Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 februari 2010, 12:16   #101
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dat er "ook" brave mensen tussen zitten, dat zou er nog maar aan ontbreken!
Hun maatschappij ligt echter onder de knoet van hun islam en zijn 7de eeuwse principes!
Kijk naar wat er nu weer in Turkijë aan het gebeuren is: voor sommigen geen islamstaat meer en toch...
De generaals en het leger dat probeert de islamfundi's en Erdogan aan banden te leggen worden opgepakt en gevangengezet, en allah weet wat er nog zoal zal volgen!
Dat land kan in een paar maanden weer helemaal omgetoverd zijn in een soort Iran! En hier moeten we ervoor zorgen dat ze zo rap mogelijk bij "Europa" geraken, zo krijgt de islam hier meteen ook nog meer zoniet alles te zeggen binnenkort!
Zoals Dhr. Wim Van Rooy gisteren betoogde zijn er uiteraard een pak 'brave' moslims, het tegendeel zou pas echt surrealistisch zijn ! Onderzoek wees uit dat er van de mondiale populatie van 1,4 miljard moslims, 93 % 'brave' moslims zijn zonder een hang naar het fundamentalisme van hun geloof. Toch is dit een nog schrikbarend cijfer, daar de andere 7 % zich blijkbaar wel achter de Taliban en de Osama's van deze wereld kan scharen. Wat betekent dat 91 miljoen mensen op deze aardbol potentiële fundi's zijn, die geen graten zien in o.a. terrorisme en vervolging van andersgelovigen om hun geloofsdoelen te bereiken. Uiteraard zijn deze 91 miljoen niet allemaal 'bommenleggers', maar het zegt wel iets over 'de reserve' waaruit men kan recruteren.

En zelfs, zo ging Van Rooy verder, als we met zoveel 'brave' moslims te maken hebben vormen zij nog een passief gevaar. Hij vergeleek dit enigzins gewaagd met de nazi's in het Duitsland van de jaren 1930. Ook daar werd slechts minder dan 10 % na Hitler's aantrede lid van de Nazipartij of de SS. De grote massa bleef echter passief en ondernam niets om de extreem-rechtse opmars tegen te houden. Slechts 3 �* 4 % van de mensen werd actief dissident. Deze cijfers trekt Van Rooy door naar de actuele moslimproblematiek. Net zoals in Nazi-Duitsland wordt het 'moedige' kransje van dissidenten bedreigd, uitgesloten en vervolgd. De grote massa laat de fanatici begaan. We kunnen daaruit concluderen dat inertie en passiviteit tegenover fanatieke stromingen een even nefaste uitwerking op de maatschappij hebben dan de actieve deelname aan deze uitwassen zelf.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2010, 17:26   #102
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En dat zal natuurlijk allemaal in de linkse dovemansoren vallen...
Wat niet past in hun kraam, daar echten ze geen geloof en geen aandacht aan.
Het zal een nieuwe multiculwereld worden, punt amen en uit.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2010, 17:41   #103
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Zoals Dhr. Wim Van Rooy gisteren betoogde zijn er uiteraard een pak 'brave' moslims, het tegendeel zou pas echt surrealistisch zijn ! Onderzoek wees uit dat er van de mondiale populatie van 1,4 miljard moslims, 93 % 'brave' moslims zijn zonder een hang naar het fundamentalisme van hun geloof. Toch is dit een nog schrikbarend cijfer, daar de andere 7 % zich blijkbaar wel achter de Taliban en de Osama's van deze wereld kan scharen. Wat betekent dat 91 miljoen mensen op deze aardbol potentiële fundi's zijn, die geen graten zien in o.a. terrorisme en vervolging van andersgelovigen om hun geloofsdoelen te bereiken. Uiteraard zijn deze 91 miljoen niet allemaal 'bommenleggers', maar het zegt wel iets over 'de reserve' waaruit men kan recruteren.
Uit welk onderzoek komen die cijfers? Trouwens, je kan zulke cijfers ook niet zomaar doortrekken naar de Europese of Belgische context: het valt te verwachten dat bijv. de Afghaanse, Saudische, Pakistaanse of Iraans bevolking alleen al een groot deel van die 91 miljoen uitmaken. Daar kunnen de 'poco linksen' in België zeer weinig aan doen. Integendeel: zowel het optreden van de Russen als dat van de NAVO in Afghanistan bewijst exact het tegendeel. Ik blijf bij mijn mening dat als het hier zou stikken van de potentiële terroristen, het in Europa en de VS aanslagen zou regenen.

Citaat:
En zelfs, zo ging Van Rooy verder, als we met zoveel 'brave' moslims te maken hebben vormen zij nog een passief gevaar. Hij vergeleek dit enigzins gewaagd met de nazi's in het Duitsland van de jaren 1930. Ook daar werd slechts minder dan 10 % na Hitler's aantrede lid van de Nazipartij of de SS. De grote massa bleef echter passief en ondernam niets om de extreem-rechtse opmars tegen te houden. Slechts 3 �* 4 % van de mensen werd actief dissident. Deze cijfers trekt Van Rooy door naar de actuele moslimproblematiek. Net zoals in Nazi-Duitsland wordt het 'moedige' kransje van dissidenten bedreigd, uitgesloten en vervolgd. De grote massa laat de fanatici begaan. We kunnen daaruit concluderen dat inertie en passiviteit tegenover fanatieke stromingen een even nefaste uitwerking op de maatschappij hebben dan de actieve deelname aan deze uitwassen zelf.
Alleen is de context van vandaag in geen enkel opzicht te vergelijken met de jaren '30. Allez, die redenering hoor ik toch steevast wanneer iemand het verband legt tussen extreem-rechts en de nazi's. Zeer terecht trouwens: beide situaties zijn niet te vergelijken. Maar dat geldt dan ook als het gaat om de moslimfundi's.

Ik zal nu wel weer een pocolinkse en multiculler genoemd worden, maar dat heb ik er graag voor over.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2010, 01:10   #104
Steve_M

Standaard

Om dat cijfer van 91 miljoen potentiële terroristen (waarvan ik nog steeds geen idee heb hoe je dat zou berekenen) in perspectief te plaatsen, de bevolkingsaantallen van enkele staten waarvan we mogen aannemen dat er nogal wat fundamentalisten wonen:

Pakistan: 176.242.949 (95% moslims)
Iran: 66.429.284 (89% sjiiten, 9% soennieten)
Afghanistan: 33.609.937
Irak: 28.945.657 (96% moslims)
S.-A.: 28,686,633
Jemen: 23.822.783

Enzovoort, enzovoort.
Oud 26 februari 2010, 15:18   #105
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Om dat cijfer van 91 miljoen potentiële terroristen (waarvan ik nog steeds geen idee heb hoe je dat zou berekenen) in perspectief te plaatsen, de bevolkingsaantallen van enkele staten waarvan we mogen aannemen dat er nogal wat fundamentalisten wonen:

Pakistan: 176.242.949 (95% moslims)
Iran: 66.429.284 (89% sjiiten, 9% soennieten)
Afghanistan: 33.609.937
Irak: 28.945.657 (96% moslims)
S.-A.: 28,686,633
Jemen: 23.822.783

Enzovoort, enzovoort.
Die moslimfundi's uit die landen blijven heus niet binnen hun grenzen, hoor ! Zij worden daar in kampen opgeleid en verspreiden dan hun gedachtengoed over de aardbol. Liefst in gebieden die nog te islamiseren vallen. De grootste extremisten van die groep gaan dan ook effectief aanslagen plegen.

Overigens, tenzij je de jongste tien jaar op Mars hebt vertoefd, weet je dat aanslagen van moslimextremisten een groot (potentieel) gevaar vormen voor de USA en West-Europa. Of zijn we 9/11, Madrid en Londen plots vergeten? En hoeveel ontelbare plannen voor aanslagen in steden en op lijnvluchten zijn in tussentijd al verijdeld? Als ze nog wat beter georganiseerd geraken dan zullen er meer van die nu nog klungelachtige pogingen lukken. Het doel van deze terreurdaden is duidelijk: zoveel mogelijk de staat ontwrichten, de bestaande westerse structuren uit balans doen gaan en vooral het creeëren van angst onder de bevolking (in dat laatste slagen ze overigens al goed in). Op termijn wordt dan het pad geëffend voor hun instituten en de jurisdictie van de Sharia.

Om het internationale terrorisme tegen te werken moeten we zien dat de financieringsbronnen ervan opdrogen. Vermits het algemeen geweten is dat het huidige moslimextremisme vooral vanuit het Arabisch Schiereiland verspreid heeft en zich nog verder aan het verspreiden is, moet men de financieën doen opdrogen die aan de basis liggen van het fundamentalisme. En dit geld wordt op de eerste plaats bekomen door de oliehandel. Als we morgen met zijn allen beslissen geen olieproducten of afgeleiden te verbruiken, dan is het Arabisch Schiereiland niets meer waard (tenzij enkele vijgenbomen) en dan zal ook het goed georganiseerde internationaal terrorsime in elkaar stuiken. uiteraard besef ik maar al te goed dat het afzweren van olie niet voor morgen is en zelfs niet voor de eerste dertig jaar. Tegen dan zal het te laat zijn en is de islam te ver in de westerse wereld doorgedrongen.
Oud 26 februari 2010, 15:23   #106
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Uit welk onderzoek komen die cijfers?

Alleen is de context van vandaag in geen enkel opzicht te vergelijken met de jaren '30. Allez, die redenering hoor ik toch steevast wanneer iemand het verband legt tussen extreem-rechts en de nazi's. Zeer terecht trouwens: beide situaties zijn niet te vergelijken. Maar dat geldt dan ook als het gaat om de moslimfundi's.

Ik zal nu wel weer een pocolinkse en multiculler genoemd worden, maar dat heb ik er graag voor over.
Ten eerste: die cijfers komen uit het boek 'De malaise van de multiculturaliteit' van Wim Van Rooy. In de lezing verklaarde hij dat ze onderzocht werden door een (voormalige) islamitische intellectueel. Van een vrij onbevooroordeelde bron dus. Voor de precieze gegevens zal je het boek eens moeten raadplegen.

Ten tweede: ineens beweren de poco's (waar ik u gemakkelijkheidshalve eventjes bij reken) weer dat we geen rekening moeten houden met de geschiedenis en hetegene in de jaren 1930 gebeurd is? Waarom doen ze dit dan steeds wel als het over extreem-rechtse groeperingen gaat, zoals bijvoorbeeld 'Blood and Honour' of het amateuristische 'Bloed, Bodem, Eer en Trouw'? De zelfverklaarde liefhebbers van de multicul werken blijkbaar graag met twee maten en twee gewichten, niet erg wetenschappelijk dus. Maar ja, dat wisten we helaas al.
Oud 26 februari 2010, 16:53   #107
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

De stand van vandaag:

Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2010, 17:21   #108
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
De stand van vandaag:

SLIK
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2010, 18:17   #109
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Ten tweede: ineens beweren de poco's (waar ik u gemakkelijkheidshalve eventjes bij reken) weer dat we geen rekening moeten houden met de geschiedenis en hetegene in de jaren 1930 gebeurd is? Waarom doen ze dit dan steeds wel als het over extreem-rechtse groeperingen gaat, zoals bijvoorbeeld 'Blood and Honour' of het amateuristische 'Bloed, Bodem, Eer en Trouw'? De zelfverklaarde liefhebbers van de multicul werken blijkbaar graag met twee maten en twee gewichten, niet erg wetenschappelijk dus. Maar ja, dat wisten we helaas al.
Ik heb nooit geschreven dat we geen rekening moeten houden met de geschiedenis en hetgeen er in de jaren 1930 gebeurd is. Ik heb alleen geschreven dat de situatie vandaag niet met de situatie van de jaren 1930 te vergelijken is en dat je er derhalve niet zomaar kan van uitgaan dat hetzelfde zal gebeuren.

Daarnaast heb ik ook geschreven dat ik de vergelijking tussen rechts en de nazi's onnozel vind, exact het omgekeerde dus van wat je "links" (om het even gemakkelijk te houden) verwijt:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M
Zeer terecht trouwens: beide situaties zijn niet te vergelijken. Maar dat geldt dan ook als het gaat om de moslimfundi's.
Als het om extreemrechtse groeperingen gaat die openlijk neo-nazi's zijn, dan lijkt het me nogal moeilijk de link niet te leggen. Zelfs dan nog, je mag gerust grasduinen in andere draden: ik vind niet dat zulke groeperingen moeten verboden worden (zolang ze binnen de wet blijven): ze zijn bijzonder vermakelijk en vormen allerminst een bedreiging, net door die andere maatschappelijke context.
Oud 27 februari 2010, 17:42   #110
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit geschreven dat we geen rekening moeten houden met de geschiedenis en hetgeen er in de jaren 1930 gebeurd is. Ik heb alleen geschreven dat de situatie vandaag niet met de situatie van de jaren 1930 te vergelijken is en dat je er derhalve niet zomaar kan van uitgaan dat hetzelfde zal gebeuren.

Daarnaast heb ik ook geschreven dat ik de vergelijking tussen rechts en de nazi's onnozel vind, exact het omgekeerde dus van wat je "links" (om het even gemakkelijk te houden) verwijt:

Als het om extreemrechtse groeperingen gaat die openlijk neo-nazi's zijn, dan lijkt het me nogal moeilijk de link niet te leggen. Zelfs dan nog, je mag gerust grasduinen in andere draden: ik vind niet dat zulke groeperingen moeten verboden worden (zolang ze binnen de wet blijven): ze zijn bijzonder vermakelijk en vormen allerminst een bedreiging, net door die andere maatschappelijke context.
"De geschiedenis herhaalt zich l'Histoire se répète"... heeft een geschiedkundige al een tijdje geleden laten weten...
Op school leert /leerde men: waarom hebben we geschiedenislessen? Om uit de gebeurtenissen van het verleden lessen te leren voor het heden en de toekomst. Om beter bepaalde hedendaagse situaties te begrijpen door uit te zoeken vanuit het verleden wat er aan vooraf is gegaan! Enz, enz...
Toch geen zo'n dwaze beweringen, zou ik zeggen!

Trouwens, is de profeet en de islam ook niet iets dat reeds dateert vanuit een redelijk ver verleden? En toch lopen er zoveel mensen diegenen die dat gebruiken om zichzelf macht te geven die lieden achterna!
Het christendom heeft er ook lange tijd over gedaan om te zijn wat het nu nog is: niet veel. Lege kerken.
Hier en daar is er nog wel een leperd, zoals de "predikanten" in USA die via het rondbazuinen van de naam "van de Heer" een hoop volk bij elkaar krijgt die dan zorgt voor zijn inkomsten, maar bon...

Die neo-nazi's, kaalgeschoren jongeren van het "blanke type"... hebben die veel kennis over hetgeen er zich in die tijd allemaal heeft afgespeeld? Dat betwijfel ik... Het is meer een domme stoerdoenerij en een manier om zich tegen de gemeenschap af te zetten door iets te doen of te zeggen of te tonen waarvan ze weten dat de meeste mensen er een hekel aan hebben.
Wie gelooft er nu dat die zo gevaarlijk zijn als bvb onze islam-fanatici?
Veel neo-nazis die zichzelf hebben opgeblazen voor de goede zaak, of aanslagen hebben gepleegd met veel doden en gewonden als resultaat,ik ken er geen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be