![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar wat ik bedoel is: voor iemand in de put is een verhaal over een mogelijke situatie niet genoeg. Hij gelooft die niet. Hij wilt zo'n mensen hier, en nu. Veel kracht heeft ie niet meer. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Wat je zegt over de haarsnitten: iemand die geeft om zijn haar, doet het PER DEFINITIE voor andere mensen. Men is niet mooi voor zichzelf, maar voor anderen. En dat was maar een voorbeeld van een situatie. De situaties met het dichtklappen bestaan ook. En uiteindelijk: ik ben inderdaad te negatief over therapie. Het is niet omdat het niet iedereen kan helpen, dat het slecht is. Er zijn veel mensen daardoor geholpen, wat een schitterende zaak is. Ik vraag mij gewoon af wat te doen met die gevallen die daardoor niet kunnen/willen worden geholpen. Hoe die gevallen bereiken? Wat willen ze? Hoe zitten ze in elkaar? |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Banneling
|
![]() Dat soort mensen die nooit iets hebben meegemaakt en spreken zonder kennis van zaken.
Mensen die niet alles hebben meegemaakt, gaande van de stratosfeer tot de afgronden, zijn gevaarlijk. Ontwijk die mensen. Er zullen plekken zijn waar jullie naartoe gaan waar de lucht giftig zal zijn en waar de persoon, geintoxikeerd door de lucht, je zal neerknuppelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hebben het over jongeren, afhankelijk van hun ouders, financieel, opvoedkundig, of hoe je ze anders dan de bezorgde welzijnsector ook wilt omschrijven. Dus niet 'noodzakelijk' wie ouder is en/of beschikbaar is op de arbeidsmarkt. Sorry, maar jij reageert als iemand die nooit een GSM nodig gehad heeft en dus ook vindt dat dit bij een ander ook zo is, omdat je er voor je werk nooit een nodig hebt gehad, laat staan voor je vrije tijd, en dus vindt dat de behoefte een puur luxeprobleem is. Een echte conservatief dus. Zo ken ik er nog enkele. Je mening klinkt nogal egoïstisch tegenover nakomelingen. Laatst gewijzigd door Rudy : 8 juni 2009 om 18:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben je niet eerder idealist dan realist ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Vroeger konden mensen gerust gaan werken zonder GSM. Nu de grote MAAAAAAAAR. Mensen maken zichzelf wijs dat ze voor hun baas altijd beschikbaar moeten zijn want anders gooit hij hen buiten. Het ultieme chantagemiddel van de baas is de GSM geworden die maakt dat je overal bereikbaar bent en je dus geen enkel excuus op tafel kan leggen, maar je bent wel niet meer aanwezig aan tafel bij je kinderen. Elke uitvinding maakt het leven sneller en makkelijker. En de mens moet zich aanpassen aan die nieuwe snelheid of hij ligt eruit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel, moet je ieder jaar een nieuw model met dito snufjes? Dat is en blijft een persoonlijke keuze en je eigen verantwoordelijkheid hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Banneling
|
![]() De gsm heeft een uit knop. Je mag hem gebruiken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb deze avond het jaarverslag 2008 van het Jongerenwelzijn eens doorbladerd. Een brikske van 64 pagina's met nogal opvallend veel prentjes.
http://wvg.vlaanderen.be/jongerenwel...aarverslag.htm http://wvg.vlaanderen.be/jongerenwel...erslag2008.pdf Op pagina 17 van dit jaarverslag lees je er de cijfers over de personeelsbezetting bij Jongerenwelzijn. Het zal toch niemand ontgaan dat er opvallend veel jonge mensen werken, die in eerste instantie instaan voor eerstelijnshulp. 400 van de 1240 personeelsleden is jonger dan 29 jaar. Mijn vraag: waar halen die jongens en meisjes van hoogstens 29 jr de kennis en de ervaring vandaan om ouders en pubers in POS-situaties raad te geven over de opvoeding ? Laatst gewijzigd door Rudy : 8 juni 2009 om 22:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Men moet oude peekes niet te dicht bij jongeren laten. Oudjes begrijpen de leefwereld en de denkwijze van jongeren niet langer. Enkel jongeren kunnen jongeren op een goede manier helpen. Het feit dat veel dingen falen die volwassenen doen is een gevolg van het feit dat oudere mensen de jongere niet langer begrijpen. Of wil je patten van nog voor de Habsburgers de jongeren laten helpen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allez, anders gevraagd of gezegd: stel je in de plaats van ouders dik in 40 die een mieke over de vloer krijgen die je efkes gaan uitleggen hoe je kinderen best opvoedt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zou ex-sergeanten met veel gezichtsbeharing inhuren om de analyses van de jongere collega's te parafraseren helpen (serieus voorstel)? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feit is dat de welzijnssector vooral wordt bevolkt door vrouwen. Jonge vrouwen zelfs, in functie als maatschappelijk assistente. De meeste van die assistentes doen eigenlijk niet meer dan oordelen op basis van wat ze in de schoolboeken hebben gelezen, maken op basis daarvan een beoordeling waarop uiteindelijk een beoordelingscommissie de knoop moet doorhakken: vrijwillige of verplichte hulpverlening (?) En vooral zijn ze de spreekbuis en informatiebron vn de jeugdrechter. Een pak van die 'opvoedingsdeskundigen' moeten nog aan hun eerste kind beginnen en zijn oud genoeg om je dochter te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat de rest betreft: je hebt gelijk. Frankly, het zijn vaak ook niet al te slimme types die daar terechtkomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Naar mijn gevoel stapt een jongere ook veel liever op iemand af die 'pas van de schoolbanken af was en zijn puberteit/adolescentiecrisis nog levendig herinnert en niet ver weg staat van het turbotaalgebruik en dies meer, dan naar een bij wijze van spreke pregepensioneerde. Waarmee ik niets wil afdoen aan de kennis en ervaring van die laatste. Een vlak waarop de jongere garde de oudere niet overtreffen kan. Toch kunnen jongeren de boodschap beter overbrengen aan andere jongeren, en de laatsten zullen het dan ook sneller aannemen denk ik. Alleen weet ik niet of de ouders van de jongeren hier zo gecharmeerd door zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |