Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 december 2008, 16:54   #101
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Hetgeen u goed vindt wordt dus door u als 'normaal' bestempeld.
Zou het kunnen dat andere mensen andere dingen goed vinden?
Dat is het doel van normeren, eens tonen aan de gemiddelde mens waar je u aan houdt. Uiteraard kun je vanuit een tabula rasa geest alle onderwerpen overwegen, maar als je de krachtlijnen van vrijheid in respect voor elkaar een beetje doortrekt zul je wel achterhalen wat je best niet doet
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2008, 16:56   #102
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dat is het doel van normeren, eens tonen aan de gemiddelde mens waar je u aan houdt. Uiteraard kun je vanuit een tabula rasa geest alle onderwerpen overwegen, maar als je de krachtlijnen van vrijheid in respect voor elkaar een beetje doortrekt zul je wel achterhalen wat je best niet doet
de gemiddelde mens. Amai, wat een volksverheffing
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2008, 17:12   #103
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Zoals Bert BIbber die de bevolking wees op de waarden en normen van het gezin en achteraf kwam dan uit dat hij zelf al jaren naast de pot piste.

De hypocriete zak.
Nog erger, hij wil zelfs Delphine niet ontmoeten.

Ben me nu al aant het verheugen op zijn nieuwjaarspreek.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2008, 17:51   #104
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard talent !

Citaat:
bij mijn weten was Bart zijn focus nogal Vlaams gericht, en kan ik uitgebreid genieten van de man zijn redenaarstalent. Hij is een zalig persoon om naar te luisteren. Meer van die mensen op TV zou het scherm kijkwaardiger maken.
Inderdaad: Bart hééft talenten. Ook in de "keien v.d. wetstraat" van vrijdag toonde hij zich van z'n beste kant. Dit was trouwens de beste uitzending van de "Keien" !

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2008, 17:58   #105
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat bedoelt u met respect voor elkaar in verband met televisieprogramma's?

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2008, 20:15   #106
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jbl Bekijk bericht
Ik heb de rest ook gelezen, aangenaam leesvoer met een filosofische inslag en de klassieke holle argumenten dat een onafhankelijk vlaanderen noodzakkelijk is voor de pensioenen, kritiek op brussel en de walen, zelfs de vlaamse regering moet in de klappen delen en last but not least een onafhankelijk vlaanderen is een maatschappelijk project wat hij hiermee wil zeggen is mij niet duidelijk maar ik denk dat Goedele Liekens haar tijdschrift niet meer zal mogen uitgeven. Kortom hij is tegen alles en iedereen, niks positief het is een soort one man show maar hij kan zich maar amuseren, voor mij geen probleem.
Aangezien de nva nu toch geen enkele politieke rol heeft te spelen heb ik er niets op tegen dat bdw zich nu maar bezig houd met wat filosoferen, politieke relevantie heeft dit toch niet meer.
Wat mijn uitspraak betreft omtrent het niet aanwezig zijn van problemen tussen de taalgrens en de gemeenschappen, wel ik ervaar dit dagelijks ik woon aan de taalgrens.
Mijn beste, ik erken dat er geen problemen zijn in bepaalde gebieden aan de taalgrtens, maar dit is echter niet zo voor bijvoorbeeld het gebied rond het Brusselse.

Verder ga ik niet reageren op uw reactie betreffende holle argumenten voor een onafhankelijk Vlaanderen. Die discussie wordt al in genoeg topics gevoerd, het gaat hier over iets totaal anders.
Oud 7 december 2008, 20:37   #107
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Wat bedoelt u met respect voor elkaar in verband met televisieprogramma's?
Respect voor elkaar ?

Voorbeeld met vraagstelling: respecteer je uw medemens als je iemand onder dwang van een wedstrijdje tegen zijn goesting wormpjes doet eten voor de camera, terwijl die persoon dan eventjes later alles begint uit te braken ?
Dus respecteer je uw medemens als je iemand onder het dwingend oog van de camera dingen doet doen die hij nooit zou doen ? Volgens mij niet.

het andere voorbeeld bestaat ook: respecteer je uw medemens als je iemand tegen zijn medeweten in zit te filmen, en dingen doet (of laat doen) die hem later in de problemen brengen... Dat voorbeeld is dan wel opgenomen in de wet.

het derde voorbeeld: respecteer je elkaar, als je als pers bepaalde negatieve opinies continu begint te herhalen, zoals bvb de waalse pers maandenlang Leterme afschilderde als onbekwaam heb ik feitelijk nog nooit gezien.

Het lijkt mij eerder als een individu een persoon aanvalt, dat de wetgever wetten heeft, maar als een 'persgroep' begint dingen te doen, dat in naam van het bedrijf dan in naam van rendement van de kijkcijfers mag dan wel weer meer...
En dit uit zich in 'aanvallen' in excessen ala Humo, in problemen met BV's, in perslekken etc

Feitelijk vind ik de pers zelfs zodanig zielig ingesteld hier in Belgie, dat ze in het nieuws bijna NIETS vermelden ivm bedrijven en hun economisch nieuws. En dat vind ik op de grens van gepolitiseerde media die wereldvreemd is met de economie. Nu dat is een andere discussie. Maar het blijft een feit dat media debiteert volgens dat de 'professionelen' blijkbaar bekwaam zijn het te fantaseren. En hun fantasie is bvb niet economisch gevormd, maar nogal sterk politiek. Nu die 'mentale vervuiling' en eenzijdigheid in de opleiding, geeft dus een vertekend beeld. En blijkbaar is het gemakkelijker om over het onderwerp Sex, Extreme, Abnormal iets te brengen dan de goeie DUIDING brengen.
Oud 7 december 2008, 21:05   #108
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Zoals Bert BIbber die de bevolking wees op de waarden en normen van het gezin en achteraf kwam dan uit dat hij zelf al jaren naast de pot piste.

De hypocriete zak.
zei ie er ook expliciet bij dat overspel er niet bij hoorde ?
misschien had ie een net ande idee van die normen en waarden
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2008, 21:14   #109
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik vind het nauwelijks vreemd dat je oorlogsfilms niet vermeldt.
da's niet zo abnormaal maar zelfs noodzakelijk als je niet wilt dat je zoonlief een watje wordt aldus de meeste van diezelfde puriteinen

Citaat:
Face it: er zijn zaken in de wereld waarvan je niet wil dat jij of je kinderen ermee in contact komen. Via TV zou dat kunnen.
De oplossing is, die programmas niet op te zetten.
Denk je écht dat ik kijk naar oorlogsfilms of ?? Waarom zet ik dat niet op? Om dezelfde reden dat ik de voetbal, de ronde van Frankrijk, de Soundmixshow, Star Academy of een Elvisimitatorcontest niet opzet: vrije keuze. Groot nieuws, mijn TV heeft verschillende kanalen!!
Is dat nu zo moeilijk? Moet je er niet van, dan zet je een ander programma op.
Wil je niet dat je kinderen een tet zien zet dan geen tettenprogrammas op.
(hoewel een tet nooit één kind kwaad deed)
doet me denken aan een anekdote over de vader van mijn vriendin
ook zo'n puritein .... telkens er een blote tet op tv kwam _dan spreek ik over meer dan 30 jaar geleden... dus dat was echt wel een uitzondering _ draaide naar 't schijnt de knop ( toen nog zo'n kanaalbox met 1 grote knop met letters erop ) om
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2008, 21:41   #110
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Feitelijk vind ik de pers zelfs zodanig zielig ingesteld hier in Belgie, dat ze in het nieuws bijna NIETS vermelden ivm bedrijven en hun economisch nieuws. En dat vind ik op de grens van gepolitiseerde media die wereldvreemd is met de economie. Nu dat is een andere discussie. Maar het blijft een feit dat media debiteert volgens dat de 'professionelen' blijkbaar bekwaam zijn het te fantaseren. En hun fantasie is bvb niet economisch gevormd, maar nogal sterk politiek. Nu die 'mentale vervuiling' en eenzijdigheid in de opleiding, geeft dus een vertekend beeld. En blijkbaar is het gemakkelijker om over het onderwerp Sex, Extreme, Abnormal iets te brengen dan de goeie DUIDING brengen.
Goed nieuws voor jou: kijk eens goed tussen alle zenders die je kan ontvangen: Roularta bezorgt je Kanaal Z (en de VRT Paul D'hoore) Weer 't zelfde dus: gebruik je afstandsbediening en kies je zender en programma. Zelfs indien je 't HLN of de GVA leest krijg je nog een economische rubriek.

Laatst gewijzigd door filosoof : 7 december 2008 om 21:42.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2008, 21:50   #111
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Goedele en Bart zijn mijn leeftijd, en zijn zoals ik bezorgde ouders. Ik denk dat ik daardoor mijzelf goed kan identificeren met het debat. Kinderen van 16jaar moet je duiden.
Ja, en dat moet jij doen (niet eisen dat de minister dat komt doen en dan verder klagen over overheidsinmenging)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel
Hetgeen u goed vindt wordt dus door u als 'normaal' bestempeld.
Zou het kunnen dat andere mensen andere dingen goed vinden?
Citaat:
En dat moet de minister doen? Jij kan dat thuis niet zélf?

Laatst gewijzigd door filosoof : 7 december 2008 om 21:54.
Oud 7 december 2008, 21:53   #112
filosoof
Banneling

Standaard

2x

Laatst gewijzigd door filosoof : 7 december 2008 om 21:54.
Oud 7 december 2008, 22:58   #113
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Respect voor elkaar ?

Voorbeeld met vraagstelling: respecteer je uw medemens als je iemand onder dwang van een wedstrijdje tegen zijn goesting wormpjes doet eten voor de camera, terwijl die persoon dan eventjes later alles begint uit te braken ?
Dus respecteer je uw medemens als je iemand onder het dwingend oog van de camera dingen doet doen die hij nooit zou doen ? Volgens mij niet.
Niemand word gedwongen om aan zo'n programma's mee te doen en niemand word gedwongen om er naar te kijken.

Citaat:
het andere voorbeeld bestaat ook: respecteer je uw medemens als je iemand tegen zijn medeweten in zit te filmen, en dingen doet (of laat doen) die hem later in de problemen brengen... Dat voorbeeld is dan wel opgenomen in de wet.
Voor candid camera opnamen moet men steeds de toestemming vragen van het 'slachtoffer'. Indien deze weigert kan men de persoon niet herkenbaar in beeld brengen.

Citaat:
het derde voorbeeld: respecteer je elkaar, als je als pers bepaalde negatieve opinies continu begint te herhalen, zoals bvb de waalse pers maandenlang Leterme afschilderde als onbekwaam heb ik feitelijk nog nooit gezien.
Het lijkt mij eerder als een individu een persoon aanvalt, dat de wetgever wetten heeft, maar als een 'persgroep' begint dingen te doen, dat in naam van het bedrijf dan in naam van rendement van de kijkcijfers mag dan wel weer meer...
En dit uit zich in 'aanvallen' in excessen ala Humo, in problemen met BV's, in perslekken etc
Vrije meningsuiting, vrijheid van de pers.
U begeeft zich hier op het zeer gevaarlijke terrein van politieke censuur. tsss tsss

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 7 december 2008 om 23:01.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2008, 08:29   #114
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goed nieuws voor jou: kijk eens goed tussen alle zenders die je kan ontvangen: Roularta bezorgt je Kanaal Z (en de VRT Paul D'hoore) Weer 't zelfde dus: gebruik je afstandsbediening en kies je zender en programma. Zelfs indien je 't HLN of de GVA leest krijg je nog een economische rubriek.
het gaat er ook over dat de gemiddelde burger die zenders zoals VRT en VTM bekijkt, nieuws voorgeschoteld krijgt die nauwelijks economische prestaties van bedrijven vernoemt. Het zou een vaste rubriek van 5minuten per nieuwsuitzending moeten zijn, maar bij VRT spreken ze liever over een staking dan over een bedrijf zijn winstcijfer. Het verste dat ze geraken op de VRT is zeggen de beurs is 1% omhoog of omlaag, wat feitelijk niets zegt, want je weet niet waarom het gebeurt. Zelfs een kortzichtige analyse waarom iets gebeurt is meestal dan nog naast de bal, op zijn amerikaans de beurs is gestegen met 2% ondanks het slechte jobnieuws... type statement.
Oud 8 december 2008, 08:33   #115
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ken die kanalen.
Van alle kranten is het maar de Tijd die niveau haalt om goeie duiding te geven... Zij hebben een Financial TImes gehalte.

In Belgie is er geen enkele site die de balansen van de bedrijven publiceert. Is er geen enkele site die de bedrijven hun gegevens volgt analyseert en voorspelt. De meeste tijdschriftjes doen niet anders dan techische analyse en een soort wichelroederij op de grafiekjes;..

Voor zo'n slim akademisch gevormd land, hebben we zielige manier van omgaan met informatie.
Oud 8 december 2008, 09:14   #116
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Respect voor elkaar ?

En hoe gaat u "één goeie duiding" voor miljoenen mensen bepalen?
Oud 8 december 2008, 09:15   #117
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

Standaard

Ouders maken zich terecht zorgen maar als u een soort babysitter verwacht in het medialandschap, dan zendt u toch ook een foute boodschap naar uw kinderen? Ze zullen veel meer zelfvertrouwen hebben zonder enige bemoeinissen. Als het intelligente individuën zijn, banen ze zich wel een weg door dat moeras.

Laatst gewijzigd door hotschizodiscocop : 8 december 2008 om 09:16.
Oud 8 december 2008, 09:36   #118
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
De jeugd is niet losbandiger dan elders of vroeger. Het lijkt enkel zo door het internet. En hoewel de ouderwetse moraal van geen seks voor het huwelijk, enkel tussen verschillende geslachten en zulke niet meer gesteund wordt, is er een nieuwe moraal ontstaan die weliswaar nog niet als dusdanig wordt herkend. Veilig vrijen campagnes, ... . Het is dus focussen op uiterlijkheden en minderheden. Argumenten aandragen voor fundi's allerhanden (religieus, politiek, ...). Er slingert dus helemaal niets bij de jeugd, enkel de camera.
die moraal heeft nooit bestaan, tenminste niet in praktijk. Schijn en uiterlijk vertoon des te meer.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 8 december 2008 om 09:36.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2008, 09:38   #119
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
die moraal heeft nooit bestaan, tenminste niet in praktijk. Schijn en uiterlijk vertoon des te meer.
Een moraal is altijd een ideologie die het niet altijd haalt in de realiteit. Dat zou u als Sovjetadept toch moeten weten.
Oud 8 december 2008, 09:55   #120
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop Bekijk bericht
En hoe gaat u "één goeie duiding" voor miljoenen mensen bepalen?
Dat jij het niet kunt is voor mij al zeker. Ik twijfel eraan of je zelfs klaar bent voor verantwoord ouderschap. En het zou mij niet verwonderen als je kinderen hebt, dat je van die losgeslagen nozems gekweekt hebt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be