![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
ik heb er enkel problemen mee als ze die hoofddoek ook bij het sporten willen dragen terwijl dit niet niet zou mogen van de regels. ik zie bv in het basketbal niet direct iemand met een hoofddoek op dat terrein verschijnen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#103 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
en dan nog, de amokmakers uit de allochtone gemeenschap mogen van mij hard aangepakt worden, maar veralgemeen die niet met alle allochtonen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
kijk; je kunt niemand verbieden om een hoofddoek te dragen.
Maar niemand kan beweren dat dit moet steeds en overal dus waar werkgever of reglement anders beslist kun je geen hoofddoek dragen, eenvoudig niet? Religie is slechts een levensvisie; waarom zou je daar meer respect voor moeten hebben dan andere visies? Voor mij persoonlijk is de hoofddoek de guillotine van vrouwenrechten, mijn mening is even waardevol/of niet als die van moslima's zelf. Dus moeten ook zij leren dat je niet binnen iedere situatie jou overtuiging kunt opleggen en zeker niet in een niet islamitisch land, dat heet respect voor de bestaande cultuur en diversiteit! Dus ja; vrouwen hebben het recht hoofddoeken te dragen maar niet steeds en overal en nog minder omdat dit moet; van Allah. |
|
|
|
|
|
#105 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
(En indien men die verbood om om machistische redenen? Laatst gewijzigd door filosoof : 7 januari 2009 om 16:51. |
||
|
|
|
|
|
#106 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#107 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Indien het echter de werkgever is (of de sociale assistente, of de beheerster van Moeders voor Moeders) die een persoonlijke levensvisie wil laten primeren op die van die vrouw gaat die persoon zijn moreel recht te buiten: hij kan zijn werknemers ook niet verplichten, een mis bij te wonen (of naar de moskee te gaan!) De term is machtsmisbruik. Citaat:
Indien je werkgever of de sociale assistentie een feministe is die in de beha een symbool van onderdrukking van vrouwen ziet? Laatst gewijzigd door filosoof : 7 januari 2009 om 17:28. |
|||
|
|
|
|
|
#108 |
|
Minister-President
|
Dus met andere woorden, alles wat religieus geïnspireerd is is "heilig" en moeten we dus maar met de mantel der liefde bedekken of hoe meot ik wat je zegt interpreteren?
|
|
|
|
|
|
#109 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Het gaat hier niet over het recht een hoofddoek te dragen, het gaat hier over de provocatie van een moslima die in het dagelijks leven op haar werk er geen draagt, maar in de gym een beetje de paljas gaat uithangen door te eisen dat ze daar een hoofddoek moeten toelaten.
Discuties over het recht om een hoofddoek te dragen of niet hebben we hier al genoeg gehad, niet? |
|
|
|
|
|
#111 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als mijn werkgever me verbiedt een BH te dragen Filo; dan staat het me vrij die baan te weigeren. Maar praat eens met een vrouw, BH 's worden niet gedragen omdat' jullie' zeggen dat dit moet en mijn identiteit gelijk is aan het wel of niet dragen van dit kledingstuk.
En jij zou hoe dan ook je handen moeten thuishouden; een BH maakt van mijn geen te respecteren vrouw en al evenmin steunt er een wet jou zieke opvatting over Bh 's en hoofddoeken. Niet mijn kleding maar de wet legt hier vast hoe je met vrouwen omgaat, ook al ren ik spiernaakt over straat; dan nog is dit geen uitnodiging in seks. En wanneer jij dit zo begrijpt ben jij fout en niet ik, en dat maakt brandhout van jou vergelijking en 'moraal' de ellende van minige moslima wordt door jou totaal geminimaliseerd. Bij mijn weten zitten vluchthuizen niet vol met vrouwen zonder BH dus gluur maar lekker verder achter je Begonia. Ik schrijf wat ik wil en voel me niet verantwoordelijk door het geweten wat je lijkt te willen schoppen met insinuaties zoals; mensen die zich gesteund voelen door 'mijn uitlatingen'! Nee Filo, mijn mening is even belangrijk als die van een moslima. We kennen scheiding van kerk en staat en religieuze symbolen kun je niet aan een omgeving opleggen, zo ook geen hoofddoek want das ' modeassesoire; geen Armanibril! En ook de mening van een werkgever is belangrijk, hij bepaald het imago van het edrijf. Het is doodsimpel weten wat past binnen welke situatie; ik ga ook niet werken in een korte broek. Dat heet eigenlijk doodsimpel omgaan met verschillende situaties met andere rolpatronen. Dat is buiten het werk absoluut een korte broek wil is mijn zaak.In Thailand wordt je in bepaalde restaurants ook geweigerd zonder aangepaste kledij. Ga je dan stampvoeten' omdat het moet; voor jou'? Jou intellectuele 'moddergooierij' druipt soms echt van je uitlatingen af. Dacht je dat ik ging gillen wanneer ik er een opmoest in een moskee? Welnee; je past je aan en dat kunnen moslima's ook. Want wanneer je religieuze identiteit ieder rolpatroon bepaald stuur je aan op conflict en dat gebeurt steeds meer. |
|
|
|
|
|
#112 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#113 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Het was niet mijn maar juist jouw opvatting over het verplicht/verboden zijn ervan voor jou die terzake deed en eventueel de opvatting van een feministe(klik dit maal eens op de link!) Naar je wel zéér (lage en beledigende: "zieke opvatting", "gluur", "praat eens met een vrouw", "moddergooierij", "ellende totaal geminimalizeerd") persoonlijke reactie te oordelen, was mijn post goed raak ook Voorbeelden als een moskee of een restaurant in Thailand (ik kwam er nooit, en zal er ook nooit komen maar ik wil het wel van je aannemen, voor zekere restaurants dan toch), of een moskee of kerk, waar mensen een uurtje of twee (een 1/2 dag) verblijven kun je niet vergelijken met een bijna volledig maatschappelijk leven zoals in een school. Ik herhaal 't nog eens: jouw mening is even belangrijk als die van een moslima, maar dat geeft je niet het recht over haar te beslissen want de hare is even belangrijk als de jouwe! Ik herhaal het nog eens: haar mening is even belangrijk als de jouwe. Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 8 januari 2009 om 02:12. |
||
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Het is een verplichting opgedrongen door eeuwenlange religieuze indoctrinatie, gebaseerd op obscure en dubieuze "argumenten" die anno 2008 van geen tel meer zijn. In een andere topic, momenteel gaande, is een zogenaamde verlichte moslim ten tonele verschenen die óók meent dat vrouwen dienen "beschermd" te worden, onder met mom van mannen-en-vrouwen-zijn-elkaars-gelijken-m�*�*r... M�*�*r! Vul de rest zelf maar in. De begrippen "normen en waarden" en "immoreel" worden zoals gebruikelijk gretig aangeroepen. Je argument dat het "h�*�*r" mening is snijdt dus geen hout. Wat dé moslima in kwestie betreft kun je niet ontkennen dat betrokkene wel héél euh ... wispelturig is in het al dan niet dragen van een hoofddoek...
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 8 januari 2009 om 07:56. |
|
|
|
|
|
|
#115 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#116 | ||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
en wie juist gaat bepalen wat wel en wat niet mag? Als ik nu graag een pet opzet, mag dat dan van jou? en zo ja, waarom mag iemand anders dan geen hoofddoek dragen op straat? ik ben volledig akkoord dat op sommige plaatsen een pet of hoofddoek niet kunnen, maar voor mij geldt voor de rest toch wel de vrijheid om te dragen wat hij of zij wilt, voor jou dus niet?
|
|
|
|
|
|
#118 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Maar: Dat meisje werd hoogstwaarschijnlijk in Europa geboren en heeft Citaat:
Wie ben jij om te bepalen dat sommige mensen moeten verbannen worden naar de woestijn omwille van een kledingstuk?? Waar haal je die lef/autoriteit vandaan? Laatst gewijzigd door filosoof : 8 januari 2009 om 11:44. |
||
|
|
|
|
|
#119 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#120 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Zo krankzinnig worden mensen met ietsje autoriteit en dat soort gedachtengang: http://www.gva.be/nieuws/in_de_rand/...-1EAEED081DF3} http://www.volkskrant.nl/binnenland/...iet?source=rss Meng dergelijke regelneverij met vreemdelingenhaat en je krijgt threads als deze. Laatst gewijzigd door filosoof : 8 januari 2009 om 11:46. |
|
|
|
|