![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Zullen de Franstaligen hun laatste kans verspelen? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
37 | 72,55% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
14 | 27,45% |
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik was misschien hard in mijn woorden : geweld leidt tot niets en zal de huidige situatie toch niet veranderen. We zijn niet meer gemaakt om samen te leven en zowel Vlamingen als Franstaligen dit moeten accepteren. We hebben niets meer gemeens, we kennen elkaar niet meer en we willen elkaar niet meer kennen. Voor mensen die nog in België geloven - ik respecteer hun standpunt - is het misschien hard te slikken maar dat is de realiteit. Wie in Vlaanderen kijkt naar de Franstalige TV-zenders? Wie op de Franstalige kant kijkt naar de Vlaamse TV-zenders? Zelfs met een goeie kennis van de andere taal, gebeurt het nooit. Laten we België splitsen voor het goed van de Vlamingen en van de Franstaligen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Banneling
|
![]() Steden kunnen niet zo eenvoudig hun onafhankelijkheid verkrijgen onder internationaal recht. Geen enkele reeds bestaande natie wenst zo'n precedent uit vrees dat het van toepassing zal zijn op haar eigen (grens)steden.
Wat de Brusseleirs willen, en wat ze uiteindelijk krijgen, daartussen zou wel eens een groot verschil kunnen zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Die staan gewoon op mijn TV niet ingesteld. Daar staan zelfs Fransmannen al eens van versteld als ze hier naar TV kijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Brussel zal nooit Vlaams worden, vergeet het! Het lot van Brussel is onoplosbaar. Dat is trouwens de enige reden waarom België nog in mijn ogen bestaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ge braaf zijt zult ge mogen blijven en Frans praten. Maar als ge den inciviek uithangt, ja, dan, wat deden ze vroeger alweer met incivieken? Laatst gewijzigd door Depth of Field : 7 september 2008 om 18:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Banneling
|
![]() Geweld, beste Everytime, is de taal van zij die geen argumenten hebben om gelijk te halen.
Wat zou u trouwens doen ? Groot verbaal kabaal maken ? Ons uitmaken voor rotte vis ? Of voor nazi en dies meer ? Dat zijn we al goed gewend, en daar lachen we mee. Of een frietketel doen ontploffen op één of andere straathoek ? Ook dat kennen we al van vroeger. Daar hebben we geen schrik van. Luister, l'ami : u bent welkom in Vlaanderen, en desnoods zullen we u eten en onderdak geven (ook d�*t zijn we al goed gewoon). Maar als u van onze gastvrijheid niet wilt weten, dan bent u niet verplicht in Vlaanderen te (ver)blijven. U kunt gerust naar het land uwer dromen, zegge la Douce France verhuizen. D�*�*r zult u weliswaar geen bal in de pap te brokkelen hebben, en met uw pseudo-frans zult u er nog generaties lang gewoon "un belge" zijn en blijven. Maar je kan niet alles hebben, natuurlijk. Laatst gewijzigd door Hallebarde : 7 september 2008 om 18:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
|
![]() Neen, dat was u als Franstalige Vlaming.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nationaliteit : officieel Belg Franstalig, in de realiteit beschouw ik me als Fransman. In de beide gevallen heb ik dus niets te maken met Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laat me niet lachen, Everytime. Wees er van overtuigd : de Fransen beschouwen u als un petit Belge. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe graag je het ook anders wilt zien, 'Franstalig' is geen nationaliteitsbegrip. 'Nederlandstalig' ook niet. 'Vlaming' en 'Waal' zijn dat wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Minister-President
|
![]() Franstalig en Vlaming zijn niet exclusief, als je anders beweert geef je toe dat de franstaligen in de rand kolonialisten zijn en dat jullie psychiatriche hulp nodig hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |