Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Discussietools
Oud 4 februari 2009, 16:35   #101
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Dit heeft vast ook met Vrede te maken:

Citaat:
http://www.telegraa f.nl/binnenland/ 3169810/_ _Joods_centrum_ beschoten_ _.html?p= 19,2

Er is geschoten op het Joodse Sinai Centrum in Amstelveen. Een onderhoudsmonteur ontdekte gisterochtend twee kogelinslagen in de ramen, vlak bij de hoofdingang aan de Laan van de Helende Meesters.

Het Sinai Centrum is een Joodse instelling voor geestelijke gezondheidszorg, waar mensen met een verstandelijke handicap worden begeleid. Waarom het centrum is beschoten en door wie is nog een raadsel.

Volgens een bewoner van de instelling heeft de politie vastgesteld dat er geschoten is met kogels van het kaliber 9 mm. De kogels zijn niet in het pand doorgedrongen, omdat er veiligheidsglas in de ramen zit. Volgens dezelfde bewoner is een van de getroffen ramen van de wachtkamer van de therapieruimte. Pal daarboven zit de kamer van de voorzitter van de raad van bestuur. De directie zou er rekening mee houden dat de beschieting te maken heeft met de situatie in het Midden-Oosten. De politie bevestigt dat er is geschoten, maar kan verder nog geen commentaar geven. Technische en tactische rechercheurs verrichtten gisteren onderzoek in en om het gebouw. Ook bewoners van het tegenovergelegen bejaardencentrum zijn daarvoor ondervraagd.

Ruim twee weken geleden werd in Amsterdam-Zuid een poging gedaan tot brandstichting voor de deur van een synagoge en veilinghuis in de Lekstraat. Sinds de uitbarsting van de oorlog om de Gazastrook, worden Joodse gebouwen extra beveiligd.
PollyCorrect is offline  
Oud 4 februari 2009, 18:16   #102
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Ps: gadverdamme, nu hoor ik ze, ik krijg er rillingen van. Alloewakbar gebrul.
en "freefree palestine" - ik verstond écht "siegsieg heilheil" en "fuck the police" en "shame on you" - wat ontzettend zielig voor die politie agenten, waar moeten ze zich nu om schamen? dat ze niemand inelkaar elkaar timmeren?

Het lijkt ook of ze vaak niet eens weten waar ze voor aan 't "betogen" zijn, eerst fuck police en shame on you (trance) en dan opeens weer oh ja, free free palestayn.
De Europese hoofdstad is naar z'n grootje. Een vreedzame demonstratie tegen internationale Islamisering wordt met alle macht tegengehouden, en vandaliserende, antisemitische opmerkingen schreeuwende Mohammedanen krijgen vrij baan. Met als bonus dat op hun verzoek alle Joodse elementen (zoals vlaggen) worden weggehaald door de politie, in plaats van dat de politie de eigenaars ervan beschermt voor het uiten van hun nationale identiteit. Hoe lang nog tot de rest van Europa volgt?

Mensen die nu nog niet de ongelijke verhoudingen tussen moslims en de ongelovige honden zien, moeten eens snel hun ogen openen. En dat terwijl de moslims numeriek gezien niet eens zo veel voorstellen. Sommigen ervan schamen zich zelfs voor het buitensporige gedrag van hun medemoslims, gedrag waarvoor onze dhimmi-regeringen maar al te graag op inspelen.

Neen; iedereen gelijk behandelen is de oplossing! Je kunt niet 1 bevolkingsgroep privilegeren zonder een andere te duperen.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 4 februari 2009 om 18:17.
liberalist_NL is offline  
Oud 4 februari 2009, 18:19   #103
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit heeft vast ook met Vrede te maken:
Hoe lang nog tot we muren moeten bouwen rond de Joodse wijken (Ghetto's dus... ), omdat aanhangers van de 'Religie van de Vrede' hen met geweld bedreigen?
liberalist_NL is offline  
Oud 4 februari 2009, 23:05   #104
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Hoe lang nog tot we muren moeten bouwen rond de Joodse wijken (Ghetto's dus... ), omdat aanhangers van de 'Religie van de Vrede' hen met geweld bedreigen?
Maar aanslagen op synagoges in Brussel, Amstelveen, Charleroi, dat doen ze toch om hun zielige Palestijnse broeders te helpen?

Je moet ze niet verkeerd begrijpen hoor, Libje. Het is hen om vrede te doen, dat is toch duidelijk! En �*ls ze al eens boos zijn (zie draad die vredelievend en vriendschappelijk naar "Maatschappelijke discussie" is gedonderd), dan is dat terecht.

Ook zullen Stijn Meuris en Phara(o) de Aguirre géén programma's maken over deze teréchte boosheid, want die is helemaal niet belachelijk. Voorbeelden te over van onderwerpen waar GEEN grapjes over gemaakt worden op de VRT hoor!

Ook over in brand gestoken synagoges hoort men trouwens erg weinig op de Belgische Staatstelevisie..
PollyCorrect is offline  
Oud 4 februari 2009, 23:46   #105
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ook over in brand gestoken synagoges hoort men trouwens erg weinig op de Belgische Staatstelevisie..
heb je daar al iets over gelezen in de Franstalige pers? ...

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 4 februari 2009 om 23:48.
ministe van agitatie is offline  
Oud 4 februari 2009, 23:47   #106
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard Minnesota USA: Hamas <-> Fatah

Citaat:
Er is geschoten op het Joodse Sinai Centrum in Amstelveen. Een onderhoudsmonteur ontdekte gisterochtend twee kogelinslagen in de ramen, [...] De kogels zijn niet in het pand doorgedrongen, omdat er veiligheidsglas in de ramen zit.
Veiligheidsglas? Wel, ze hebben een vooruitziende blik, ze kennen hun pappenheimers.
Maar nu iets anders.

Even een uitstapje naar Minnesota USA waar ze een opvoedkundig videootje hebben gemaakt.

In deze video zie je hoe het hijacken (of kidnappen) veel aantrekkingskracht heeft bij Mohammedanen. In de video wordt stap voor stap getoond hoe Hamas aanhangers een 'neutrale' demonstratie proberen weg te kapen .
http://www.youtube.com/watch?v=ZhOW_...layer_embedded

Laatst gewijzigd door Mahalingam : 4 februari 2009 om 23:49.
Mahalingam is offline  
Oud 4 februari 2009, 23:54   #107
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Even een uitstapje naar Minnesota USA waar ze een opvoedkundig videootje hebben gemaakt.

In deze video zie je hoe het hijacken (of kidnappen) veel aantrekkingskracht heeft bij Mohammedanen. In de video wordt stap voor stap getoond hoe Hamas aanhangers een 'neutrale' demonstratie proberen weg te kapen .
http://www.youtube.com/watch?v=ZhOW_...layer_embedded
wat is dat vredig! ik ben nog maar halverwege en al helemaal overtuigd van de vredelievende boodschap.
PollyCorrect is offline  
Oud 5 februari 2009, 12:22   #108
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Tiens.... waar is heel die topic over de boze moslims gebleven? Ik vind die niet meer terug.

Eerst stond die ergens onder het Gaza-probleem, maar dan bleek het een maatschappelijk probleem te zijn en nu is het voor zover ik kan zien nergens meer te vinden?

Wat doe ik fout?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 5 februari 2009, 14:41   #109
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Tiens.... waar is heel die topic over de boze moslims gebleven? Ik vind die niet meer terug.

Eerst stond die ergens onder het Gaza-probleem, maar dan bleek het een maatschappelijk probleem te zijn en nu is het voor zover ik kan zien nergens meer te vinden?

Wat doe ik fout?
Ik kan die draad ook niet meer terugvinden.

Wellicht is die na verplaatsing naar 'Maatschappij en Samenleving' per ongeluk gewist door de moderatie?
Sus Iratus is offline  
Oud 5 februari 2009, 15:57   #110
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht

Wellicht is die na verplaatsing naar 'Maatschappij en Samenleving' per ongeluk gewist door de moderatie?

Ooit animal farm gelezen? De brave vlaming zou gaan denken dat de maatschappij evolueert naar dit bekende boek. Iedereen is gelijk alleen zijn politiek correkte en vertegenwoordigers van de islam nog ietske meer gelijk.
grimbergen is offline  
Oud 5 februari 2009, 20:25   #111
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht

schijnt zo....
http://forum.politics.be/showthread....60#post3962160

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tronca
Ik weet niet over welke draad u het heeft. Er worden alleszins geen draden per ongeluk gewist. Enkel threads die duidelijk het reglement schenden worden verwijderd.

Ik heb gisteren één draad verwijderd omdat die vol schendingen van het auteursrecht stond en ik geen tijd had om die allemaal te controleren en knippen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 6 februari 2009, 19:49   #112
Mahalingam
Minister

Standaard Malmö: reden politiegedrag onthult

Als je even terug kijkt naar die demonstratie in Malmö, waar een klein groepje pro-Israel demonstranten werden belaagd door een veel grotere massa onvriendelijke tegendemonstranten die met flessen, vuurwerk en traangas gooiden, dan zie je hoe de mensen van pro-Israel gedekt door de politie werden afgevoerd van het plein en dat de politie geen actie ondernam tegen de gewelddadigen.

Was dit omdat de politie dan het onderspit zou delven? Vast en zeker speelt dat een rol, maar het is aan de leiding om voldoende mankracht in te zetten.
In een Zweedse krant zijn nu berichten opgedoken over welke instructies de politie heeft gekregen. Iemand heeft uit de school geklapt.
http://www.skanskan.se/article/20090...gor-inget-alls
Via de Google vertaaldienst krijg ik o.a. dit te lezen:
Citaat:
- Er waren geen plannen om in te grijpen tegen de contra-demonstranten. Het enige gebied dat zou worden geëvacueerd als er een situatie zou ontstaan is het gebied van de manifestatie voor stadhuis (waar de pro-Israel mensen stonden) .
Het blijkt dat er binnen het politiecorps onlust is ontstaan door het beleid van hogerhand.
Citaat:
Er is geen plaats voor discussie binnen de politie. Maar binnen het korps, binnen de eigen muren, is er een groot wantrouwen tegen de leiding. Wij, politiemensen willen trots zijn op ons werk. En niemand is trots op wat we toen moesten doen. [...]
Er wordt nog vermeld dat de “justitieombudsmannen” gesteld hebben:
"Het recht om een tegendemonstratie te houden geeft niet het recht om de demonstratie te hinderen of te stoppen" en
"Wanneer een tegendemonstratie niet meer vredig is en de demonstratie gaat verstoren, dan stopt de constitutionele bescherming van de contrademonstranten".

Ik vraag me of hoe het bij onze (Nederlandse bedoel ik) politie zit. Die hebben vaak ook op vergelijkbare manier gehandeld. Ik herinner mij b.v. de demonstratie van vorig jaar januari op de Dam waarbij de lievertjes van de Antifa (200+) zoveel druk uitoefenden dat de politie de anti-islamiserings demonstranten na een half uurtje aanzegden te vertrekken omdat ze de boel niet in de hand konden houden en de veiligheid niet meer garanderen. Er waren 50 demonstranten en zeker >80 politiemannen (plus heli en 8 paarden).
Ik kreeg niet de indruk dat die politiemensen op de hand van de Antifa waren, in tegendeel. Hadden die ook vergelijkbare orders van bovenaf?

Zijn er mensen op dit forum die ook ervaringen hebben met politie optredens tijdens demonstraties die de 'powers that are' onwelgevallig waren? Mij komt een anti-islamisering demonstratie voor de geest in Brussel die uiteen werd geslagen dan wel dat de deelnemers werden gearresteerd. Inclusief euro-parlementariers wat later nog een diplomatieke rel gaf met Italië.
Mahalingam is offline  
Oud 9 februari 2009, 16:09   #113
Mahalingam
Minister

Standaard Malmö: een nieuwe demonstratie

Bekijk eens dit korte filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=PcvdGb-KlOg

Het zijn geen Kassam raketten en het is niet in Israel.
Dit is huisvlijt uit Zweden.

Vorige week werd er opnieuw een pro-Israel demonstratie gehouden in Malmö. Daar worden Mohammedanen boos om dus deden ze een tegendemonstratie, net zoals de vorige keer, en ook weer op dezelfde plek.
Maar de politie heeft geleerd van de vorige keer.
Nu was het hele plein afgezet en behalve de anti's kon niemand de pro-demonstratie zien.
De twee afgestoken vuurpijlen hadden wel voldoende bereik om de afstand te overbruggen. De pijp-bommen kwamen gelukkig niet ver genoeg, dus er zijn geen gewonden of doden gevallen.
De flessen kwamen ook niet ver genoeg. Deze keer was er geen traangas.
http://tedekeroth.wordpress.com/2009...demonstration/
bericht er over. Over de aantallen aanwezigen is men het niet eens. Dat loopt van 100 tot 400 pro- dan wel anti- afhankelijk van welke krant je leest.
Citaat:
The arabs, that numbered about 100, where shouting “allah ahkbar” as they normally do and showed their hate towards Israel and the Jews with different slogans. It didnt take long until they started attacking us, this time with homemade pipebombs and fireworks. The home made bombs were pretty powerful, as I stood not to far away when one of them exploded. According to what I heard, the police managed to arrest the ones that threw the bombs.
De krant Sydsvenskan (een grote in Zuid-Zweden) wist politiek-correct te melden in een artikel met de kop “Several arrested during Israel manifestation” dat "The expected violence did not occur".
Ik weet niet wat voor geweld ze verwachtten dat niet gebeurd is.
We zullen de flessen, pijpbommen en vuurpijlen maar rangschikken onder 'unexpected violence'?
De krant heeft wel zijn tekst aangepast: eerst waren er 200 pro en 400 anti, later werden dat respectievelijk 400 en 300. Volgens ander krantekoppen was sprake van "Ten arrested at Malmö pro-Israel demo". Voor de duidelijkheid: de gearresteerden behoorden tot de anti's, niet de pro's zoals je waarschijnlijk zou concluderen.
De pro-demonstratie had ook diverse spandoeken die inhaakten op recente brandende kwesties (lees er verder over onder deze foto).
grisajävlar is fucking pigs" en de brandende kwestie gaat over apejävlar is "fucking apes"

Er is een serie foto's te zien bij
http://sydsvenskan.se/malmo/article4...festation.html

Een vorige demonstratie (in December) heeft voor de politie nog een staartje gekregen. Ik vertelde al dat er onrust was binnen de politie omdat ze het niet eens waren met de orders van de top.
Dat de mentaliteit van de agent-op-straat anders is dan het hogere politiek benoemde kader komt duidelijk naar voren in dit bericht:
http://www.thelocal.se/17368/20090205/
Citaat:
Officers reassigned after racist remarks
Riot police called young people in the predominantly immigrant district “blattejävlar”, an ethnic slur which translates roughly into “damn coloured people” or “damn immigrants”.

On its own, “blatte” is a derogatory Swedish term often used in reference to an immigrant.

What police who uttered the comments didn’t know was that their statements had been caught on the police’s own video recordings, the Sydsvenskan newspaper reports.

“I’m completely outraged,” said Sweden’s national police chief Bengt Svensson to the TT news agency, who added that officers who hold views suggested by the choice of words aren’t welcome within the Swedish police force.
Zo te horen wil deze hotemetoot een zuivering van de politie doorvoeren. De denkwereld van de politieagent moet gegarandeerd vrij zijn van racisme. Zo'n heksenjacht zou het politiecorps aardig kunnen uitdunnen.
Citaat:
Now the police are set to be reported for their offensive language, said the highest ranking police chief in Malmö, Ulf Sempert, who is distraught over his colleagues’ comments.
“I can only apologize to these young people,” Sempert told Sydsvenskan.
“I obviously don’t accept that they threw rocks, if they were involved in throwing rocks at police officers, but just because of that they don’t deserve to be treated this way by Swedish police.”
Dat is de moeilijkheid met mensen: als ze gestenigd worden dan gaan ze radicaliseren.
Politiemannen zijn geen uitzondering. Zij worden als geen ander geconfronteerd met de uitwassen van de verrijking. Dus als ze in de hitte van het gevecht verbaal hun hart luchten, dan moeten ze geen politiek incorrecte woorden gebruiken om de stenengooiers aan te duiden.

Ook de minister is ontdaan. Niet over het geweld maar over de woorden. Misschien is er een heropvoeding voor deze agenten te regelen? Of een cursus agressie-beheersing?
Volgens mij hebben ze dat niet in Wallonië. Tenminste als ik terug denk aan het politie optreden in Brussel bij de anti-islamisering demonstratie. Daar werden zeer nare woorden gebruikt (salle Flamant?) tegen de gearresteerden en ook met de agressie-beheersing van de agenten was het droevig gesteld.
Mahalingam is offline  
Oud 7 maart 2009, 23:57   #114
Mahalingam
Minister

Standaard

Sinds de toestand rondom Gaza genormaliseerd is (er vliegen gemiddeld per dag zo'n 5 Kassam raketten richting burgerdoelen), zijn er weinig rally-punten om Pro-Gaza te gaan demonstreren. Maar vandaag (en de komende paar dagen is er een goed focuspunt in Zweden Malmö: de Davis cup wedstrijden tussen Zweden en Israel. En de gelegenheid wordt gegrepen. In de ochtend was er een vredige demonstratie (over de vredigheid van de meegedragen en geroepen teksten heb ik geen informatie).
Maar de na-demonstratie, dat was wat anders.

Heden zijn de eerste wedstrijden gespeeld met het Israelische team. Zoals al tevoren was aangekondigd zonder publiek.
Niet dat er te weinig belangstellling voor was. Honderden zijn komen aanmarcheren vanuit het stadscentrum naar de tennishal. Allen wilden ze dolgraag bijwonen hoe het Israelische team in de pan wordt gehakt door de Zweden.
Maar de politie hield ze tegen. Dat was tegen het zere been dus werd er op de politie ingehakt.
Citaat:
De agressieve demonstranten, door de politie omschreven als anarchisten, waren in het zwart gekleed en gemaskerd. Ze wierpen stenen, flessen en vuurwerk naar de politiepaarden en -bussen. ,,Stop de wedstrijd, stop de wedstrijd!'', werd er geschreeuwd.[...]De politie verrichtte vijf arrestaties.
Geen woord over kansarme jongeren met een specifieke religie. Of toch wel?
Citaat:
Volgens de autoriteiten ging het om een gecöordineerde protestactie tegen het Israëlische geweld in Gaza. Eerder op de dag liepen duizenden mensen mee in een protestmars in Malmö.

Deze foto toont enkele moedige verzetstrijders die politiebusjes aanvallen.
De rook op de achtergrond is niet van explosieven maar van vuurwerk. De stenen op de straat zijn wat groot om te gooien (je moet sterke spieren hebben) maar prima bruikbaar om mee te hameren.
http://www.volkskrant.nl/sport/artic..._Zweden-Israel
Nog even over die stenen op die foto. Daar lees ik het volgende over:
Citaat:
Crews remove Davis Cup paving stone threat
The Dagens Nyheter (DN) newspaper reported on Thursday that police would refuse to provide security for the tennis match against if the city didn’t remove the stones from near the arena.

“The piles of stones which are now sitting outside Baltiska Hallen are ammunition for some of the activists,” Svensson told the Polistidningen newspaper earlier in the week, according to DN.
“My demand is unconditional. The stones must be gone by today, Thursday, at the latest. Otherwise I’m going issue a stop due to safety concerns and then there won’t be a single police officer on the scene.”
Svensson said that the city had already managed to remove 170 truckloads of broken asphalt from the same construction site, but that he couldn't "risk the lives of his colleagues" and let the pavings stones remain.
http://www.thelocal.se/17992/20090305/
Mahalingam is offline  
Oud 9 maart 2009, 15:49   #115
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Hier een clipje :

http://www.youtube.com/watch?v=zo90U3uqKBo

Ongelooflijk hoe de politie alles toelaat.

Zweden is duidelijk overgenomen.

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline  
Oud 9 maart 2009, 16:00   #116
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Hier een clipje :

http://www.youtube.com/watch?v=zo90U3uqKBo

Ongelooflijk hoe de politie alles toelaat.

Zweden is duidelijk overgenomen.
erg domme uitspraak van je. dat kan je ook zeggen dat de joden de US hebben overgenomen... alhoewel
de realiteit is dat de Israelis overal steeds meer worden geconfronteerd met hun misdaden jegens de Palestijnen en gewoon niet meer welkom zijn.
.
roodhaar is offline  
Oud 9 maart 2009, 18:01   #117
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
erg domme uitspraak van je. dat kan je ook zeggen dat de joden de US hebben overgenomen... alhoewel
de realiteit is dat de Israelis overal steeds meer worden geconfronteerd met hun misdaden jegens de Palestijnen en gewoon niet meer welkom zijn.
Dus jij zegt niet: "jij bent dom" maar je zegt dat iemand "domme uitspraken" doet wanneer iets je niet bevalt. Nét precies aanvaardbaar door de moderatie, maar daarom niet minder persoonlijk, aanvallerig en schelderig. En de rest is ook nogal slogannerig en afgezaagd. Inhoud? Hmmm.

Dom - misdaden - niet welkom. En natuurlijk.

Spannend hoor. Je kunt maar een hobby hebben zou ik zo zeggen.
PollyCorrect is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be