![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
| Bekijk resultaten enquête: Welk land is een grotere bedreiging voor de internationale veiligheid? | |||
| Noord Korea |
|
15 | 51,72% |
| Iran |
|
14 | 48,28% |
| Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Verwar de Islam niet met a) religieuze mafkezen; b) gewetenloze creaturen die misbruik maken van tot wanhoop gedreven mensen c) een combinate van a) en b). Laatst gewijzigd door Sammael : 4 juni 2009 om 21:26. |
|
|
|
|
|
|
#103 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Het is erg spijtig voor de vredelievende islamieten maar de islam bevat veel voedingsbodem voor die religieuze mafkezen. Daar kan ik niets aan doen.
|
|
|
|
#104 |
|
Staatssecretaris
|
Niet overdrijven hé. De Amerikanen voeren de oorlog. Wij zitten daar maar wat.
|
|
|
#105 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
En onze zogenaamde beschermheer, dewelke je bezwaarlijk een Islamitisch land kan noemen, is ook niet bepaald vredelievend. Maar ik vrees dat we nu de draad aan het ontsporen zijn. Dit is tenslotte geen draad over Islam en andere religies. |
|
|
|
|
|
|
#106 | |
|
Minister
|
Citaat:
Ik heb gezocht naar de bron maar kan hem op dit moment niet te pakken krijgen, waarvoor mijn excuses.
|
|
|
|
#107 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Ik denk dat hij bedoelde dat we geen risico's nemen.
|
|
|
#108 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
|
|
|
|
#109 |
|
Minister-President
|
Is de VS dan aan het ontwapenen?
|
|
|
#110 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
START I, II, III; SORT. Die hebben sinds de koude oorlog een heel groot deel van Rusland en de VS z'n nucliare wapens ontwapend. Obama is al bezig over het volgende verdrag te onderhandelen om nog verder te gaan. http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8015897.stm
|
|
|
#113 |
|
Minister-President
|
-
edit: ik ga hier morgen dieper op in
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 5 juni 2009 om 10:27. |
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Het afschrikkingseffect zorgt ervoor dat zelfs grootmachten niet meer zo happig zijn om een gewapend conflict te beginnen. |
|
|
|
|
|
|
#115 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Hoewel, ik moet wel zeggen dat enkele tactische nukes wel zeer handig zijn om een enorme conventionele invasie te stoppen, maar toch liever geen. Volledige ontwapening werkt natuurlijk alleen maar als niemand ander ook kernwapens heeft, en op dat vlak zijn we niet goed op weg.
|
|
|
|
#116 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Om toch nog even off topic verder te gaan. De Bijbel bevat inderdaad enkel niet erg vredelievende delen. Maar die bevinden zich in het oude testament. Voor een christen gaat het nieuwe testament en het woord van Jesus voor. En ik kan u verzekeren dat is zeer verdelievend. De meeste gruwelijke daden in de geschiedenis van het christendom zijn dan ook niet gebaseerd op de bijbel maar zijn hoofdzakelijk gebaseerd op uitspraken van Pausen. (denk aan de Kruistochten -> hierover staat niets in de Bijbel.) De Koran bevat net als de bijbel sommige stukken die vredelievender zijn dan andere. Het probleem bij de koran is echter dat die zegt dat wanneer er tegenstrijdigheid is de meest recente versen voorgaan. En die versen zijn nu net de gruwelijkste en de meest oorlogzuchtige. Deze dateren namelijk uit de tijd dat Mohammed zijn oorlog voerde op het arabisch schiereiland. Ik heb er echter niets op tegen dat mensen zoals Obama proberen de Islamieten te overtuigen van het feit dat hun geloof vrede verkondigd. Het draait er uiteindelijk niet om wat er staat maar wat de mensen denken dat er staat.
Laatst gewijzigd door Pieter B : 6 juni 2009 om 00:02. |
|
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Minister
|
Citaat:
Er wordt hier iets gevraagd in de trend van: Welke muis ziet er 't gevaarlijkste uit, terwijl d'r een pitbull achter je staat te grommen.
|
|
|
|
#118 |
|
Staatssecretaris
|
En wie is de pitbull? De VS?
|
|
|
#119 |
|
Minister
|
In principe. Ja, de VS.
Of moeten we een beetje kansberekening gaan doen ? De conflicten en wrijvingen opsommen waarin de VS betrokken is en hun bereidheid om d'r een oorlog van te maken ? Zelfs als we ons beperken tot de twee genoemde landen. Als Iran in oorlog gaat, dan is dat meer dan waarschijnlijk met de VS. 1 punt voor de VS. 1 punt voor Iran. Als N-Korea in oorlog gaat, dan is dat waarschijnlijk met de VS. 1 punt erbij voor de VS. 1 punt voor N-korea. De VS leiden met 2 punten. Duidelijk ?
|
|
|
#120 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ach ik moet wel zeggen dat de keuzemogelijkheid hier héél beperkt is....
Diegenen die zo'n polls hier lanceren moesten ze gelijk straffen met een permanente ban...... En dat is nu nét mijn mening voor wat dat waard is natuurlijk... |
|
|
|