![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
euro sparen is niet kosteloos en kan voor sommigen ook teveel zijn - niet enkel aan je eigen situatie denken dus duupje - je bent niet alleen op de wereld.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"De TOEGANG is gratis". Dat wil dus NIET zeggen dat iedereen die opduikt een gratis passer of atlas of engelse grammatica in zin handen krijgt gestopt. Ook wil dat niet zeggen dat de school geen optionele, betalende activiteiten kan organiseren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
|
![]() het wil zeggen dat de toegang tot het verplichtte leerpakket gratis moet zijn depth
als er een passer gebruikt moet worden voor dat leerpakket dan moet de school maar zorgen dat er een passer is voor iedereen als er tijdens de schooluren iets wordt georganiseerd dat ook een pedagogisch doel heeft (bvb studiereis ) en op die manier dus onderdeel is van het leerprogramma dan heeft de school te zorgen dat alle leerlingen daaraan kunnen deelnemen en dit alles zonder de ouders ook maar één factuur aan te rekenen - aldus onze grondwet
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Bovendien : Stukje uit de grondwet : Art. 24 § 1. Het onderwijs is vrij; elke preventieve maatregel is verboden; de bestraffing van de misdrijven wordt alleen door de wet of het decreet geregeld. De gemeenschap waarborgt de keuzevrijheid van de ouders. De gemeenschap richt neutraal onderwijs in. De neutraliteit houdt onder meer in, de eerbied voor de filosofische, ideologische of godsdienstige opvattingen van de ouders en de leerlingen. De scholen ingericht door openbare besturen bieden, tot het einde van de leerplicht, de keuze aan tussen onderricht in een der erkende godsdiensten en de niet-confessionele zedenleer. § 2. Zo een gemeenschap als inrichtende macht bevoegdheden wil opdragen aan een of meer autonome organen, kan dit slechts bij decreet, aangenomen met een meerderheid van twee derden van de uitgebrachte stemmen. § 3. Ieder heeft recht op onderwijs, met eerbiediging van de fundamentele rechten en vrijheden. De toegang tot het onderwijs is kosteloos tot het einde van de leerplicht. Alle leerlingen die leerplichtig zijn, hebben ten laste van de gemeenschap recht op een morele of religieuze opvoeding. § 4. Alle leerlingen of studenten, ouders, personeelsleden en onderwijsinstellingen zijn gelijk voor de wet of het decreet. De wet en het decreet houden rekening met objectieve verschillen, waaronder de eigen karakteristieken van iedere inrichtende macht, die een aangepaste behandeling verantwoorden. § 5. De inrichting, erkenning of subsidiëring van het onderwijs door de gemeenschap wordt geregeld door de wet of het decreet. Bron Niets staat erin over het onderwijs op zich dat kosteloos moet zijn. Laatst gewijzigd door Duupje : 29 augustus 2008 om 19:30. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder ben ik akkoord met u. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
|
![]() hoe komt het dan dat je nog steeds 10 euro moet sparen ?
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat heeft dat te zien met materiaal nodig om je school te kunnen lopen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Er is immers niemand die stelt dat ik dat voor mijn kinderen doe. Citaat:
![]() Als ik mijn kind dingen in de schoot werp, wil dat niet zeggen dat ik andere kinderen ook iets in de schoot moet werpen. Daar moeten hun ouders maar voor zorgen. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
|
![]() Citaat:
bovendien zou niemand opdraaien voor een ander of voor een ander zijn kinderen indien alle extraatjes door van die activiteiten zouden worden gegenereerd - maar het is overduidelijk - jij wil je eigen kinderen alles in de schoot kunnen werpen zonder dat ze daar iets voor moeten doen en er dus rotverwende rijkeluisjong van kunnen maken. als je arbeidsethos echt zo belangrijk zou vinden dan zou je je eigen kinderen deze zeker bijbrengen - maar het feit dat je hen ervan wil vrijwaren bewijst dat je goed genoeg beseft dat ze eigenlijk eerder schadelijk is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zelfs de VOORSTANDERS van de maximumfactuur zijn het oneens met jouw interpretatie, anders hadden ze nooit dat voorstel ingediend. Met wat normale logica had je dat zelf kunnen bedenken. Helaas, jouw logica is van een peil dat eigenlijk te verwachten was van iemand voor wie correcte spelling en interpunctie optioneel zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is sinds vorig jaar een nieuwe maatregel dat ze hebben ingevoerd. Maar die staat niet in de grondwet.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Probeer maar verder ![]() Ik weet dat ik geen verwende nesten van mijn kinderen ga maken, maar ze zullen hebben wat ze nodig hebben, ook al kost mij dat geld. Jouw kinderen, of iemands anders kinderen, zijn mijn verantwoordelijkheid niet. Jij wil jouw verantwoordelijkheden, zoals altijd, afwentelen op de maatschappij, ipv deze zelf onder ogen te zien. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
|
![]() Citaat:
§ 3. Ieder heeft recht op onderwijs, met eerbiediging van de fundamentele rechten en vrijheden. De toegang tot het onderwijs is kosteloos tot het einde van de leerplicht. en dat staat er al heel wat langer in dan vorig jaar de maatregel waarover je het hebt is een stap in de goede richting en heeft tot doel tot een correctere toepassing vd grondwet te komen maar het kan nog beter - er is nog een wet nodig die scholen verbiedt om gelijk welke facturen aan ouders van schoolplichtigen aan te rekenen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
If not stond er wel degelijk 'toegang en materiaal' in de grondwet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | ||||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 augustus 2008 om 20:02. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
|
![]() Citaat:
ik lees gewoon letterlijk wat er staat "De toegang tot het onderwijs is kosteloos tot het einde van de leerplicht." wat wil zeggen dat er geen facturen verbonden mogen zijn tot de leeftijd van 18 jaar om gebruik te maken van je recht op toegang tot het volledige onderwijs ( het verplichtte programma )
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 augustus 2008 om 20:02. |
|
![]() |
![]() |