![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Volgens de randvoorwaarden van Den Ardennees ontsnap je toch aan mij. Ik wens je echter van harte een cel met redwasp toe, in een cel net naast die waar Yucagira en ik zitten. Begin alvast maar te oefenen: 98 wiskundig begaafde pbeërs worden in de gevangenis opgesloten. De gevangenisdirecteur, zelf wiskundig aangelegd, maar tevens sadistisch, wil ze de gelegenheid geven weer vrij te komen. In de gevangenis is er een kamer, met daarin een stilstaande ouderwetse klok, met twee wijzers. De directeur zal de gevangenen in willekeurige volgorde de kamer binnenlaten, en elke gevangene moet dan de uurwijzer met precies drie uren verplaatsen (in de richting die hij/zij wil). Het spel blijft duren totdat een gevangene naar de directeur stapt met de melding dat alle gevangenen ten minste één keer aan de beurt zijn geweest. Heeft hij/zij gelijk, dan worden de gevangenen vrijgelaten. Anders worden ze zonder meer terechtgesteld! De volgorde waarop de gevangenen de kamer in moeten is willekeurig. Op lange termijn zullen alle gevangenen echter gemiddeld even vaak naar de kamer moeten. Voor ze er aan beginnen mogen de gevangenen overleggen. Eens het spel begint niet meer. Op de stilstaande ouderwetse klok na kunnen ze op geen elke manier met elkaar communiceren. Kunnen de 100 wiskundig begaafde pbeërs hun hachje redden? En zo ja, hoe?
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 10 januari 2010 om 18:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() O ja... zeker wel. Na een minuut hangt die irritante vlieg plat tegen de muur en moet ik enkel nog met Xeno afspreken welke cipier nen boek kaarten wil binnenbrengen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
|
![]() Laat dan je vuurwapens wel thuis he.
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een boek kaarten moet je in de gevangenis kopen van de kantinlijst, en het kost maar iets duurder als in de winkel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Soit... Ik denk dat ik u toch nen toffe zou vinden als ik al eens in de cel moet zitten. Ik heb heeeeeeeeeeele kleine tetjes, dus dat helpt al.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voila... dienen boek kaarten nog en vergeet een zekere vlieg niet tegen de muur te plakken. Ik help mee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik van die honderd was, zou ik die directeur zot maken met die wijzerkes en altijd eerst drie uur met de wijzers mee verschuiven, de volgende drie uur terug (dus in oorspronkelijke staat), dan weer drie uur verder, drie uur terug... En dat een tijdje volhouden tot die directeur dat zo moe is als koude pap. Na verloop van tijd weet die directeur dat toch niet meer. En als er dan eentje zegt dat iedereen geweest is, wie gaat hem tegenspreken?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sorry, typefout. De pbeërs zijn met 98. Citaat:
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 10 januari 2010 om 19:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
|
![]() Citaat:
Daar staat zo ferm persies plebeërs eh. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Best gijzelen. Want, stel dat er toch nog ergens smurfen rondhangen en we hebben die pippo dood gedaan, dan gaan die smurfen durven schieten. Gijzelen we de directeur, misschien niet. Tenzij we het wapenarsenaal hebben kunnen plunderen...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach, zie daar hebben we het al. "Beschermd door honderden gemene en bewapende kerels"... Dan zit er voor die wiskundig begaafde plebejers niets anders op dan de hulp van PBL-RKT in te roepen, want die wiskundig begaafde plebejers zoeken naar een sluitende oplossing, terwijl PBL-RKT'ers zullen zoeken naar een definitieve oplossing.
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe vaak trekt gij een proper onderbroek aan per dag misschien? Nog niet zindelijk ofzo? Kan, he, kan....
![]() |
![]() |