Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Bekijk resultaten enquête: Ik steun...
Israël 34 39,53%
Palestina 39 45,35%
niemand. Dat ze elkaar maar de kop inslaan. 13 15,12%
Aantal stemmers: 86. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 9 januari 2009, 14:03   #101
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Er wonen heel wat meer moslims in Israel dan de zo'n 150.000 die u noemt:

Hoeveel is 16% van 7,1 miljoen?
De cijfers waren idd niet correct. Mijn fout.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 9 januari 2009, 14:11   #102
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Geïnspireerd door deze draad; http://forum.politics.be/showthread.php?t=117324 een simpele peiling. Wie steunt u? Kwestie van duidelijk te zien wie waar zit. Met Palestina bedoel ik dus het Palestijnse volk, aangezien het verzet tegen Israël in de Gaza-strook niet enkel wordt gevoerd door HAMAS.
De Palestijnen zouden in mijn ogen hun religie eens wat op de achtergrond moeten plaatsen en zien waar hun belangen liggen : inderdaad, van de omringende Arabische landen, alhoewel die net als zij moslims zijn, hebben ze niets te verwachten, niemand wil van hen, en iedereen veegt er in feite zijn voeten aan wat hen overkomt . Deze Arabische landen gebruiken de Palestijnen om hun eigen jodenhaat bot te vieren , en om zich te wreken van de vernederende uitslag van de Zes-dagen Oorlog, toen ze hun tanks met leeg reservoir in de woestijn moesten achterlaten, en zelfs hun legerbotten lieten staan, om dat ze met hun blote pikkels rapper konden vluchtten in het woestijnzand !! Moesten ze wat leper zijn, zou het voor hen makkellijk zijn om met de joden goed overeen te komen, en er zelfs veel geld en andere hulp van te krijgen. Die vragen niet beter als vrede te hebben . Inplaats daarvan zetten ze een bende moordenaars (Hamas) aan hun hoofd, en sturen ze hun eigen kinderen de kamikaze weg op . Hoe dom moet men niet zijn ?!
De Israëliers hadden reeds lang geleden hun omgeving moeten opkuisen . Als ze systematisch elke grote muil die opstond tussen de Palestijnen uit de weg laten ruimen hadden, en dit op discrete wijze, door vetbetaalde beroepsmoordenaars , zou de situatie er vandaag veel beter uitzien.
Vandaag is er aan beide kanten zoveel bloed gevloeit, zoveel leed geschieden, dat de haat er voor generaties lang diep inzit, dus op een spoedige vrede moet er niet gehoopt worden. Voeg daar de oorlogsstokers van de omliggende landen aan toe, die de Palestijnen wapens aan de hand doen, en je kan schatten dat er nog veel mensen gaan sterven, en afzien in die streek...
barbaar is offline  
Oud 9 januari 2009, 14:16   #103
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
De cijfers waren idd niet correct. Mijn fout.
Fijn dankuwel.

Nu nog even de linkjes laten zien die de rest van uw beweringen staven, en we zijn er.
Sus Iratus is offline  
Oud 9 januari 2009, 14:16   #104
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik ben heel erg sterk geneigd mij hierbij aan te sluiten.

Mijn sympathie en steun gaat bovenal uit naar de kinderen.

Zoals gewoonlijk.
De kinderen zijn inderdaad weer eens het kind van de rekening...Door Hamas van kleinsafaan " opgevoed " om joden te killen, zogauw ze groot genoeg zijn om met een machinegeweer te schieten, of zich met een bom te laten ontploffen.
De joodse jeugd, jongens en meisjes, moet 2 jaar verplichte legerdienst doen, in oorlogstijd , en in die omgeving , precies ook geen grapje ...
barbaar is offline  
Oud 9 januari 2009, 15:47   #105
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Ik kies de kant van de onschuldige slachtoffers in dit conflict. Noch Hamas, noch het Israelische militaire en politieke aparaat verdienen hier enige sympathie.
²
http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=21

Laatst gewijzigd door De rechtvaardige rechter : 9 januari 2009 om 16:05.
De rechtvaardige rechter is offline  
Oud 9 januari 2009, 15:58   #106
Demosthenes
Banneling

Standaard

Citaat:
1. Daar hebben de Britten geen knijt over te zeggen. Als anti-kolonialist beperkt de macht van Londen zich voor mij binnen hun kust en de muur van Hadrianus.
2. De Britten hebben aan de zionisten 54% van het land gegeven. En niet de 80% van Palestina die het vandaag groot is.
Alle miserie is pas echt begonnen toen de palestijnen zich daar niet bij konden neerleggen. Israël aanvaarde deze verdeling, de palestijnen niet.
Demosthenes is offline  
Oud 9 januari 2009, 16:06   #107
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
U vergist zich inderdaad. Israël is geen land maar een religieus-racistisch politiek project.
U ontkent dus het bestaansrecht van Israel - een reeds 60 jaar door de hele internationale gemeenschap erkende staat?
Jozef Ostyn is offline  
Oud 9 januari 2009, 16:32   #108
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
U ontkent dus het bestaansrecht van Israël
Uiteraard.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 9 januari 2009, 17:13   #109
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Het Palestijns geweld is altijd een logisch gevolg geweest van de Israelische bezetting.

Het Israelisch geweld is een middel om de onrechtvaardige situatie te handhaven.

Leg de oorzaak bij degene die aan de basis liggen van het hele probleem, niet bij de slachtoffers van die onrechtvaardigheid. Leg de verantwoordelijkheid dus bij de bezetters, niet bij de bezette.
Zijn de Westerse democratiën dan ook niet verantwoordelijk met op kop de VS en GB. Het zijn zij die de Zionisten hun gang hebben laten gaan en ze zelfs aangemoedigd hebben een land te gaan bezetten.
We moeten zowel het imperialisme van de Zionisten afkeuren als het Islamo-fundamentalisme van Hamas.
Oud 9 januari 2009, 17:20   #110
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Zijn de Westerse democratiën dan ook niet verantwoordelijk met op kop de VS en GB. Het zijn zij die de Zionisten hun gang hebben laten gaan en ze zelfs aangemoedigd hebben een land te gaan bezetten.
We moeten zowel het imperialisme van de Zionisten afkeuren als het Islamo-fundamentalisme van Hamas.
Volledig mee eens hoor. De beslissingen die in het verleden genomen werden door degenen die je noemt zijn mee de oorzaak van de huidige ellende. De start van deze bloedige vicieuze cirkel ligt ongetwijfeld daar.
moser is offline  
Oud 9 januari 2009, 17:32   #111
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
U ontkent dus het bestaansrecht van Israel - een reeds 60 jaar door de hele internationale gemeenschap erkende staat?
Bij dat bestaansrecht heb ik altijd al serieuze vraagtekens gehad, uit een ander topic:

Citaat:
Ik stel mij toch vragen bij dat bestaansrecht. De Joden hebben enorm geleden en vooral in de nabije geschiedenis met het nazisme. Deze bevolkingsgroep moest ook zeker vergoed worden voor de schade geleden in de oorlog maar om voor deze mensen dan speciaal een land te creeëren, how maar. Het creeëren van een land van bovenaf speciaal voor één geloofsgemeenschap door de lokale bevolkingsgroep te onteigenen blijft volgens mij een enorme blunder in de geschiedenis.
Het maken van een samenleving op basis van geloof zonder rekening te houden met de plaatselijke bevolking is op zijn minst kortzichtig geweest. Zoals elk ander geloof hebben de joden in democratische landen het recht om hun geloof te beleiden. Zij zijn zo gelijk voor de wet als alle andere burgers. Waarom hebben zij dan speciaal een eigen land nodig? De Joden een eigen land geven en zeker op de manier waarop het is gelopen dat is mijn inziens een enorme nederlaag en blamage voor de westerse democratiën.
Oud 9 januari 2009, 17:54   #112
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

De poll is een beetje ongenuanceerd maar ik hoop dat het Palestijnse volk op een dag krijgt wat het verdient, namelijk een eigen staat waar ze in vrede en veiligheid kunnen leven.
Uh-Huh is offline  
Oud 9 januari 2009, 17:58   #113
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Ik ben eerder Palestijns-gezind, maar aangezien ik het geweld en de religies-nationalistische inslag van Hamas niet goedkeur steun ik niemand in dit conflict. Op de burgerbevolking na, dan.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 9 januari 2009, 18:37   #114
Demosthenes
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
De poll is een beetje ongenuanceerd maar ik hoop dat het Palestijnse volk op een dag krijgt wat het verdient, namelijk een eigen staat waar ze in vrede en veiligheid kunnen leven.
In 1948 hebben ze dat geweigerd en vanaf toen is de miserie begonnen. Ze zijn ook nooit tevreden die palestijnen. Als ge nooit tevreden zijt, krijgt ge vroeg of laat problemen.
Demosthenes is offline  
Oud 9 januari 2009, 18:48   #115
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

M'n steun gaat uit naar de Palestijnse Arabieren. Met voorkeur de niet-islamistische volksnationale gezinden en/of organisaties.
Félicien Bwanatongo is offline  
Oud 9 januari 2009, 19:03   #116
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Geïnspireerd door deze draad; http://forum.politics.be/showthread.php?t=117324 een simpele peiling. Wie steunt u? Kwestie van duidelijk te zien wie waar zit. Met Palestina bedoel ik dus het Palestijnse volk, aangezien het verzet tegen Israël in de Gaza-strook niet enkel wordt gevoerd door HAMAS.
Stompzinnige poll
Oud 9 januari 2009, 19:54   #117
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard "Ik ben voor vrijheid en rechtvaardigheid"

Ik sta achter rechtvaardigheid en de rechtvaardigen, ook al zijn het mijn vijanden, en ik ben tegen onrechtvaardigheid en schuldigen ook al zijn het mijn broeders,.
Oud 9 januari 2009, 21:13   #118
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demosthenes Bekijk bericht
Alle miserie is pas echt begonnen toen de palestijnen zich daar niet bij konden neerleggen. Israël aanvaarde deze verdeling, de palestijnen niet.
Zo zie ik het ook. De Arabieren hebben elke mogelijke verdeling van land geweigerd en de Arabische buurlanden hebben telkens oorlog gevoerd om Israel van de kaart te vegen.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline  
Oud 9 januari 2009, 21:15   #119
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Uiteraard.
Zo denkt Hamas dus ook: Zij erkennen Israel niet en met zo'n radicaal standpunt en de daarbij gebruikte middelen zal er dus nooit een oplossing komen voor het Israelisch-Palestijns conflict.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 9 januari 2009 om 21:16.
LiberaalNL is offline  
Oud 9 januari 2009, 21:21   #120
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
1. Daar hebben de Britten geen knijt over te zeggen. Als anti-kolonialist beperkt de macht van Londen zich voor mij binnen hun kust en de muur van Hadrianus.
2. De Britten hebben aan de zionisten 54% van het land gegeven. En niet de 80% van Palestina die het vandaag groot is.
Daar had Groot-Britannie helaas voor jou alles over te zeggen. Het mandaatgebied was Brits, dus zij waren op dat moment de eigenaar van het gebied. Je tweede punt raakt ook kant noch wal: Wie waren het die het VN verdelingsplan niet accepteerden en de jonge Joodse staat wel even dachten van de kaart vegen met een oorlog? Juist ja, de Arabieren. Daarnaast annexeerde Egypte de Gazastrook en Jordanie de Westelijke Jordaanoever.
LiberaalNL is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be