Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2009, 19:49   #101
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Ik snap het niet goed. Was dit een verkrachter, dan zou dit allicht op applaus onthaald worden.

denk je ?
Ergens heb ik het flauw vermoeden dat een groot deel van diezelfde kliek heftige voorstanders zijn van de doodstraf voor moordenaars en verkrachters.
Moest het zo geweest zijn dat er één of andere duivel verantwoordelijk kan men die toch net zogoed proberen uit te drijven ?
Of gaat dat niet voor dat soort bezetenheid ?

btw leuke poging overigens om via deze omweg beide gelijk te willen stellen alsook je suggestie homoseksualiteit ten alle prijze te willen voorkomen/afstraffen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2009, 20:17   #102
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik denk het; bij mijn weten schenkt geen enkele godsdienst daar aandacht aan.
jamaar, da's nogal simpel die bestaan niet

Doet me btw gelijk denken aan de vroeger gehanteerde juridische definitie van verkrachting als strikte seksuele penetratie waaruit onvermijdelijk voortvloeide dat vrouwen nooit schuldig konden bevonden worden aan verkrachting
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2009, 20:29   #103
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Heeft niks met religie te maken.
Dat zijn gewoon enkele gekken die hun eigen initiatief nemen om iemand homoloos te maken.

NB: een homo is niet ziek omdat hij op mannen valt,hij is ziek omdat hij niet op vrouwen valt
Dus bi zijn is OK, en homo zijn èn getrouwd zijn ook
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 19:57   #104
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Ik snap het niet goed. Was dit een verkrachter, dan zou dit allicht op applaus onthaald worden.
Verkrachting is dan ook een misdaad waarbij er een onschuldig slachtoffer is. Hier is het onschuldige slachtoffer de jonge homo zelf.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2009, 19:56   #105
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
De Pruis kan niet zonder clichés, anders valt heel zijn mooi geordend Aristoteliaans wereldbeeldje in duigen.
dit wereldbeeldje is in het beste geval wouldbe aristoteliaans. ik vrees dat de echte ideeën van de stagiriet iets te hoog gegrepen zijn voor ons schattig pruisisch knaapje.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Waarom hij het zich toch zo aantrekt wat die 99% denkt, doet mij vermoeden dat er onder het afbladerend vernislaagje een pak twijfel en onrust schuilt.
zou hij zich homofoob gedragen omdat hij niet uit de kast durft komen? is hij dan misschien een schattig pruisisch schandknaapje? of slaat mijn fantasie gewoon op hol?

vrede,

redwasp
Oud 30 juli 2009, 17:35   #106
carolus66
Schepen

carolus66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Het is begrijpelijk dat men homo's niet als ziek wilt bestempelen. Ik ben daar ook geen voorstander van.
Maar homoseksualiteit is weldegelijk een 'ziekte'. Men blijft namelijk in de kinderfase hangen waar men enkel interesse heeft voor het eigen geslacht. (normaal tot +/-10 jaar -> iedereen gaat deze fase door ook hetero's) De reden hiervoor is nog onbekend of allesinds betwist. (genetisch , traumatische ervaring, ...) Net omdat men niet goed weet wat de oorzaak is zijn behandelingen die men nu aanbied echte kwakzalverij. Maar dat wil niet zeggen dat er nooit een werkende behandeling zou kunnen komen.
en ik heb gelezen dat ze bij homo's vastgesteld hebben dat de verbinding tussen beide hersenhelften er net zo uitzag als de verbinding tussen de twee helften bij een vrouw.
carolus66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 17:41   #107
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
.......... blijft namelijk in de kinderfase hangen waar men enkel interesse heeft voor het eigen geslacht. (normaal tot +/-10 jaar -> iedereen gaat deze fase door ook hetero's) ......
Niet per se; vanaf mijn 3e speelde ik met buurkinderen waaronder enige "ondernemende" meiskes en de jongens vonden dat een stuk interessanter dan elkaar.

Oud 30 juli 2009, 18:24   #108
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carolus66 Bekijk bericht
en ik heb gelezen dat ze bij homo's vastgesteld hebben dat de verbinding tussen beide hersenhelften er net zo uitzag als de verbinding tussen de twee helften bij een vrouw.
Héhé, ik heb dus vrouwenhersens.
En ik kan nogthans kaartlezen en parkeren (maar niet alle2 tegelijk).
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 00:27   #109
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Héhé, ik heb dus vrouwenhersens.
En ik kan nogthans kaartlezen en parkeren (maar niet alle2 tegelijk).
Beweer jij nu dat vrouwen dat niet zouden kunnen?
Oud 10 augustus 2009, 14:40   #110
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carolus66 Bekijk bericht
een bronvermelding zou leuk zijn. voor zover ik weet zijn er een paar structurele verschillen aantoonbaar bij de hersenen van (sommige) homo's, maar er is zeker geen causaal verband aangetoond. jouw bewering is veel sterker en ik zou dan ook wel eens willen lezen waar ik daar wetenschappelijke publicaties over kan vinden. in de bronnen die mij bekend zijn vind ik er in elk geval niets over weer.

vrede,

redwasp
Oud 10 augustus 2009, 19:06   #111
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,

een bronvermelding zou leuk zijn. voor zover ik weet zijn er een paar structurele verschillen aantoonbaar bij de hersenen van (sommige) homo's, maar er is zeker geen causaal verband aangetoond. jouw bewering is veel sterker en ik zou dan ook wel eens willen lezen waar ik daar wetenschappelijke publicaties over kan vinden. in de bronnen die mij bekend zijn vind ik er in elk geval niets over weer.

vrede,

redwasp
Zelfs als er een causaal verband zou zijn tussen de verschillen in een klein deel van de hersenen tussen homomannen en heteromannen, of als een klein deel van de hersenen van homomannen een paar trekken mee zou hebben van de hersenen van heterovrouwen, dan is dat nog steeds geen bewijs dat het een ziekte is. Dat deeltje van de hersenen blijft dan zijn werk doen, dus is het niet ziek. Anders zou je ook kunnen zeggen dat vrouw zijn een ziekte is omdat ze anders zijn dan mannen.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Oud 11 augustus 2009, 10:24   #112
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

een structureel verschil in de hersenen zou er wel op (kunnen) wijzen dat homoseksualiteit aangeboren is. een (gedeeltelijk) antwoord op de nature of nurture vraag dus. deze kwestie is binnen de holebibeweging altijd op redelijk wat interesse onthaald.

vrede,

redwasp
Oud 11 augustus 2009, 23:21   #113
Gezond Vlaanderen
Banneling

Standaard

Waarom niet?!! Uit rezultaten blijkt dat veel homo's inderdaad na zo'n therapie verder door het leven gaan als een normale hetero! Weigeren van zo'n therapie betekent dat je KIEST ervoor homo te zijn! (wat nu ook voor 80% is volgens mij!)
Gezond Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 07:18   #114
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gezond Vlaanderen Bekijk bericht
Waarom niet?!! Uit rezultaten blijkt dat veel homo's inderdaad na zo'n therapie verder door het leven gaan als een normale hetero! Weigeren van zo'n therapie betekent dat je KIEST ervoor homo te zijn! (wat nu ook voor 80% is volgens mij!)
geef me één wetenschappelijke publicatie die ondersteunt wat jij hier beweert. zoals hier al een paar keer eerder gebeurde, zuig je gewoon iets uit je duim en presenteer je het als waarheid. toen ik op school zat, noemden we dat liegen. besef je dat je hiermee keer op keer het vooroordeel bevestigt dat bij veel mensen aan jouw avatar kleeft?

in belgië is het overigens (geheel terecht) een misdrijf om dit soort kwatch te publiceren in verband met geneeskunde. kwakzalverij is hier strafbaar, beweren dat deze of die therapie helpt tegen homoseksualiteit, zonder daarvoor bewijzen te hebben is kwakzalverij.

ik besef natuurlijk maar al te goed dat aanhangers van de partij waarvan jij het logo als avatar gekozen hebt niet het minste bezwaar hebben tegen leugens en tegen kwakzalverij en dat ze bovendien vaak de meest platte homofobe ideeën koesteren. jij bevestigt dit hier opnieuw en ontmaskert hierdoor zelf wat voor doortrapte bedriegers in die partij zitten. waarvoor zou een mens nog blokwatchers nodig hebben, wanneer jullie jezelf op deze manier blijven outen als leugenaars, bedriegers, supporters van kwakzalverij en homofoben. bedankt voor je duidelijkheid.

vrede,

redwasp
Oud 12 augustus 2009, 07:23   #115
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
(wat nu ook voor 80% is volgens mij!)
ik was daarnet vergeten te schrijven dat de meeste VB'ers die ik tegenkwam geen jota van statistiek of kansberekening snappen. ze slaan er met hun klak naar en toveren uit het niets getallen te voorschijn die ze dan presenteren als statistieken.

klopt dit niet? leg me dan stap voor stap uit hoe jij aan je tachtig procent komt, liefst op die manier dat ik eenzelfde inschatting ook kan maken en op een vergelijkbaar resultaat uitkom. dat kun je niet, je snapt namelijk zoals ik hierboven reeds aangaf, geen jota van statistiek. je zult dit berichtje dan ook waarschijnlijk negeren en ergens anders jezelfde leugens en bedriegerijen publiceren alsof niemand je ooit op deze fout wees.

vrede,

redwasp
Oud 12 augustus 2009, 19:55   #116
Gezond Vlaanderen
Banneling

Standaard

Met een beetje gezond verstand kom je tot dezelfde conclusie
Oud 12 augustus 2009, 20:40   #117
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Welke resultaten? Waar haalt u uw cijfergegevens?
De vereniging van Amerikaans psychiaters heeft net opgeroepen om deze behandelingen niet meer toe te passen, omdat ze niet werken en zelfs meer schade toe brengen dan dat ze goed doen.
De "be-/mishandelingen" komen gewoon neer op psycholische foltering waarbij het slachtoffer mentaal compleet de grond in wordt geboord. De sterksten hervallen gewoon (na een depressie) en proberen hun leven terug op te bouwen. Heel wat anderen blijven cronisch depressief en zijn mentaal niet meer in staat om een relatie op te bouwen (das net wel iets anders dan "leven als normale hetero's", ze krijgen gewoon een aversie van intimiteit) en een grote groep pleegt na de mishandeling zelfmoord omdat de folteraars hun zelfbeeld finaal heeft aan gruzelmenten geslagen.

Dat is te vergelijken met iemand met sproeten te wassen met salpeterzuur omdat men denkt dat die vlekjes "slecht" zijn (een teken van de duivel?) of omdat men ze lelijk vind, terwijl er helemaal niets mis is met die sproeten.
Iemand die een salpeterzuurbehandeling voor zijn sproeten weigert, kiest niet om sproeten te hebben, maar gewoon uit zelfbehoud tegen een behandeling die miljoenen keren pijnlijker is dan de "kwaal" (die enkel een kwaal is in de zieke geesten van degenen die de besproete persoon willen mishandelen).
De persoon met sproeten en de would-be-folteraars kan beter geleerd worden dat er niets mis is met sproeten. Hetzelfde geldt voor holebi's.

Men zou beter al degenen die het waanbeeld dat ze superieur zijn aan andere mensen (gewoon omdat die andere mensen iets anders zijn dan hen) een therapie laten volgen, om ze van hun meerderwaardigheidscomplex af te helpen.

Laatst gewijzigd door Fozzie : 12 augustus 2009 om 20:44.
Oud 12 augustus 2009, 20:46   #118
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Met een beetje gezond verstand kom ik tot de conclusie dat u die resultaten en cijfers gewoon uit je duim zuigt en een potje zit te liegen.
Oud 12 augustus 2009, 21:14   #119
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als jij gezond verstand had zat je hier niet de homofobe construct uit te hangen.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2009, 13:46   #120
Gezond Vlaanderen
Banneling

Standaard

Homofoob zijn betekent ook haat zaaien en moord uitroepen. Ik haat helemaal geen homo's en ik heb niets tegen homo's.

Maar homo's hebben wel iets tegen hetero's: door het voortdurend opscheppen van hun afwijkende geaardheid en dit opdringen naar hetero's toe!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be