Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 september 2008, 21:04   #101
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Dat is zo hoor, daar kan ik niets aan doen en als jij daar vanalles aan wil vasthangen inzake beoordelingen is dat leuk voor jou.

Wie probeert hier btw wie met een complex op te zadelen? Is dat nodig misschien? Bekijk de eerste post van Duupje eens en dan die van jou ...
Toevallig zijn Duupje en Kim weer de dames die begonnen zijn en lekker hard van leer gingen. Zucht ...

Btw: enig idee wat jij hier gaande hebt gemaakt door je foutief geïnterpreteer in een andere thread? ...
Neen, goed, want dat zou je wèl eens kunnen opzadelen met complexen.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 22 september 2008 om 21:06.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 21:07   #102
Jedd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ik ken nog iets wat heel nuttig kan zijn maar dat zal dan wel weer geïnterpreteerd worden als een persoonlijke aanval...
een sjakosj maat 42 ?
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 21:08   #103
Jedd
Banneling

Standaard

overigens is de BMI niet van Amerikaanse maar van Belgische oorsprong
Oud 22 september 2008, 21:10   #104
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Dat is zo hoor, daar kan ik niets aan doen en als jij daar vanalles aan wil vasthangen inzake beoordelingen is dat leuk voor jou.
Dus ik interpreteer helemaal niks verkeerd. Dankjewel voor de verduidelijking!

Citaat:
Wie probeert hier btw wie met een complex op te zadelen? Is dat nodig misschien? Bekijk de eerste post van Duupje eens en dan die van jou ...
Toevallig zijn Duupje en Kim weer de dames die begonnen zijn en lekker hard van leer gingen. Zucht ...
Ja, en daar kan jij niet tegen en bla bla bla... Jij krijgt graag complimentjes, voornamelijk vanuit de mannelijke hoek hier over hoe geweldig en respectvol je wel bent en bla bla bla maar het feit dat anderen je hier ook enigszins met kritiek aanspreken, is teveel voor je. Learn to live with it. Vrijheid van meningsuiting zoals je zelf elders al aanhaalde.

Citaat:
Btw: enig idee wat jij hier gaande hebt gemaakt door je foutief geïnterpreteer in een andere thread? ...
Neen, niet echt. Ik heb er een zalige vakantie opzitten. Licht me eens bij.
Citaat:
Neen, goed, want dat zou je wèl eens kunnen opzadelen met complexen.
Bring it on. Bezorg me complexen kind! Ik wacht erop!
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 21:10   #105
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht
een sjakosj maat 42 ?
Delvaux
Oud 22 september 2008, 21:11   #106
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Is het de moeite dat ik er een pintje en popcorn bijhaal?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 21:12   #107
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Is het de moeite dat ik er een pintje en popcorn bijhaal?
Bwoh ja, en breng er voor mij ineens ook een mee... Ik hoef niet zonodig in de kleinste maat van de merkwinkels te passen.
Oud 22 september 2008, 21:12   #108
Groentje-18

Standaard

Soit, voordat je (jullie) weer heel het forum tegen me opjut(ten) door me allerlei woorden in de mond te leggen die ik niét gezegd heb en allerlei dingen over me te fantasern die er niét zijn:

Iedereen heeft beter een gezond gewicht. Overgewicht is slecht voor je gezondheid. Het gewicht wat ik heb is voor mij gezond en natuurlijk, het is nooit anders geweest en het zal nooit anders zijn (tenzij ik zwanger ben) en ik ben er blij om dat al die 'hoe afvallen of op gewicht blijven' problemen? aan mij voorbij gaan.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 22 september 2008 om 21:13.
Oud 22 september 2008, 21:15   #109
Jedd
Banneling

Standaard

Citaat:
Delvaux

zo één ?
Oud 22 september 2008, 21:17   #110
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Soit, voordat je (jullie) weer heel het forum tegen me opjut(ten) door me allerlei woorden in de mond te leggen die ik niét gezegd heb en allerlei dingen over me te fantasern die er niét zijn:
Over haar bmi:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
De mijne 16.
http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=31

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Wat een opmerkikng, zoiets kan enkel van een (jaloerse) vrouw komen.
Ik zoek mijn kleding uit bij de gewone maatjes. Meer zelfs, ik kan in de kleinste maatjes van merkwinkels als ik dat wil. Merkwinkels, je weet wel, die winkels die niet hun maten hebben veranderd (zodat het voor hun klanten niet opvalt dat hun 38 eigenlijk een 42 is).
http://forum.politics.be/showpost.ph...2&postcount=91

Allemaal dingen die Groentje-18 niet gezegd heeft!
Oud 22 september 2008, 21:19   #111
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht
zo één ?
Ietwat te klein naar m'n zin. Ik prefereer de grotere modellen.

Veel handiger en zo...
Oud 22 september 2008, 21:21   #112
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Wat JIJ DAARVAN MAAKTE staat er niet.

Ik lees nergens dat ik andere mensen met complexen opscheep en dat ik dik lelijk vind of whatso-ever, integenstelling tot jij over mager. Ik lees de beschamende dingen die jij me vervolgens allemaal toeplakt ook nergens. (Is het fijn om mensen zo in een hokje te duwen en voelt het goed om zo verbitterd te reageren over iets? )

Dokter en tevens psy (psychiater mss?) Kim aan het woord:
Zie vooral de laatste zin, waarop ze meteen meedeelt wat zij daarvan vindt:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Een bmi van 16 hebben staat gelijk aan ondergewicht, of net balancerend op het randje van anorexie.

Ik zou daar niet zo trots op zijn, eerlijk gezegd.

http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=88

Ik lees ook nergens dat ik per se in het kleinste maatje moet kunnen, laat staan dat ik dat het belangrijjkste in het leven vindt.

Citaat:
Ja, en dat is echt wel het belangrijkste in het leven he? In de kleinste maatjes van de merkwinkels kunnen! Goh, jij staat ook elke dag te en en omdat je in een 32 kunt?
http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=93

Er wordt gevraagd wat ze verkeerd interpreteert, ze weet natuurlijk wat en is zo vrij dat zelf op te sommen:
Met die kleinste maat uit de merkwinkels, heeft ze blijkbaar veel moeite:
Citaat:
Zeg me eens wat ik verkeerd interpreteer aan jouw posts?

Het feit dat jij blij bent dat je in de kleinste maat van de merkwinkels kunt?
Het feit dat jij blij bent met je bmi van 16?
Het feit dat je mensen onnodig met complexen opzadelt door te stellen dat een 38 in de gewone winkels eigenlijk een 42 is?
(Bemerk vooral de tegenstelling tussen de laatste en voorlaatste zin: ik mag mensen niet met complexen opzadelen. (Waarom zou ik dat doen?) Gelukkig mag zij dat wel (voorlaatste zin).

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=100

Je zou denken dat ze nu weet dat ze dingen verkeerd interpreteert en me voortdurend woorden in de mond legt die niet waar zijn, helaas:
Citaat:
Dus ik interpreteer helemaal niks verkeerd. Dankjewel voor de verduidelijking!
...

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=104

Goddank verduidelijkt ze nog even dat het mij allemaal te doen is om de complimentjes van de mannelijke forummers. Ik wist al niet meer waarom ik hier nog postte.

Die kleinste maat in die merkwinkels is echt wel een groot probleem. Gelukkig insinueert ze niets, zoals bijvoorbeeld dat ik eten zou weigeren om in een bepaalde maat te passen. *geeuw*
Citaat:
Bwoh ja, en breng er voor mij ineens ook een mee... Ik hoef niet zonodig in de kleinste maat van de merkwinkels te passen.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=107

@Jedd: dankzij een Amerikaanse verzekeringsmaatchappij is er sprake van de BMI. Deze is voor het eerst op het idee gekomen om lengte en gewicht op die manier in een cijfer te gooien.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 22 september 2008 om 21:37.
Oud 22 september 2008, 21:22   #113
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Wat doe ik eigenlijk in een draad genaamd "afvallen"?
Dat zou je nochtans geen kwaad doen voor als je nog eens met mij op kruissnelheid richting Sint-Pietersstation moet.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 21:23   #114
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat JIJ DAARVAN MAAKTE staat er niet.
Zo komt het echter wel over lieve schat...

Citaat:
Ik lees nergens dat ik andere mensen met complexen opscheep en dat ik dik lelijk vind of whatso-ever, integenstelling tot jij over mager.
Kijk, er bestaat zo'n gegeven als "achterliggende toon" of "tussen de regeltjes doorlezen". Ken je dat?
Citaat:
Ik lees ook nergens dat ik per se in het kleinste maatje moet kunnen. Ik heb ook nergens gezegd dat ik ongezond gewicht heb, dat ik ondergewicht heb, laat staan dat ik anorexie (wtf?) heb. Behalve in jouw posts dan.
En hier trachten we ons weer uit te zwammen...
Oud 22 september 2008, 21:35   #115
Groentje-18

Standaard

Kind, lieve schat, ... welke naamkaartjes ga je nog nodig hebben om je uit deze hachelijke situatie te redden? ...

Als je denkt een achterliggende toon te zien en tussen de regeltjes te kunnen lezen, dan is dat tof voor jou maar vergeet dan niet dat iedere conclusie vooral gebaseerd is op uw perceptie en dus ook voor jouw rekening komt.
Oud 22 september 2008, 21:37   #116
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kind, lieve schat, ... welke naamkaartjes ga je nog nodig hebben om je uit deze hachelijke situatie te redden? ...
Geen, maar de boodschap is blijkbaar wel duidelijk.

Citaat:
Als je denkt een achterliggende toon te zien en tussen de regeltjes te kunnen lezen, dan is dat tof voor jou maar vergeet dan niet dat iedere conclusie vooral gebaseerd is op uw perceptie en dus ook voor jouw rekening komt.
Benieuwd of ik de enige ben die dergelijke perceptie uit jouw posts haalt...
Oud 22 september 2008, 21:40   #117
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Geen, maar de boodschap is blijkbaar wel duidelijk.
Het is duidelijk dat je je naamkaartjes nodig hebt om je "gelijk" ('bout what, mijn gewicht?! wtf ... ) te halen ja.

Citaat:
Benieuwd of ik de enige ben die dergelijke perceptie uit jouw posts haalt...
Hulp inroepen van de achterban (tip: gaat sneller als je de stelling waarvan je meent dat ze klopt uitsmeert over verschillende topics)?
Leuk, maar orgineel? Als je toch zo graag waarde-oordelen wil, ik verheug me erop dat ik je er hierover één kan geven dat niet verkeerd te verstaan is: zielig.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 22 september 2008 om 21:42.
Oud 22 september 2008, 21:45   #118
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is duidelijk dat je je naamkaartjes nodig hebt om je "gelijk" ('bout what, mijn gewicht?! wtf ... ) te halen ja.
Een bmi van 16 is niet zo gezond, dat weet het kleinste kind (zoek het anders even zelf op)
Dat jij je daar vrolijk over zit te maken is je volste recht.

Waar moet ik dus een eventueel gelijk halen? Ik geef enkel mijn mening weer over hoe ik jouw posts interpreteer. Ontkracht het zoveel je wil, je achterliggende toon is overduidelijk.

Citaat:
Hulp inroepen van de achterban (tip: gaat sneller als je de stelling waarvan je meent dat ze klopt uitsmeert over verschillende topics)?
Leuk, maar orgineel? Als je toch zo graag waarde-oordelen wil, ik verheug me erop dat ik je er hierover één kan geven dat niet verkeerd te verstaan is: zielig.
Heb ik een achterban? KEWL!

Tot zover heb ik geen achterban nodig, en ik roep er zeker geen op. Feit is dat je zaken zegt die anorexia bij jonge meisjes aanmoedigen.

"ik pas in de kleinste maat van de merkwinkels, je weet wel, die winkels die hun maten niet aanpassen zodat een 38 eigenlijk een 42 is".

Ik weet niet of je de draagkracht van dergelijk uitspraak eigenlijk zelf wel ziet... Ik vrees dat je het niet ziet.
Oud 22 september 2008, 22:01   #119
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Een bmi van 16 is niet zo gezond, dat weet het kleinste kind (zoek het anders even zelf op)
Dat jij je daar vrolijk over zit te maken is je volste recht.
Een bmi van 16 hoéft absoluut niét ongezond te zijn.
De reden waarom er sprake is van 'gevaarlijk ondergewicht' is een andere. Maar ik vraag me af hoezeer je zin hebt in het horen van de werkelijkheid. De meeste mensen smullen vooral vrolijk wat hun aanstaat en laten de rest links liggen, weetjewel.

Citaat:
Waar moet ik dus een eventueel gelijk halen? Ik geef enkel mijn mening weer over hoe ik jouw posts interpreteer. Ontkracht het zoveel je wil, je achterliggende toon is overduidelijk.
Jouw menig over hoe jij mijn posts interpreteert.
Dankjewel. Dat ware zeer toffe en uiterst boeiende bijdragen die absoluut niet gekleurd zijn door jouw persoonlijke lotgevallen gezien jij een übermens bent allicht.

Citaat:
Heb ik een achterban? KEWL

Tot zover heb ik geen achterban nodig, en ik roep er zeker geen op.
Dat zag ik ...

Citaat:
Feit is dat je zaken zegt die anorexia bij jonge meisjes aanmoedigen.

"ik pas in de kleinste maat van de merkwinkels, je weet wel, die winkels die hun maten niet aanpassen zodat een 38 eigenlijk een 42 is".

Ik weet niet of je de draagkracht van dergelijk uitspraak eigenlijk zelf wel ziet... Ik vrees dat je het niet ziet.
Ik ga niet aan zelfcensuur doen omdat dit nu eenmaal is opgelegd vanaf één of ander politiek-correct samenlevingsbeeld, nooit.
Ik weet echter dat het je daar allesbehalve om te doen is... dat kan ik nou net ook wel opmaken uit al jouw berichten.

Dat die grote ketens hun maten aanpassen is een feit. Ik denk ook niet dat jij goed beseft wat de gevolgen zijn van deze volksverlakkerij die niet meer of minder is dan een pure marketingtruc. Of ben jij één van de enige vrouwen op aarde die zich beter voelt in een 52 dan in een 46? Of vind je het soms goed dat we de mensen iets wijsmaken? Wie ongezond overgewicht heeft, is ongezond (wiedes), en het lijkt me maar beter dat die personen daarop gewezen worden voordat ze onomkeerbare gezondheidsschade oplopen, of deze zelfs fataal is. En dat terwijl obesitas epidemische vormen aanneemt en één van de grootste oorzaken is van vroegtijdige sterfte en een drastische afname in levenskwaliteit van deze eeuw.
Een mens hoeft geen voorstander te zijn van een pro-anorectische beweging, laat staan zelf anorexie te hebben, om dit een verkeerde evolutie te vinden.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 22 september 2008 om 22:02.
Oud 22 september 2008, 22:08   #120
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een bmi van 16 hoéft absoluut niét ongezond te zijn.
De reden waarom er sprake is van 'gevaarlijk ondergewicht' is een andere. Maar ik vraag me af hoezeer je zin hebt in het horen van de werkelijkheid. De meeste mensen smullen vooral vrolijk wat hun aanstaat en laten de rest links liggen, weetjewel.
Zolang jij je maar goed in je vel voelt, maar loop dan ook niet met je bmi te pronken alsof het "goddelijk" is.
Citaat:
Jouw menig over hoe jij mijn posts interpreteert.
Interesseert jou geen ene fuck dat weet ik, en het gevoel is wederzijds!
Citaat:
Dankjewel. Dat ware zeer toffe en uiterst boeiende bijdragen die absoluut niet gekleurd zijn door jouw persoonlijke lotgevallen gezien jij een übermens bent allicht.
Ik ben geen übermens, ik ben echter ook geen üntermens.

Citaat:
Dat zag ik ...
Ik zei dat ik niet de enige was die een bmi van 16 ongezond vind klinken. Waar roep ik op tot een "achterban"?

Citaat:
Ik ga niet aan zelfcensuur doen omdat dit nu eenmaal is opgelegd vanaf één of ander politiek-correct samenlevingsbeeld, nooit.
Ik weet echter dat het je daar allesbehalve om te doen is... dat kan ik nou net ook wel opmaken uit al jouw berichten.
Waar is het mij dan wel om te doen?

Citaat:
Dat die grote ketens hun maten aanpassen is een feit. Ik denk ook niet dat jij goed beseft wat de gevolgen zijn van deze volksverlakkerij die niet meer of minder is dan een pure marketingtruc. Of ben jij één van de enige vrouwen op aarde die zich beter voelt in een 52 dan in een 46? Of vind je het soms goed dat we de mensen iets wijsmaken? Wie ongezond overgewicht heeft, is ongezond (wiedes), en het lijkt me maar beter dat die personen daarop gewezen worden voordat ze onomkeerbare gezondheidsschade oplopen, of deze zelfs fataal is. En dat terwijl obesitas epidemische vormen aanneemt en één van de grootste oorzaken is van vroegtijdige sterfte en een drastische afname in levenskwaliteit van deze eeuw.
Een mens hoeft geen voorstander te zijn van een pro-anorectische beweging, laat staan zelf anorexie te hebben, om dit een verkeerde evolutie te vinden.
En je verlegt de discssie op een andere lijn zodat je je uitspraak niet meer hoef te verantwoorden. Fijn, dat zijn we gewend van je.

Je mag overigens eens enkele voorbeelden geven van ketens die hun maten aanpassen. Een bron voor deze uitspraak is ook al goed.

Maten verschillen heus niet zoveel hoor... Een 36 in de Zara verschilt weinig van een 36 in Gucci (al betwijfel ik dat jij in deze laatste je kleding koopt maar soit).
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be