Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 november 2009, 15:38   #101
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Maak maar eens de simpele rekeningoefening van de verdiensten van fdw: 20 jaar parlement, fractieleider Vlaams parlement, gemeenteraadslid van Antwerpen (een halve job in die stad), havenbestuurder, enz...
Het weze hem gegund, hij is niet mijn vijand en nooit geweest. Feiten zijn echter feiten. Moet hij daarom een mooie villa hebben ?
tja, deze situatie is niet gecreeerd door het vb , maar door de traditionele partijen
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 15:41   #102
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Arme Abou! Specifieer die redenen waarom men u zeker haat eens?
Citaat:
Leedvermaak geeft sommigen vreugde, dat is waar.
Blijkbaar:
Citaat:
Arme Abou!
Citaat:
In Belgie gaat dat samen ja.

In andere landen zijn er nochtans ook linksen, daar heeft men evenwel toch kort na de oorlog amnestie gegeven.

Waar zit dan het verschil?
Ik weet niet hoe dat in die andere landen gegaan is, maar wellicht is de onvoorwaardelijkheid die in dit land geëist wordt een van de voornaamste struikelblokken. De amnestie-eis in dit land betekent niet meer of minder dan dat tegen die mensen gezegd zou worden "jullie hebben niks misdaan". Er wordt geen enkele erkenning van schuld ingecalculeerd.

Citaat:
Een tijd geleden vroeg ik hier op het forum aan de mensen om de voordelen, de positieve kanten, van de multiculturele samenleving eens te vernoemen. Het bleeft toen verschrikkelijk stil. Het was heel frapant, er kwam geen enkel antwoord, ook niet na enkele malen aandringen van mij.
Ja en?

Citaat:
Helaas, ikzelf ben ik nooit gehuwd, wel samenwonend en dergelijke meer. In mijn jeugd heb ik met onder andere met een Poolse, een Marokkaanse en een Italiaanse samengewoond. Is dat gemengd genoeg of is gemengd alleen met een negerin?
Technisch gezien ben ik ook niet gehuwd hoor. Voor de rest zal het mij worst wezen hoe gemengd iemands relaties zijn.

Citaat:
Ik durf bijna zeggen, u hebt precies iets tegen Vlaamse onafhankelijkheid. U zegt dat het totaal onbelangrijk is maar ik vrees dat het iets sterker is dan dat, u bent zo fanatiek tegen dat het op haat lijkt.
U legt me dingen in de mond. Niet echt proper.

Citaat:
Wat stoort u er dan aan als hij het mag denken en vinden?
Dat het een door en door racistische opvatting is. Mag ik dat van u denken en vinden?
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 15:42   #103
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Maak maar eens de simpele rekeningoefening van de verdiensten van fdw: 20 jaar parlement, fractieleider Vlaams parlement, gemeenteraadslid van Antwerpen (een halve job in die stad), havenbestuurder, enz...
Het weze hem gegund, hij is niet mijn vijand en nooit geweest. Feiten zijn echter feiten. Moet hij daarom een mooie villa hebben ?
Wahaha,dus als ik straks euromillions win dan moet ik het maar bij alles bij het oude behouden?lol.Sorry pepe,ik leef maar ene keer zenne en als ik ook meer geld heb dan ga ik ook een villa kopen of laten zetten met alles eraan en erop.

En over de croo zwijg je wel snel,die vent zijn villa is 4 maal zo groot als die van fdw.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 15:43   #104
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank1234 Bekijk bericht
tja, deze situatie is niet gecreeerd door het vb , maar door de traditionele partijen
Maar ocharme toch die partij. Eerst het cordon sanitaire en dan vetpotten opgedrongen krijgen tegen wil en dank. Vertel eens: wat heeft hen al die jaren ervan weerhouden dat geld terug te storten? Of als dat niet ging: door te storten naar een goed doel naar keuze?
Oud 27 november 2009, 15:44   #105
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Wahaha,dus als ik straks euromillions win dan moet ik het maar bij alles bij het oude behouden?lol.Sorry pepe,ik leef maar ene keer zenne en als ik ook meer geld heb dan ga ik ook een villa kopen of laten zetten met alles eraan en erop.

En over de croo zwijg je wel snel,die vent zijn villa is 4 maal zo groot als die van fdw.
Dus zo ziet FDW volgens u zijn inkomsten uit de diverse mandaten (postjes) die hij bekleedt. U hebt precies niet zo'n hoge dunk van de man.
Oud 27 november 2009, 15:45   #106
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Maar ocharme toch die partij. Eerst het cordon sanitaire en dan vetpotten opgedrongen krijgen tegen wil en dank. Vertel eens: wat heeft hen al die jaren ervan weerhouden dat geld terug te storten? Of als dat niet ging: door te storten naar een goed doel naar keuze?
waarom zouden zij dat moeten doen en anderen die veeeeeeeeeel meer opstrijken niet ???
Oud 27 november 2009, 15:45   #107
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
door te storten naar een goed doel naar keuze?
Dat doen wij ook,daarmee zie je alweer hoe goed je op de hoogte bent.
Wij doen ieder jaar een aktie en geld inzameling voor de mensen hier die het enorm moeilijk hebben.
Oud 27 november 2009, 15:45   #108
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waarom zouden zij dat moeten doen en anderen die veeeeeeeeeel meer opstrijken niet ???
omdat ze zeggen dat ze het goed voorhebben met het Vlaamse volk?
Oud 27 november 2009, 15:46   #109
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
door te storten naar een goed doel naar keuze?
Dat doen wij ook,daarmee zie je alweer hoe goed je op de hoogte bent.
Wij doen ieder jaar een aktie en geld inzameling voor de mensen hier die het enorm moeilijk hebben.
Goed geprobeerd, maar daar heb ik het natuurlijk niet over.
Oud 27 november 2009, 15:46   #110
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus zo ziet FDW volgens u zijn inkomsten uit de diverse mandaten (postjes) die hij bekleedt. U hebt precies niet zo'n hoge dunk van de man.
de man doet met zijn geld wat'em wil.
De man werkt veel meer dan jij denkt,deze is dag en nacht mee bezig.
Terwijl uw grootste groep vrienden de allochtonen de grootste groep beroepsdoppers zijn en die ons jaarlijks veel meer geld kosten dan wat fdw maar op een jaar verdient.
Oud 27 november 2009, 15:50   #111
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
omdat ze zeggen dat ze het goed voorhebben met het Vlaamse volk?
ha, en de anderen zeggen dat ze het slecht voorhebben met ons of wat?
Oud 27 november 2009, 15:52   #112
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
de man doet met zijn geld wat'em wil.
De man werkt veel meer dan jij denkt,deze is dag en nacht mee bezig.
Terwijl uw grootste groep vrienden de allochtonen de grootste groep beroepsdoppers zijn en die ons jaarlijks veel meer geld kosten dan wat fdw maar op een jaar verdient.
U weet niet wat mijn grootste groep vrienden is. Dat gezegd zijnde kan erover gediscussieerd worden of vergaderen en van receptie naar bierfeest hossen als 'werken' omschreven kan worden.
Oud 27 november 2009, 15:56   #113
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
U weet niet wat mijn grootste groep vrienden is. Dat gezegd zijnde kan erover gediscussieerd worden of vergaderen en van receptie naar bierfeest hossen als 'werken' omschreven kan worden.
je kan natuurlijk blijven k*kken op het vb, maar dan moet je natuurlijk wel iets meer k*kken op de andere partijen, want zij zijn in ALLES erger
Oud 27 november 2009, 15:59   #114
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
je kan natuurlijk blijven k*kken op het vb, maar dan moet je natuurlijk wel iets meer k*kken op de andere partijen, want zij zijn in ALLES erger
Integendeel. In dezen is het zelfs gepast het meest te kakken op het VB omdat zij in dezen altijd gedaan hebben alsof zij zo helemaal niet waren. Zij zijn dus erger in die zin dat ze er jarenlang bijzonder hypocriet over gedaan hebben.
Oud 27 november 2009, 16:00   #115
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Das het probleem met abou en marlientje alias blue thunder,ze haten het vb.
Zijn zo van die mensen die altijd luid staan te roepen als er wat gebeurt maar snel de kop in de grond steken als het over allochtonen of walen of andere politiekers gaat.
Oud 27 november 2009, 16:01   #116
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Das het probleem met abou en marlientje alias blue thunder,ze haten het vb.
Zijn zo van die mensen die altijd luid staan te roepen als er wat gebeurt maar snel de kop in de grond steken als het over allochtonen of walen of andere politiekers gaat.
Kun je het niet meer halen als je met me spreekt en ga je dus maar over me spreken?
Oud 27 november 2009, 16:02   #117
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Integendeel. In dezen is het zelfs gepast het meest te kakken op het VB omdat zij in dezen altijd gedaan hebben alsof zij zo helemaal niet waren. Zij zijn dus erger in die zin dat ze er jarenlang bijzonder hypocriet over gedaan hebben.
haja, ik was even vergeten dat alleen de vb'ers hypocriet zijn. de andere politici zijn allemaal eerlijke hardwerkende mensen die op 1000€ na hun volledige wedde afgeven aan een goed doel.
silly me

Oud 27 november 2009, 16:02   #118
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar:
Niet helemaal. Ik zou het kunnen menen ook.

Citaat:
Ik weet niet hoe dat in die andere landen gegaan is, maar wellicht is de onvoorwaardelijkheid die in dit land geëist wordt een van de voornaamste struikelblokken. De amnestie-eis in dit land betekent niet meer of minder dan dat tegen die mensen gezegd zou worden "jullie hebben niks misdaan". Er wordt geen enkele erkenning van schuld ingecalculeerd.
Neen, niet overtuigend.

Citaat:
Ja en?
Dat ik stilaan begin te denken dat als de voorstanders nog geen enkel positief punt kunnen opnoemen over de multicultuur er waarschijnlijk geen positieve kanten aan zijn.

Citaat:
Technisch gezien ben ik ook niet gehuwd hoor. Voor de rest zal het mij worst wezen hoe gemengd iemands relaties zijn.
Waarom maakt u er dan zo'n punt van?

Citaat:
U legt me dingen in de mond. Niet echt proper.
Hang nu niet de flauwe uit he.

Citaat:
Dat het een door en door racistische opvatting is. Mag ik dat van u denken en vinden?
Ja.

Dat stoort me niet.

Want als u me zou kennen dan zou u dat niet denken van mij.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 16:10   #119
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Kun je het niet meer halen als je met me spreekt en ga je dus maar over me spreken?
Niet meer halen,wahahaha,de waarheid doet precies wel pijn.

Als iedereen hier uw en sommige andere hun posts eens allemaal op een rijtje zet dan zie je ik gelijk heb.

Ik beste daarentgen heb het over alles en iedereen,das het verschil tussen u en mij.
Jij bent blind,blinde haat gericht tegen het vb en alles wat ze doen en zeggen,je weet altijd wel wat maar uwe vriend marlientje a la blue thunder is nog veel erger,blockbuster is de lievelings site en laten we maar alles snel overnemen,zelf nadenken is te moeilijk natuurlijk laat staan 2 keer nadenken.
Oud 27 november 2009, 16:55   #120
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
fundamentalistische Zeg, misschien besef je het niet, maar het liberalisme is niet de enige zaligmakende ideologie. In jouw optiek is het precies als volgt; je uit je als overtuigd liberaal, dan ben je een goede democraat die enkel het beste wilt; je uit je als overtuigd solidarist, dan ben je een fundamentalist of ineens een fascist e.d.
Hee, niet zo lichtgeraakt, Metternich. Sinds wanneer noem ik jou fascist? Het ging me om aan te geven dat wat jullie een 'probleem' noemen weleens de 'oplossing' had kunnen zijn. 'Fundamentalistische' was door mij bedoeld als 'rechtlijnige', zonder bijbedoelingen. Nogmaals mijn tekst, maar dan aangepast:
Citaat:
Tsja, zo zie je maar dat het goed is dat ik geen lid ben van het VB want als ik vanuit het VB zou moeten denken zijn jullie - de radicale rechtervleugel - het probleem. Natuurlijk weet ik niets over de mentaliteit bij de mandatarissen maar die zal niet zoveel verschillen van de mentaliteit bij andere partijen.

Ik zie het zo: Het VB wil een brede volkspartij zijn met een electorale aanhang waardoor zij een machtsfactor wordt binnen de Belgische/Vlaamse politiek. Er bevindt zich niets rechts van het VB. Tot enige tijd geleden bevond er zich weinig rechts van Open VLD. Het hele gat tussen Open VLD en VB lag open. De vernieuwers van VB - als zij binnen de partij de ruimte hadden gekregen - hadden dat gat kunnen opvullen. Uit alle geluiden van de afgelopen jaren bleek dat er behoefte was aan een 'vriendelijker en opener' VB. De rechtse hardliners binnen het VB hebben dat doel getorpedeerd waardoor o.a. LDD en N-VA dankbaar in dat gat zijn gesprongen.

Vanuit rechtlijnige 'solidaristische' hoek zijn jullie misschien blij dat de vernieuwing mislukt is maar ik kan mij voorstellen dat dit het juist is dat een bestuur slapeloze nachten bezorgt omdat - mede door jullie hardnekkigheid - de groei van het VB is gestopt en de aanhang zelfs terugloopt.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be