Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2008, 21:22   #101
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Voor u misschien, maar is dat voldoende?
Religie �*s geschiedenis, in de verpakking van de ultieme waarheid, als enige kant van het verhaal.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 22:22   #102
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht
Indien de schepper uit dezelfde materie zou bestaan als het schepsel, dan kunnen we de vraag stellen wie de schepper heeft geschapen, wat hier niet het geval is, want indien de schepper uit dezelfde materie zou zijn dan zouden we hem kunnen bereiken (een beide zouden feilbaar zijn, wat je niet kunt zeggen over god), beide gevallen zijn onmogelijk, en het is logisch ook,. de maker van de deur is de mens , waarbij de mens en de deur twee verschillende concepten zijn !

Je weet toch (indien je de koran gelezen heeft) dat "god" de schepper de mens heeft geschapen op deze wereld om de recht te sturen en de wetten van god na te leven ? Als deze mens het godswet niet naleeft dan bestaat de kans dat deze wereld een plaats van vernietiging wordt, ofwel door de natuur ofwel door de hand van de mens zelf !

En ik denk dat alles wat vandaag gebeurt het werk van de mens is en niet van god, god heeft u het verstand en het vermogen gegeven om recht te brengen (harmonie en evenwicht) op aarde, u als mens ,ik al mens zijn verantwoordelijk op hier wat op aarde gebeurt en niet god !

Wachten dat god van bovenuit komt om recht te brengen op aarde ,is een teken dat de mens het verantwoordelijkheid niet op zijn schouders wilt dragen ,.( niet dat ik u beschuldig van onverantwoordelijkheid)
Dat is pas een verwarrend rij woorden op een hoopje.

Wat moet ik mij daarbij voorstellen ? Een god die als een pottenbakker beeldjes uit een materie maakt. Een materie die verschillend is aan de materie waar hij zelf van gemaakt is ? Hij blaast dan het beeldje leven in en gooit het over zijn schouder zonder er nog ooit naar om te kijken.

Dat is niet wat je zegt ? Wel ok. Laat ons dan eens overlopen. Maar achterste voren.

Citaat:
Wachten dat god van bovenuit komt om recht te brengen op aarde .......
Steun niet op God om enige wijsheid over hoe de dingen aan te pakken ingefluisterd te krijgen. Als je dat toch doet dan handel je onverantwoord.

Citaat:
En ik denk dat alles wat vandaag gebeurt het werk van de mens is en niet van god....
Steun niet op God om enige wijsheid over hoe de dingen aan te pakken ingefluisterd te krijgen. Als je dat toch doet dan handel je onverantwoord. God draagt geen enkele verantwoordelijkheid in wat de mens doet of laat. Ook niet wanneer deze mens handelt volgens het door god gegeven woord neergeschreven in een heilig boek.

Citaat:
Je weet toch (indien je de koran gelezen heeft) dat "god" de schepper de mens heeft geschapen op deze wereld om de recht te sturen en de wetten van god na te leven......
Steun niet op God om enige wijsheid, over hoe de dingen aan te pakken, ingefluisterd te krijgen. Als je dat toch doet dan handel je onverantwoord. God draagt geen enkele verantwoordelijkheid in wat de mens doet of laat. Ook niet wanneer deze mens handelt volgens het door god gegeven woord neergeschreven in een heilig boek. Er is maar één verband tussen God en mens. God heeft de mens geschapen. Met als doel dat de mens goddelijke wetten naleeft die hem niet zijn meegedeeld. De mens gokt zich een weg door 't leven. En als hij verkeerd gokt zal of de natuur of God hem te pakken nemen.

Citaat:
... want indien de schepper uit dezelfde materie zou zijn dan zouden we hem kunnen bereiken.....
Steun niet op God om enige wijsheid, over hoe de dingen aan te pakken, ingefluisterd te krijgen. Als je dat toch doet dan handel je onverantwoord. God draagt geen enkele verantwoordelijkheid in wat de mens doet of laat. De heilige boeken zijn door de mens geschreven, en daar heeft God geen aandeel in. Er is maar één verband tussen God en mens. God heeft de mens geschapen. Met als doel dat de mens goddelijke wetten naleeft die hem niet zijn meegedeeld. De mens gokt zich een weg door 't leven. En als hij verkeerd gokt zal of de natuur of God hem te pakken nemen. Het is voor de mens onmogelijk te weten of hij Gods wetten naleeft. Want er is geen mogelijkheid voor hem om God te bereiken. Derhalve. Het maakt niet uit of de mens geloofd in God of niet. Want God heeft geen invloed op de gokkende mens.

Laatst gewijzigd door De_Laatste_Belg : 19 oktober 2008 om 22:25.
De_Laatste_Belg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2008, 16:27   #103
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht

Wat moet ik mij daarbij voorstellen ? Een god die als een pottenbakker beeldjes uit een materie maakt. Een materie die verschillend is aan de materie waar hij zelf van gemaakt is ? Hij blaast dan het beeldje leven in en gooit het over zijn schouder zonder er nog ooit naar om te kijken.

Dat is niet wat je zegt ? Wel ok. Laat ons dan eens overlopen. Maar achterste voren.

Steun niet op God om enige wijsheid over hoe de dingen aan te pakken ingefluisterd te krijgen. Als je dat toch doet dan handel je onverantwoord.

Steun niet op God om enige wijsheid over hoe de dingen aan te pakken ingefluisterd te krijgen. Als je dat toch doet dan handel je onverantwoord. God draagt geen enkele verantwoordelijkheid in wat de mens doet of laat. Ook niet wanneer deze mens handelt volgens het door god gegeven woord neergeschreven in een heilig boek.

Steun niet op God om enige wijsheid, over hoe de dingen aan te pakken, ingefluisterd te krijgen. Als je dat toch doet dan handel je onverantwoord. God draagt geen enkele verantwoordelijkheid in wat de mens doet of laat. Ook niet wanneer deze mens handelt volgens het door god gegeven woord neergeschreven in een heilig boek. Er is maar één verband tussen God en mens. God heeft de mens geschapen. Met als doel dat de mens goddelijke wetten naleeft die hem niet zijn meegedeeld. De mens gokt zich een weg door 't leven. En als hij verkeerd gokt zal of de natuur of God hem te pakken nemen.

Steun niet op God om enige wijsheid, over hoe de dingen aan te pakken, ingefluisterd te krijgen. Als je dat toch doet dan handel je onverantwoord. God draagt geen enkele verantwoordelijkheid in wat de mens doet of laat. De heilige boeken zijn door de mens geschreven, en daar heeft God geen aandeel in. Er is maar één verband tussen God en mens. God heeft de mens geschapen. Met als doel dat de mens goddelijke wetten naleeft die hem niet zijn meegedeeld. De mens gokt zich een weg door 't leven. En als hij verkeerd gokt zal of de natuur of God hem te pakken nemen. Het is voor de mens onmogelijk te weten of hij Gods wetten naleeft. Want er is geen mogelijkheid voor hem om God te bereiken. Derhalve. Het maakt niet uit of de mens geloofd in God of niet. Want God heeft geen invloed op de gokkende mens.
Tja, als u thuis slecht kookt dan is dat niet de fout van uw moeder of zuster of uw vrouw ! hetgeen wat u uit mijn woorden geperst heeft is uw eigen interpretatie, daarom stel ik eerst voor dat u het kleinzierge godsbeeld in uw hoofdje eerst te breken dan pas is een discussie mogelijk !

En euh, met uw vooroordeel zal dat zeker niet lukken !-->

Citaat:

Laatst gewijzigd door Lincoln : 20 oktober 2008 om 16:29.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2008, 17:09   #104
De_Laatste_Belg
Minister

Standaard

Citaat:
En euh, met uw vooroordeel zal dat zeker niet lukken !-->
Okies.

Citaat:
...daarom stel ik eerst voor dat u het kleinzierge godsbeeld in uw hoofdje eerst te breken dan pas is een discussie mogelijk !
Of in andere woorden.

Ik moet eerst rotsvast geloven, en dan pas ben ik klaar voor een discussie over God ?

Okies. Geen probleem.
Oud 21 oktober 2008, 13:36   #105
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Okies.

Of in andere woorden.

Ik moet eerst rotsvast geloven, en dan pas ben ik klaar voor een discussie over God ?

Okies. Geen probleem.
Maar tot die tijd, geen overheidsgeld.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2008, 14:29   #106
De_Laatste_Belg
Minister

Standaard

Citaat:
Maar tot die tijd, geen overheidsgeld.
'k vraag niet minder ! : )

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be