Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2009, 23:40   #101
Hawkeye
Parlementsvoorzitter

Hawkeye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Kweet niet zunne, mensen doen veel omdat het in de mode is.
o.a. bv parenclubs of zo bezoeken.
Maar daarbij veranderen ze hun seksuele geaardheid niet he...
Mode of niet, niemand wordt homo of lesbienne omdat het 'in' is. Je voelt je aangetrokken tot hetzelfde geslacht of niet.
Hawkeye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 23:45   #102
Hawkeye
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ik snap niet waarom er zo'n zaak wordt gemaakt van die film.
Ik ben hem gaan kijken de dag dat hij uitkwam. Allereerst wil ik zeggen dat hij 12+ was en dat daar streng op gecontroleerd werd (paspoortcontrole)
Over de film zelf kan ik zeggen dat ik het gewoon een grappige film was waarin wordt gelachen met cliché's omtrent homo's. Maar een promotiefilm voor homofilie? Nee, ik ben 100% hetero in de zaal gegaan, ik ben er 100% hetero weer uitgekomen.

Er zijn jaarlijks zoveel mensen die gaan kijken naar eindejaarsconferences en stand-up comedy shows. Daarin wordt ook constant gelachen met cliché's. Iedereen moet gewoon wat minder zwaar reageren op dit soort films. Dit is gewoon een nieuw soort entertainment. En als jongere ken ik heel veel andere jongeren uiteraard en ik kan jullie zeggen: iedereen, zelfs het kleinste kind, is slim genoeg om de fictie te zien in de film.
Oud 16 juli 2009, 23:48   #103
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Het is misschien wel in de mode de laatste 20 jaar om je te outen.

Vroeger, toen dat geen mode was, namen homo's gewoon een wijf om 'schande' te vermijden. Dan staken ze daar paar keer hun mel in, en hup: wa kinders op de wereld.
En dan zijn ze 40, inmiddels in de moderne maatschapij waar outen de mode is, en dan doen ze dat zelf. Hoeveel voorbeelden zijn er hier niet van?
Is dat dan wat de kerk wil? Mensen die tegen hun zin toch een traditioneel gezin stichten?

De meeste verkroppen hun eigen persoonlijkheid echter voor hun leven.

Blij dat het 2009 is
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 00:10   #104
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Het is misschien wel in de mode de laatste 20 jaar om je te outen.

Vroeger, toen dat geen mode was, namen homo's gewoon een wijf om 'schande' te vermijden. Dan staken ze daar paar keer hun mel in, en hup: wa kinders op de wereld.
En dan zijn ze 40, inmiddels in de moderne maatschapij waar outen de mode is, en dan doen ze dat zelf. Hoeveel voorbeelden zijn er hier niet van?
Is dat dan wat de kerk wil? Mensen die tegen hun zin toch een traditioneel gezin stichten?

De meeste verkroppen hun eigen persoonlijkheid echter voor hun leven.

Blij dat het 2009 is
Jaja late homo's.
Maar ik weet niet zunne, tegenwoordig heb je toch veel "vroege" homo's.
Misschien beseffen die dan op hun beurt tegen hun 40 ste dat ze dan toch hetero zijn?
Oud 17 juli 2009, 00:50   #105
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jaja late homo's.
Misschien beseffen die dan op hun beurt tegen hun 40 ste dat ze dan toch hetero zijn?
Hoh, ik denk het niet ze.

Je outen gebeurd ook niet vanzelf. Meestal duurt het enkele jaren van nadenken ('wie ben ik en wat wil ik nu eigenlijk?') vooraleer je tot actie over gaat. En in die periode tracht je jezelf steeds maar weer wijs te maken dat je hetero bent terwijl je binnenste gevoel dat steeds tegenspreekt.

Dus alvorens te outen is er meestal al langer over nagedacht dan dat een hetero kan vermoeden.

En dat homo's zich vroeger outen dan pakweg 20 jaar geleden kan enkel aangemoedigd worden. Die strijd in jezelf hoef je niet te voeren. (in tegenstelling tot wat de katholieke kerk zegt; dat er strijd gevoerd moet worden en homoseksuele gevoelens onderdrukt moeten worden. maw: Je moet voelen en denken zoals wij u zeggen hoe je hoort te voelen en denken)

Ik kan mezelf als voorbeeld nemen;
Ik had toen ik 12/13 jaar was al het besef dat ik liever jongens had. Toen ik net mijn eerste natte droom kreeg masturbeerde ik direct stiekem met mijn gedachten op bepaalde jongens uit de klas.
Zo vanaf mijn 14de maakte ik mezelf wijs dat aan jongens denken niet goed was. Ik weet nog dat ik probeerde te masturberen op meisjes, omdat ik dan hetero zou worden dacht ik. "niet meer aan jongens denken, dan gaat dat vanzelf weg "
In die fase mij ook zwaar homofob gedragen op internet of in klasdiscussies(vergelijk het met Preusse, Gezond Verstand en Graziëlla).

En zo heb ik ongeveer 3 jaar van mijn jeugd verloren. Door koppig vol te houden dat ik dan toch hetero was/moest zijn, terwijl meisjes me geen zak intereseerden en ik er eigenlijk zelf bang van was.
Ben in die tijd ook nooit uit geweest. 5€ inkom op een fuif was grootse geldverspelling. Ik zat dan ook liever thuis.
En dan langzaam op mijn 17de tot besef gekomen dat je naar je eigen gevoelens moet leven.

En das nu al 1,5 jaar geleden. En ben ik een gelukkiger man.. zeker weten wel ja!

En ik denk dat iedere holebi zich hierin wel een beetje herkend of toch ongeveer hetzelfde heeft doorgemaakt. De een gaat er al wat sneller door dan de andere, en veel hangt af van de omgeving waarin je op groeit!

(en sry als ik nu over kom als een emo of als dit bericht te zwaar off-topic is )

Laatst gewijzigd door bgf324 : 17 juli 2009 om 00:51.
Oud 17 juli 2009, 01:03   #106
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Jaja late homo's.
Zou dan nog geen kwaad kunnen. Als ze maar plezier gehad hebben. Het leven is te kort om onszelf op te zadelen met allerlei overbodige wetten en regels.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 01:05   #107
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hawkeye Bekijk bericht
Ik ben hem gaan kijken de dag dat hij uitkwam. Allereerst wil ik zeggen dat hij 12+ was en dat daar streng op gecontroleerd werd (paspoortcontrole)
Over de film zelf kan ik zeggen dat ik het gewoon een grappige film was waarin wordt gelachen met cliché's omtrent homo's. Maar een promotiefilm voor homofilie? Nee, ik ben 100% hetero in de zaal gegaan, ik ben er 100% hetero weer uitgekomen.

Er zijn jaarlijks zoveel mensen die gaan kijken naar eindejaarsconferences en stand-up comedy shows. Daarin wordt ook constant gelachen met cliché's. Iedereen moet gewoon wat minder zwaar reageren op dit soort films. Dit is gewoon een nieuw soort entertainment. En als jongere ken ik heel veel andere jongeren uiteraard en ik kan jullie zeggen: iedereen, zelfs het kleinste kind, is slim genoeg om de fictie te zien in de film.
Dat vind ik dus ook. Zo'n film is gewoon eens heerlijk ontspannend en leuk. Begrijp niet waar mensen zich druk over maken.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 04:35   #108
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graziëlla Bekijk bericht
Als iemand ook maar een beetje kritisch staat tegenover homoseksualiteit, dan wordt hij meteen als verdoken homo afgeschilderd. Vanwaar toch die domme redenering??????
Ik ben er tenminste trots op dat ik nog een eigen mening heb, dat ik niet meedoe met al die domme hype's en rotte modegrillen de dag van vandaag!! Ik heb tenminste nog een eigen mening, en ik zal zeker niet lesbisch worden omdat het nu in de mode is!! Ik heb tenminste nog respect voor mijn eigen mening!!!!!! Ik ben verdorie een vrouw van 63!!
Laat dat homo worden maar over aan zwakke pubers!!!
Bij een wetenschappelijk onderzoek werd na een waarden- en normen-onderzoek de seksuele opwinding bij een groep "heteromannen" gemeten bij verschillende foto's (naakte mannen en vrouwen).

De mannen die zeiden hetero te zijn en geen problemen te hebben met homoseksualiteit toonden ook geen of weinig seksuele opwinding bij het zien van foto's van naakte mannen.
De mannen die zeiden hetero te zijn en homoseksualiteit veroordeelden bleken meestal wel opgewonden te raken van foto's van naakte mannen.

Pubers (al dan niet "zwak") worden geen homo, ze worden zo geboren.
Maar als je als volwassen vrouw kinderen zou hebben die holebi blijken te zijn, zou je ze dan nog even graag zien en hun partnerkeuze respecteren, of als een "goede homohaatster" zomaar op straat zetten. Ongeveer 1 op 10 holebi's worden door hun "liefhebbende" ouders op straat gezet.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 11:52   #109
Gezond Vlaanderen
Banneling

Standaard

Enorm veel klachten bij Kinepolis na het kijken van de film "Bruno"...vooral gezinnen met kinderen zijn erg aangeslagen na het zien van deze film! Sommige kinderen moesten zelfs in behandeling bij een psychiater! Deze film is trouwens verboden in veel landen, ook in veel europese landen! Het promoot homosexualiteit ,perversheid en gedragsafwijkingen. In Amerika mag men deze film pas zien vanaf 18 jaar onder eigen risico. In Vlaanderen vanaf 12 jaar, net wanneer kinderen en pubers het meest beinvloedbaar zijn door deze film!
Gezond Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 12:13   #110
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waar werd paspoortcontrole uitgevoerd? In het UGC, antwerpen, was het geen 12+ film, en werd de leeftijd niet gecontroleerd. We hebben het nog met de manager besproken die dag.

Vind jij het terecht dat het een 12+ film is in jouw cinema?
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 12:14   #111
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Bij een wetenschappelijk onderzoek werd na een waarden- en normen-onderzoek de seksuele opwinding bij een groep "heteromannen" gemeten bij verschillende foto's (naakte mannen en vrouwen).

De mannen die zeiden hetero te zijn en geen problemen te hebben met homoseksualiteit toonden ook geen of weinig seksuele opwinding bij het zien van foto's van naakte mannen.
De mannen die zeiden hetero te zijn en homoseksualiteit veroordeelden bleken meestal wel opgewonden te raken van foto's van naakte mannen.

Pubers (al dan niet "zwak") worden geen homo, ze worden zo geboren.
Maar als je als volwassen vrouw kinderen zou hebben die holebi blijken te zijn, zou je ze dan nog even graag zien en hun partnerkeuze respecteren, of als een "goede homohaatster" zomaar op straat zetten. Ongeveer 1 op 10 holebi's worden door hun "liefhebbende" ouders op straat gezet.
Is dat dan een bewijs dat ze stiekem homoseksueel zijn? Omdat ze opgewonden raken bij het bekijken van foto's?
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 12:16   #112
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gezond Vlaanderen Bekijk bericht
Enorm veel klachten bij Kinepolis na het kijken van de film "Bruno"...vooral gezinnen met kinderen zijn erg aangeslagen na het zien van deze film! Sommige kinderen moesten zelfs in behandeling bij een psychiater! Deze film is trouwens verboden in veel landen, ook in veel europese landen! Het promoot homosexualiteit ,perversheid en gedragsafwijkingen. In Amerika mag men deze film pas zien vanaf 18 jaar onder eigen risico. In Vlaanderen vanaf 12 jaar, net wanneer kinderen en pubers het meest beinvloedbaar zijn door deze film!
Ga voor 6€ naar de film en krijg korting bij psychiaterbezoek.
Oud 17 juli 2009, 12:24   #113
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Is dat dan een bewijs dat ze stiekem homoseksueel zijn? Omdat ze opgewonden raken bij het bekijken van foto's?
Ja.
Oud 17 juli 2009, 12:33   #114
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ocharme, boerenparochie Vlaanderen kan niet tegen iets controversieels. U lijkt me even wereldvreemd als de conservatieven waarmee gelachen wordt. Als u al geen trol bent.

Graag had ik geweten in welke landen? Link?
Oud 17 juli 2009, 12:35   #115
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graziëlla Bekijk bericht
Als iemand ook maar een beetje kritisch staat tegenover homoseksualiteit, dan wordt hij meteen als verdoken homo afgeschilderd. Vanwaar toch die domme redenering??????
Ik ben er tenminste trots op dat ik nog een eigen mening heb, dat ik niet meedoe met al die domme hype's en rotte modegrillen de dag van vandaag!! Ik heb tenminste nog een eigen mening, en ik zal zeker niet lesbisch worden omdat het nu in de mode is!! Ik heb tenminste nog respect voor mijn eigen mening!!!!!! Ik ben verdorie een vrouw van 63!!
Laat dat homo worden maar over aan zwakke pubers!!!
Als u niet meekunt met de vooruitgang dan blijft u maar beter opgesloten in uw kiekenkot. Plant gij maar patatjes, meiske, dat kunt ge goed.
Oud 17 juli 2009, 13:51   #116
Hawkeye
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Ocharme, boerenparochie Vlaanderen kan niet tegen iets controversieels. U lijkt me even wereldvreemd als de conservatieven waarmee gelachen wordt. Als u al geen trol bent.

Graag had ik geweten in welke landen? Link?

Ik geloof dat Oekraïne er een van is. Maar dat het oosten van Europa nog zeer homofoob is, wordt vaak bewezen.
Oud 17 juli 2009, 13:54   #117
Hawkeye
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Waar werd paspoortcontrole uitgevoerd? In het UGC, antwerpen, was het geen 12+ film, en werd de leeftijd niet gecontroleerd. We hebben het nog met de manager besproken die dag.

Vind jij het terecht dat het een 12+ film is in jouw cinema?
In de metropolis Antwerpen was hij 12+ en daar werden alle kleine jongetjes gevraagd hun paspoort boven te halen.

En, ja, ik vind het terecht een 12+ film, maar niet omwille van het homoseksuele aspect, maar gewoon om het feit dat er hier en daar wat bloot te zien is.
Oud 17 juli 2009, 13:56   #118
Hawkeye
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Dat is nog het ergste van allemaal. Ouders weten wat voor film dat is en wat ze kunnen verwachten, toch dagen ze het lot uit en nemen ze hun kinderen er mee naar toe. Als je je eigen kind niet kan inschatten is dat zeer erg. Trouwens, ze hebben de film toch uitgezien, ze zijn niet vroegtijdig doorgegaan leid ik af. Dus zo erg zal het allemaal niet geweest zijn.
Oud 17 juli 2009, 14:47   #119
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar daarbij veranderen ze hun seksuele geaardheid niet he...
Mode of niet, niemand wordt homo of lesbienne omdat het 'in' is. Je voelt je aangetrokken tot hetzelfde geslacht of niet.
Dat mensen in 2009 dit nog steeds niet kunnen vatten, daar schieten woorden voor tekort...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 14:50   #120
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
De psychiatrische instellingen hebben het rampenplan in voege laten treden, zo'n overrompeling!

Straks word ik als reservist nog opgeroepen!

Paniek! Paniek!

Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be