Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 mei 2009, 23:02   #101
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
ik zeg niet dat hij heilig is
maar waarom zou je hem geen kans geven en Kazaavubi from Biglipcountry wel
alé ik dacht dat Bush het grote idool was van Antoon.
Oud 9 mei 2009, 15:42   #102
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik zeg niet dat hij heilig is
maar waarom zou je hem geen kans geven en Kazaavubi from Biglipcountry wel
Dat zou je natuurlijk kunnen zeggen. En ergens zal dat, vanuit democratisch oogpunt, na het oordeel van de kiezer in acht te hebben genomen ook wel logisch te noemen zijn.

Hypothetisch:

Als je de laatste peiling, ( http://www.hln.be/hln/nl/3624/Verkie...-Peeters.dhtml ) voor wat ze waard is, van hln bekijkt dan strijd de man met Peeters om het zeggenschap in Vlaanderen. Als het uiteindelijke verdict van de kiezer op 7juni idem dito zou zijn dan gaan we meer dan waarschijnlijk naar een o-vld ldd cd&v coalitie (Mss met de nva( Weer als schaamlapje voor de CD&V ofzo). Stel U voor, dan moet zowaar de CD&V het nog gaan opnemen voor de kleine man tegen de stroom kapitalisten in.

Maarja de kaarten zullen gelegd zijn, en moeilijk, want ldd zit gewoonweg op de wip. O-vld en ldd samen dus? Dan is de liberale familie aan het roer, want de sterkste factor. Versmelting is dan niet ver af, o-vld zet via de gucht hierin ldd al voor voldongen feiten (denk aan de zaak met de detectieves) en zal het heft in handen nemen voor verdeling ministerposten e.d. Marino Keulen blijft dan bv. op inburgering. (Daar gaat de veronderstelde ex-vb stemmer al verloren met zijn nieuwbakken ldd-stem.)

Dedecker zelf zal naar ik aanneem bij zo een aanbod (ministerportefeuille) wel van het federale niveau overkomen (tenzij hij voorkeur geeft aan het werken naar nieuwe federale verkiezingen). Dat gaat dus een leuke ministerraad worden in Vlaanderen, vonken en vuur met Dedecker in't kiekenkot mag je je sowieso verwachten. Gaat Peeters dat willen leiden? Hij zal wel moeten, en sterker nog hij zal met die mannen in het communautaire avontuur moeten duiken: De staatshervorming komt er sowieso aan EN Vlaanderen kan allesbehalve aan de kant blijven staan.

Peters liet zich hierin al rollen als een kerstekind, maar nu zit hij daar met een DD die zegt gewoonweg al geen oplossing te hebben voor Brussel. De Franstaligen gaan ze graag zien komen. Het zal een onstabiel onsamenhangend kliekje worden, nog erger als we nu federaal hebben. Dus hetgeen in België nu nog werkt, en dat is Vlaanderen, zal dan niet meer werken. Persoonlijk pas ik voor deze optie.

De interne machtstrijd in dat soort coalitie laat zich al in de sterren schrijven; o-vld en Dedecker zelf gaan uiteindelijk Vlaanderen doen verzanden in hun persoonlijke moddercatch. (Misschien onderling bij ldd, stel U dit voor: Verstrepen en DD samen in dezelfde vijver).

Kunnen we dit weten? Natuurlijk niet, maar wel vermoeden. Dedecker zat al eens met de VLD in de meerderheid en in dat partijbestuur. Zijn programma, voor wat het waard is, oogt ook liberaal. Het doet me soms zelfs denken aan de burgermanifesten van ene verhofstadt. De uitvoerders doen me daar ook aan denken, allebei even onbetrouwbaar. Ze hebben allebei hun kans gehad, en wat mij betreft ook verspeeld.

Het rare is dat wat betreft dd de kaarten in linkse handen liggen. Wat scoort de Sp.a? Gaan die nog sterk genoeg zijn om in coalitie te stappen ipv DD? Of zullen ze in het hoekje hun wonden moeten likken en voluit de kaart van de ferale verkiezingen trekken, die dan weer niet ver af zullen zijn. (Het federale belied is ondertussen twee jaar ver, vooralleer het Vlaamse op kruissnelheid zal zijn zullen de federale verkiezingen alweer in aantocht zijn) Zoals het er nu naar uit ziet zal ldd de plaats van de Sp.a innemen en zullen we dus uiteindelijk verzanden in bovenvermeld kiekenkot.

Willen we ldd op twee jaren dus zeker kapot moeten ze in een regering met zuil-eigenaar o-vld. Over het definitieve fiat van België kunnen we ons dan uitspreken de volgende federale verkiezingen.

Maarja, ik wil geen zwak Vlaanderen, daar is niemand bij gebaat, dus ldd zal nooit mijn stem krijgen.
Oud 9 mei 2009, 15:49   #103
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Het blijft een circus. Bij openVLD tradt het bestuur altijd al op als een nomenklatuur.

Bij LDD treed Dedecker zelf op als allesbeslissende dictator.
Het circus kan nog erger: Jos Wolfs (toenmalig ldd voorzitter diepenbeek) kwam hier in Neeroeteren rond voor een rapport dat hij moest schrijven over de lokale ldd-afdelingsvoorzitter Guido Nijs. Dat rapport ging per direct naar Dedecker himself. Sterker nog; wij kregen ook inzage.

Enkele weken nadien hield Wolfs om andere redenen de eer aan zichzelf. Nu is Wolfs niet mijn favoriet, de man hield er ook al meerdere partijen op na, maar het zegt toch wel iets over hoe het er in die partij buiten de schone schijn intern aan toe gaat.

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleid=LQ29E3VG
Oud 9 mei 2009, 16:00   #104
FDM
Banneling

Standaard

Ldd is een relatief jonge partij en het is niet slecht eens om te draaien wat zoal komt aangespoeld ; wat zeer interessant is en tegelijk zeer moeilijk te ontdekken : is dit nieuwe lid een mol van een andere partij of ene van de staatsvuiligheid
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 16:48   #105
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ldd is een relatief jonge partij en het is niet slecht eens om te draaien wat zoal komt aangespoeld ; wat zeer interessant is en tegelijk zeer moeilijk te ontdekken : is dit nieuwe lid een mol van een andere partij of ene van de staatsvuiligheid
Zijn ze toch zelf bij, ze halen maar wat graag allerhande schorriemorrie binnen...
Oud 13 mei 2009, 10:09   #106
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Zijn ze toch zelf bij, ze halen maar wat graag allerhande schorriemorrie binnen...
Kijk naar de oprichter en dictator-voor-het-leven, en je weet genoeg.
Oud 13 mei 2009, 15:34   #107
schaker
Provinciaal Gedeputeerde

schaker's schermafbeelding

Standaard libertinisme versus libertarisme

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Allee, is LDD nu ook al libertijns?
Ja. Is u het één en ander ontgaan?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wikipedia
Libertinisme is de levensfilosofie dat absolute individuele vrijheid voorstaat. Een libertijn wordt ook wel een vrijgeest genoemd.
Het libertinisme dient niet verward te worden met de politieke filosofie libertarisme.
- Een libertariër staat absolute vrijheid voor, maar met de beperking dat men nooit de vrijheid en integriteit van andere personen mag aantasten.
- Een libertijn kent geen enkele beperking in zijn vrijheid en mag volgens zijn filosofie ook (zwakkere) medemensen gebruiken om aan zijn gerief te komen.
schaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2009, 09:12   #108
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaker Bekijk bericht
Ja. Is u het één en ander ontgaan?
"absolute individuele vrijheid" -- is dat niet een beetje in contradictie met het dictatoriaal optreden van Dedecker binnen zijn partij?
Oud 14 mei 2009, 10:06   #109
FDM
Banneling

Standaard

die laatste omschrijving is wat ex-leden er van maken,
je moet tegenwoordig 110% discipline eisen om 90% te krijgen
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2009, 15:12   #110
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Kan die man geen volzinnen schrijven, of dit gewoon zijn deeltje voor de toneelrepetitie van de Jostiband ?
Oud 14 mei 2009, 16:56   #111
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Kan die man geen volzinnen schrijven, of is dit gewoon zijn deeltje voor de toneelrepetitie van de Jostiband ?

Van een pot/ketel gesproken ....
Oud 19 mei 2009, 20:44   #112
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk naar de oprichter en dictator-voor-het-leven, en je weet genoeg.

Het is weeral prijs in het kiekenkot LDD.

http://www.tijd.be/nieuws/binnenland...185923-438.art
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2009, 21:09   #113
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Het is weeral prijs in het kiekenkot LDD.

http://www.tijd.be/nieuws/binnenland...185923-438.art
Ik had het ook al gelezen : Twee Limburgse kandidaten Lijst Dedecker stappen op

Ik vraag me af wiens schuld het nu zal zijn, ik wacht ongeduldig op den uitleg van DeBlaffer.
Oud 19 mei 2009, 21:18   #114
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had het ook al gelezen : Twee Limburgse kandidaten Lijst Dedecker stappen op

Ik vraag me af wiens schuld het nu zal zijn, ik wacht ongeduldig op den uitleg van DeBlaffer.
De Mechelse wannebe Machiavelli?
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2009, 22:11   #115
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

ach kom, om te weten wat voor 'politiek niveau' LDD gaat halen, moet je maar kijken naar het interview met anne de baetselier :')

Ze hoort het in keulen donderden bij alle politieke thema's en kan op niks deftig antwoorden. Ze weet gvd nie eens wat BHV is buiten 'dat het geplitst moet worden'. BVs in de politiek = jammer
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 19 mei 2009 om 22:11.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be