Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 december 2002, 00:40   #101
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musti
IZMIR was van de Turken, en ik weet niet of daar veel Grieken woonden maar maakt niet uit er woonden wel ook veel Turken.
Dat in Brussel of Antwerpen veel allochtonen wonen betekent ook niet dat ze niet van de Vlamingen zijn en een deel van België!!
In tegenstelling tot wat u beweert, was Smyrna helemaal geen Turkse stad in de strikte zin van het woord. Natuurlijk behoorde Smyrna lange tijd tot het Ottomaanse Rijk, maar dat maakte de stad niet minder Grieks dan Athena, Heraklion of Thessaloniki. Smyrna werd overwegend door Grieken bewoond. U gaat hier toch niet beweren dat Athene een Turkse stad was omdat het tot het Ottomaanse Rijk behoorde, of wel?

Trouwens, na WO I werd de stad Smyrna en heel de streek errond aan Griekenland toegewezen, omdat de meerderheid van de bevolking Grieks was en niet Turks. Zo bepaalde het verdrag van Versailles.

Toen de Griekse troepen in 1919 Smyrna binnentrokken stond heel de stadsbevolking juichend en uitzinnig van vreugde de troepen te verwelkomen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2002, 00:42   #102
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja Darwin we hebben allemaal .plannen om heel het EU te veroveren eigenlijk werken we allemaal ook voor de geheime dienst van ons land van herkomst, maar het blijft tussen ons hè
Als we het Westen eenmaal ingepalmd hebben gaan we alle ongelovigen als slaven gebruiken en hun vrouwen verkrachten, hun kinderen opeten, ...
Ik meen dit allemaal niet hè, want je weet maar nooit straks hang je misschien aan de toog en vertel je dit alsof ik het meende
Ma zulke dingen doe je toch hè Darwin
Het is een feit dat 40 jaar geleden er nog bijna geen moslims in Brussel woonden en dat nu van elke 10 geboorten in het Brussels Gewest er 4 moslims zijn.

Moeten we soms nog een tekeningetje erbij maken van hoe het over nog eens 40 jaar in Brussel gesteld zal zijn?

En wat met Brussel gebeurt zal ook met andere steden gebeuren als we niet ingrijpen.

Liever nu bange man dan straks moslim man.

Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2002, 00:47   #103
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vanwaar haal jij het in je kop dat Istanbul aan de Grieken behoort??
Prachtig, de Heilige Wijsheidkerk zonder die storende minaretten!

Oud 26 december 2002, 00:57   #104
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Er braken in Cyprus hevige rellen uit. Hierbij werden Turken willekeurig vermoord. Toen vond er een staatsgreep plaats dat aansluiting bij Griekenland nastreefde. Daarna hebben de Turken ingegrepen om zijn eigen volk te beschermen. Er was een genocide aan de gang in Cyprus. Door in te grijpen heeft Turkije de Turkse Cyprioten van een genocide gered. De hele wereld was het erover eens dat de ingreep van Turkije rechtvaardig was. De wereld was er echter op tegen dat Turkije daar verbleef. Echter als Turkije meteen was vertrokken zouden de gewelddadigheden tegen de Turken weer hervat zijn. Niemand heeft ingegrepen in Bosnie en kijk wat er daar is gebeurd. Als ik jou was zou ik die Griekse bronnen niet geloven, Jan van den Berghe. Ik weet dat de berichtgeving ten aanzien van Cyprus heel eenzijdig is geweest. Je moet echter ook naar de andere kant van de munt kijken.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2002, 01:00   #105
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Oud 26 december 2002, 01:09   #106
Musti
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Toen ik ik de Fanar was en later persoonlijk met de gids sprak (die een autochtone Griekse was!), hoorde ik wel een ander verhaal. En op het internet is er ook heel wat te lezen waarvan een normaal mens de haren te berge rijzen!

http://w4u.eexi.gr/~ippotis/alaen.html
http://www.geocities.com/CapitolHill...expulsion.html
http://www.greece.org/genocide/books/miracle/index.html
http://www.hellas.org/mongols/mongols/gr-in-tr.htm
http://www.angelfire.com/space/disco...rkey/Polis.htm
http://imia.cc.duth.gr/turkey/terr.e.html
http://www.greece.org/genocide/links.htm
Het kan zijn dat er inderdaad mensen zijn die Grieken discrimeneren,... gebeurt hier ook met ons!!
Dr zijn nu eenmaal mensen die veralgemenen en die alle Grieken verantwoordelijk zien voor het verraad tijdens WOI
En hou aub op met Extreem-rechts Griekse sites als bewijs te geven!!

Citaat:
De Grieken hebben niemand verdreven of hun bezittingen geplunderd of zo.
ahnee?? Da zult ge natuurlijk niet in uw sites vinden maar ik heb genoeg verhalen gehoord (familie,... )

Citaat:
En Turkije heeft zich nooit gehouden aan het verdrag van Lausanne en heeft het voortdurend geschonden.
Verdrag van Lausanne was heel onrechtvaardig maar Turkije MOEST dit wel tekenen!!

Citaat:
Vreemde redenering... Natuurlijk hadden de Grieken overschot van gelijk in opstand te komen tegen het Ottomaans bewind. Of hebt u een ander ideetje in uw achterhoofd? En geldt dat dan ook voor de Serviërs, de Bulgaren, de Armeniërs, de Albanezen?
Ottomaanse Rijk behandelde de elke volk gelijk, alleen a.h.v religie werd er "gediscrimineerd" en dat is niet juist, maar niet te vergeten dat men in de tijd van het Ottomaanse Rijk, hier in Europa de inquisitie bestond voor andersgelovigen!!
Als elk volk in deze wereld een eigen lans zou opeisen dan zouden er wel duizenden landen zijn, nu leven er bijv. 73 volkeren (autochtonen) in Turkije, wat zou er gebeuren als ze allemaal een land zouden willen??

Citaat:
Die worden goed behandeld. Daarenboven was er onder aartsbisschop Makarios een gewaarborgde vertegenwoordiging van de Turkse minderheid. Alhoewel de Turken relatief in de minderheid waren, hadden ze op sleutelministeries recht op de helft van de ambten.
Ja inderdaad daarom dat er zoveel Turken vermoord werden, of zijn die beelden van vermoordde Turken, massagraven,... allemaal fake??
Turkije heeft toen eerst aan de VN gevraagd dat ze moesten ingrijpen maar zij deden niks, dus heeft Turkije dat maar gedaan!!

Citaat:
Juist dat was één punt in het verdrag van Lausanne, en dat werd, naast zovele andere punten, door de Turkse geschonden. In Turkije is het, in tegenstelling tot wat u schrijft, helemaal niet verboden om een religieuze school te leiden en er leerlingen te vormen.
Jawel in Turkije is dat wel verboden en dat werd beslist tijdens de Nationale Veiligheidsraad van 28 februari 1998!!

Citaat:
Dat is weer eens een staaltje van Turkse geschiedschrijving. Ja, beste vriend, ik ben heel goed vertrouwd met de Turkse perceptie van hun eigen misdaden uit de geschiedenis. Onlangs kocht ik bij de Turkse ambassade nog een boek over de Armeense volkerenmoord. Volgens dat boek - officiële Turkse geschiedschrijving - is die eigenlijk nooit gebeurd: de conclusie luidt dat de Armeniërs het allemaal sterk overdreven hebben. Ook over Smyrna hebben de Turken zo hun eigen verhaaltje uit de grond gestampt. Jammer voor hen: geen enkele ernstige geschiedkundige in Europa of in de VS hecht ook maar één seconde geloof aan dat verhaaltje.
Turkije wil dat er een onafhankelijke onderzoekscommissie wordt opgericht om dit allemaal te onderzoeken, waarom doet men dat niet als ze toch zo zeker zijn van hun eigen??
Musti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2002, 01:09   #107
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Er braken in Cyprus hevige rellen uit. Hierbij werden Turken willekeurig vermoord. Toen vond er een staatsgreep plaats dat aansluiting bij Griekenland nastreefde. Daarna hebben de Turken ingegrepen om zijn eigen volk te beschermen. Er was een genocide aan de gang in Cyprus. Door in te grijpen heeft Turkije de Turkse Cyprioten van een genocide gered.
Alweer een staaltje van Turkse eigen invulling van de geschiedkundige feiten.

Er was helemaal geen volkerenmoord op de Turken van het eiland bezig noch was er een gepland.

Citaat:
De hele wereld was het erover eens dat de ingreep van Turkije rechtvaardig was.
Ja? Een blik op de toenmalige kranten hier in West-Europa laat een ander beeld zien: volledige afkeuring van het Turkse optreden.

Citaat:
De wereld was er echter op tegen dat Turkije daar verbleef.
Natuurlijk.

Citaat:
Echter als Turkije meteen was vertrokken zouden de gewelddadigheden tegen de Turken weer hervat zijn. Niemand heeft ingegrepen in Bosnie en kijk wat er daar is gebeurd.
Er waren geen gewelddadigheden tegen de Turken geweest. Hoe zouden die dan "hervat" kunnen worden???

Citaat:
Als ik jou was zou ik die Griekse bronnen niet geloven, Jan van den Berghe.
En de Turkse verdraaide versie geloven? Kom nou! Een goede documentatie is te vinden bij:

http://www.pio.gov.cy/cyissue/index.htm

Citaat:
Ik weet dat de berichtgeving ten aanzien van Cyprus heel eenzijdig is geweest. Je moet echter ook naar de andere kant van de munt kijken.
Daarom heb ik ook andere bronnen geraadpleegd in het verleden. O.a. het uitstekende boek van O'Malley "The Cyprus conspiracy". Uitstekend! Lees dat maar eens en uw gekleurde Turkse versie van de feiten ligt zo in scherven tegen de grond!

Oud 26 december 2002, 01:21   #108
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Juist dat was één punt in het verdrag van Lausanne, en dat werd, naast zovele andere punten, door de Turkse geschonden. In Turkije is het, in tegenstelling tot wat u schrijft, helemaal niet verboden om een religieuze school te leiden en er leerlingen te vormen.
Jawel in Turkije is dat wel verboden en dat werd beslist tijdens de Nationale Veiligheidsraad van 28 februari 1998!!
Zo, zo... En dat was volgens u de reden waarom de Halkischool werd gesloten. Weet u dan niet dat die in... 1971 zonder opgave van reden werd gesloten. Ja, in 1971.

Zo stilaan heb ik de indruk dat u echt weinig afweet wat er in uw land van herkomst allemaal gebeurt. Die beslissing waar u naar verwijst heeft niets te maken met het sluiten van godsdienstscholen, maar met het verbod op Refah en de verschillende partijlokalen e.d.

Als Turk zou u moeten weten dat er een overheidsdienst bestaat die toezicht houdt op het functioneren van niet-islamitische scholen, instellingen, kerken, kloosters e.d., de "Vakiflar Genel Mudurlugu". Door dat ministerie werden ongeveer 70 dergelijke instellingen van de Grieks-Orthodoxe Kerk erkend. Ook de joden hebben eigen scholen die door die overheidsdienst worden erkend en gecontroleerd.
Oud 26 december 2002, 01:23   #109
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Ik had een reportage tijdens het Nederlandse nieuws gezien. Zelfs daar hadden ze het over de gewelddadigheden tegen de Turken en dat het ingrijpen van Turkije rechtvaardig was.
Oud 26 december 2002, 01:24   #110
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Turkije wil dat er een onafhankelijke onderzoekscommissie wordt opgericht om dit allemaal te onderzoeken, waarom doet men dat niet als ze toch zo zeker zijn van hun eigen??
Ja?

Kunt u mij naar één Turkse overheidsmededeling in die zin verwijzen? Al lange tijd volg ik met veel belangstelling alles wat beweegt rond dit thema, maar over iets dergelijks heb ik echt nog niets gehoord. Wil dus zo goed zijn de verwijzing te geven.

En eigenlijk zijn dat vijgen na pasen. Al onmiddellijk na de feiten werd er een gemengde Frans-Britse onderzoekscommissie opgericht die de vele gruwelverhalen optekenden die ze van de verdreven Grieken vernamen.
Oud 26 december 2002, 01:38   #111
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had een reportage tijdens het Nederlandse nieuws gezien. Zelfs daar hadden ze het over de gewelddadigheden tegen de Turken en dat het ingrijpen van Turkije rechtvaardig was.
Aan dergelijke beweringen hecht ik maar weinig geloof. Liever een verwijzing naar een goed boek geschreven door een betrouwbaar historicus.

De Turkse inval wordt trouwens door meerdere resoluties van de Veiligheidsraad streng veroordeeld.

http://www.justice4cyprus.org/index.html
http://www.greece.org/cyprus/Justice.htm
http://www.kypros.org/Occupied_Cyprus/
Oud 26 december 2002, 01:43   #112
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat is Turkije niet, beste vriend, of ontgaat u dat?

Dat was het Ottomaanse Rijk op een bepaalde ogenblik in de geschiedenis. Een rijk dat trouwens sterk steunde op de Egyptische Arabieren en de Albanezen om een overwicht te houden.
Oud 26 december 2002, 01:50   #113
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als elk volk in deze wereld een eigen lans zou opeisen dan zouden er wel duizenden landen zijn, nu leven er bijv. 73 volkeren (autochtonen) in Turkije, wat zou er gebeuren als ze allemaal een land zouden willen??
Kijk eens aan! De democratie op z'n Turks waar zelfbeschikkingsrecht niet in de woordenlijst voorkomt.

En al wie zich daar niet in schikt wordt genadeloos uit de weg geruimd: Armeniërs, Grieken en Assyriërs. En nu volgen ook de Koerden, nadat ze eerst het vuile werk voor de Turken hebben gedaan.

En naast de Laz, wie zijn die andere zeventig volkeren?

http://www.bethsuryoyo.com/currentev...tarrested.html
Oud 26 december 2002, 11:15   #114
Sven_DP
Partijlid

Sven_DP's schermafbeelding

Standaard

Zeker dat dit over Turkije gaat? Ik meen hier de redenering van sommige niet nader bij naam te noemen Belgicistische nationalisten te horen. Dezelfde nep-argumenten hoor je trouwens ook bij de discussie tussen Arabische nationalisten en de oorspronkelijke niet-Berber bevolking in ondermeer Marokko. Niks nieuws onder de zon dus...
Sven_DP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2002, 12:50   #115
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ik heb een aantal van jullie reacties gelezen. Tot mijn spijt moet ik vaststellen dat een aantal van jullie zeer kortzichtig zijn. Geen van jullie reacties hebben weerlegt wat ik in de eerste post geschreven heb. Er wordt een krampachtige poging gemaakt om om de realiteit heen te draaien en de allochtonen van alles te beschuldigen. Waarom gaan jullie niet een standbeeld van Hitler aanbidden? Er worden kinderachtige argumenten aangedragen als "ga terug naar je eigen land" of "we schoppen jullie eruit". Hebben de Belgen soms zo'n zware minderwaardigheidscomplex? Komt dit omdat Belgie maar een paar eeuwen bestaat? Zijn jullie op zoek naar een eigen identiteit?
Moet ik dit (blz. 3) beschouwen als ook een reactie op mij (blz. 2)? Vreemd, want ik ga alleen inhoudelijk in op wat je zegt. Ik beschuldig niemand onterecht, ik heb alleen je nogal ongenuanceerde stelling geprobeerd te weerleggen. Misschien kun je daar eens op reageren i.p.v. mensen van sympathieën met een massamoordenaar te verdenken.
Ik ben trouwens een Nederlander, voor alle duidelijkheid.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2002, 02:06   #116
torvicx
Provinciaal Statenlid

torvicx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Citaat:
Ik heb een aantal van jullie reacties gelezen. Tot mijn spijt moet ik vaststellen dat een aantal van jullie zeer kortzichtig zijn. Geen van jullie reacties hebben weerlegt wat ik in de eerste post geschreven heb. Er wordt een krampachtige poging gemaakt om om de realiteit heen te draaien en de allochtonen van alles te beschuldigen. Waarom gaan jullie niet een standbeeld van Hitler aanbidden? Er worden kinderachtige argumenten aangedragen als "ga terug naar je eigen land" of "we schoppen jullie eruit". Hebben de Belgen soms zo'n zware minderwaardigheidscomplex? Komt dit omdat Belgie maar een paar eeuwen bestaat? Zijn jullie op zoek naar een eigen identiteit?
Moet ik dit (blz. 3) beschouwen als ook een reactie op mij (blz. 2)? Vreemd, want ik ga alleen inhoudelijk in op wat je zegt. Ik beschuldig niemand onterecht, ik heb alleen je nogal ongenuanceerde stelling geprobeerd te weerleggen. Misschien kun je daar eens op reageren i.p.v. mensen van sympathieën met een massamoordenaar te verdenken.
Ik ben trouwens een Nederlander, voor alle duidelijkheid.
Als ex-mohamedaan kan ik me heel goed voorstellen hoe die twee mohamedanen zich voelen wanneer ze "onze reacties" lezen en of er op reageren. Wij de Kafirs ( de ongelovigen, brandhout voor de hel ) wij zijn onwetenden. In de koran staat dat allah de sluwste aller sluwsten is . Een mohamedaan die die "sluwsten aller sluwsten" aanbidt zal toch wel slimmer en standvastiger zijn dan een KAFIR. Zie elke poging van een moslim als een iq spel dat hij opzet dan zul je hem veel beter begrijpen. Doe dat in de praktijk en de schellen zullen u van de ogen vallen. In Europa heeft de islam de tactiek van de diplomatie gekozen die vooral door "vogelbekdier" Turkije gespeeld wordt. Heel het conflict tussen islam en het westen wordt geprefigugeerd door het conflict tussen filosofie en theologie in de middeleeuwen. We weten wie daar als overwinnaar uit voortgekomen is hetzelfde zal op LANGE TERMIJN ook gebeuren met heel de wereld. De rest is praat voor de vaak; koranesk blabalbla.........

Olloh Illih Allah zij met jullie jongentjes.......... :o

In de islamitische wereld zijn er om gemakkelijk te raden redenen geen ex-muslims . Het vreemde is nu dat het linkstochtgat als sterk anti-klerikaal en seculiere beweging de mohamedanen steunt ten koste van "afvalligen". Mohamed was nochtans zelf een afvallige hij verzaakte aan de godsdienst van zijn voorouders , maar ja ALS WEES was hij er goed geschikt voor.

http://agnostic.org
torvicx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2002, 13:22   #117
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door torvicx
Als ex-mohamedaan kan ik me heel goed voorstellen hoe die twee mohamedanen zich voelen wanneer ze "onze reacties" lezen en of er op reageren. Wij de Kafirs ( de ongelovigen, brandhout voor de hel ) wij zijn onwetenden. In de koran staat dat allah de sluwste aller sluwsten is . Een mohamedaan die die "sluwsten aller sluwsten" aanbidt zal toch wel slimmer en standvastiger zijn dan een KAFIR. Zie elke poging van een moslim als een iq spel dat hij opzet dan zul je hem veel beter begrijpen. Doe dat in de praktijk en de schellen zullen u van de ogen vallen. In Europa heeft de islam de tactiek van de diplomatie gekozen die vooral door "vogelbekdier" Turkije gespeeld wordt. Heel het conflict tussen islam en het westen wordt geprefigugeerd door het conflict tussen filosofie en theologie in de middeleeuwen. We weten wie daar als overwinnaar uit voortgekomen is hetzelfde zal op LANGE TERMIJN ook gebeuren met heel de wereld. De rest is praat voor de vaak; koranesk blabalbla.........
Als de mohammedanen hier onze politiekers van de democratische partijen bezig zien, dan wordt hun oordeel over de onwetende kafirs enkel maar bevestigd denk ik.

Helaas voor hen (de mohammedanen) denkt de meerderheid van de westerse bevolking anders. Vroeg of laat zullen ze bang wakker worden. En ze zullen vergeefs Allah aanroepen.

Oud 27 december 2002, 15:17   #118
torvicx
Provinciaal Statenlid

torvicx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door torvicx
Als de mohammedanen hier onze politiekers van de democratische partijen bezig zien, dan wordt hun oordeel over de onwetende kafirs enkel maar bevestigd denk ik.

Helaas voor hen (de mohammedanen) denkt de meerderheid van de westerse bevolking anders. Vroeg of laat zullen ze bang wakker worden. En ze zullen vergeefs Allah aanroepen.

Allah roep je ALTIJD tevergeefs aan daar is die ook god voor.....

http://agnostic.org
torvicx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2002, 16:10   #119
Sven_DP
Partijlid

Sven_DP's schermafbeelding

Standaard

Tssss torvicx, op maroc.nl word je hiervoor gebanned vrees ik, en anders krijg je een lading scheldwoorden over je heen, niet mooi om te lezen.

Da's natuurlijk allemaal niets vergeleken met een doodsvonnis natuurlijk...
Sterkte. 8)
Sven_DP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2002, 16:54   #120
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sven_DP
Tssss torvicx, op maroc.nl word je hiervoor gebanned vrees ik, en anders krijg je een lading scheldwoorden over je heen, niet mooi om te lezen.

Da's natuurlijk allemaal niets vergeleken met een doodsvonnis natuurlijk...
Sterkte. 8)
Ik zal die mannen daar eens wat gaan treiteren met mijnen "ARAB PRIDE" want hier reageert er toch geen kat op.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be