![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Twee maanden terug werd een paar huizenblokken verderop een huis krakersvrij gemaakt door de politie. Zelfde nacht: afgebrand. Het animo bij de gemeente en politie om gekraakte panden te ontruimen is nu heel laag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Parlementslid
|
![]() Nee, erger: een compleet continent in snel verval, en ons land is voor één keer voorrop in deze trieste evolutie.
![]() |
#104 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | ||
Minister
|
![]() De molens van de overheid malen langzaam. Zo duurde de behandeling van een klacht van krakers 4 jaar. Zie deze foto uit 2005:
![]() Het spandoek rechts onder werd weg gehaald door de politie want het beledigde een regent. Politie-was-fout-bij-weghalen-spandoek Citaat:
Citaat:
Dat een huiseigenaar niet naar de rechter kan stappen om krakers uit te zetten als niet bekend is wie die krakers zijn, dat wist ik al. Laatst gewijzigd door Mahalingam : 5 november 2009 om 16:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe plezant dat het is om thuis te komen en te zien dat vreemden in je huis een ravage hebben aangericht, daarvoor moeten we niet naar "Amerika", ook niet naar Nederland, neen, we kunnen het nu horen van iemand uit Oostende.
Iemand die nota bene iets doseert in verband met gelijke kansen en zo. De Standaard: http://www.standaard.be/artikel/deta...T&subsection=3 titel: Gezin treft thuis slapende illegalen aan wat zinnen uit het artikel: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De Brave burgerij vind zichzelf natuurlijk de norm.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leID=GEO2HM0RT is toch waanzinnig, dit is diefstal en vandalisme en dit zijn dus criminelen punt uit. welk signaal geven we nu aan die illegalen, kom breek overal in en steel alles en na een paar uur ben je vrij keihard aanpakken dat gespuis, honger hebben is geen reden om iemand zijn eigendom te vernielen, moest ik in die situatie bevinden, ik zou misschien ook inbreken maar ik zou de frigo leegmaken, mij eens goed wassen, en voor de rest zou ik daar niks nodig hebben maar dit spuis vervuilt en vernielt alles maar langs de andere kant moeten we ook erkennen dat huisjesmelkers bestaan. mensen die bewust panden laten verkrotten of die mensen zodanig veel huur vragen voor een onleefbaar kamertje en zo meer. deze mensen zetten aan tot kraken en zijn in mijn ogen net zo criminelen als die illegale krakers en dus ook hard aanpakken als je een pand laat leegstaan vind ik dat je tegen de gemeente een project moet kunnen voorleggen wat je gaat doen met het pand en wanneer. heb je geen project mag je het pand niet zomaar laten staan en verkommeren, dan zul je duidelijk moeten aantonen aan de gemeente dat je wel degelijk renovatie of onderhoud doet aan het pand. de gemeente zal dit ook controleren laat ons zeggen dat er een keuringscommisie moet komen om dit panden te controleren, groene kaart geven indien alles ok is en rode kaart als je dingen moeten doen en 3 rode kaarten en je pand kan worden aangeslagen het zou rap gedaan zijn met die huisjesmelkers hetzelfde voor mensen die verhuren maar met het verschil dat de verhuurder wel meer mogelijkheden krijgt om wanbetalers op straat te zetten of vernielers te laten betalen voor onkosten of gewoon huurders buiten kan zetten bij overlast |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |