![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de enige reden waarom met een breindode aan draadjes en kabeltjes vasthangt is ofwel om de familie nog in het idee te laten dat de persoon nog net die dood is, ofwel om zijn/haar organen nog herbruikbaar te houden; Wat stel jij nu voor? kabeltjes afkoppelen en zeggen dat de persoon NIET dood is (daarnet dus niet, sorry nu wel)? en er zeker voor zorgen dat zijn organen niét kunnen herbruikt worden (sorry meisje van 21, daarnet had je nog een reserve nier, nu niet want johan bollen wou eerst écht wel weten of de hersendode persoon POTDOOD was of niet. hij was dus POTdood, nu mag jij dus ook POTDOOD zijn van johan bollan, want we hebben geen nier ter beschikking om jou te redden byebye en doe de groeten aan johan hé!)
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 9 september 2008 om 14:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn interesse is ook de definitie van dood, bewustzijn, en de 'westerse' manier van omgaan met de dood. Ik reageertegen het GELIJKSTELLEN van dood met breindood, maar ik hecht daar niet dezelfde consequenties aan als de kerk lijkt te doen, en ik zoek geen 'macht' hierdoor te verkrijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een zéér godslasterend feit voor een gelovige zoals U.... Uw god zegt toch dat U moet aanvaarden wat volgt,en daar hoort een kunstmatig rekken van het leven alvast niet meer bij .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Europees Commissaris
|
![]() Gelovigen zijn toch zo hypocriet. Ze beweren dat alles God's wil is maar lopen direct naar een dokter zodra ze zich ziek voelen.
![]()
![]() |
#105 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hoe denk je dat zijn dood is vastgesteld ? Denk je dat men reanimatie geprobeerd heeft ? Is al het mogelijke en onmogelijke gedaan om hem levend te houden of terug levend te maken ? Geen lijkschouwing eh ? Waarom ? Uit eerbied ? Nochtans is het lijk publiekelijk ten toon gesteld. Dat betekend dat het verregaand gebalsemd was. Zoals je op de deze foto zelf kan merken. ![]()
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen Laatst gewijzigd door De_Laatste_Belg : 9 september 2008 om 20:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ah... je bent er
Citaat:
pfff .... misschien toch maar eerst verder palaveren over levend of niet-levend zoals ik al eerder stelde kan je ( men ) die definitie ook verder doortrekken en dan kan je je net dezlefde vragen stellen btw mag ik er nu van uitgaan dat je toch weer die zekere hersenactiviteit als criterium neemt ? ... een andere zie ik niet meteen en dan nog deze opmerking : je neemt de 'afhankelijkheid' van die machinerie als synnoniem voor niet zelfstandig leven... ik vind dat een 'vals' argument om de reden _ik heb je d'r al eens op gewezen _ je machinierie erg ruim kan zien en een diepvriezer dat dan ook is Citaat:
moest het inderdaad nu zo te nemen zijn dat een breinddood iemand nog leeft maar er ( alsnog) geen medische techniek voorhanden is dan stopt men inderdaad de 'behandeling' vanuit dat standpunt het nuttelloos of zinloos is ( abstinentiebeleid ) nieuwe medische behandelingen op te starten of actieve behandelingen verder te zetten maar dat is nu iets louter vanuit het gezichtspunt van de medische wereld ( oa plaatselijk ziekenhuisbeleid speelt ook een rol ) Citaat:
![]() maar neen hoor dat hoeft echt niet voor mij in heel die eed ( oorspronkelijke ) stuit me vooral tegen de borst dat men daar claimt het allerbeste voor te hebben met de patiënt maar dat er nooit geen actie zou ondernomen worden om het leven te ontnemen zelfs op vraag van de patiënt... dat is een tegenspraak in zekere zin Laatst gewijzigd door praha : 9 september 2008 om 22:22. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en het irrevisible karakter ervan maar ik hou me ( na het lezen van de post ) bij wat De_Laatste_Belg erover zei |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wan na het afkoppelen zullen die organen echt niet lang meer meegaan en zolang men dat niet doet dan zou je weer beginnen snijden in een levende ? wordt nogal moeilijk, niet ? is het dan niet veel logischer en ethischer dat wanneer iemand zich bereid verklaart als donor bij 'overlijden' ( ![]() Citaat:
maar ik vraag me dan wel af hoe jij dat concreet ziet maw iemand wordt breindood verklaard en dan ... ? blijkbaar is de huidige manier niet goed genoeg voor je omdat je al meermaals er hebt op gedrukt dat er te weinig respect getoont wordt... dus hoe moet het dan wel ps. ik kan er ergens met je inkomen maar dan langs de kant van het ziekenhuis ... daar heb je inderdaad vaak het phenomeen dat die kamer na 'overlijden' zo snel mogelijk moet geruimd worden voor een volgende patiënt... soms krijg je maar een 10-tal an 20-tal minuten en dan komt men je al storen voor het wassen en aankleden ... daarna weer zo'n kleine periode en dan gegarandeerd mag je je weer verplaatsen richting mortuarium eerder een gebrek aan respect naar de nabestaanden dus Laatst gewijzigd door praha : 9 september 2008 om 22:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik vraag 't mij open af. Als ze de dood niet kunnen of willen vaststellen. En als ze gewacht hebben tot uhhhhh hij een beetje te rieken was ... want dan pas weet je zeker dat 'tem dood is .. Als aan alle 6 voorwaarden van dood zijn voldaan .. 't zal er zeker niet zo prettig uit zien .. Tenzij je natuurlijk het balsemen gaat zien als de ultieme doodsverklaring. Dood ga je daar zeker van.
![]() |
![]() |
#113 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hopelijk wordt de dood van deze man ooit opgehelderd. Dat voorval heeft me indertijd geschokeerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() sorry Praha, ik had je een lang antwoord geschreven over 'respect' enzo, en ben het kwijtgeraakt, en nu is mijn 'goesting' op.
Bestaat er zoiets als een 'stekkerritueel' eigenlijk, bij het uittrekken ervan? Respect is een gevolg van hoe je tegen het leven aankijkt. Als we dood zien als 'materie', of als we materie zien als levensloos, wordt respect moeilijk. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 10 september 2008 om 05:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zie topic: Kerk vecht hersendood aan. Ik vraag u. Hoe is deze man dood verklaart. Op welk moment is men beginnen te balsemen ? 't Kon niet na dat een arts het overlijden vastgesteld heeft. Dat je het antwoord niet weet, zelfs niet wil vermoeden, betekent niet dat het geen correcte vraag is.
![]() |
![]() |
#118 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw geloof zegt dat Uw god geeft en neemt....
En op het moment dat hij op punt staat om wat hij eerder heeft gegeven weer terug te nemen belet U dat dus door die hersendode in leven te houden door middel van machines.... Volgens Uw god zadelt U die hersendode dus op met een andere god (het medische apparaat) die hem in leven houdt tot de stekker er uiteindelijk toch wordt uitgetrokken..... U speelt dus op dat moment zélf voor god mijn beste,aangezien U het stervensuur kan uitstellen.... En dat is voor Uw geloof nog altijd een doodzonde..... Citaat:
Die persoon zal alvast méér respect krijgen voor zijn levenseinde ,omdat het besef er is dat men niet eindeloos een niet meer uit zichzelf functionerend lichaam machinaal in leven houdt.... Citaat:
Citaat:
U gelooft in het grote iets,ik geloof in niets,een héle wereld van verschil.... Uw god is ook de dood,en die volgt na het uitschakelen van het leven en iedere gewetensvorm die er aan vasthangt.... Laatst gewijzigd door Svennies : 10 september 2008 om 10:44. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U kent mijn geloof beter dan ikzelf lijkt het wel.
Citaat:
...maar ik heb eigenlijk weinig tijd nu... Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 10 september 2008 om 13:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 10 september 2008 om 13:27. |
|
![]() |
![]() |