![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik hoef geen pasklaar antwoord, louter uw mening is reeds voldoende. Of hebt u dan helemaal niéts te zeggen over deze kwestie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Minister-President
|
![]() Hoezo? Ik vind dat criminelen berecht moeten worden. Ik heb nergens beweerd dat alle deelnemers aan de rellen in Molenbeek criminelen zouden zijn. Het zou bijvoorbeeld best kunnen dat er tussen de flikken van Molenbeek ook criminelen zitten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() "Dit weekend worden in Sint-Jans-Molenbeek extra agenten ingezet na de rellen van vannacht. Dat heeft burgemeester Philippe Moureaux (PS) beloofd aan de politievakbonden. Bovendien worden in de buurt waar de rellen waren alle evenementen die dit weekend waren gepland afgelast. "
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...enbeeK_vrijdag Dat is het enige waar onze machthebbers nog toe in staat zijn: repressief optreden. Daarmee gaat men de kern van het probleem, namelijk de creatie van afzonderlijke gemeenschappen, natuurlijk niet oplossen. Maar ondertussen wordt wel lustig verder geregulariseerd - terwijl de multiculturele 'samen'leving dag na dag haar eigen failliet bewijst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Minister-President
|
![]() Inderdaad. Wellicht daarom dat lang geleden reeds menselijke beschavingen het begrip crimineel en het bijbehorende gedrag definieerden en die definities uiteindelijk zelfs opschreven in wetboeken.
Het is dus perfect objectiveerbaar. Dat gezegd zijnde is het evident dat druggebruikers geen criminelen zijn en dat ook wetboeken en de bijbehorende objectieve definities voor verbetering vatbaar zijn. Vandaar wellicht dat ze voortdurend herschreven worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Banneling
|
![]() Het is enkel vanuit een redelijk bejaard legalistisch perspectief dat dit om criminelen gaat. Mijn analyse is dat de jongeren geen wetten overtreden, daar zij in een andere machtsstructuur leven. De Belgische overheid heeft geen gezag in die buurten, en het vacuum wordt meteen opgevuld. Het is zwaar overdreven, maar ik zou eerder spreken van een oorlogstoestand met een interne protostaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Crimineel is een heel objectief begrip. Zij het dat de criteria willekeurig zijn.
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kan zeggen dat Nigeria mijn kolonie is en dat alle milities in het Nigerdelta berecht moeten worden. Maar dat wilt niet zeggen dat het zal gebeuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Er zijn er nog: Bart DW, VB , die mordicus "Vlaanderen laat Brussel niet los" scanderen. Hier is geen beginnen aan. Het gezicht van Moureaux sprak boekdelen , een multicultureel drama , de verwijdering tussen de gemeenschappen neemt met de dag toe. hebben jullie al iets gehoord van Bert, Barman, Hemmerechts, Vogels,... Lanoie zijn euro is gevallen, anders geaarden worden niet echt geapprecieerd in moslim-middens en dat is nog voorzichtig uitgedrukt. Laatst gewijzigd door boerenverstand : 18 september 2009 om 15:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |