![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#102 |
Vreemdeling
|
![]() The first ('If they [the Jews] all gather in Israel it will save us the trouble of going after them worldwide') was circulated widely on neo-con websites, which give as its original source an article by Badih Chayban in Beirut's English-language Daily Star on 23 October 2002. It seems that Chayban left the Star three years ago and moved to Washington. The Star's managing editor writes of Chayban's article on Nasrallah, that 'I have faith in neither the accuracy of the translation [from Arabic to English] nor the agenda of the translator [Chayban].' The editor-in-chief and publisher of the Star, Jamil Mrowe, adds that Chayban was 'a reporter and briefly local desk sub and certainly did not interview Nasrallah or anyone else.' The account of Nasrallah's speech in the Lebanese daily As Safir for the same day makes no reference to any anti-semitic comments. Goodheart's second quotation — 'They [the Jews] are a cancer which is liable to spread at any moment' — comes from the Israeli government's website at http://tinyurl.com/99hyz.[2] For the record, a Hizbullah spokeswoman, Wafa Hoteit, denies that Nasrallah made either statement.
|
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#104 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het citaat komt heb ik uit de Volkskrant. Toch een betrouwbare bron. Uw contra-bron is gewoon apologistisch gedraai.
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 4 februari 2009 om 15:53. |
![]() |
![]() |
#106 |
Vreemdeling
|
![]() Mijn bron is de site van de amerikaanse jood norman finkelstein, die meer dan 20 jaar van zijn leven aan het conflict rond israel heeft toegewijd. ik vermoed dat de betrouwbaarheid daar wel hoger zal liggen dan ons volkskrantje, denk je niet?
|
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 4 februari 2009 om 16:15. |
|
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2/ Suggereren dat een juist gebruik van die termen negationisme mogelijk maakt, is dom, niet correct en in mijnen hoofde beledigend. 3/ Volgens alle bronnen waren Dachau en Bergen Belsen werkkampen. Ga op uw kop staan maar het waren geen vernietigingskampen. 4/ Zoals eerder aangehaald waren nogal wat werkkampen wellicht erger voor de gedetineerden dan de vernietigingskampen. Maar dat is in deze context irrelevant. 5/ Ik laat de manier waarop ik spreek en schrijf, ook over dit onderwerp, niet alleen niet bepalen door jou, maar ook niet door de negationisten. De vaststelling dat Dachau geen vernietigingskamp was, was in de context van deze subdiscussie uiterst relevant. Het ging precies daarover: herlees de discussie. Dat moet dus zondermeer kunnen gezegd worden. Het soort emotionele chantage dat jij daarop blindweg loslaat , is naast de kwestie, misplaatst en - als het van jou komt - ontgoochelend. 6/ Dat je in je reply hierboven er in slaagt nogmaals mijn woorden te verdraaien en zo alweer een nieuwe insinuatie van het smeriger type de wereld in te sturen, is adding insult to injury. Ik heb het over de passus "Dat je aanstoot neemt aan die houding" en de daarop volgende bewuste misinterpretatie van mijn houding. 7/ Ik ben dit soort onder-de-gordel-gedrag van jou niet gewoon, en moet dus concluderen dat er iets anders achter zit wat je rede en gevoel voor evenwicht op dit punt vertroebelt. So be it.
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van mij mag je hem aanhalen als betrouwbare bron omdat hij de autoriteit van 'Amerikaanse Jood' heeft, maar meer dan dat is hij ook niet. |
|
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vooreerst wil ik je zeggen dat het me op een bijzondere wijze ontroerd, dat je me nog steeds 'vriend' noemt. Ik vind van mezelf niet dat ik dat verdien. Dankjewel. Verder kan ik niet anders dan in mijn reactie toe te geven dat er inderdaad en weldegelijk een etnische zuivering moet hebben plaatsgehad. Niet dat ik intussen het boek zou gelezen hebben, want dat kan natuurlijk niet zo snel en ik heb het boek ook niet,... ...maar omdat ik uit ervaring weet dat jouw woord betrouwbaar is. De objectieve waarheid is jou dierbaarder dan het eigen gelijk en op het posten van leugens of zelfs subjectieve waarheden heeft bij mijn weten, niemand jou ooit kunnen betrappen. Ik acht jouw woord betrouwbaarder dan wikipedia en dat meen ik. Vandaar ook dat ik de etnische zuivering van de Palestijnen moet of liever mag, erkennen. Paulus |
|
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 4 februari 2009 om 18:57. |
|
![]() |
![]() |
#112 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik denk dat je dat engelse stukje op die site misschien verkeerd hebt geïnterpreteerd. Het ging over die citaat van nasrallah die plots op vele sites opduikte en als bron verwijsde men naar een artikel uit the daily star van een zekere Badih Chayban. Dan heb je de journalist Charles Glass die dit betwist omdat o.a., volgens de editor in chief van the daily star, Chayban nasrallah zeker nog nooit heeft geïnterviewd. Hij deed slechts kleine klusjes zeg maar. Verder spreekt datzelfde artikel uit de volkskrant, waaruit jij die nasrallah citaat hebt, over de "must wipe israel from the map" hoax, verdraaide woorden van de Iraanse president Ahmedinejad in de media. De geloofwaardigheid vertoeft hier op een erg laag pitje dus |
|
![]() |
![]() |
#113 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zo zijn er nog meer, bijna letterlijk overgenomen door onze sympathieke medeforummer. |
|
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat moeten we hier van denken? Verander je echt je visie op zulk een essentieel punt uitsluitend omdat iemand die je respecteert en vertrouwt er zo over denkt? Mogen we daaruit concluderen dat je met de anderen alleen maar van mening verschilt omdat je hen niet kent, en/of niet vertrouwt? Als ik dan zie hoeveel gedegen, gedetailleerde informatie Minister van Agitatie hier over het onderwerp heeft gepost, veel diepgaander en veel meer onderbouwd dan JeeBee, die je gewoonweg telkens verwierp met een sofisch vraagje...
![]() |
#115 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, wat moeten we met zo'n waarheden? Dat is zoiets als zeggen dat het in elk geval ook allemaal gevangenissen waren. Wat is de relevantie?
Citaat:
En die cijfers bestaan: 'Lijst van Nazi concentratie concentratiekampen" (Wikipedia). In de twee laatste kolommen vind je het aantal geschatte gevangenen en het aantal geschatte doden. De "gevangenen" kolom schijnt niet te slaan op het totaal aantal binnengekomen gevangenen, maar op het aantal gevangenen die het kamp doorgaans bevolkten. Misschien heeft iemand die twee cijfers al wel op wetenschappelijke manier vergeleken (alle info is welkom), maar een eerste vluchtige blik op die Wiki-lijst leert alvast dat er qua aantal doden een wereld van verschil was tussen werkkampen en vernietigingskampen. Als alle Duitse concentratiekampen werkkampen waren geweest, dan had die lijst er gans anders uitgezien en waren er geen zes miljoen Joden gestorven. Het verschil tussen beide types kampen maken blijkt dus alvast uiterst relevant op het punt van het aantal mensenlevens. Citaat:
Citaat:
Ter info, nog eens de drie relevante Wiki-links over dit onderwerp:
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 5 februari 2009 om 09:22. |
|||
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb geen zin om mijn discours noch de onderwerpen waarover ik mag praten te laten bepalen door de negationisten, en al evenmin door degenen die bang zijn van het negationisme. In de marge daarvan stoort het me zo mogelijk nog meer dat men wel elk detail van andere genocides (neem de genocides in Tibet, Rwanda of Cambodja) mag bespreken of onderzoeken, zonder dat een gelijkaardige reflex ontstaat. Maar dat terzijde.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 5 februari 2009 om 09:39. |
|
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu is de vraag of men een 'werkkamp' wanneer 1/3 van de bevolking sterft in een vrij korte periode door de slavenarbeid, of men zulk 'werkkamp' ook niet gerust in de praktijk een vernietigingskamp mag noemen. Laatst gewijzigd door system : 5 februari 2009 om 20:02. |
|
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je de dodencijfers van de vernietigingskampen in de 'Lijst van Nazi concentratie concentratiekampen" bekijkt, stelt men vast dat die bijna steeds vele honderdduizenden bedragen, terwijl het in de werkkampen gemiddeld om enkele duizenden tot tienduizenden gaat. Als dat geen relevant verschil is, dan weet ik het ook niet meer.
![]() |
#119 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 5 februari 2009 om 23:06. |
|
![]() |
![]() |
#120 | |||
Secretaris-Generaal VN
|