Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Discussietools
Oud 8 januari 2009, 15:11   #101
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barfo Bekijk bericht
de 12 regels voor MO correspondentie
1) In the Middle East it is always the Arabs who attack first and always Israel that is defending themselves. This defense is called a reprisal.
Het lijkt erop dat het zo is. De 6 daagse Oorlog en de Yom Kippoer oorlog bijvoorbeeld.

Citaat:
2) The Arabs, Palestinian or Lebanese have no right to kill civilians. That is called “terrorism.”
3) Israel has the right to kill civilians. That is called “legitimate defense.”
In vredestijd is het voor niemand toegelaten om burgers te doden.
Toch blijven de Palestijnse vrijheidsstrijders overmaatse vuurpijlen lanceren en hun zelfdenkende wapens de Israëlische menigten insturen.

Citaat:
4) When Israel kills civilians en masse, the western powers claim that it is more measured. This is called “reaction of the international community.”
Oh, is het geen colateral damage dan?
Citaat:
5) The Palestinians and the Lebanese have no right to capture soldiers of Israel inside military installations with sentries and combat posts. This is called, “Kidnapping of defenseless people.”
Nope, ze hebben dat recht niet, tenzij de Palestijnse overheid de oorlog verklaart aan Israël. En dan nog is het een dubieuze zaak.

Citaat:
6) Israel has the right to kidnap anytime and anywhere as many Lebanese and Palestinians as they want. Currently there are more than 10 thousand, 300 of whom are children and a thousand are women. No proof of guilt is needed. Israel has the right to keep kidnapped prisoners indefinitely, even if they are authorities democratically elected by the Palestinians. This is called "terrorist prisoners.”
Dat komt ervan dat de vrijheidsstrijders onherkenbaar zijn van burgers, en dat diezelfde vrijheidsstrijders ook vrouwen en kinderen (vooral die kinderen stoort me) ingezet hebben om vrijheidsstrijd daden te verrichten

Citaat:
7) When the word Hezbollah is mentioned, it is compulsory in the same sentence to contain the words “supported and financed by Syria and by Iran.”
Men vergeet even en passant Europa en Saoudi Arabië te vermelden. Sorry.

Citaat:
8) When you mention "Israel" it is forbidden to make any mention of the words "supported and financed by the U.S." This may give the impression that the conflict is uneven and that Israel’s existence is not in danger.
Het conflikt is oneven. Maar Israël heeft ondertussen al genoeg geleerd om de US steun niet zo hard meer nodig te hebben, alleen op VN vlak, om die bende corrupte bureaucraten uit hun nek te houden.

Citaat:
9) When referring to Israel, expressions that are prohibited: "Occupied Territories," "UN resolutions," "Violations of human rights" or "Geneva Convention.”
Daarom dat deze dingen constant rond de oren geslagen worden. Het is eigenlijk verbazingwekkend dat men niet telkenmale verwijst hoeveel resoluties Israël gewoon negeerd.

Citaat:
10) Both the Palestinians and the Lebanese are always “cowardly,” they are hidden among the civilian population, which does not want them. If they sleep in their homes, with their families, that gives them the name of “cowards.“ Israel has a right to destroy with bombs and missiles the neighborhoods where they are sleeping. This is called a “precision surgical action.”
Het resultzaat van de assymetrische oorlogsvoering die de vrijheidsstrijders voeren, kwestie, rechtdoor rechtaan "propere" oorlog, waar de Islamitische hordes met Sovjet materiaal met enorme overmacht tegen het kleine IDF met US en eigen materiaal te pletter liepen. Weerom de 2 "officieële" oorlogen aanhalend. Als de Libanezen (als ze al niet onderling aan't knokken zijn) en de Palestijnen geen bommen op hun kop willen, en geen grondgebied bezet willen zien, moeten ze maar eens stoppen met die idiote acties van hen. Welke randdebiel schiet nu een vuurpijl af op een een zwaar bewapende paranoide persoon, en gaat dan bleiten als er een massa kogels zijn kant op komt?

Citaat:
11) The Israelis speak better English, French, Spanish or Portuguese than the Arabs. Therefore they and those who support them must be interviewed more and have more opportunities than the Arabs to explain the present Rules of the Editorial Staff (from 1 to 10) to the general public. That is called “journalistic neutrality.”
Da's hetzelfde als zeggen dat Vlamingen in't algemeen meer talen machtig zijn dan Walen.

Citaat:
12) All those who are not in accordance with the Rules of Writing above are "highly dangerous anti-Semitic terrorists."
En al diegenen die het tegenbeweren zijn communisten die vergeten zijn dat Marx schreef, Religie is de opium van 't volk.
Oud 8 januari 2009, 15:59   #102
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard Maak kennis met Hamas

geïntroduceerd door een Palestijn:

"Real Face of Hamas, the Murderer Of Palestinians"

http://nl.youtube.com/watch?v=7_OGhj43GAE
Derk de Tweede is offline  
Oud 8 januari 2009, 16:43   #103
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht

weer iets uit je trukkendoos?
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline  
Oud 8 januari 2009, 16:44   #104
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
de 12 regels voor MO correspondentie (alhoewel vlaamse zenders hun nieuws kopen bij israel-us bedrijven)

1) In the Middle East it is always the Arabs who attack first and always Israel that is defending themselves. This defense is called a reprisal.

2) The Arabs, Palestinian or Lebanese have no right to kill civilians. That is called “terrorism.”

4) When Israel kills civilians en masse, the western powers claim that it is more measured. This is called “reaction of the international community.”

5) The Palestinians and the Lebanese have no right to capture soldiers of Israel inside military installations with sentries and combat posts. This is called, “Kidnapping of defenseless people.”

6) Israel has the right to kidnap anytime and anywhere as many Lebanese and Palestinians as they want. Currently there are more than 10 thousand, 300 of whom are children and a thousand are women. No proof of guilt is needed. Israel has the right to keep kidnapped prisoners indefinitely, even if they are authorities democratically elected by the Palestinians. This is called "terrorist prisoners.”

7) When the word Hezbollah is mentioned, it is compulsory in the same sentence to contain the words “supported and financed by Syria and by Iran.”

8) When you mention "Israel" it is forbidden to make any mention of the words "supported and financed by the U.S." This may give the impression that the conflict is uneven and that Israel’s existence is not in danger.

9) When referring to Israel, expressions that are prohibited: "Occupied Territories," "UN resolutions," "Violations of human rights" or "Geneva Convention.”

10) Both the Palestinians and the Lebanese are always “cowardly,” they are hidden among the civilian population, which does not want them. If they sleep in their homes, with their families, that gives them the name of “cowards.“ Israel has a right to destroy with bombs and missiles the neighborhoods where they are sleeping. This is called a “precision surgical action.”

11) The Israelis speak better English, French, Spanish or Portuguese than the Arabs. Therefore they and those who support them must be interviewed more and have more opportunities than the Arabs to explain the present Rules of the Editorial Staff (from 1 to 10) to the general public. That is called “journalistic neutrality.”

12) All those who are not in accordance with the Rules of Writing above are "highly dangerous anti-Semitic terrorists."
Treffend verwoord.
In al deze woorden zit veel waarheid en is spijtig genoeg de realiteit.
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline  
Oud 8 januari 2009, 18:34   #105
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht

Ik heb deze ook gevonden, over hoe Hamas aan de macht kwam en Fatah people in de knieën schoot:

http://www.dailymotion.com/video/x7u...as-gaza_people

Sommige gewonden rekenden op Israëlische dokters om hun benen te redden. Lekkere Hamas. Goed voor het volk.
PollyCorrect is offline  
Oud 9 januari 2009, 00:37   #106
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard Palestijnse "vluchtelingenkampen"

De media slaan ons om de oren met Palestijnse vluchtelingenkamp in Gaza.
Dit is een foto van Gaza:

Kijk zelf ook eens naar de flms van de kampen, niet die van "het lijden van het Palestijnse Volke, made in Paliwood" of zoiets, maar naar de gewone achtergrond van nieuwsbeelden:
huizen met twee of meer verdiepingen, huizen met tuintje, moderne buildings, winkels, kramen, verwaarloosde straten en ook plantsoentjes hier en daar, en toch horen we erbij steeds weer spreken over "Palestijnse vluchtelingenkampen", terwijl de bebouwing dezelfde is als 90% van Noord Afrika, Egypte, Turkije, Irak, Iran, Syrië, Libanon, en ook kleinere Israelische gemeentes. Maar in onze media zijn en blijven het "kampen", met de Dachau-Auschwitz-Breendonk-connotatie die er onbewust bijkomt.

Waarom noemt men die steden en gemeenten "kampen"?
IMHO omdat dit een tijdelijk verblijf suggereert, tijdelijk tot Israel zal veroverd zijn.

Let er ook eens op, de volgende keer dat een "Palestijns vluchtelingenkamp' als achtergrond op jullie TV-scherm komt. Ik zocht enkele beelden op in Google images:
Een luchtfoto van Rafah:

Kahn Younes (recente foto,tijdens de gevechten), kijk naar de bouw:

Het terecht spijtig beruchte Chatilah (in Libanon):

Degenen die ooit in Tunesië en Turkije waren weten dat het er daar (buiten de grootsteden Istamboel en Ankara en de toeristenstranden) niet altijd zo veel anders uitziet.

Ik geloof niet meer zo in die "kampen" Er zal wel mizerie zijn, ongetwijfeld, en grote mizerie, véél méér dan in Israel, maar zoals in Turkije, Egypte, Iran, Libanon, Tunesië.
Een Duits kamp in Frankrijk (Gurs)

Een kamp in Rwanda:

Ik wens het de Palestijnen niet toe
Ik wens het niemand toe.
J�*, er zijn zeker Palestijnen die te véél miserie ondergingen en ondergaan. Er zijn er zeker die in barslechte omstandigheden leven. Onder Turken, Tunesiërs, Marokkanen en nog vele andere volkeren zijn er ook. Er bestaan waarschijnlijk échte kampen ergens in Palestina. Ik zag ze nog niet.

Hier wou ik vooral dat oneigenlijk gebruik van het woord "kamp" door de media onder de aandacht brengen, meer niet.

Laatst gewijzigd door filosoof : 9 januari 2009 om 00:51.
filosoof is offline  
Oud 9 januari 2009, 11:20   #107
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ten eerste zijn het mijn woorden niet maar ten tweede geloof ik het wel, ja. De informatie is eenzijdig en belicht alleen de Israëlische kant van de zaak maar men kan zich niet veroorloven te liegen. Ze hebben ook niet de reputatie dat ze liegen. Vergis je niet, de nationale pers en de internationale media zijn behoorlijk kritisch en wegen elk woord. Waar aan Palestijnse kant het excuus geldt dat het allemaal losse groepen zijn en niet één overkoepelende leiding, is dat niet zo aan Israëlische kant.
Ik had begrepen dat het niet jouw woorden waren, maar ik vroeg me dus af of je dat geloofde. Ik begrijp namelijk echt niet hoe je dat kan, terwijl in het verleden al zo vaak is aangetoond dat ze dat wel doen (zoals recent nog met de ontkenning van de humanitaire crisis in Gaza)! Ik vraag me dan ook af waar je het vandaan haalt dat Israël niet de reputatie zou hebben te liegen... Natuurlijk worden ze erg kritisch benaderd door de media, maar ik zie niet in waarom dat een belemmering zou zijn (Bush wordt bijvoorbeeld ook kritisch benaderd, maar zit niet om een leugen verlegen). Nogmaals: waarom denk je dat Israël geen buitenlandse journalisten toelaat in Gaza? Dan is het natuurlijk makkelijk om alle nieuws dat ons bereikt af te doen als propaganda van Hamas (die er zonder twijfel ook is, zoals ik al zei). En is "informatie achterhouden of enkel de Israëlische kant van verhaal brangen" eigenlijk in essentie niet een vorm van liegen?

Citaat:
Lieve Edina, vind één post van mij waarin ik dit offensief goedkeur. En dit topic, niet door mij gestart, is m.i. niet bedoeld als afleidingsmanoeuvre.
Ik weet dat jij dit offensief niet goedkeurt... die paragraaf was dan ook niet aan jou gericht! Sorry voor de onduidelijkheid, had niet veel tijd en wou alles kwijt in één post.

Toch blijf ik erbij dat topics als deze wel degelijk afleidingsmanoeuvres zijn - of misschien beter nog - niet meer als ordinaire propaganda zijn. Iedereen met een beetje verstand weet dat er in een oorlog altijd propaganda is van beide kanten. Dat enkel van één zijde belichten, is op zijn minst dubieus. Er zijn geen foto's/beelden nodig om te weten welk drama er zich op dit moment afspeelt in Gaza. Net zo min als er foto's/beelden nodig zijn om de angst te begrijpen van de mensen die in in het zuiden van Israël wonen.
Edina is offline  
Oud 9 januari 2009, 11:28   #108
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht

Kijk zelf ook eens naar de flms van de kampen, niet die van "het lijden van het Palestijnse Volke, made in Paliwood" of zoiets, maar naar de gewone achtergrond van nieuwsbeelden:
huizen met twee of meer verdiepingen, huizen met tuintje, moderne buildings, winkels, kramen, verwaarloosde straten en ook plantsoentjes hier en daar, en toch horen we erbij steeds weer spreken over "Palestijnse vluchtelingenkampen", terwijl de bebouwing dezelfde is als 90% van Noord Afrika, Egypte, Turkije, Irak, Iran, Syrië, Libanon, en ook kleinere Israelische gemeentes. Maar in onze media zijn en blijven het "kampen", met de Dachau-Auschwitz-Breendonk-connotatie die er onbewust bijkomt.

IMHO omdat dit een tijdelijk verblijf suggereert, tijdelijk tot Israel zal veroverd zijn.

Let er ook eens op, de volgende keer dat een "Palestijns vluchtelingenkamp' als achtergrond op jullie TV-scherm komt. Ik zocht enkele beelden op in Google images:
Een luchtfoto van Rafah:

Degenen die ooit in Tunesië en Turkije waren weten dat het er daar (buiten de grootsteden Istamboel en Ankara en de toeristenstranden) niet altijd zo veel anders uitziet.

Ik geloof niet meer zo in die "kampen" Er zal wel mizerie zijn, ongetwijfeld, en grote mizerie, véél méér dan in Israel, maar zoals in Turkije, Egypte, Iran, Libanon, Tunesië.

Een kamp in Rwanda:

Ik wens het niemand toe.
J�*, er zijn zeker Palestijnen die te véél miserie ondergingen en ondergaan. Er zijn er zeker die in barslechte omstandigheden leven. Onder Turken, Tunesiërs, Marokkanen en nog vele andere volkeren zijn er ook. Er bestaan waarschijnlijk échte kampen ergens in Palestina. Ik zag ze nog niet.

Hier wou ik vooral dat oneigenlijk gebruik van het woord "kamp" door de media onder de aandacht brengen, meer niet.
Verdorie ik ben net van men stoel gevallen!!!! Ik ben het eens met Filo
Hoomer is offline  
Oud 9 januari 2009, 11:34   #109
Red_Dog
Schepen

Red_Dog's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Red_Dog
Standaard

Klopt, de media gebruikt maar wat graag het woord 'vluchtelingenkamp', wat dan bij veel mensen de beelden opwekt uit Afrika.
Zijnde moeders die een kind in de armen hebben dat sterft van de honger, vol hangt met vliegen,...
Oud 9 januari 2009, 14:03   #110
Zoethout002
Schepen

Zoethout002's schermafbeelding

Standaard

Goh, mijn vooroordelen zijn waar, een bepaalde pro massa-immigratie persoon hier op dit forum die naar iedereen scheld als degene ook maar kritiek heeft op de Islam en of immigratie komt hier op voor Israel.

Wat mijn vooroordeel was ? dat hij Joods is, kom je vaker voor, Joden die Europa vol willen pompen met immigranten maar Israel Joods willen houden, zieke lui.

De kenners hier weten over wie ik het heb.
Oud 9 januari 2009, 14:56   #111
TheHunter
Burger

Standaard

http://cid-92aa638f9b6ea940.skydrive...9B6EA940!1880/

Allemaal "pallywood"?
TheHunter is offline  
Oud 9 januari 2009, 16:15   #112
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zoethout002 Bekijk bericht
Goh, mijn vooroordelen zijn waar, een bepaalde pro massa-immigratie persoon hier op dit forum die naar iedereen scheld als degene ook maar kritiek heeft op de Islam en of immigratie komt hier op voor Israel.

Wat mijn vooroordeel was ? dat hij Joods is, kom je vaker voor, Joden die Europa vol willen pompen met immigranten maar Israel Joods willen houden, zieke lui.

zoetje, een beetje in de war ?
goodwill is offline  
Oud 9 januari 2009, 16:53   #113
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zoethout002 Bekijk bericht

Dan ben ik volgens jouw criteria geen kenner.
(volgens jouw criteria...)
filosoof is offline  
Oud 9 januari 2009, 17:06   #114
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheHunter Bekijk bericht
Wie zal het zeggen? Hamas?
filosoof is offline  
Oud 9 januari 2009, 18:16   #115
TheHunter
Burger

Standaard

Citaat:
Wie zal het zeggen? Hamas?
Och god, nog zo ene die zijn voeten veegt aan het feit dat er dagelijk kinderen vermoord worden of zonder lichaamsdelen blijven. De propaganda om al dit goed te keuren ter bestrijding van hamas heeft jouw naïeve ziel ook gekraakt blijkbaar.
TheHunter is offline  
Oud 9 januari 2009, 18:31   #116
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
De man op de foto is niet gekwetst.
Is gewoon in rouw.

Hoe Derk de Tweede ons bedriegt
Nee, nee! Die man wás gewond, maar je vergeet de zalvende hand van allah!
Duym is offline  
Oud 10 januari 2009, 14:26   #117
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheHunter Bekijk bericht
Bekijk deze analyse van de "moord op Muhamad Al-Dura". Toch één van de meest walgelijke Pallywood-producties die op internet te zien zijn.

http://www.youtube.com/watch?v=DzsCB...eature=related
Derk de Tweede is offline  
Oud 11 januari 2009, 18:21   #118
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de 12 regels voor MO correspondentie (alhoewel vlaamse zenders hun nieuws kopen bij israel-us bedrijven)

Rake beschrijving van de mediamanipulatie.
Kallikles is offline  
Oud 11 januari 2009, 18:38   #119
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Nope, ze hebben dat recht niet, tenzij de Palestijnse overheid de oorlog verklaart aan Israël. En dan nog is het een dubieuze zaak.
Het feit dat er sprake is van "bezette gebieden" en "militaire bezetting" veronderstelt toch dat er een staat van oorlog is?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline  
Oud 11 januari 2009, 18:53   #120
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een luchtfoto van Rafah:

Een kamp in Rwanda:

Ik wens het niemand toe.

Zeer goede post, Filosoof.
Dank hiervoor.
Zeer interessant en informatief ook.

Of hoe er ook door de VRT voortdurend aan volksverlakkerij wordt gedaan.
PollyCorrect is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be