![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Maar Lucien, WIE zegt dat dat werd gedaan op aangeven van Valkeniers? Heb jij die brief van Valkeniers aan Lieten gelezen? Neen. Dus speculeert u.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Minister-President
|
![]() En ze doet het nog eens op haar blog...
Ze voelt zich wreed gepasseerd, seffens kijk ik nog compassie ! ![]() Ik citeer: Zes jaar ben ik op nationaal vlak politiek aktief geweest. Zes jaar waarin er met de regelmaat van de klok peilingen en populariteitspolls verschenen. In die zes jaar ben ik in de "grote" poll van De Standaard nooit opgedoken. Ik werd kortweg "niet gepeild". Is dat erg ? Nee hoor. Maar wel een beetje 'bizar' dat de afgelopen vijf jaar voor De Standaard blijkbaar enkel de mannelijke VB'ers meetelden. (Ook al liet ik meerdere van hen in stemmenaantal lengten achter me.) En vandaag. Op deze regenachtige 3de april ... sta ik plots te blinken als tweede meest populaire Vlaams Belanger. De enige "genomineerde" zonder parlementair mandaat of functie op nationaal vlak. Op een moment dat ik de facto door de Vlaams Belangtop verzocht werd mijn valiesje te nemen en niet meer terug te komen, ontdekt de politieke redactie van De Standaard mijn bestaan. Niet dat ik niet blij ben met deze "posthume eerbetuiging", maar als De Standaard altijd zo kort op de bal speelt zou ik me als lezer toch zorgen beginnen maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Boontjes : 11 april 2010 om 20:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Soms denk ik dat ze gelijk hebben... ![]() Laatst gewijzigd door Brugge Veilig en Leefbaar : 11 april 2010 om 20:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Parlementslid
|
![]() OK8 We zijn mannen hé! Maar eerlijk: doen de mannen het zo veel beter? Er zijn ook mannelijke egels die hun stekels opzetten hoor!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Minister-President
|
![]() En de leegloop gaat verder...
http://static2.hln.be/static/FOTO/pe...20100428154153 Kamerlid Bruno Stevenheydens uit Beveren stapt uit het Vlaams Belang. Partijvoorzitter Bruno Valkeniers bevestigde deze namiddag een bericht hierover van TV Oost: "Bruno Stevenheydens is geen kandidaat bij de komende federale verkiezingen". Hij betreurde de beslissing van Stevenheydens maar erkende dat die niet onverwacht kwam. De laatste tijd had Stevenheydens het moeilijk met de standpunten die het Vlaams Belang innam over het Antwerps mobiliteitsvraagstuk en de havenproblematiek. "We hebben verschillende malen geprobeerd de meningsverschillen op te lossen, maar dat is niet gelukt", aldus Bruno Valkeniers. Hij wees erop dat Stevenheydens een goed parlementslid was. Stevenheydens had het erg moeilijk met een aantal standpunten die de partij innam. Zo vond hij dat het Vlaams Belang zich niet genoeg inzette voor het behoud van de Beverse deelgemeente Doel en tegen de realisatie van het Saefthingedok. Ook in het Oosterweeldossier was hij het niet eens met de partijlijn. Zo hekelde hij twee maanden geleden in een mededeling de gematigde reactie van Antwerps kopstuk Filip Dewinter op de alternatieven voor de Oosterweelverbinding "zonder dat hij vooraf contact opnam met zijn partijcollega's in de gemeenten rond Antwerpen en in het Waasland die met het voorstel van Forum 2020 onnodig de zwartepiet krijgen doorgeschoven en niet gebaat zijn met een uitstelstrategie." (belga/ypu) 28/04/10 15u44 Vlaams Belang zet Johan Demol uit partij Het partijbestuur van het Vlaams Belang heeft beslist om de Brusselse parlementsleden Johan Demol en Greet Van Linter uit de partij te zetten. Dat gebeurde nadat beiden een brief hadden gestuurd naar het Brussels parlement dat de Vlaams Belang-fractie niet meer zou bestaan en vervangen zou worden door de "Vlaamse Democraten in Brussel", lichtte fractieleider Dominiek Lootens toe. Volgens het Vlaams Belang waren de meningsverschillen over de inzet en de toekomst van beide parlementsleden in de partij onoverbrugbaar geworden. "De nieuwe situatie biedt in ieder geval het voordeel van de duidelijkheid en maakt dat Vlaams Belang Brussel zich meer dan ooit met gemotiveerde mensen op zijn politieke werking kan concentreren." Gewezen commissaris Johan Demol zetelt sinds 1999 voor het Vlaams Belang in het Brussels en Vlaams parlement. De gewezen Schaarbeekse politiecommissaris gaf de partij in Brussel een boost maar hij slaagde er niet in de meerderheid van de Vlaamse verkozenen te halen, waardoor de Brusselse instellingen geblokkeerd zouden geraken. Vlak na de regionale verkiezingen van 2009 stapte Demol uit het partijbestuur uit ongenoegen met de partijlijn. Hij bleef wel lid van de partij, maar liet er zich nauwelijks nog zien. Geert Van Linter maakte van 2004 tot 2009 deel uit van het Vlaams parlement. In juni vorig jaar werd ze verkozen in het Brussels parlement. Volgens Dominiek Lootens onderzoeken de diensten van het Brussels parlement de zaak nu. Maar hij meent dat Demol en Van Linter geen nieuwe fractie kunnen oprichten. (belga/sps) 28/04/10 15u52 Laatst gewijzigd door Brugge Veilig en Leefbaar : 28 april 2010 om 17:11. Reden: link werkt niet |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Minister-President
|
![]() Morel stampt nog eens goed naar Dewinter-Annemans-Valkeniers
http://www.marie-rosemorel.be/ Bruno Vandaag werd bekend gemaakt dat Bruno Stevenheydens het Vlaams Belang verlaat. Het vertrek van een stemmenkanon en harde rechtlijnige werker als Bruno is een aderlating. Jong, dynamisch, populair, bijzonder pienter en begenadigd met een verfrissende rechtlijnigheid. Zijn fenomenale score in Beveren bij de gemeenteraadsverkiezingen bewijzen dat ik niet de enige was met een bijzonder hoge achting voor Bruno (Stevenheydens). Ik ben bijzonder ongelukkig vast te stellen dat - alweer dezelfde mensen - een talent voor mijn partij naar de uitgang hebben begeleid. Territoriumvrees is nefast. Beste Bruno, het ga je goed. Ik heb 100% begrip voor je beslissing om op te stappen in plaats van je kiezer in opdracht van de 'Antwerpse gemeenteraad' te belazeren. Mijn respect heb je. Veel succes met alles wat je in de toekomst zal ondernemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Gouverneur
|
![]() ![]() Het is grappig aan het worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() zeteltjes weg bij de vleet http://3.bp.blogspot.com/_0yW4Sf8nSC.../heilborat.jpg ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Minister-President
|
![]() En de soap gaat verder...
"Als Bruno Valkeniers zegt dat hij me een verkiesbare plaats heeft aangeboden, dan liegt hij of hij kent het systeem niet." Dat zegt Marie-Rose Morel over de plaats die ze kreeg aangeboden op de lijst van het Vlaams Belang. "Welke plaats? De 2de lijstduwer voor de Senaat. Lachwekkend. Maar als dat een strijdplaats is volgens de voorzitter, dat hij dan het voortouw neemt in de strijd. Nee, hij zal voor zichzelf wel een veilig postje nemen." "Ik heb haar inderdaad een strijdplaats aangeboden. Het antwoord was niet positief. Ik ga er nog met het partijbestuur over praten", reageert Valkeniers. "Verder geen commentaar." Gewonnen Morel repliceerde dat ze in 2007 en 2009 op een onverkiesbare plaats stemmen heeft gewonnen en dat drie keer er één te veel is. "Heeft ze dat gezegd", vaart Valkeniers uit. Dan weer: "De lijst is nog niet samengesteld. Dewinter op de Senaat? Een mogelijkheid, nog geen zekerheid." Morel besluit: "Het is wel heel zeker dat Valkeniers aan mij heeft gezegd: 'Ik zou je graag hebben, want je had de meeste voorkeurstemmen. Maar politiek is het gedaan voor u." Publicatie: Gazet van Antwerpen |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Europees Commissaris
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Allez weeral een moment van vreugde in het linkse kamp...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Banneling
|
![]() Morel hoort niet in het VB.Moet weg.Terug naar NVA.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben zoals U wellicht wel allang weet geen voorstander van het VB, maar Morel, daar had ik wel respect voor. Uw partij zal door zulks handelen zeker niet vooruit gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() mja, en is dat de fout van dat linkse kamp of is er toch iets mis in het VB?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het is zo dat deze problemen evengoed en in veelvoud voorkomen bij alle andere partijen in dit land. Uiteraard worden die niet uitvergroot.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Morel en Vanhecke maken de partij helemaal verdeeld en kapot. Ik zie het Vlaams Belang dan ook als een aflopende zaak. Ik vind het zeer jammer voor Karel Dillen, maar het is nu eenmaal de realiteit. Binnen een vijftal jaar zal het Vlaams Belang uiteengevallen zijn in drie delen:
Een deel gaat zich aansluiten bij NVA. Een ander deel gaat een nieuwe rechts liberale partij vormen met Dedecker. Een ander deel gaat zich aansluiten bij het nieuw solidaristisch alternatief. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 4 mei 2010 om 18:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Minister-President
|
![]() Max, heb ik gelijk gehad of niet...
![]() Voor de liefhebbers... Filip Dewinter gaat voor Vlaams Belang bij de komende verkiezingen de senaatslijst trekken. Daarmee komt een einde aan een lange traditie, want in de voorbije vijftien jaar waren bij het VB de afspraken duidelijk: de biotoop van Dewinter was het Vlaams Parlement, Gerolf Annemans leidt - al bijna 23 jaar - de fractie in de Kamer, en de lijst voor de Senaat werd getrokken door (ex-)voorzitter Frank Vanhecke. Maar zelfs in het VB zijn tradities niet heilig. De oude drievuldigheid is niet meer, onder meer door bittere onenigheid over de rol van Marie-Rose Morel in de partij. Vanhecke is in 2008 als voorzitter opgevolgd door Bruno Valkeniers. Die hoopte dat hij de brokken nog kon lijmen, maar dat bleek niet mogelijk. Ook Valkeniers zag zich uiteindelijk verplicht om een kamp te kiezen: dat van Dewinter en Annemans. Een en ander betekent dat het VB nu twee belangrijke stemmentrekkers verliest. Dit weekend heeft Valkeniers nog geprobeerd om Morel zover te krijgen dat ze op een onverkiesbare plaats op de lijst zou gaan staan. Maar daarvoor heeft ze bedankt en als onze bronnen kloppen, zou ook Vanhecke passen. De voormalige voorzitter wil zijn tijd uitdienen in het Europees Parlement en voor de rest liefst nog zo weinig mogelijk te maken hebben met zijn partij. Zien we de twee gevallen engelen straks terug in een andere politieke familie? Die kans is klein, want Vanhecke is daarvoor te veel verstrengeld met het VB en Morel lijkt geen politieke ambities meer te hebben. Bovendien is het nog maar zeer de vraag of ze elders welkom zijn. Jurgen Verstrepen vond onderdak bij LDD en Luc Sevenhans kon terecht bij N-VA, maar deze transfers zouden toch van een andere orde zijn. Het einde van Vanhecke en Morel was weliswaar al geruimte tijd aangekondigd, maar toch wordt er in het VB-boek weer een bladzijde omgeslagen die het verhaal voor de partij niet vrolijker maakt. Onlangs stapte in Brussel ex-politieman Johan Demol uit de partij. In Beveren deed Bruno Stevenheydens hetzelfde, onder meer uit onvrede met de dominantie van de Antwerpse afdeling. Stevenheydens betreurt ook dat hij in het VB geen oprechte bereidheid ziet om uit het isolement van het cordon sanitaire te breken. Hoezeer de kopstukken ook hun best doen om het te camoufleren, er is veel onvrede in het VB. Als kopman op de senaatslijst heeft Filip Dewinter veertig dagen om het tij te keren. We zijn benieuwd naar zijn masterplan. Publicatie: Gazet van Antwerpen |
![]() |
![]() |