Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2009, 19:55   #101
Pist*on
Schepen

Pist*on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ik heb mensen van school weten gestuurd worden wegens een hanekam of ander 'rebels' ornament, wat toch ook een uiting van specifieke individualiteit en subcultuur is. Als dat niet mag, mogen hoofddoeken ook niet.
en dit van een antifa'er!

uw objectiviteit weze gesierd!

instead of korans and imams
Pist*on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 19:56   #102
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ik heb mensen van school weten gestuurd worden wegens een hanekam of ander 'rebels' ornament, wat toch ook een uiting van specifieke individualiteit en subcultuur is. Als dat niet mag, mogen hoofddoeken ook niet.
Ik mocht zelfs geen jeans dragen. Nochtans altijd een zeer belangrijk kledingstuk voor mij geweest. Zeker een deel van mijn persoonlijkheid.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 19:58   #103
monte
Vreemdeling

Standaard

Ge kunt niet ontkennen dat allochtonen veel sneller van school weggesmeten worden, omdat de directie de school wil "zuiveren". Dat is discriminatie, in die zin , dat een leerling sneller afgeschreven wordt en niet evenveel kansen krijgt.
Wat je beweert over Grieken, kan ik niet inkomen. Ik heb nooit een Turk een Griek zien afkloppen of ervan gehoord. Ik zou het heel dom vinden van iemand om enkel om die reden iemand te slaan. Trouwens , Grieken zijn een vriendelijk en gastvrij volk. Wat er allemaal gebeurt is tussen de Griekse en Turkse overheden, is een politieke aangelegenheid. Daarom ga ik Griekse mensen niet haten, laat staan erop kloppen. En ik ben ook niet voor beschuldigingen, slachtoffertje spelen etc. Ze hebben allemaal boter op hun hoofd, zowel de Griekse als de Turkse overheden van vroeger tot nu.
monte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 19:58   #104
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
ze eisen dat hun relegie voorgaat op de onze. ttz. wanneer er een verbod is op hoofdoeken in de openbare functie (zie de nieuwe parlemeriër) ze het toch willen doordrukken.hier eiste men dat de pasfoto met hoofddoek moet genomen worden. alhoewel Uw pasfoto het haar (geen hoed) en de beide oren moeten zichtbaar zijn. dus onze vrouwen geen grootmoeders sjaalke.
in Turkije mochten ze het land niet binnen met zo een paspoort. dus de reispas werd een zonder hoofdoekje. dus ze schikken zich wel naar de wetten van hun (oorspronkelijke) thuislanden. maar hier willen ze wetten ombuigen naar hun goestin. en toch zijn er die dat niet willen zien;
Ik begrijp dit niet. Gaat deze discussie over pasfoto's of over het dragen van hoofdoeken in scholen? Natuurlijk kan er geen sprake zijn van een pasfoto met een hoofddoek (en daar ben ik het 100% mee eens) maar voorzover ik weet heeft dit niks te maken met het dragen van een hoofddoek op school of op het werk.
Voor zover dat ik weet is het niet verboden om een hoed of pet te dragen als je een openbare functie bekleed.

Kijk dit is wat ik niet begrijp. Waarom hebben jullie problemen met hoofddoeken? En vertel me niet dat het over de rechten van de vrouw gaat (alhoewel er natuurlijk enkel onder jullie zijn die er daarom tegen zijn) maar de meeste zijn er vooral tegen omdat het een uiting van de islam religie is (en dat wordt echt wel duidelijk als je sommige berichtjes leest).
Want anders zouden jullie toch echt meer problemen moeten hebben met de kap die nonnen dragen.
PvdV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 20:02   #105
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PvdV Bekijk bericht
Als een moslim meisje geen hoofddoek mag dragen waarom een lerares wel?
Of hebben we het hier enkel over moslims? Nogthans dacht ik dat het over het dragen van een hoofddoek gaat. En men zou toch denken dat als een leerling dit niet mag dat een leraar (die een voorbeeldfunctie uitoefent) dit zeker niet zou mogen.
Waarschijnlijk omdat het om een katholieke school gaat.
Men is dus vrij voor die school te kiezen.
Maar wat dacht je van mijn voorstel om alle hoofddoekmeisjes les te laten geven door nonnen en rabbijnen ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 20:04   #106
Pist*on
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monte Bekijk bericht
Ge kunt niet ontkennen dat allochtonen veel sneller van school weggesmeten worden, omdat de directie de school wil "zuiveren". Dat is discriminatie, in die zin , dat een leerling sneller afgeschreven wordt en niet evenveel kansen krijgt.
Wat je beweert over Grieken, kan ik niet inkomen. Ik heb nooit een Turk een Griek zien afkloppen of ervan gehoord. Ik zou het heel dom vinden van iemand om enkel om die reden iemand te slaan. Trouwens , Grieken zijn een vriendelijk en gastvrij volk. Wat er allemaal gebeurt is tussen de Griekse en Turkse overheden, is een politieke aangelegenheid. Daarom ga ik Griekse mensen niet haten, laat staan erop kloppen. En ik ben ook niet voor beschuldigingen, slachtoffertje spelen etc. Ze hebben allemaal boter op hun hoofd, zowel de Griekse als de Turkse overheden van vroeger tot nu.
ok, ik volg u;
allen weet ik niet of ze sneller van school gesmeten worden. ze zullen toch op z'n minst wel iets hebben uitgestoken of niet?

Laatst gewijzigd door Pist*on : 24 juni 2009 om 20:05.
Oud 24 juni 2009, 20:06   #107
Queensburry
Gouverneur

Queensburry's schermafbeelding

Standaard

Onderwijs dient om zich op succesvolle wijze in de maatschappij te kunnen integreren. Het is bijgevolg niet compatibel met symbolen die staan voor de weigering zich in de maatschappij te willen integreren.
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 20:08   #108
Pist*on
Schepen

Standaard

Citaat:
Ik begrijp dit niet. Gaat deze discussie over pasfoto's of over het dragen van hoofdoeken in scholen? Natuurlijk kan er geen sprake zijn van een pasfoto met een hoofddoek (en daar ben ik het 100% mee eens) maar voorzover ik weet heeft dit niks te maken met het dragen van een hoofddoek op school of op het werk.
Voor zover dat ik weet is het niet verboden om een hoed of pet te dragen als je een openbare functie bekleed.

Kijk dit is wat ik niet begrijp. Waarom hebben jullie problemen met hoofddoeken? En vertel me niet dat het over de rechten van de vrouw gaat (alhoewel er natuurlijk enkel onder jullie zijn die er daarom tegen zijn) maar de meeste zijn er vooral tegen omdat het een uiting van de islam religie is (en dat wordt echt wel duidelijk als je sommige berichtjes leest).
Want anders zouden jullie toch echt meer problemen moeten hebben met de kap die nonnen dragen.

fernand wil aantonen dat hoofddoek-meisjes zich wel aanpassen als de eis om hem af te leggen van hun mensen komt.
Als wij het om één of andere -en in dit geval goede reden- eisen, passen ze zich niks aan. Dan zijn het hardliners

Oud 24 juni 2009, 20:10   #109
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
Onderwijs dient om zich op succesvolle wijze in de maatschappij te kunnen integreren. Het is bijgevolg niet compatibel met symbolen die staan voor de weigering zich in de maatschappij te willen integreren.
Dus als men een kruisje draagt weigert men zich te integreren in de maatschappij?
Nog maar te zwijgen over die vreselijke nonnen en priesters... (ja sorry maar zolang men enkel over moslims praat ga ik enkel over katholieke symbolen praten)

Nog maar te zwijgen over slotkloosters. De horror!
Oud 24 juni 2009, 20:14   #110
Pist*on
Schepen

Standaard

Citaat:
Dus als men een kruisje draagt weigert men zich te integreren in de maatschappij?
Nog maar te zwijgen over die vreselijke nonnen en priesters... (ja sorry maar zolang men enkel over moslims praat ga ik enkel over katholieke symbolen praten)

dat mag u wel zeggen.
gelukkig sterven ze uit. en krijgen we dènkende mensen in de plaats.
alle, ik bedoel de vrije westerse he, niet die islamieten he, die zijn nog erger. Die staan nu, qua geloof, waar de kerk 200jaar geleden was. Dat dat laatste duidelijk is.

Laatst gewijzigd door Pist*on : 24 juni 2009 om 20:16.
Oud 24 juni 2009, 20:15   #111
monte
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pist*on Bekijk bericht
ok, ik volg u;
allen weet ik niet of ze sneller van school gesmeten worden. ze zullen toch op z'n minst wel iets hebben uitgestoken of niet?
Dat was en is mijn persoonlijk ervaring.
Anderzijds zorgt de Turkse macho-cultuur bij jongeren voor onnodige problemen op school en daarbuiten. Mannelijke (macho)-kenmerken zijn : moed, kracht, aanzien. Niet verwonderlijk dat ze "allemaal" een BMW of mercedes willen hebben om aanzien van anderen op te wekken, het liefst met een mooie blondje naast het stuur die hun mannelijke viriliteit en seksuele concurrentiekracht daarbovenop bevestigd. Ze zijn ook licht ontvlambaar tijdens conflictsituaties, praten is voor vrouwen, daadkracht en lef voor mannen? Maar ik ga niet veralgemenen, want ze zijn (gelukkig) niet allemaal zo.
Oud 24 juni 2009, 20:22   #112
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als men het weigert af te leggen wel.
Waarom zijn die kruisen uit openbare gebouwen verwijderd ?
Was u toen even verontwaardigd ?
Citaat:
Hebben ze de moskeen verboden ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 20:24   #113
Pist*on
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monte Bekijk bericht
Dat was en is mijn persoonlijk ervaring.
Anderzijds zorgt de Turkse macho-cultuur bij jongeren voor onnodige problemen op school en daarbuiten. Mannelijke (macho)-kenmerken zijn : moed, kracht, aanzien. Niet verwonderlijk dat ze "allemaal" een BMW of mercedes willen hebben om aanzien van anderen op te wekken, het liefst met een mooie blondje naast het stuur die hun mannelijke viriliteit en seksuele concurrentiekracht daarbovenop bevestigd. Ze zijn ook licht ontvlambaar tijdens conflictsituaties, praten is voor vrouwen, daadkracht en lef voor mannen? Maar ik ga niet veralgemenen, want ze zijn (gelukkig) niet allemaal zo.
Monte, het siert u.
Idd zo ken ik de meeste turken ook.
Verder toffe gasten met wie wel te klappen valt.

ik heb ooit eens éne op z'n gezicht geslagen -in die home waarvan ik schreef-
dat was een jonge die nog niet zo heel lang in belgie was, een vriend zelfs, we noemden elkaar 'kardash'. die kerel was illegaal het land ingekomen en was -zoals ik ook maar 15 16 jaar- en stond hier heel alleen , moederziel alleen in dit land.
Die kerel had plots opvang van turken uit het brusselse. gevaarlijke kerels, echt, die hadden wapens en je z�*g het dat het geen lieverdjes waren. en die vingen 'Kardash' op en hielpen hem links en rechts, met zijn weg wat te vinden.
Nu, op een avond gaan die mannen met Kardash wat pintelieren en bij terugkomst heeft die jonge kerel een beetje teveel op, en hij hangt het echt uit. Te. teveel. En ik pak m daar effe aan.

2 uur later komen die gasten daar op mij home toe... Shit het zou me daar effe wel mijn moment worden... Want ik had al wat ervaring met marokkanen.
Niet dus he. ik heb die mannen de reden van de vechtpartij uitgelegd en die gaven mij gelijk, Kardash kreeg wat onder zijn kloten en het was over en vergeten.

Met marokkanen kan je dat dus gewoon vergeten. Die zijn niet voor rede vatbaar en zeker niet objectief. Een probleem met een mede-broeder is ongeacht of je reden, gelijk of wat dan ook had, een probleem met heel de nest.

Sindsdien heb ik enkele goede turkse vrienden.

Laatst gewijzigd door Pist*on : 24 juni 2009 om 20:26.
Oud 24 juni 2009, 20:24   #114
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Door op een openbare school eender welk religieus symbool te dragen, schendt men alleszins de neutraliteit vh gemeenschapsonderwijs.
En dat is de bottomline van heel de kwestie.
Oud 24 juni 2009, 20:28   #115
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pist*on Bekijk bericht
dat mag u wel zeggen.
gelukkig sterven ze uit. en krijgen we dènkende mensen in de plaats.
alle, ik bedoel de vrije westerse he, niet die islamieten he, die zijn nog erger. Die staan nu, qua geloof, waar de kerk 200jaar geleden was. Dat dat laatste duidelijk is.
Ik denk dat je toch echt geen 200 jaar terug moet gaan. 50 jaar zal al meer dan genoeg zijn. En wat met de orthodoxe kerk? Want die zitten toch min of meer op hetzelfde punt als de islam? En ja je kan er nog vinden die orthodox zijn. Misschien minder in belgie maar bv in Malta leeft die kerk nog volop.
Het is ook zo dat als een religie geen strikte regels heeft dat die snel verzwakt wat meteen een reden is waarom de katholieke kerk terrein verliest in belgie.
Oud 24 juni 2009, 20:29   #116
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Als men het weigert af te leggen wel.
Waarom zijn die kruisen uit openbare gebouwen verwijderd ?
Was u toen even verontwaardigd ?

Hebben ze de moskeen verboden ?
De vraag is niet of ze er verboden hebben maar of u ze zou willen verbieden.
Oud 24 juni 2009, 20:29   #117
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een kruisje dragen in een staatsschool zou een teken zijn van zeer grote moed. Je moet er heel wat voor over hebben om in onze verzuurde haatdragende maatschappij een lichtende boodschap van hoop en verlossing te durven brengen.
De hoofddoek is net het tegenovergestelde, het is een teken van onderwerping aan de vrouwen-onderdrukking van de Islam. 90% van de meisjes dragen hem NIET uit godsdienstige overtuiging, maar om zich te conformeren met de eisen van HUN maatschappij, een maatschappij die bestaat in parallel aan onze westerse maatschappij. Een maatschappij waar de jongens een rasgenote uitmaken voor hoer en zelfs fysiek intimideren als ze geen hoofddoek draagt, maar zelf met iedereen die ze kunnen krijgen in bed kruipen. De ultieme MACHO-maatschappij dus.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 20:30   #118
monte
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
ze eisen dat hun relegie voorgaat op de onze. ttz. wanneer er een verbod is op hoofdoeken in de openbare functie (zie de nieuwe parlemeriër) ze het toch willen doordrukken.hier eiste men dat de pasfoto met hoofddoek moet genomen worden. alhoewel Uw pasfoto het haar (geen hoed) en de beide oren moeten zichtbaar zijn. dus onze vrouwen geen grootmoeders sjaalke.
in Turkije mochten ze het land niet binnen met zo een paspoort. dus de reispas werd een zonder hoofdoekje. dus ze schikken zich wel naar de wetten van hun (oorspronkelijke) thuislanden. maar hier willen ze wetten ombuigen naar hun goestin. en toch zijn er die dat niet willen zien;
Voor het Brusselse parlement was er geen wettelijk regeling over het al dan niet dragen van een hoofddoek, vandaar dat ze een hoofddoek aanhad tijdens haar eed. Ze heeft wettelijk geen wet overtreden, ze heeft stiekem gebruikt gemaakt van de lacune in de wetgeving. Aan de Belgische overheid om daarover een nieuwe wet te stemmen.
In Turkije is er een wet die dat verbiedt.
Maar dat ze beter luisteren in Turkije dan in Belgie, klopt niet. Mocht er in Turkije een lacune zijn in de wetgeving , gaan ze de hoofddoekdraagsters daar zeker ook gebruik van maken hoor.
Oud 24 juni 2009, 20:30   #119
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Door op een openbare school eender welk religieus symbool te dragen, schendt men alleszins de neutraliteit vh gemeenschapsonderwijs.
En dat is de bottomline van heel de kwestie.
Dat de leraars neutraal moeten zijn is evident maar waarom mag een student geen mening hebben? Voor zover ik weet bekleden zij GEEN voorbeeldsfunctie.
Oud 24 juni 2009, 20:35   #120
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat de leraars neutraal moeten zijn is evident maar waarom mag een student geen mening hebben? Voor zover ik weet bekleden zij GEEN voorbeeldsfunctie.
Op een openbare school moeten zowel de studenten als de leraars de neutraliteit van zo'n school respecteren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be