![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Minister-President
|
![]() alé ik dacht dat Bush het grote idool was van Antoon.
![]() |
#102 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hypothetisch: Als je de laatste peiling, ( http://www.hln.be/hln/nl/3624/Verkie...-Peeters.dhtml ) voor wat ze waard is, van hln bekijkt dan strijd de man met Peeters om het zeggenschap in Vlaanderen. Als het uiteindelijke verdict van de kiezer op 7juni idem dito zou zijn dan gaan we meer dan waarschijnlijk naar een o-vld ldd cd&v coalitie (Mss met de nva( Weer als schaamlapje voor de CD&V ofzo). Stel U voor, dan moet zowaar de CD&V het nog gaan opnemen voor de kleine man tegen de stroom kapitalisten in. Maarja de kaarten zullen gelegd zijn, en moeilijk, want ldd zit gewoonweg op de wip. O-vld en ldd samen dus? Dan is de liberale familie aan het roer, want de sterkste factor. Versmelting is dan niet ver af, o-vld zet via de gucht hierin ldd al voor voldongen feiten (denk aan de zaak met de detectieves) en zal het heft in handen nemen voor verdeling ministerposten e.d. Marino Keulen blijft dan bv. op inburgering. (Daar gaat de veronderstelde ex-vb stemmer al verloren met zijn nieuwbakken ldd-stem.) Dedecker zelf zal naar ik aanneem bij zo een aanbod (ministerportefeuille) wel van het federale niveau overkomen (tenzij hij voorkeur geeft aan het werken naar nieuwe federale verkiezingen). Dat gaat dus een leuke ministerraad worden in Vlaanderen, vonken en vuur met Dedecker in't kiekenkot mag je je sowieso verwachten. Gaat Peeters dat willen leiden? Hij zal wel moeten, en sterker nog hij zal met die mannen in het communautaire avontuur moeten duiken: De staatshervorming komt er sowieso aan EN Vlaanderen kan allesbehalve aan de kant blijven staan. Peters liet zich hierin al rollen als een kerstekind, maar nu zit hij daar met een DD die zegt gewoonweg al geen oplossing te hebben voor Brussel. De Franstaligen gaan ze graag zien komen. Het zal een onstabiel onsamenhangend kliekje worden, nog erger als we nu federaal hebben. Dus hetgeen in België nu nog werkt, en dat is Vlaanderen, zal dan niet meer werken. Persoonlijk pas ik voor deze optie. De interne machtstrijd in dat soort coalitie laat zich al in de sterren schrijven; o-vld en Dedecker zelf gaan uiteindelijk Vlaanderen doen verzanden in hun persoonlijke moddercatch. (Misschien onderling bij ldd, stel U dit voor: Verstrepen en DD samen in dezelfde vijver). Kunnen we dit weten? Natuurlijk niet, maar wel vermoeden. Dedecker zat al eens met de VLD in de meerderheid en in dat partijbestuur. Zijn programma, voor wat het waard is, oogt ook liberaal. Het doet me soms zelfs denken aan de burgermanifesten van ene verhofstadt. De uitvoerders doen me daar ook aan denken, allebei even onbetrouwbaar. Ze hebben allebei hun kans gehad, en wat mij betreft ook verspeeld. Het rare is dat wat betreft dd de kaarten in linkse handen liggen. Wat scoort de Sp.a? Gaan die nog sterk genoeg zijn om in coalitie te stappen ipv DD? Of zullen ze in het hoekje hun wonden moeten likken en voluit de kaart van de ferale verkiezingen trekken, die dan weer niet ver af zullen zijn. (Het federale belied is ondertussen twee jaar ver, vooralleer het Vlaamse op kruissnelheid zal zijn zullen de federale verkiezingen alweer in aantocht zijn) Zoals het er nu naar uit ziet zal ldd de plaats van de Sp.a innemen en zullen we dus uiteindelijk verzanden in bovenvermeld kiekenkot. Willen we ldd op twee jaren dus zeker kapot moeten ze in een regering met zuil-eigenaar o-vld. Over het definitieve fiat van België kunnen we ons dan uitspreken de volgende federale verkiezingen. Maarja, ik wil geen zwak Vlaanderen, daar is niemand bij gebaat, dus ldd zal nooit mijn stem krijgen.
![]() |
![]() |
#103 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Enkele weken nadien hield Wolfs om andere redenen de eer aan zichzelf. Nu is Wolfs niet mijn favoriet, de man hield er ook al meerdere partijen op na, maar het zegt toch wel iets over hoe het er in die partij buiten de schone schijn intern aan toe gaat. http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleid=LQ29E3VG
![]() |
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() Ldd is een relatief jonge partij en het is niet slecht eens om te draaien wat zoal komt aangespoeld ; wat zeer interessant is en tegelijk zeer moeilijk te ontdekken : is dit nieuwe lid een mol van een andere partij of ene van de staatsvuiligheid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Minister-President
|
![]() Zijn ze toch zelf bij, ze halen maar wat graag allerhande schorriemorrie binnen...
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk naar de oprichter en dictator-voor-het-leven, en je weet genoeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ja. Is u het één en ander ontgaan?
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "absolute individuele vrijheid" -- is dat niet een beetje in contradictie met het dictatoriaal optreden van Dedecker binnen zijn partij?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Banneling
|
![]() die laatste omschrijving is wat ex-leden er van maken,
je moet tegenwoordig 110% discipline eisen om 90% te krijgen |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Minister-President
|
![]() Kan die man geen volzinnen schrijven, of dit gewoon zijn deeltje voor de toneelrepetitie van de Jostiband ?
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van een pot/ketel gesproken .... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is weeral prijs in het kiekenkot LDD. http://www.tijd.be/nieuws/binnenland...185923-438.art |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag me af wiens schuld het nu zal zijn, ik wacht ongeduldig op den uitleg van DeBlaffer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Minister
|
![]() ach kom, om te weten wat voor 'politiek niveau' LDD gaat halen, moet je maar kijken naar het interview met anne de baetselier :')
Ze hoort het in keulen donderden bij alle politieke thema's en kan op niks deftig antwoorden. Ze weet gvd nie eens wat BHV is buiten 'dat het geplitst moet worden'. BVs in de politiek = jammer
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 19 mei 2009 om 22:11. |
![]() |
![]() |