![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er worden enkel terechte vragen gesteld inzake de bron van het cijfermateriaal en de conclusies die daaruit getrokken worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Minister
|
![]() Dat komt er dan een beetje op neer dat er ver moet gezocht worden om de rijken der aarde nog wat te gaan verdedigen. Kwestie dat dat gemakkelijker is dan kijken naar de problemen die zich afspelen dankzij dat feit.
![]() |
#104 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als ik 100 eur aan charities geef is dat een goede daad; Volgens u wordt dat ineens een slechte daad als mijn buurman 150 eur geeft want dan ben ik een vrek. Geeft mijn buurman echter maar 50 eur dan ben ik moeder theresa en is hij de vrek... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Enerzijds Fabiola bekritiseren omwille van haar steun aan fundamentalistische christelijke organisaties en anderzijds de armste 20% van de VS toejuichen omdat ze relatief meer geven van hun pre-tax inkomsten aan liefdadigheid. En dat terwijl die arme mensen ook soortgelijk gedrag vertonen: een disproportioneel (tov de rest vd bevolking) aandeel van hun liefdadigheidsuitgaven gaat namelijk naar religieuze organistaties.
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik weet evengoed dat arme mensen graag geld geven aan dergelijke zaken, en ik ben daar nu ook niet bepaald gelukkig mee.
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een uitvlucht voor wat? De rijken geven zowat het duizendvoud aan armen dan mensen die minder rijk zijn aan armen geven. Zo moeilijk is dat nu toch niet te snappen? Dat zoiets moeilijk inpast in jouw linkse denkkader kan ik me best inbeelden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het is een uitvlucht zodat we ons niet zouden moeten zorgen maken over de manier waarop mensen zich verrijken, wat tegenwoordig ten koste van alles moet.
![]() |
![]() |
#110 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik heb nog een aantal mogelijke kritieken: -zijn dit gegevens per huishouden of per persoon? Het huishouden lijkt mij een betere eenheid te zijn om te meten dan personen. Bvb als de man werkt voltijds en verdient goed en de vrouw werkt maar halftijds. Als de vrouw dan al de uitgaven voor liefdadigheid doet, lijkt het alsof zij met haar lage inkomen heel vrijgevig is en de man niet vrijgevig. Wat niet zo is natuurlijk. -wordt er een onderscheid gemaakt voor het aantal leden per huishouden. Een koppel met 5 kinderen is toch niet gieriger dan een koppel zonder kinderen, zelfs al geven ze hetzelfde bedrag weg. -is er een onderscheid tussen: alleenstaanden en koppels, voor een 2 alleenstaanden is het leven duurder dan voor een samenwonend koppel. Verdienen de alleenstaanden evenveel als de koppels, dan hebben ze op het einde van de maand minder geld over, en lijkt het alsof alleenstaanden minder vrijgevig zijn dan koppels zelfs al zijn ze dat niet. Je ziet dus dat een goed onderzoek heel wat meer bevat dan slechts wat kolommetjes in excell maken en dan wat gemiddeldes per kolom berekenen. Vermits het artikel niet meer toont dan dit, is het erg moeilijk om relevante conclusies te trekken. Mijn buikgevoel zegt mij ook dat rijken percentueel minder aan liefdadigheid geven, maar die grafiek is daar geen bewijs voor. Laatst gewijzigd door Lysander : 25 mei 2009 om 14:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Minister
|
![]() ...en beweren dat je met statistiek alles kan bewijzen.
![]() |
#114 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#115 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Parlementslid
|
![]() Deze dooddoener kan zèlfs niet door een statistiek bewezen worden...