![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
U veronderstelt dus dat er sprake is van garbage in ? en dat de variabelen slecht gekozen zijn? verklaar u nader. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
|
![]() Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
|
![]() Citaat:
"Sluitende" betekent hier dat het iets moet zijn dat coherent en alomvattend is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
|
![]() het is niet netjes om een vraag met een vraag te beantwoorden Jozef. Ik noteer dus gewoon dat u het niet weet.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
|
![]() Citaat:
Zeker omdat ik me vooral in het sceptische kamp situeer. Ik wil gerust wat moeite doen en wat klimaatperiodes uit het verleden opzoeken. Gelet op een historie van 4.3 miljard jaar, welke periodes had je graag gehad? Of wil je een volledig overzicht, liefst minutieus (per jaar? Eeuw? miljoen jaar?) van de gehele historie? En aanvaard je dan, net zoals voor de evolutietheorie, dat er sommige overgangsvormen nog niet voorhanden zijn? Of hanteer je een dubbele maatstaf, en accepteer je dat wel voor de evolutietheorie, maar niet voor de klimaatwetenschap, want dat dient toch maar voor hysterische kneusjes?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
neen jozef, daar staat gepubliceerde wetenschap tegenover. Geen gezagsargumentatie dus. (in tegenstelling tot bv een lijstje vrijgeven waarin gesteld wordt dat "650 wetenschappers zeggen dat ..." zoals Inhofe juist deed) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wordt er - of wordt er niet - gestemd door politici over het uiteindelijke IPCC rapport?
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik blijf overigens niet overtuigd van de waarde van die (klimaat)modellen. 'k heb iets tegen modellen in't algemeen.
Het verschil met evolutie is dat de evolutiebiologen niet beweren dat zij weten hoe in de toekomst bepaalde soorten gaan veranderen. Dit is iets dat klimaatwetenschappers wel beweren: we kunnen voorspellen hoe het klimaat er - binnen bepaalde grenzen, logischerwijze - zal uitzien over x aantal jaar als we y blijven doen. 'k vind dat dubieus. 'k zou ook geen voorstander van evolutie vertrouwen die mij even gaat voorspellen hoe bepaalde dieren gaan evolueren. Hoe worden die modellen opgesteld?
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Minister
|
![]() Dat jong mens heb ik op 'ignore'. Op een dag schrijf ik een greasmonkey script dat citaten filtert.
![]() |
#112 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het IPCC heeft niet tot doel om zichzelf op te heffen, eerder om zichzelf te bestendigen. Het IPCC is geen wetenschappelijke maar een politieke instelling met een duidelijk geformuleerd doel. Het IPCC verkeerd in de onmogelijkheid om haar doelstellingen te behalen door politieke compromis. Het IPCC gaat niet ver genoeg. Vandaag is 't klimaat beleid goedgekeurd in Europa. En nu hebben we (bijna) allemaal het valse veiligheidsgevoel dat 't wel in in orde zal komen. Dat is dus niet zo. Politiek worden we een rad voor 't ogen gedraaid en 't IPCC is daar een belangrijk onderdeel van. Jij, als hardcore groene jongen, zou beter vertrekken van de basis waar ook 't IPCC van vertrekt en de conclusies als onvoldoende in vraag stellen. Maar daarvoor moet je met de basis studies afkomen. En dat lijk je niet te kunnen.
![]() |
![]() |
#113 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De groene jongens en meiskes zijn geassimileerd, Borgs !
![]() |
![]() |
#114 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De modellen zijn zuivere media-tools. Er is echter meer. Er zijn deel-studies die, wetenschappelijk gebaseerd, met een grote waarschijnlijkheid aantonen dat de temperatuur mondiaal aan 't stijgen is. En 't kan mij op dit punt geen ene reet schelen of 't door koeien of door mensen komt. Er zijn een aantal 'lopende' fenomenen waar te nemen wiens oorzaak rechtstreeks kan herleid worden tot de mondiale temperatuur stijging. Er zijn een pak ongewenste 'toestanden' die een duidelijk causaal verband hebben met vervuiling. Er is een dwingend causaal verband tussen vervuiling en de mens.
![]() |
![]() |
#115 | |
|
![]() Citaat:
![]() Heb je ondertussen al een waardige repliek, liefst mèt tegenargumenten, gevonden of zit je nog steeds met je mond vol tanden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |||
|
![]() Citaat:
- wil ik bepaalde mensen steevast overtuigen? Als ik sommige dingen lees, neen ... ik hoop dat ik die mensen nooit overtuig krijg en dat deze mensen me nooit gaan citeren of dergelijke, tenzij ze heel hun gedachtengoed herzien hebben. Verloren omdat je moraliteit gebruikt? Leg eens uit? En verloren volgens wie? E. Gidius de prediker? Wie treedt er nù predikend op? ..... Citaat:
Maar ja, ik ben het daarover met je eens. Beginnen beledigen is een teken van zwakte, net zoals alle gebral naast de kwestie... Citaat:
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 17 december 2008 om 19:39. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
|
![]() Citaat:
Bij het doen van experimenten, modellen, ... en alles waar statistiek bij te pas komt kan men maximum komen tot evidentie voor of tegen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
|
![]() Citaat:
*Zucht* Sommige problemen hun consequenties zijn zo determinerend voor de toekomst dat je ze moeilijk onder de mat kan vegen... Als morgen blijkt dat plantensoort x op aarde binnenkort aliens zal aantrekken die ons alleen gaan vierendelen zal er ook een orgaan worden opgericht door de politici met als doel alle wetenschappelijke gegevens voorhanden hierover te analysen en samen te vatten om op basis hiervan actie te ondernemen, of dat is toch iets wat u en ik kunnen hopen... Er bestaan trouwens meer van die door de politiek opgerichte organen hoor op vlakken die belangrijk zijn voor de hele wereld. Goddank overigens. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
|
![]() bij mijn weten, en Jedd zal dat corrigeren als ik fout ben, bemoeit de politiek zich enkel met de summary for policymakers, en niet met het eigenlijke rapport
![]() |
![]() |