![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de jeugd leren wapens gebruiken om nadien gemakkelijker in opstand te komen tegen de gevestigde orde is inderdaad misschien geen slecht idee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ok, daar kan ik mee leven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan subiet het leger afschaffen zodat ze niet tegen u in opstand komen zeker?
![]() |
![]() |
#104 | |
|
![]() Citaat:
Het is vooral vreemd gezien België (Vlaanderen) en Nederland jarenlang eenzelfde geschiedenis hebben gehad. Maarja, volgens sommigen zijn er ook verschillen tussen bv mensen van de provincie Antwerpen en Limburg, of West-Vlaanderen en Limburg dus ... Ik denk niet dat het hier enkel gaat om stereotiepen die bevestigd worden omdat we door een zodanig gekleurde bril kijken, want volgens mij is er wel degelijk iets van... Maar ik merk wel dat Nederlanders Belgen apprecieren, en dat komt dan weer net omdat ze ze 'bescheidener' vinden en 'beleefder'. Dus het mes snijdt wel aan twee kanten denk ik. In Nederland zijn er dacht ik ook grotere problemen met "de jeugd". (Zie wijken als Katendrecht bvb.) Maar het is ook een veel groter land, daar kan dat laatste ook mee te maken hebben. Ik vind verder gewoon dat de situatie de juiste aanpak vergt, maar ik kan niet tegen hypocrisie. En daar zijn Belgen nogal eens goed in. Meer zelfs, velen onder ons lijken een mening te verkondigen die afhankelijk is van de persoon aan wie ze die verkondigen bvb, zo draait iedereen maar rondjes ... Ik weet niet hoe dat bij Nederlanders zit, maar ik denk dat hun dat niet lukt door hun 'rechtoe-rechtaan' mentaliteit. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 6 september 2008 om 14:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Banneling
|
![]() Ik herinner mij menig zwaarbeladen duurloop met volle ransel en wapenuitrusting en ik herinner mij ook de strormloop die ik bij de vuurdoop uitgevoerd heb tegen de fake vijandelijke stellingen, waar met fake scherp geschoten werd, waarvoor ik een helemaal niet fake week ballen kreeg.
Laatst gewijzigd door eno2 : 8 september 2008 om 10:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Banneling
|
![]() Die Gertjan, da's nen Hollander, zeker, die het verschil niet weet tussen het Vlaams en het Belgisch leger?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Banneling
|
![]() Volgens mij is't fuselier, van fusée.
Laatst gewijzigd door eno2 : 8 september 2008 om 10:37. |
![]() |
![]() |