Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 september 2009, 14:37   #101
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
Nu doet u het weer,terugtrekken en afleiden..
Nochtans word er een relevante maatschappelijk vraag aan jou gesteld on topic en die kans laat u gewoon gaan....
Conclusie,
u kan op een maatschappelijke relevante vraag niets zinnig antwoorden waarbij "de vraag aan de verkeerd persoon" hierbij bevestigd is...
Ik heb inderdaad geen pasklaar antwoord. Dat heeft niemand hier. Zeker niet de simpelen die denken dat door deportatie en groepsstraffen de problemen opgelost kunnen worden.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 14:41   #102
vandaele
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Ik denk dat ik in de discussie over het al dan niet dubbeltopic zijn van deze topic en in die over het al dan niet thuishoren in dit dan wel een ander subforum van deze topic wel degelijk on topic geweest ben. Evenzo in de daarvan afgeleide discussie over de rol van medeforummer Raf.

Maar waarom antwoordt u niet op mijn vraag? En waarom antwoordt Vandaele niet op mijn vraag?
Jij stelt geen vragen. Jij verneukt mijn draad.
vandaele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 14:43   #103
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vandaele Bekijk bericht
Jij stelt geen vragen. Jij verneukt mijn draad.
Oud 18 september 2009, 14:43   #104
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
"De grote liberale denkers zoals Patrick Dewael & co die samen met bepaalde patronale organisaties op momenten van schaarste op de arbeidsmarkt niet veel verder komen dan de gemakkelijke oplossing “trek nog een blik illegalen en derdewereld immigranten open” gedragen zich als moderne slavenhandelaars. Zij zijn niet bezorgd om de belangen van de eigen laaggeschoolde arbeiders en werklozen; ze zijn zelfs niet bezorgd om de belangen van de illegalen en immigranten. Zij zijn vooral bezorgd om de financiële belangen van het patronaat en het grootkapitaal."
http://www.filipdewinter.be/viering-1-mei

"Maximale tewerkstelling in Vlaanderen kan enkel gegarandeerd worden door zich af te zetten tegen de globalisering. Delocatie naar lage loonlanden kan niet alleen door de loonkost en de belastingen te verminderen, maar ook door de oprichting van een Vlaamse volksbank, waarbij Vlaams kapitaal verankerd wordt om te investeren in Vlaamse bedrijven."
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...mf25042009_008

"Tenslotte smeden zich toch wel erg vreemde politieke allianties. De linkse promigratielobby is beste vriendjes met de multinationals die goedkope arbeidskrachten willen invoeren en onze sociale zekerheidswetgeving en onze belastingen zoveel mogelijk willen ontlopen. Merkwaardig dat zich progressief noemende verenigingen meehelpen aan het ondergraven van wat zij één van hun verworvenheden noemen, de Europese welvaartstaat."
http://www.vlaamsbelang.org/3/15/dossier/216

"Open! VLD heeft twee jaar lang hemel en aarde bewogen om opnieuw het systeem van gastarbeiders in te voeren, de zogeheten ‘economische migratie’. In tijden van hoogconjunctuur beschikken hun vrienden van het patronaat immers graag over een werknemersbuffer, om de lonen van arbeiders en bedienden in toom te houden. De liberalen werden hierin gesteund door de linksen die in de ‘nieuwe medelanders’ een oplossing zien voor hun krimpend electoraat en omdat die bovendien nog steeds geloven in de "multiculturele verrijking" van de samenleving."
http://www.filipdeman.org/1/834/

Het ultraliberalisme spuit ervan af!
Ze dwepen nog steeds met links en rechts, hun betoog gaat vooral over de Islam en ze zijn en blijven liberaal.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 14:43   #105
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb inderdaad geen pasklaar antwoord. Dat heeft niemand hier. Zeker niet de simpelen die denken dat door deportatie en groepsstraffen de problemen opgelost kunnen worden.
Ik hoef geen pasklaar antwoord, louter uw mening is reeds voldoende. Of hebt u dan helemaal niéts te zeggen over deze kwestie?
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 14:44   #106
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik hoef geen pasklaar antwoord, louter uw mening is reeds voldoende. Of hebt u dan helemaal niéts te zeggen over deze kwestie?
Criminelen moeten berecht worden.
Oud 18 september 2009, 14:46   #107
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
De vraag is of we nog van criminelen kunnen spreken. Het neigt hier wederom naar regeldraverij.
Oud 18 september 2009, 14:47   #108
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Druggebruikers zijn onder de huidige wetgeving eveneens criminelen.
Oud 18 september 2009, 14:48   #109
vandaele
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
De vraag is of we nog van criminelen kunnen spreken. Het neigt hier wederom naar regeldraverij.
Beter Nederlands leren, Rus.
vandaele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 14:50   #110
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hoezo? Ik vind dat criminelen berecht moeten worden. Ik heb nergens beweerd dat alle deelnemers aan de rellen in Molenbeek criminelen zouden zijn. Het zou bijvoorbeeld best kunnen dat er tussen de flikken van Molenbeek ook criminelen zitten.
Oud 18 september 2009, 14:51   #111
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Druggebruikers zijn onder de huidige wetgeving eveneens criminelen.
En de reden waarom u deze open deur intrapt is ...
Oud 18 september 2009, 14:54   #112
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

"Dit weekend worden in Sint-Jans-Molenbeek extra agenten ingezet na de rellen van vannacht. Dat heeft burgemeester Philippe Moureaux (PS) beloofd aan de politievakbonden. Bovendien worden in de buurt waar de rellen waren alle evenementen die dit weekend waren gepland afgelast. "
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...enbeeK_vrijdag

Dat is het enige waar onze machthebbers nog toe in staat zijn: repressief optreden. Daarmee gaat men de kern van het probleem, namelijk de creatie van afzonderlijke gemeenschappen, natuurlijk niet oplossen. Maar ondertussen wordt wel lustig verder geregulariseerd - terwijl de multiculturele 'samen'leving dag na dag haar eigen failliet bewijst.
Oud 18 september 2009, 14:55   #113
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En de reden waarom u deze open deur intrapt is ...
Dat 'crimineel' een subjectief begrip is.
Oud 18 september 2009, 14:58   #114
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Wellicht daarom dat lang geleden reeds menselijke beschavingen het begrip crimineel en het bijbehorende gedrag definieerden en die definities uiteindelijk zelfs opschreven in wetboeken.

Het is dus perfect objectiveerbaar.

Dat gezegd zijnde is het evident dat druggebruikers geen criminelen zijn en dat ook wetboeken en de bijbehorende objectieve definities voor verbetering vatbaar zijn. Vandaar wellicht dat ze voortdurend herschreven worden.
Oud 18 september 2009, 15:00   #115
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoezo? Ik vind dat criminelen berecht moeten worden. Ik heb nergens beweerd dat alle deelnemers aan de rellen in Molenbeek criminelen zouden zijn. Het zou bijvoorbeeld best kunnen dat er tussen de flikken van Molenbeek ook criminelen zitten.
Het is enkel vanuit een redelijk bejaard legalistisch perspectief dat dit om criminelen gaat. Mijn analyse is dat de jongeren geen wetten overtreden, daar zij in een andere machtsstructuur leven. De Belgische overheid heeft geen gezag in die buurten, en het vacuum wordt meteen opgevuld. Het is zwaar overdreven, maar ik zou eerder spreken van een oorlogstoestand met een interne protostaat.
Oud 18 september 2009, 15:07   #116
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Crimineel is een heel objectief begrip. Zij het dat de criteria willekeurig zijn.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 15:12   #117
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Crimineel is een heel objectief begrip. Zij het dat de criteria willekeurig zijn.
Crimineel is iets subjectiever dan je denkt.

Ik kan zeggen dat Nigeria mijn kolonie is en dat alle milities in het Nigerdelta berecht moeten worden.
Maar dat wilt niet zeggen dat het zal gebeuren.
Oud 18 september 2009, 15:19   #118
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Dit weekend worden in Sint-Jans-Molenbeek extra agenten ingezet na de rellen van vannacht. Dat heeft burgemeester Philippe Moureaux (PS) beloofd aan de politievakbonden. Bovendien worden in de buurt waar de rellen waren alle evenementen die dit weekend waren gepland afgelast. "
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...enbeeK_vrijdag

Dat is het enige waar onze machthebbers nog toe in staat zijn: repressief optreden. Daarmee gaat men de kern van het probleem, namelijk de creatie van afzonderlijke gemeenschappen, natuurlijk niet oplossen. Maar ondertussen wordt wel lustig verder geregulariseerd - terwijl de multiculturele 'samen'leving dag na dag haar eigen failliet bewijst.
Inderdaad, het is onoplosbaar daarom : zonder Brux/royals/Anciaux als het kan, mét als het moet.
Er zijn er nog: Bart DW, VB , die mordicus "Vlaanderen laat Brussel niet los" scanderen.

Hier is geen beginnen aan.

Het gezicht van Moureaux sprak boekdelen , een multicultureel drama , de verwijdering tussen de gemeenschappen neemt met de dag toe.

hebben jullie al iets gehoord van Bert, Barman, Hemmerechts, Vogels,...

Lanoie zijn euro is gevallen, anders geaarden worden niet echt geapprecieerd in moslim-middens en dat is nog voorzichtig uitgedrukt.

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 18 september 2009 om 15:23.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 15:59   #119
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is enkel vanuit een redelijk bejaard legalistisch perspectief dat dit om criminelen gaat. Mijn analyse is dat de jongeren geen wetten overtreden, daar zij in een andere machtsstructuur leven. De Belgische overheid heeft geen gezag in die buurten, en het vacuum wordt meteen opgevuld. Het is zwaar overdreven, maar ik zou eerder spreken van een oorlogstoestand met een interne protostaat.
Als dat uw idee is, hebt u er dus ook geen probleem mee dat we daar wat tanks op afsturen, om de straten te heroveren en die opstand in de kiem te smoren ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 16:00   #120
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Als dat uw idee is, hebt u er dus ook geen probleem mee dat we daar wat tanks op afsturen, om de straten te heroveren en die opstand in de kiem te smoren ?
Ik maakte een beschrijvende analyse.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be