![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien de vrouw niet akkoord gaat, wordt ze gewoon verstoten, door haar man of door haar gemeenschap.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mij gaat het om tegenstrijdige wetgeving, het gelijkheidsprincipe en rechtszekerheid. Het feit dat er in België een hof van Arbitrage bestaat is ook al een fout volgens mij.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu ja, hoe weet men sommige dinges in Vlaanderen ?
Ik weet in ieder geval dat zelfs pastoors zich durven wagen aan pedofilie. En als er dierenmishandeling wordt vastgesteld, dat het waarschijnlijk niet door het GAIA-opperhoofd gepleegd werd. Maar zeker zijn we voorlopig niet. Kom kom, als blote nekken, halzen, dekolletés, dijen, knieën, ... op publisiteitsaffiches worden besmeurd met verf, dan kan je best gaan zoeken in ekstremistische religieuze hoekjes, want de feministen .... Het gaat er over: hoe houden we sterk afwijkende maatschappelijke vizies, die zo sterk afwijken dat ze een maatschappelijk probleem kunnen gaan vormen, in het oog ? En hoe gaan we daarmee om ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
U heeft OOK vuile was beste SDX. En als die vrouw wil scheiden stapt ze naar een gewone rechtbank, dat recht blijft ze hebben. Je doet lijken alsof ze haar gewone burgerrechten verliest. en wat betreft dat verstoten, daar kunnen de ant-Islamisten over meespreken. Ze verstoten al een hele bevolkingsgroep enkel gebaseerd op religie. (uiteraard zal dat met klem worden ontkend en als het dan gebeurt..zal het wel weer de moslim zijn eigen schuld zijn) Mooie weerspiegeling van het eigen gedrag als je het mij vraagt. Edit = ("de uwe" vervangen met "anti islamisten") Laatst gewijzigd door viaSanctus : 19 december 2009 om 13:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het allemaal maar niets.
Wij hebben ons rechtsysteem (dat verre van volmaakt is), wie zich hier niet in kan vinden, kan beter zijn biezen pakken.
![]() |
#108 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zoals ik zei, die 'vuile was' is marginaal en strookt niet met onze wetten in 'mijn wereld'! Citaat:
Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 19 december 2009 om 14:55. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat elke vrijheid van meningsuiting ondermijnt.
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal niet, integendeel zelfs.
![]() |
#111 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Je kan "jouw wereldje" proberen verbloemen, maar daar trappen nuchtere mensen niet in. Op al de rest wat u zei reageren heeft verder geen zin. De enige uitleg die uzelf maar plaatsen bij "anti islamist", is hetgeen u zou omschrijven als "uzelf". Veel geluk bij je integratie in de huidige maatschappij. Laatst gewijzigd door viaSanctus : 19 december 2009 om 15:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
|
![]() Toch wel. Elke discussie wordt immers afgeblokt met "Niet tevreden, bol het dan maar af".
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I vroeg NIET wat een 'anti-islamist' is, ik vroeg wat jij verstaat onder 'islamist'. Dankje, ik ben reeds geïntegreerd, ik werk niet mee aan dingen die tegen de wetten en normen van mijn maatschappij, mijn wereld ingaan, nou jij nog.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Banneling
|
![]() islamisme - Islamisme of politieke islam is een verzameling van politieke ideologieën binnen de islam gebaseerd op een conservatieve, letterlijke (of 'literalistische') interpretatie van de koran en de hadith. De ideologie komt voort uit het islamitisch principe van tawhid, eenheid, en is daarmee tegen de scheiding van geloof en staat.
Een islamist is derhalve een aanhanger van het islamisme, net zoals een aanhanger van het communisme een communist is, en een aanhanger van het fascisme een fascist. Het zijn overigens alledrie even verderfelijke totalitaire ideologiën. En anti-islamist zijn, danwel genoemd worden, beschouw ik als een eretitel en een zaak waar, afgezien van de islamisten zelf natuurlijk, geen zinnig mens ooit tegen kan zijn. Laatst gewijzigd door Sus Iratus : 19 december 2009 om 16:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
|
![]() Ik zie niet goed in wat jouw reactie te maken heeft met wat ik op Guido 007 antwoordde.
![]() |
#117 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn stelling is dat we een systeem hebben en dat we reeds voldoende toegevingen doen voor de gasten. We liggen reeds plat op de buik, kunnen we nog lager?
![]() |
![]() |
#119 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Elke sociale beweging, sportclub, hobbyclub, kerk, moskee, synagoge, school, ... kent zijn regels waar jeje moet aan houden. Als moslims zich aan extra regels willen houden binnen de lijnen van de wet, dan ben jij niet in rechte dit tegen te gaan. Trouwens je lijkt me nu niet echt de persoon die zo erg inzit moet moslimas dat je omwille van je grote medeleven en liefde tegen shariarechtbanken bent. Als je zo erg veel om hen geeft gun je hen de vrijheid die zij zelf verkiezen. Laatst gewijzigd door viaSanctus : 19 december 2009 om 20:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Heel de discussie over moslims, islamieten, islamisten, de sharia-wetgeving, enz is bijzonder interessant maar hier gaat het om orthodoxe joden en hun religieuze intolerantie.
![]() |