transjordanië.

Niet dat u van dat Groot-Palestina zal wakker liggen, want wanneer u naar Israël kijkt, gebruikt u een vergrootglas om wat te vinden, wanneer u naar de arabieren (Palestijnen) kijkt zie u niet eens een Qassamraket voor uw voeten inslaan.

Hieronder een kaartje van Groot-Palestina

-

Hamas moet ophouden met hun bedreiging en het bestaan van Israel erkennen. Israel moet de Palestijnen een degelijk land ( = staat ) gunnen en niet een paar stukken grond, gescheiden van mekaar. Deze Palestijnse staat was ook zo beloofd door de mogenheden van toen. Naast de Joodse staat zou er ook een Palestijnse staat komen. En dat is nooit gebeurd. De joden willen teveel land, zogezegd omdat hun voorouders daar ooit hebben gewoond. Maar gedurende 2000 jaar woonde er geen jood in Palestina, behalve enkele duizenden in Jeruzalem en enkelen in Safed. Zo is het gegaan.
Oud 17 juli 2008, 18:31   #112
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U ontwijkt zoals steeds een direct antwoord op een directe en vrij simpele vraag. Vandaar dat ik voor de zevendertigste keer deze vraag stel: "Waarom is Joods nationalisme 'krom' en bijvoorbeeld Palestijns,n Arabisch, Vlaams, Frans of Nederlands nationalisme 'recht'?"

U bedoelt dus dat de Italianen (Roomse rijk), Duitsers (Pruisen), Spanjaarden, ... het recht hebben om Belgisch grond gebied op te eisen onder het mom van enig Italiaans, Duits of Spaans nationalisme?

Eén zin volstaat dacht ik zo!
Oud 17 juli 2008, 18:31   #113
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

U bedoelt dus dat de Italianen (Roomse rijk), Duitsers (Pruisen), Spanjaarden, ... het recht hebben om Belgisch grond gebied op te eisen onder het mom van enig Italiaans, Duits of Spaans nationalisme?

Eén zin volstaat dacht ik zo!
Oud 17 juli 2008, 18:33   #114
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is die 'Terzijde' site niet van u? Waarom staat die dan in uw signatuur?
'Terzijde' is niet van mij.

Terzijde stelt in vraag, Terzijde is kritisch, iets wat van jou niet kan gezegd worden

Is nice I like, Happy times
Oud 17 juli 2008, 19:07   #115
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

"Extremisten" worden in Israël per wet verboden, neem nou Kach & Kahane Chai. Ik kan mij daar deels wel in vinden, want ik vind de theocratie die Meir Kahane voor ogen had drie keer niks, ook Goldstein was een losgeslagen idioot. Maar aan de andere kant zijn politiek correcte idioten als Olmert aan de macht, daar zou men kritiek op moeten hebben.
BenIsaac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2008, 19:26   #116
Depth of Field
Banneling

Standaard

Hoe maak je psychoten?

Die komen er niet vanzelf, daarvoor moet je ze van een zo jong mogelijke leeftijd blootstellen aan psychoten-TV voor kinderen:

Citaat:
Hamas TV Bunny Assud Is Tempted by Satan to Steal and Is Sentenced by Children Viewers to Have His Hand Chopped Off
http://hotair.com/archives/2008/07/1...-for-stealing/

Laatst gewijzigd door Depth of Field : 17 juli 2008 om 19:27.
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2008, 20:16   #117
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenIsaac Bekijk bericht
"Extremisten" worden in Israël per wet verboden, neem nou Kach & Kahane Chai. Ik kan mij daar deels wel in vinden, want ik vind de theocratie die Meir Kahane voor ogen had drie keer niks, ook Goldstein was een losgeslagen idioot. Maar aan de andere kant zijn politiek correcte idioten als Olmert aan de macht, daar zou men kritiek op moeten hebben.
En waarom kunt u er zich slechts 'deels' in vinden?
Oud 17 juli 2008, 21:24   #118
terzijde
Burger

terzijde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'Terzijde' is niet van mij. Terzijde stelt in vraag, Terzijde is kritisch, iets wat van jou niet kan gezegd worden. Is nice I like, Happy times

Zo Gun, speciaal voor jou, zodat er geen verwarring meer hoeft te zijn en jij toch gewoon onbezoldigd reclame kan blijven maken. Waarvoor dank!
Oud 18 juli 2008, 04:42   #119
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Van de drie door jou geciteerde nationaliteiten zouden enkel de Duitsers enige historische aanspraken op een deel van het Belgisch grondgebied kunnen laten gelden en dan met name de Oostkantons (Duitstalig Gewest) dat tot 1920 eeuwenlang deel uitmaakte van Duitsland. Met de huidige regeringscrisis kan dat misschien terug op tafel komen. Niet toevallig dat de koning vandaag als één van de drie bemiddelaars om uit de impasse te raken Karl-Heinz Lambertz de minister-president van de Duitstalige gemeenschap heeft aangeduid. De Coburgs zijn tenslotte toch ook van Duitse origine. Echter, gezien de verschillende aanvalsoorlogen die Duitsland de laatste honderd jaar o.m. tegen België hebben gevoerd, hebben zij die historische aanspraken verbeurd. Maar je weet maar nooit. Mensen vergeten snel.

Laatst gewijzigd door roskam : 18 juli 2008 om 04:51.
Oud 18 juli 2008, 08:08   #120
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door terzijde Bekijk bericht
Zo Gun, speciaal voor jou, zodat er geen verwarring meer hoeft te zijn en jij toch gewoon onbezoldigd reclame kan blijven maken. Waarvoor dank!
Graag gedaan

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be