![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
uw objectiviteit weze gesierd!
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik mocht zelfs geen jeans dragen. Nochtans altijd een zeer belangrijk kledingstuk voor mij geweest. Zeker een deel van mijn persoonlijkheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Vreemdeling
|
![]() Ge kunt niet ontkennen dat allochtonen veel sneller van school weggesmeten worden, omdat de directie de school wil "zuiveren". Dat is discriminatie, in die zin , dat een leerling sneller afgeschreven wordt en niet evenveel kansen krijgt. Wat je beweert over Grieken, kan ik niet inkomen. Ik heb nooit een Turk een Griek zien afkloppen of ervan gehoord. Ik zou het heel dom vinden van iemand om enkel om die reden iemand te slaan. Trouwens , Grieken zijn een vriendelijk en gastvrij volk. Wat er allemaal gebeurt is tussen de Griekse en Turkse overheden, is een politieke aangelegenheid. Daarom ga ik Griekse mensen niet haten, laat staan erop kloppen. En ik ben ook niet voor beschuldigingen, slachtoffertje spelen etc. Ze hebben allemaal boter op hun hoofd, zowel de Griekse als de Turkse overheden van vroeger tot nu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Voor zover dat ik weet is het niet verboden om een hoed of pet te dragen als je een openbare functie bekleed. Kijk dit is wat ik niet begrijp. Waarom hebben jullie problemen met hoofddoeken? En vertel me niet dat het over de rechten van de vrouw gaat (alhoewel er natuurlijk enkel onder jullie zijn die er daarom tegen zijn) maar de meeste zijn er vooral tegen omdat het een uiting van de islam religie is (en dat wordt echt wel duidelijk als je sommige berichtjes leest). Want anders zouden jullie toch echt meer problemen moeten hebben met de kap die nonnen dragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men is dus vrij voor die school te kiezen. Maar wat dacht je van mijn voorstel om alle hoofddoekmeisjes les te laten geven door nonnen en rabbijnen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
allen weet ik niet of ze sneller van school gesmeten worden. ze zullen toch op z'n minst wel iets hebben uitgestoken of niet?
Give us the children science and math instead of bibles and pastors instead of korans and imams Laatst gewijzigd door Pist*on : 24 juni 2009 om 20:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Gouverneur
|
![]() Onderwijs dient om zich op succesvolle wijze in de maatschappij te kunnen integreren. Het is bijgevolg niet compatibel met symbolen die staan voor de weigering zich in de maatschappij te willen integreren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
fernand wil aantonen dat hoofddoek-meisjes zich wel aanpassen als de eis om hem af te leggen van hun mensen komt. Als wij het om één of andere -en in dit geval goede reden- eisen, passen ze zich niks aan. Dan zijn het hardliners
![]() |
![]() |
#109 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Nog maar te zwijgen over die vreselijke nonnen en priesters... (ja sorry maar zolang men enkel over moslims praat ga ik enkel over katholieke symbolen praten) Nog maar te zwijgen over slotkloosters. De horror! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
gelukkig sterven ze uit. en krijgen we dènkende mensen in de plaats. alle, ik bedoel de vrije westerse he, niet die islamieten he, die zijn nog erger. Die staan nu, qua geloof, waar de kerk 200jaar geleden was. Dat dat laatste duidelijk is. ![]()
Give us the children science and math instead of bibles and pastors instead of korans and imams Laatst gewijzigd door Pist*on : 24 juni 2009 om 20:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Anderzijds zorgt de Turkse macho-cultuur bij jongeren voor onnodige problemen op school en daarbuiten. Mannelijke (macho)-kenmerken zijn : moed, kracht, aanzien. Niet verwonderlijk dat ze "allemaal" een BMW of mercedes willen hebben om aanzien van anderen op te wekken, het liefst met een mooie blondje naast het stuur die hun mannelijke viriliteit en seksuele concurrentiekracht daarbovenop bevestigd. Ze zijn ook licht ontvlambaar tijdens conflictsituaties, praten is voor vrouwen, daadkracht en lef voor mannen? Maar ik ga niet veralgemenen, want ze zijn (gelukkig) niet allemaal zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zijn die kruisen uit openbare gebouwen verwijderd ? Was u toen even verontwaardigd ? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Idd zo ken ik de meeste turken ook. Verder toffe gasten met wie wel te klappen valt. ik heb ooit eens éne op z'n gezicht geslagen -in die home waarvan ik schreef- dat was een jonge die nog niet zo heel lang in belgie was, een vriend zelfs, we noemden elkaar 'kardash'. die kerel was illegaal het land ingekomen en was -zoals ik ook maar 15 16 jaar- en stond hier heel alleen , moederziel alleen in dit land. Die kerel had plots opvang van turken uit het brusselse. gevaarlijke kerels, echt, die hadden wapens en je z�*g het dat het geen lieverdjes waren. en die vingen 'Kardash' op en hielpen hem links en rechts, met zijn weg wat te vinden. Nu, op een avond gaan die mannen met Kardash wat pintelieren en bij terugkomst heeft die jonge kerel een beetje teveel op, en hij hangt het echt uit. Te. teveel. En ik pak m daar effe aan. 2 uur later komen die gasten daar op mij home toe... Shit het zou me daar effe wel mijn moment worden... Want ik had al wat ervaring met marokkanen. Niet dus he. ik heb die mannen de reden van de vechtpartij uitgelegd en die gaven mij gelijk, Kardash kreeg wat onder zijn kloten en het was over en vergeten. Met marokkanen kan je dat dus gewoon vergeten. Die zijn niet voor rede vatbaar en zeker niet objectief. Een probleem met een mede-broeder is ongeacht of je reden, gelijk of wat dan ook had, een probleem met heel de nest. Sindsdien heb ik enkele goede turkse vrienden. ![]()
Give us the children science and math instead of bibles and pastors instead of korans and imams Laatst gewijzigd door Pist*on : 24 juni 2009 om 20:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat is de bottomline van heel de kwestie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Het is ook zo dat als een religie geen strikte regels heeft dat die snel verzwakt wat meteen een reden is waarom de katholieke kerk terrein verliest in belgie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De hoofddoek is net het tegenovergestelde, het is een teken van onderwerping aan de vrouwen-onderdrukking van de Islam. 90% van de meisjes dragen hem NIET uit godsdienstige overtuiging, maar om zich te conformeren met de eisen van HUN maatschappij, een maatschappij die bestaat in parallel aan onze westerse maatschappij. Een maatschappij waar de jongens een rasgenote uitmaken voor hoer en zelfs fysiek intimideren als ze geen hoofddoek draagt, maar zelf met iedereen die ze kunnen krijgen in bed kruipen. De ultieme MACHO-maatschappij dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
In Turkije is er een wet die dat verbiedt. Maar dat ze beter luisteren in Turkije dan in Belgie, klopt niet. Mocht er in Turkije een lacune zijn in de wetgeving , gaan ze de hoofddoekdraagsters daar zeker ook gebruik van maken hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Partijlid
|
![]() Dat de leraars neutraal moeten zijn is evident maar waarom mag een student geen mening hebben? Voor zover ik weet bekleden zij GEEN voorbeeldsfunctie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op een openbare school moeten zowel de studenten als de leraars de neutraliteit van zo'n school respecteren.
|
![]() |
![]() |