Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 januari 2009, 22:24   #101
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Gun, je ben je nu zeker dat het telkens om dames gaat ? Het kunnen ook travestieten zijn ?? ik denk toch dat je een beetje sexistisch bent. En dus vanuit dergelijke weinig open attitude versus het andere geslacht,b ewijs je volgens mij reeds ten volle niet in open dialoog te staan met uw medemens.

Dus op het eerste zicht heb je gelijk hoor, maar op het tweede zicht is dat allemaal dik belachelijk. Wat jij zit te denken is dat iedereen als een robotje aan zijn stuur 100% geconcentreerd zit te rijden. Feitelijk ze we gewoon mensen en is het verkeer nu in Belgie te druk om nog veel fouten te maken, elke fout komt straks niet noodzakelijk geverbaliseerd maar wel noodzakelijk geaccidenteerd.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2009, 22:28   #102
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Je bedoelt gewoon dat je keipreventief rijdt, en dus uw wagen oneindig lang laat uitbollen om de laatste druppel kinetische energie te recycleren. Jij moet echt zo'n start en stop efficient dynamics van BMW gebruiken, je zult nog nooit zo weinig verbruikt hebben. Die zijn gemaakt voor zo'n slipstream-long idler drivers
mijne huidige heeft het net niet, 6 maand te vroeg gekocht
Oud 6 januari 2009, 22:30   #103
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Verleden week zondag zei mijn vrouw naar rechts, en ik doe dat rustig aan met richtingsaanwijzer, en duw bijna een golfje di ein mijn dode hoek aan het rijden was van de baan... Ik hoor de alarmbel van mijn vrouw schetteren als een kalkoen, en schrik mij rot natuurlijk, we beginnen dan gezellig de man-vrouw dialoog waar de man zich bij zijn ballen gepakt voelt omdat de vrouw heb weer eens wijst op zijn feilbaarheid (het gaat gewoon instinctief en dat weet ik sedert ik die boeken van waarom mannen van mars en vrouwen van venus zijn gelezen heb)

moraal van het verhaal: had mijn vrouw mij niet gezegd zoals een GPS dat ik naar rechts moest, terwijl ik van plan was van rechtdoor te rijden langs een andere weg, was dat ook niet gebeurd. Maar dat kun je nu net niet vertellen in een relatie om nu precies in die hectische situatie waar je en een allochtone chauffeur in een golfje doen piperen hebt, en uw vrouw doen schetteren hebt, en uzelf dan ook nog eens opgewonden hebt, en de kids op de achterbank doen meekakelen hebt terwijl je inderdaad moet kijken, maar de fout door zo'n bizarre samenloop van omstandigheden dan toch nog gelukkig goed builvrij afgelopen is.

Ik denk nu dat jij die chauffeur in dat golfje bent, bij wijze van spreken... terwijl ik normaal al een paar honderduizen km accidentvrij rij hoor.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2009, 22:42   #104
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gun, je ben je nu zeker dat het telkens om dames gaat? Het kunnen ook travestieten zijn? ik denk toch dat je een beetje sexistisch bent. En dus vanuit dergelijke weinig open attitude versus het andere geslacht,bewijs je volgens mij reeds ten volle niet in open dialoog te staan met uw medemens.
Wat een prutanalyse, ik kan er niet aan doen dat deze chauffeurs allemaal op vrouwen leken.

Citaat:
Dus op het eerste zicht heb je gelijk hoor, maar op het tweede zicht is dat allemaal dik belachelijk. Wat jij zit te denken is dat iedereen als een robotje aan zijn stuur 100% geconcentreerd zit te rijden. Feitelijk ze we gewoon mensen en is het verkeer nu in Belgie te druk om nog veel fouten te maken, elke fout komt straks niet noodzakelijk geverbaliseerd maar wel noodzakelijk geaccidenteerd.
Daar ben ik het nu eens totaal mee oneens, maar dat is geen verrassing waarschijnlijk.

Een rijbewijs is intussen een verworven recht, zelfs na 15 niet geslaagde pogingen op het rij-examen mag men aan de zestiende beginnen. Wanneer men zich op de weg begeeft hoort men zich ook te gedragen binnen de context.

Teveel mensen zitten achter het stuur terwijl de wagen met hen rijdt in plaats van zij met de wagen ...

Teveel mensen zitten achter het stuur en wanen zich schumachers, nemen ongeoorloofde risico's ...

Willen we de files aanpakken, willen we het aantal doden op de weg drastisch verminderen, willen we het verkeer in België een stuk efficiënter maken dan moeten we met de chauffeurs beginnen.
Oud 6 januari 2009, 22:46   #105
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk nu dat jij die chauffeur in dat golfje bent, bij wijze van spreken ... terwijl ik normaal al een paar honderduizen km accidentvrij rij hoor.
Ik al al mijn +500.000 km maar alsof dat enige referentie is
Oud 7 januari 2009, 08:28   #106
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
ik bedoelde wel dat uw IT manager zo'n zak moest zijn die u blaasjes wijsmaakt dat het company policy is dat database niet online gaat blablabla. Gans SAP en fusies van bedrijven draait rond databases die online staat, dus dat is echter super dikke mega zever. Die gast is te dwaas om hooit te eten, en weet langs geen kanten hoe hij het probleem kan oplossen.

Ik ga nog verder, je moet gewoon uw PC op uw kantoor laten aantstaan, en je logt in op uw PC van uw werk via remote desktop neem je alle functies over of via een VNC softwaretooltje, en werk je gewoon van thuis uit. Zo poepsimpel is dat. Ik denk niet dat er vandaag nog één applicatie is die echt niet zou kunnen gerund worden via remote desktop tenzij bepaalde games. En daan eerder door hung rafische intensiteit dat je problemen zult ondervinden dan door iets anders.

Daar kan ik helaas niets aan doen en bijgevolg dus geen oplossing voor mijn probleem...
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2009, 09:06   #107
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Daar kan ik helaas niets aan doen en bijgevolg dus geen oplossing voor mijn probleem...
Consulteer uw IT departement eens.
Oud 7 januari 2009, 12:40   #108
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Consulteer uw IT departement eens.
Het is het management dat dit beslist heeft. En die luisteren niet zo goed
Oud 7 januari 2009, 13:25   #109
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is het management dat dit beslist heeft. En die luisteren niet zo goed
Vraag hen eens of zijn VPN bijvoorbeeld kennen?
Oud 7 januari 2009, 20:30   #110
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Nope, ik woon te graag dicht bij mijn familie en in het mooie Limburg.
In mijn regio is er geen enkel bedrijf dat mij dezelfde opportuniteiten geeft als hetgene waar ik nu werk.

't ja , dan moet je niet komen lopen zagen dat je lang onderweg bent he ........... voor mensen als jou kunne de files niet lang genoeg zijn en de brandstof ni duur genoeg !!!!!

lang leve iedereen in de limburg gaan wonen , en in brussel of antwerpen gaan werken ( liever nog oostende ) , lang leve de file .......... en dan komen lopen zeiken dat een sigaret stinkt ........... ooit al is met de fiets of te voet in jouw wagen stank gegaan of gereden .....
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2009, 23:04   #111
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verleden week zondag zei mijn vrouw naar rechts, en ik doe dat rustig aan met richtingsaanwijzer, en duw bijna een golfje di ein mijn dode hoek aan het rijden was van de baan... Ik hoor de alarmbel van mijn vrouw schetteren als een kalkoen, en schrik mij rot natuurlijk, we beginnen dan gezellig de man-vrouw dialoog waar de man zich bij zijn ballen gepakt voelt omdat de vrouw heb weer eens wijst op zijn feilbaarheid (het gaat gewoon instinctief en dat weet ik sedert ik die boeken van waarom mannen van mars en vrouwen van venus zijn gelezen heb)

moraal van het verhaal: had mijn vrouw mij niet gezegd zoals een GPS dat ik naar rechts moest, terwijl ik van plan was van rechtdoor te rijden langs een andere weg, was dat ook niet gebeurd. Maar dat kun je nu net niet vertellen in een relatie om nu precies in die hectische situatie waar je en een allochtone chauffeur in een golfje doen piperen hebt, en uw vrouw doen schetteren hebt, en uzelf dan ook nog eens opgewonden hebt, en de kids op de achterbank doen meekakelen hebt terwijl je inderdaad moet kijken, maar de fout door zo'n bizarre samenloop van omstandigheden dan toch nog gelukkig goed builvrij afgelopen is.

Ik denk nu dat jij die chauffeur in dat golfje bent, bij wijze van spreken... terwijl ik normaal al een paar honderduizen km accidentvrij rij hoor.
Ik rij ook regelmatig met een ukkepuk op de achterbank die om aandacht vraagt.

Niemand is onfeilbaar, maar ik vermoed niet dat jij omwille van de joelende kinderen op de achterbank rechtsomkeer maakt op een autosnelweg of bruusk op de remmen gaat staan wanneer je je GSM hoort afgaan of ...
Oud 8 januari 2009, 16:35   #112
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

MISTLICHTEN

Wanneer mistlichten worden gebruikt zonder aanwezigheid van mist zorgt dit voor achterliggers steeds voor het gevoel alsof er geremd wordt waardoor er al snel op de rem wordt gestaan en er bij iets drukker verkeer ... filles ontstaan

Deze ochtend van Brussel (BE) naar 's Hertoghenbosch (NL) gereden en een aantal opmerkelijke verschillen geconstateerd ...

In België gebruikt zowat iedereen zijn/haar mistlicht van zodra het bewolkt wordt ...
130 km/h
Zelfs aan 130 km/h of sneller rijdt 90% met mistlicht aan. Wanneer de 'wolken' toelaten dat men vlot 70 km/h of sneller rijdt is een mistlicht uit den bose

Fille
Zelfs wanneer we allemaal in de fille staan rijdt 90% met mistlicht aan. Wanneer we bijna stil staan is een mistlicht uit den bose

In Nederland gebruikt bijna niemand zijn/haar mistlicht van zodra het 'gewoon' bewolkt wordt ...
Deze ochtend in Nederland 7 wagens tegengekomen met mistlichten aan ... waarvan 6 Belgen

Laatst gewijzigd door Gun : 8 januari 2009 om 16:37.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2009, 08:20   #113
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
MISTLICHTEN

Wanneer mistlichten worden gebruikt zonder aanwezigheid van mist zorgt dit voor achterliggers steeds voor het gevoel alsof er geremd wordt waardoor er al snel op de rem wordt gestaan en er bij iets drukker verkeer ... filles ontstaan

Deze ochtend van Brussel (BE) naar 's Hertoghenbosch (NL) gereden en een aantal opmerkelijke verschillen geconstateerd ...

In België gebruikt zowat iedereen zijn/haar mistlicht van zodra het bewolkt wordt ...
130 km/h
Zelfs aan 130 km/h of sneller rijdt 90% met mistlicht aan. Wanneer de 'wolken' toelaten dat men vlot 70 km/h of sneller rijdt is een mistlicht uit den bose

Fille
Zelfs wanneer we allemaal in de fille staan rijdt 90% met mistlicht aan. Wanneer we bijna stil staan is een mistlicht uit den bose

In Nederland gebruikt bijna niemand zijn/haar mistlicht van zodra het 'gewoon' bewolkt wordt ...
Deze ochtend in Nederland 7 wagens tegengekomen met mistlichten aan ... waarvan 6 Belgen
Nog zoiets.

Mijn beide voorlichten waren stuk op twee dagen tijd.
Ik moest 's avond naar huis vanuit Brussel., zonder lichten.
Dus wat doe ik? Ik zet mijn voorste mistlichten op.

Stopt een flik mij in het tweetalig Frans en zegt dat ik ze uit moet doen.
Ik zeg hem dat mijn lichten stuk zijn en ik moeilijk in het donker door kan rijden.

Nee, ik moest absoluut mijn mistlichten uitdoen of ik ging een boete krijgen van 150 euro.
Toen heb ik ze maar uitgedaan en 50 meter verderop terug aangedaan.

De logica!
Oud 9 januari 2009, 09:36   #114
corse
Banneling

Standaard

Het statussymbool auto eist jaarlijks op wereldschaal 5 miljoen dodelijke ongevallen en 15 miljoen invaliden.

Volgens het (WHO) 2008 komen er jaarlijks wereldwijd 830.000 kinderen (ouder dan 5 jaar en jonger dan 18 jaar) (of 2.274 per dag) om bij verkeersongevallen, 22,2 % van alle doodsoorzaken.

De laatste vijftig jaar zijn op wereldschaal naar schatting 150 miljoen mensen omgekomen door auto-ongevallen en zijn er ongeveer 300 miljoen mensen invalide geworden door auto-ongevallen.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2009, 09:45   #115
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Het statussymbool auto eist jaarlijks op wereldschaal 5 miljoen dodelijke ongevallen en 15 miljoen invaliden.

Volgens het (WHO) 2008 komen er jaarlijks wereldwijd 830.000 kinderen (ouder dan 5 jaar en jonger dan 18 jaar) (of 2.274 per dag) om bij verkeersongevallen, 22,2 % van alle doodsoorzaken.

De laatste vijftig jaar zijn op wereldschaal naar schatting 150 miljoen mensen omgekomen door auto-ongevallen en zijn er ongeveer 300 miljoen mensen invalide geworden door auto-ongevallen.
Slechts een minderheid koopt een auto als statussymbool, de meerderheid heeft er een die dient als vervoermiddel.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2009, 09:53   #116
corse
Banneling

Standaard

Geen enkel autosalon, autodealer of fabrikant maakt melding van deze grootste doodsoorzaak op onze planeet, deze massamoord of genocide wordt op een zeer subtiele manier verzwegen
Het leed van deze 150 miljoen nabestaande is onmogelijk te berekenen.

Economie is een middel om de welvaart en in de eerste plaats het welzijn van de mens te verbeteren, het mag geen doel op zich zijn, welvaart ten koste van welzijn leidt naar de ondergang van onze beschaving.
De verdiensten van de economie moeten ten dienste van de totale bevolking staan en niet enkel aan de eigenaars van de totale vrije markt.

De moderne mens moet omdenken, zodat hij het verschil ziet tussen: zin, onzin en waanzin.

Files: het ergste moet nog komen
Iedere 2 jaar begint weer de orgie van het Autosalon, maar in de verleidelijke reclamefolders zijn monsterfiles ver te zoeken.
Volgens het Vlaams Verkeerscentrum zullen de files nog jaren blijven toenemen.
Nu al staat er niet zelden 200 kilometer file in de spits, en dat gaat steeds meer om structurele files die er elke werkdag staan.
De kostprijs voor een stilstaande vrachtwagen wordt geschat op 45 euro per uur.
De kostprijs van een wagen in de file bedraagt 8,25 euro per uur.
Dat betekent dat de economische jaarlijkse kostprijs in de buurt van 250 miljoen euro ligt.
De schade aan het milieu is schrikwekkend.
Oud 9 januari 2009, 10:21   #117
corse
Banneling

Standaard

Werk, shopping, creativiteit, ontspanning, sport enz. in eigen streek zou ons mobiliteitsgedrag enorm verminderen, decentraliseren is hier de boodschap zonder enige twijfel.

Politieke chirurgen die dit werk doen, zijn de grondleggers van onze toekomst, het nieuwe denken en de nieuwe wereld.

Europa kan deze etterende kanker “auto als hoofdmobiliteit nog veranderen”, laat ons hopen dat in Amerika deze terminale kanker nog te behandelen is.

Kan een wereldrechtbank of onze mensenrechten organisaties deze inbreuk op de menselijkheid dringend veroordelen.

Indien we de auto en wapenindustrie kunnen veroordelen zoals de tabaksindustrie dan kunnen we schade eisen, we kunnen de ware duivels van onze planeet beschuldigen van hoogverraad op de menselijke waardigheid, deze vorm van terreur moet bestraft worden en zo zijn alle mensen op onze planeet een stuk dichter bij een degelijke wereldbeschaving die zijn naam waardig is, dit is het ware en pure globalisme.
Oud 9 januari 2009, 11:23   #118
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog zoiets.

Mijn beide voorlichten waren stuk op twee dagen tijd.
Ik moest 's avond naar huis vanuit Brussel., zonder lichten.
Dus wat doe ik? Ik zet mijn voorste mistlichten op.

Stopt een flik mij in het tweetalig Frans en zegt dat ik ze uit moet doen.
Ik zeg hem dat mijn lichten stuk zijn en ik moeilijk in het donker door kan rijden.

Nee, ik moest absoluut mijn mistlichten uitdoen of ik ging een boete krijgen van 150 euro.
Toen heb ik ze maar uitgedaan en 50 meter verderop terug aangedaan.

De logica!
Gij hebt nog chance dat ze u sowieso geen zware boete hebben gegeven voor het rijden zonder werkende dimlichten. Want dat zou ik iig niet riskeren.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2009, 11:27   #119
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
De huidige weersomstandigheden leggen alweer de onkunde van de gemiddelde Belg in het verkeer bloot.

Op zich is dit al erg, de maatregelen die de bevoegde ministers van verkeer heden ten dage echter treffen tarten elke logica.

Ik moet voor het werk gemiddeld 2 dagen per week 's ochtends van Brussel richting Antwerpen over de E19, tot een aantal maand geleden weinig of geen probleem, de laatste maanden echter zowat bij elke passage fille in Kontich ... omdat wanminister Van Brempt flitscamera's op de autosnelweg meent te moeten plaatsen.

De bewuste camera zorgt bij heel wat chauffeurs voor de reactie dat ze (soms lichtjes) op hun rem gaan staan. Bij iets drukker verkeer zorgt dit voor een domino effect en pakweg 25 auto's verder staat het stil.

Wanminister Van Brempt is er in haar camerafixatie er van overtuigd dat enkel camera's het aantal verkeersdoden gaat doen dalen. Wat wanminister Van Brempt echter totaal uit het oog verliest is dat haar camera's voor meer verkeersonveiligheid dan voor verkeersveiligheid zorgen, dat ook slijtage en verbruik en dus milieuvervuiling de hoogte in gaat. Kontich is niet de enige plaats waar camera's op de snelweg geplaatst zijn, ik vermoed dat in o.a.
Merelbeke, Wemmel, Sterrebeek, ... zich gelijkaardige problemen voordoen
  • STEL: U krijgt de bevoegdheid over een team van 10 gedreven mensen met wagen en tankkaart.
  • STEL: Het krijgt als taak om met deze 10 mensen om in eerste instantie files te verminderen en in tweede instantie algemeen de verkeersveiligheid te verbeteren
  • STEL: U bepaalt zelf de 5 overtredingen waar deze 10 mensen moeten op focussen en waar ze waarschuwingen en bekeuringen mogen voor uitschrijven.

Wat is uw top 5?

De mijne:
  1. Invoegen na inhaalmanoeuvers
  2. Gebruik van mistlichten bij zichtbaarheid groter dan 100 m. (zorgt bij iets drukker verkeer steeds voor het gevoel dat er geremd wordt wat files veroorzaakt)
  3. Gebruik van richtingaanwijzers
  4. Afstand houden
  5. Ongeoorloofd gebruik van de remmen

1. Volledig vrijlaten van snelheid voor auto's op autosnelwegen.
2. Inhaalverbod voor vrachtwagens.
3. Rijverbod voor alle buitenlandse vrachtwagens die ons land enkel als doorvoerland gebruiken. Enkel wie hier laadt of lost mag nog op de weg komen. Alle andere buitenlandse vrachtwagens moeten verplicht op treintransport worden gezet aan de grensovergangen waar mits de nodige infranstructuurwerken werk moet van gemaakt worden.
4. Maatregelen tegen de Just-In-Time / Just-In-Place politiek van bedrijven, waarbij ze weigeren van stocks aan te leggen maar telkens de wegen laten volrijden met kleine hoeveelheden vracht die net op tijd in net voldoende hoeveelheden moet gelost worden.

Laatst gewijzigd door Félicien Bwanatongo : 9 januari 2009 om 11:28.
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2009, 11:39   #120
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Veel mensen durven zich die vraag niet te stellen. Ik verhuis altijd naar de plek waar ik werk omdat het een absolute zaligheid is om sochtends opt gemak met de fiets of te voet naar het werk te kunnen gaan.
Mijn actie terrein is zowat de hele BeNeLux en Frankrijk, en bij uitbreiding West-Europa, dus da's nogal moeilijk
Maar los daarvan wil ik net niet vlakbij het werk wonen; dat ritje 's morgens is ideaal om wakker te worden en dat ritje 's avonds is ideaal om even af te koelen en thuis te komen zonder nog aan het werk te denken. Ideaal voor relaties

Citaat:
Schaf kilometervergoedingen af, schaft tankkaarten voor prive gebruik af en limiteer het gebruik van bedrijfsvoertuigen enkel tot het werk (dus niet meer als prive wagen) en je zult zien dat mensen veel sneller geneigd zijn om eens in brussel of antwerpen te gaan wonen ipv iedere dag in de file te staan op eigen kosten.

Belgie is het land waar de auto koning is.
Ach, dan onderhandel je toch gewoon een compenserende loonsverhoging?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be