![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
Bekijk resultaten enquête: Welke optie geniet uw voorkeur ? | |||
Optie 1 : de boedelscheiding |
![]() ![]() ![]() |
69 | 62,73% |
Optie 2 : het status quo |
![]() ![]() ![]() |
4 | 3,64% |
Optie 3 : het uitstel na de verkiezingen |
![]() ![]() ![]() |
2 | 1,82% |
Optie 4 : toegeven aan de Franstaligen |
![]() ![]() ![]() |
3 | 2,73% |
Optie 5 : via regimecrisis naar een confederaal model |
![]() ![]() ![]() |
20 | 18,18% |
Optie 6 : andere, nl |
![]() ![]() ![]() |
12 | 10,91% |
Aantal stemmers: 110. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De manier waarop Frankrijk zijn historische minderheden behandelt laat er in elk geval geen twijfel over bestaan hoe ze daar precies tegen die Vrijheid-Gelijkheid-Broederlijkheid aankijken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
|
![]() Vrijheid-gelijkheid-broederlijkheid voor de Fransman en voor de Basken de roe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
|
![]() Toch wel, dat heeft hij bewezen als Vlaams Minister-President. Het is echter niet iemand als Vladimir Poetin. Die man kan pas besturen en leiding geven. Maar dat Leterme het niet kan, is ook niet waar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
|
![]() Max, vergeet niet dat Leterme Minister-President was als ACW-man he, denk je dat die mensen het beste met Vlaanderen voorhebben misschien?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al heeft het gelukkig niet het verhoopte resultaat opgeleverd.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe komt het toch dat sommigen steeds naar dictators - al dan niet met een snorretje - snakken? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() 2. D�*t vraag ik me ook al heel lang af. Daar moet toch wel al onderzoek naar uitgevoerd zijn? Maar waar moet je zoiets beginnen zoeken?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#111 |
|
![]() Ik denk dat je dit zeer scherp ziet, ja.
![]() |
#112 | |
|
![]() Citaat:
In mijn diverse banen had ik, eerst in winkelwerk en later in groothandel/wereldhandel, ook veel contact met Fransen. Ik denk dat ik op voldoende verschillende niveaux contacten heb gehad om zinvolle indrukken op te doen over Frankrijk en vooral: over de Fransen. De stijl van leven is ginds duidelijk anders dan in enig ander van de weinige mij bekende landen máár functioneren doet het en als men zich aan de sfeer aanpast, zelfs overwegend prettig. Wat mij betreft: "Vive La France!".
![]() |
![]() |
#113 |
|
![]() Ik vermoed dat dat wel "psychologisch" verklaarbaar is; heb het er altijd op gehouden dat lucide gekken een fascinerende aantrekkingskracht hebben op de zelf met geringere of onderdrukte fantasie behepte, ordelijke, hardwerkende burgermens-in-sleur. Gevaarlijke compensatiedrang, wellicht zoiets als jin/jang (wan)verhoudingen.
![]() |
#114 |
Minister
|
![]() Om weer (ongenadig) naar het topic terug te keren.
De opties zijn eerder scenario's, niet echt opties. Wanneer het Vlaamse Parlement de onafhankelijkheid uitroept dan zal dat niet noodzakelijk leiden tot een boedelscheiding. Sta mij toe om een kleine persiflage te brengen op scenario 1, als geschreven : 1. Door zo snel mogelijk de onafhankelijkheid van Vlaanderen uit te roepen in het Vlaams Parlement. De huidige federale regering heeft dan tot 2009 de tijd om de boedelscheiding te regelen. In juni 2009 zijn er dan de eerste verkiezingen voor de republiek Vlaanderen. Zij die al overvloedig op mijn kop gezeten hebben *lacht* weten waarom ik expliciet scenario 1 uitkies. OK. Dus. 26 09 2008 ... 12h00 Het Vlaamse Parlement roep de Vlaamse onafhankelijkheid uit. 26 09 2008 ... 12h06 Koning Albert II krijgt een hartaanval bij het vernemen van het nieuws. Hij sterft ter plekke. 26 09 2008 ... 12h30 De Federale Regering gaat in retraite om een nieuwe koning aan te duiden. 26 09 2008 ... 12h50 De eerste Belgen arriveren aan het Koninklijk Paleis in Laken. Naar voorbeeld van Oud Koningin Fabiola allemaal in 't wit gekleed. 26 09 2008 ... 13h10 De Vlaamse Regering verspreidt een rouwboodschap en huldigt de overleden koning. De Federale Regering geeft geen kik. De Waalse Regering roept op tot kalmte. 26 09 2008 ... 17h00 Er is inmiddels een massa volk verzameld voor het koninklijk paleis. Prins Philip verschijnt op het balkon en spreekt het volk toe in Frans. De Vlamingen keren het paleis de rug toe, gevolgd door aarzelende Walen. 26 09 2008 ... 17h15 Het beeld van een volk gekleed in het wit treurend met de rug naar het paleis gekeerd gaan de wereld rond. Aangespoord door dit beeld vinden ook anti-monarchie mensen hun weg naar het paleis. 26 09 2008 ... 17h30 De Waalse Regering betreurd de Vlaamse onafhankelijkheidsdrang en vraagt begrip voor België. 26 09 2008 ... 17h45 De Vlaamse Regering kondigt een periode van rouw en sereniteit aan. De Federale Regering heeft nog geen kik gegeven. 26 09 2008 ... 19h00 Het vrt nieuws meld dat het in het bezit is van een interview met Prins Philippe. Maar dat het omwille van piëteit het interview niet zal uitzenden. 26 09 2008 ... 19h30 De Federale regering brengt haar officiële rouwboodschap. En verklaart tegelijk Prins Philippe in de onmogelijkheid tot regeren. De Vlaamse Regering roept op tot kalmte. De voltallige Waalse regering en parlement voegt zich in het wit bij het volk. 27 09 2008 .. 09h00 De Federale regering stelt een rouwperiode in van 10 dagen. Op de 11de dag word er een referendum beloofd over de toekomst van het land. 28 09 2008 ... Het Belgische patriottisme bereikt een nooit gezien toppunt. Overal ten lande verschijnt de driekleur, met een wit lint aan het zwart gehecht. 29 09 2008 ... 08h00 Het nieuws dat blauwhelmen hebben post gevat voor de Europese gebouwen in Brussel roept een sterk afkeuren op bij de Belgen. Duizenden nemen het openbaar vervoer richting wetstraat 200. Er ontstaat een enorme zwijgende witte massa van mensen over de gehele wetstraat. 30 09 2008 ... 07h00 De Standaard maakt melding van wel een speciale manier waarop de rouwregisters worden getekend. De mensen schrijven kleine bemoedigende pro-Belgische woorden. Alle Waalse Media nemen het nieuws over en roepen alle Walen op om de rouwregisters te gaan tekenen. Er worden meer rouwregisters geopend om de enorme toeloop aan te kunnen. 01 10 2008 .. Het nieuwe Belgicisme is een doorn in het oog van het VB. Zij verspreiden pamfletten in Brussel in witte letters op zwart papier. Kleine geïsoleerde incidenten tussen VB'ers en zowel Vlamingen als Walen gebeuren. De Federale Regering reageert sterk. Het VB wordt aangemaand alle provocaties te stoppen. Pamfletten worden in beslag genomen. 02 10 2008 Een onverwacht groot aantal mensen brengen de laatste groet. Het Rode Kruis kan het vele werk niet aan. Rampenfase 1 worden afgekondigd. Wachtenden worden gereanimeerd. De chaos is niet te overzien. Het dreigt uit de hand te lopen. De pers speelt handig in op het collectieve verdriet en lijkt het te versterken. 03 10 2008 Koning Albert II word begraven. Het land is in diepe rouw. 05 10 2008 België spreekt zich in een referendum uit voor de Republiek België. Al vlug blijkt dat de hele koninklijk familie direct na de begrafenis naar het buitenland vertrokken is. 06 10 2008 Ik win de lotto.
![]() |
#115 |
Banneling
|
![]() 7.10.2009 - Geel heeft een nieuwe inwoner..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
|
![]() Ja, toch niet vóórdat-ie zijn gewonnen geld heeft verbrast.
![]()
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 17 augustus 2008 om 22:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Minister
|
![]() LOL
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#119 |
|
![]() Ach welnee; zelfs ik als "zuinige Hollander" zou wel kans zien om zulk geld tijdig op te maken.
Trouwens, eenmaal zo kapitaalkrachtig geworden, kan-ie dat jolige dorp toch ook gewoon opkopen?
![]() |
#120 |
Minister
|
![]() Het dorp is te koop en te versjacheren. Zoals elk Vlaams dorp. De instelling helaas niet. Daarbij het is ongepast om Pieter van Geel tegen het hoofd te stoten in een forum waar hij niks te zoeken heeft ?