![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
weet ge volgens mij bestaat er ook niet iets als puur homoseksueel of heteroseksueel Citaat:
mij maak je niet wijs dat bepaalde pipo's al een bepaald dier heel zijn leven in het oog hebben gehouden opdat ze er zeker van waren dat dat dier enkel en alleen op soortgenoten van een ander geslacht heeft gezeten en nooit op 1 van hetzelfde geslacht Laatst gewijzigd door praha : 7 april 2009 om 00:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Staatssecretaris
|
![]() Nee, toch niet. De homo's die ik ken zijn niet bepaald slimmer dan de doorsnee, ook niet dommer...
Dergelijke onderzoekjes zijn al tot den treure toe herhaald: verband tussen kleur haar en libido, verband tussen gewicht bij uw geboorte en intelligentie, verband tussen schoenmaat en penislengte,... als ge lang genoeg zo blijft doordoen dan komt ge vroeg of laat op iets uit wat dan wrs. aan toeval of andere factoren zijn te wijten. Ik denk dat DDD hier 100% gelijk heeft door te stellen dat in de hogere milieus homoseksualiteit minder taboe is in vergelijking met de lagere klassen waardoor die zich rapper durven outen en dan lijkt het idd. zo dat de homo's zich vooral in de hogere milieus situeren. Allessinds veel plausibeler dan een marginale theorie die stelt dat homo's betere hersens zouden hebben. Al ooit bij stil gestaan waarom het lijkt dat er in het voetbalmilieu geen homo's zitten?
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#106 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'k dacht dat ik die bedenking maakte Citaat:
volgende vraag is : bepaald de kring de geaardheid of de geaardheid de kring ? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'k dacht dat ik die bedenking maakte Citaat:
volgende vraag is : bepaald de kring de geaardheid of de geaardheid de kring ? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Staatssecretaris
|
![]() Terzijde, om misverstanden te vermijden, ik heb nooit gesteld dat homo's gaan uitsterven.
Ik denk alleen maar dat homoseksualiteit niet genetisch te verklaren is maar wel opvoedkundig. En hiermee heb ik ook niet gezegd dat homoseksuelen een slechte opvoeding hebben gekregen.
![]() |
#109 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
*pakt de pluim van DDD zijn hoed en steekt ze op Praha zijn hoed ![]()
![]() |
![]() |
#110 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik wou enkel effe in de verf zetten dat je 'argumentatie' ( zeg maar gelijk achterdocht ) evenmin steek houdt Citaat:
net zoals een heteroseksueel iemand is die enkel.... dus vanwaar het plotseling veel strengere toezicht om tot een besluit te komen dat iemand of iets homoseksueel zou zijn ? Citaat:
vandaar dat we weeral de zoveelste discussie houden en er gestaag onderzoek plaatsvindt Citaat:
je zou hetzelfde experiment dan moeten uitvoeren met bekende homoseksuelen die je alleen de kans zou geven ( bv. in gevangenschap ) iets met een ander geslacht te kunnen beginnen.... alleen onze gevangenissen zijn nu eenmaal sekse opgesplitst naar ik meen |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Trouwens waarom is het zo'n "hot item" en doet men er onderzoek naar als zogezegd iedereen (behalve debielen) het erover eens is dat het genetisch is?
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
hoe komt het dan dat men het ook bij dieren _ of geloof je dat nog steeds niet .... je zal toch uiteindelijk moeten gaan toegeven er bestaan tal van gedocumenteerde studies waar je vorige redeneringen geen steek houden _ waarneemt ? btw sorry dat ik het blijf herhalen : ondanks wat men denkt erover te weten en wat jouw en mijn visie betreffen ... kan je me nu eindelijk eens uit de doeken doen waarom het indruist ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik ben nochtans allesbehalve religieus.
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'k wil dat best geloven ( gezien je verdere posts elders ) maar hier zou zelfs ik die indruk ergens krijgen
![]() en ik denk dat men die indruk krijgt dat dat alles te maken met 't feit dat je die hele evolutietheorie te 'plangericht' ziet gecombineerd met het issue hier terwijl de natuur zich net geen bal aantrekt of er nu al of geen nakomelingen zouden zijn en hoe ( wie doet wanneer en waar en hoe ) die dan tot stand zouden komen je hebt alleen het resultaat dat telt op den duur : en geen nakomelingen betekent uiteraard dat de soort uiteindelijk wel moet uitsterven ... maar 't is geen 'plan' of 'doel' op zich en de hoofdzakelijke drive van elk individu is zuiver lust of het nu gaat over eten, seks of wat dan ook homoseksualiteit valt alleen al voor die reden _ net als bv. masturbatie ( ook waargenomen overigens ) _ ergens te verklaren en is verder rijmbaar met het evolutieprincipe Laatst gewijzigd door praha : 7 april 2009 om 01:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar geaardheid gaat voor mij veel verder dan louter "seksueel aangetrokken voelen tot". Bij mensen hebben (liefdes)relaties een extra dimensie. Dieren copuleren eerder uit instinct en uit fysieke lust, van liefde of emoties is er denk ik weinig sprake. Voor mij ligt geaardheid dan vooral op het vlak van liefde en emoties. Daarom dat ik ook denk dat dieren geen geaardheid hebben aangezien ze niet "verliefd" kunnen worden of emoties hebben (op primitieve na dan). Op louter seksueel vlak is niemand denk ik 100% hetero of 100% homo, maar dat is een andere discussie. Neem bijv. die gedetineerde, ondanks dat hij "hetero" is, zal hij het toch doen met iemand van hetzelfde geslacht en hier nog fysiek genot aan beleven ook, hetzelfde bij dieren, seks hebben met hetzelfde geslacht kan hen evengoed dat fysiek genot verschaffen, alhoewel de meeste dieren de voorkeur zullen hebben voor een exemplaar van het andere geslacht. Neem nu dat konijn dat hier eerder is aangehaald, ging da konijn op die kat zitten omdat "die zich seksueel voelt aangetrokken tot katten of "er op valt"" of louter en alleen voor het fysiek genot (en instinct)? Nu, volgens mij kunt ge op gebied van liefde wel 100% homo of hetero zijn. Een hetero zal nooit verliefd worden op iemand van hetzelfde geslacht en een homo zal nooit verliefd worden op iemand van het ander geslacht en een bi kan verliefd worden op beiden. En het is die geaardheid dat volgens mij door opvoeding wordt bepaald. Nu seksueel aangetrokken voelen tot is ook enkel menselijk. Nu, een opblaaspop kan ook fysiek genot verschaffen. Net zoals stieren zich in de luren laten leggen door die nepkoeien (ik weet niet hoe ze heten). Fysiek seksueel genot heeft geen geaardheid, waarom kunnen we ons anders masturberen? Psychisch seksueel genot (wat dieren niet hebben volgens mij) heeft wel een geaardheid en waardoor ge u seksueel aangetrokken voelt zit in het hoofd. Om kort samen te vatten: dieren hebben volgens mij geen geaardheid dus kan een dier niet hetero of homo zijn omdat hun seksualiteit zich enkel situeert op het instinctieve en het fysische. Geaardheid ligt aan het psychische en affectieve. Tja, tis ook nie simpel om dit 100% duidelijk uit te leggen. Dit is dan ook maar hoedat IK denk dat het is, ik heb nergens gezegd dat het ook effectief zo is.
![]() |
![]() |
#117 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wat doe je met de bepaalde soort hagedissen waar er alleen maar vrouwtjes van zijn ? verder is die 'wel eens' omdat het niet onomstotelijk bewezen kan worden dat zo'n exemplaar ook geen heteroseksuele contacten kan gehad of zal hebben een nogal vooringenomen standpunt.... je kan het omgekeerde immers ook nooit met zekerheid bewijzen en dan moet je wel noodgedwongen komen tot het besluit dat ze allen biseksualiteit zijn ofzo Citaat:
bij bepaalde diersoorten zie ik die 'relatie' als even duurzaam/liefdevol ( tjah da's uiteraard een puur menselijk begrip, maar kom ik gebruik het hier toch even )/ etc. verder gebruik je dan gewoon de ouwe truuk om die 'geaardheid'-problematiek te differentiëren naargelang het een mens of dier betreft teneinde homoseksuele 'geaardheid' bij dieren te kunnen negeren of te bekijken als iets anders Citaat:
Citaat:
ik zie dat bij een mens niet veel anders : er zijn tal van voorbeelden waar het duurzame en de seksuele lust volledig deels of volledig gescheiden zijn Citaat:
maar dan nog hebt ge zo van die 100% hetero's die toch wel eens verliefd kunnen worden op iemand van 't zelfde geslacht maar er vaak nooit wat met beginnen et omwille van de hokjesmentaliteit en/of het afschuwen van het seksuele dus dat kan blijkbaar in beide richtingen ironie wil dat we dat individu achteraf natuurlijk nooit meer als een 100% zullen zien ![]() misschien eens afstand doen van die idefix alsof er zoiets zou bestaan als een 100%-er Citaat:
maar zoals ik al zei.... vind ik het nogal vrij goedkoop dat je het plots over deze boeg ( niet dat ik dat onderscheid niet wil maken ) om ergens te stellen dat homosekualiteit niet zou voorkomen in de dierenwereld Laatst gewijzigd door praha : 7 april 2009 om 01:25. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor de rest is het vanuit evolutionair standpunt waarschijnlijk toch niet de bedoeling dat je als homo een partner vindt. Er bestaan m.i. op dat vlak ergere dingen in de wereld: hetero's die geen partner vinden of hun partner verliezen, e.d. Maar als mens is het natuurlijk wel logisch dat je ook behoefte hebt aan liefde. Zal ik je dan eens komen kussen en knuffelen? *smooch* ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Banneling
|
![]() Wel wel wel
![]() wanneer bent U hetero geworden? Waarom trekt een vrouw je aan? ... leg me dit eens uit? Nog even dit: ALLE homo's komen uit een HETERO-gezin!! Leg me dat eens uit ![]() Waarom zijn ook sommige dieren homo? Homo wordt je niet, dat ben je of niet ! Hetero wordt je niet, dat ben je of niet! |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
een gemiste kans op (nog meer) nakomelingen voor de soort ofzo ? Laatst gewijzigd door praha : 7 april 2009 om 22:28. |
|
![]() |
![]() |