Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 februari 2010, 01:17   #101
Punk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Ik ben voor de vrijheid om te dragen wat men wil maar een boerka is in tegenspraak met het verbod om onherkenbaar of vermomd op straat rond te lopen.
Dat laatste legt meer gewicht in de schaal en derhalve ben ik voor een verbod op de boerka. Al is dat een non-issue want 1) ze zijn de facto verboden aangezien je niet onherkenbaar mag rondlopen en 2) er nauwelijks vrouwen in boerka's rondlopen.
Op de pasfoto mag ik niet met een klak opstaan maar met een hoefddoek is geen probleem,goed bezig.
Dit is regelrechte schande en evenzeer discriminatie.

In hun huis doen ze en dragen ze wat ze willen maar als men op bepaalde werken of in het parlement ofzo er een neutraliteit moet zijn dan er geen hoefddoek thuis en dat mens zat er alleen maar om fdw te provoceren maar daar zijn ze natuurlijk goed in, wauw, de nieuwe generatie en tzijn belgen??Valt maar weinig aan te merken toch.Integendeel,ze zijn hier geboren en das dan ook alles.

Laatst gewijzigd door Punk : 11 februari 2010 om 01:26.
Punk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2010, 01:21   #102
Punk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Er stonden waarschijnlijk geen punten op het agenda waarmee FDW kon in de pers komen.
Dan maar eens rondkoekeloeren in de zaal waar iets te rapen valt.
Het vlaams belang zijn degene die zowat het meeste actief zijn in het parlement dus we zullen maar snel zwijgen.
En het ware gelaat van nv-a zoals ik al zelf ook heb aangetoond; als het erop aan komt dan zie je het wel.

Zoals ik al heb aangehaald ze ook pro subsidies voor moskeeen zijn enz....
Oud 11 februari 2010, 01:33   #103
Punk
Banneling

Standaard

Gesluierde vrouw bij CGKR
Eerder op de dag was er ook al commotie rond Fatima Zibouh, de gesluierde vrouw die bestuurslid wordt bij het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding.
Oud 11 februari 2010, 02:07   #104
captain jack
Gouverneur

captain jack's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Punk Bekijk bericht
Het vlaams belang zijn degene die zowat het meeste actief zijn in het parlement dus we zullen maar snel zwijgen.
En het ware gelaat van nv-a zoals ik al zelf ook heb aangetoond; als het erop aan komt dan zie je het wel.

Zoals ik al heb aangehaald ze ook pro subsidies voor moskeeen zijn enz....
Schandalig, het zou allemaal verborgen in garages moeten gebeuren
captain jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2010, 02:35   #105
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Of in zijne blote
Right , ermmmm , alsoleft
m.a.w. 2

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2010, 02:40   #106
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Punk Bekijk bericht
Gesluierde vrouw bij CGKR
http://images.google.com/images?hl=n...gbv=2&aq=f&oq=

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2010, 07:04   #107
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht

... het blijft natuurlijk tragisch dat de oppositieleider in het parlement, omringd door dieven, leugenaars, zelfverrijkers, en nepotisten, zich tot de publieke tribune wendt om zich met het hoofddeksel van een vrouw te bemoeien.

...
Dat mag wel eens herhaald worden.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2010, 07:48   #108
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dat mag wel eens herhaald worden.
Peumans is een lafaard. Zelf vindt hij , zijn partij en alle andere partijen de hoofddoek een symbool van de onderdrukking van de vrouw binnen de islam, maar als het moment zich voordoet daarover een opmerking te maken die er zou kunnen toe doen ,houdt hij zijne kak in. De angsthaas, de lafbek .
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2010, 08:07   #109
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er zijn er ondertussen genoeg die het opgezocht hebben . Volgens het reglement geldt er op de tribunes neutraliteit. Zelfs indien het Peumans niet zou storen, dient hij nog steeds het reglement toe te passen en de vrouw in kwestie had hij bijgevolg van de tribunes moeten laten verwijderen. Maar vermits hij blijkbaar een lafbek is.
Oud 11 februari 2010, 08:33   #110
Tick
Lokaal Raadslid

Tick's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
ffffffff, problemen zijn die kranten ... hoor genoeg van die praat.
Ik vermoed dat dit een antwoord op mijn post was.

Nu je hebt gelijk, ik kom niet vaak in brussel, net zo min in antwerpen.
Maar ik zie wel de situatie in limburg en vooral de streken van genk, heusden , maasmechelen, en zo meer.
En het feit dat je het afdoet als een fait divers betekend dat je wel degelijk de situatie hier niet kent.

Nu het klopt het zijn merendeel minderjarige kinderen. Echter die komen (liefst) wel uit mederjarige mensen die hun kindertjes ook moeten opvoeden. Tis niet omdat er 14 jarige vandalenstreken uithalen dat we dat maar moeten laten gebeuren of tolereren omdat ze maar 14 zijn. Dan moet je de ouders aanpakken.

Echter ik spreek en zie ook op de werkvloer dat er zich wel degelijk een grote splitsing voordoet tussen de belgen samen met europeese migranten tegenover niet europeese migranten.
Om dit te kunnen constateren moet je echt geen aanhanger van het VB zijn.

Er is trouwens een spreekwoord. Waar rook is, is vuur. En rond moslimmigratie hangt nu eenmaal veel rook. Niet alles zal waar zijn, maar er zullen wel dingen waar zijn en die moeten (liefst gisteren) aangepakt worden.

Maar ik wil ook niet alle verantwoordelijkheid op de moslims steken, er zijn in de loop van jaren (20-30 jaar) veel dingen misgelopen.
Wat ik echter vraag is dat ze onze uitgestoken hand eindelijk eens willen aanvaarden en samen die problemen aan te pakken. Maar ik heb (over het algemeen) de indruk dat ze weigeren dit te doen.
Tick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2010, 08:35   #111
Tick
Lokaal Raadslid

Tick's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Weet dat een non zich niet mag voortplanten.
Dus als gesluierde vrouwen zich niet mogen voortplanten mogen ze hun hoofddoek ophouden. Akkoord?
Tick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2010, 09:13   #112
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

De hoofddoek is een voor vrouwen (enkel voor vrouwen) verplicht symbool van onderwerping.
Onderwerping aan de sharia wel te verstaan.
De sharia die de vrouw niet alleen van haar successie-, juridische, matrimoniële, vrijheidsrechten berooft maar haar tevens degradeert tot onmondig kweeksubject.

Hoe komt het nu dat ik niet verwonderd ben dat er nog zoveel conservatieve achterlijken zijn die openljk ijveren om de moslima onze verworvenheden te ontzeggen.
Is er hier sprake van racisme? Is het electorale waanzin? Haat? Sexisme?

Eén ding staat als een paal boven water: als wij ons met zijn allen vandaag niet bezighouden met het islamitische racisme zal het ilsamitische racisme zich morgen bezighouden met ons.
Oud 11 februari 2010, 09:19   #113
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
De hoofddoek is een voor vrouwen (enkel voor vrouwen) verplicht symbool van onderwerping.
Onderwerping aan de sharia wel te verstaan.
De sharia die de vrouw niet alleen van haar successie-, juridische, matrimoniële, vrijheidsrechten berooft maar haar tevens degradeert tot onmondig kweeksubject.

Hoe komt het nu dat ik niet verwonderd ben dat er nog zoveel conservatieve achterlijken zijn die openljk ijveren om de moslima onze verworvenheden te ontzeggen.
Is er hier sprake van racisme? Is het electorale waanzin? Haat? Sexisme?

Eén ding staat als een paal boven water: als wij ons met zijn allen vandaag niet bezighouden met het islamitische racisme zal het ilsamitische racisme zich morgen bezighouden met ons.

Inderdaad Fieseler. Men moet tolerant zijn . Maar moet men tolerant blijven t.o.v. diegenen die de intolerantie prediken? Ik denk het niet , want dit zou op termijn leiden tot zelfvernietiging en dat kan toch nooit de bedoeling zijn.

Laatst gewijzigd door Pericles : 11 februari 2010 om 09:21.
Oud 11 februari 2010, 09:20   #114
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
2

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2010, 09:43   #115
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Enkele vragen.

Is een hoofddoek nu een religieus symbool (volgens M. van Agitatie in post 54) of slechts een kledingstuk (ook volgens M. van Agitatie in post 14) of is het een middel op hitsige mannen op afstand te houden (eveneens volgens M. van Agitatie in post 47)?

Als het reglement neutraliteit oplegt, is het dan niet normaal dat radicale godsdienstige symbolen zoals een hoofddoek het best vermeden worden?

Indien een man met hoed die hoed dient af te nemen in de publiekstribune, wat geeft en vrouw dan het recht om een hoofddoek aan te laten?

Citaat:
TITEL XI
Orde in het Parlement en op de publiekstribunes
Artikel 100
1. Het toezicht op de orde in het Parlement berust bij het Parlement. Het wordt in naam van het Parlement uitgeoefend door de parlementsvoorzitter, die de nodige bevelen geeft aan de parlementswacht met dienst.
2. Gedurende de vergadering moeten de toehoorders in de publiekstribunes neerzitten en het stilzwijgen in acht nemen. Het is hun verboden enig teken van goed- of afkeuring te geven. Wie de orde verstoort wordt, op aangeven van de voorzitter van de vergadering, onmiddellijk door de parlementswacht uit de publiekstribunes verwijderd en wordt, op aangeven van de parlementsvoorzitter, voor de bevoegde overheid geleid.
Ik lees in de media dat de vrouw heeft liggen roepen ter verdediging. Lijkt me een inbreuk op het reglement hierboven in het vet aangegeven. De voorzitter van het parlement snoert in tegenstelling tot wat het reglement voorschrijft iemand de mond die democratisch verkozen is in plaats van iemand die eerst met een hoofddoek komt provoceren en daarna bij berisping de orde verstoort en bijgevolg het reglement overtreedt.

Waarom gaat links, progressief Vlaanderen altijd zo in de aanval ter verdediging van de islam, terwijl een katholiek individu niet snel genoeg kan afgebrand worden? Moest Monsigneur Léonard met zijn gevolg het Vlaams parlement bezoeken en plaats nemen in de publiekstribune en een sp.a'er of een Groene zou zich hier aan storen (bijvoorbeeld door zijn terechte uitspraken betreffende homofilie) en die politici zouden aan Peumans vragen om Léonard te laten opstappen, dan zou het hier een heel andere discussie zijn. Dus wat maakt de islam zoveel beter dan het katholieke geloof?
Oud 11 februari 2010, 10:11   #116
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
Sorry dat ik het zeg, maar ik heb me kapotgelachen om die ouwe vent
Oud 11 februari 2010, 10:17   #117
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen Bekijk bericht
Ik heb een serieus probleem met deze uitleg.
In België is een vrouw per definitie niet 'available' tenzij ze zelf aangeeft dat ze dat wel is.
Daar hebben wij geen kopvod voor nodig. De autochtone man is beschaafd genoeg (een aantal perverten, die nadien toch zwaar veroordeeld worden, niet in rekening genomen) om dit te erkennen.

Ongewenste avances zijn in België exact d�*t: ongewenst en bijgevolg strafbaar. Onze vrouwen hoéven dat niet aan te geven, dat ze daarvoor niet zouden openstaan...

Bij ons is een vrouw nu eenmaal geen lustobject, zoals jij duidelijk aangeeft dat het in uw cultuur blijkbaar wel zo is.
Bij ons is een vrouw gelijk aan de man en zij heeft geen duidelijke klederdracht nodig om hitsige mannen van zich af te houden... tenzij ze met moslims in aanraking komt!
2
I say!
Oud 11 februari 2010, 10:18   #118
Kapitein Nemo
Provinciaal Statenlid

Kapitein Nemo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Als het reglement neutraliteit oplegt, is het dan niet normaal dat radicale godsdienstige symbolen zoals een hoofddoek het best vermeden worden?

Indien een man met hoed die hoed dient af te nemen in de publiekstribune, wat geeft en vrouw dan het recht om een hoofddoek aan te laten?
Moet een man zijn hoed afnemen in de publiekstribune? Lijkt me eigenaardig.

Citaat:
Citaat:
TITEL XI
Orde in het Parlement en op de publiekstribunes
Artikel 100
1. Het toezicht op de orde in het Parlement berust bij het Parlement. Het wordt in naam van het Parlement uitgeoefend door de parlementsvoorzitter, die de nodige bevelen geeft aan de parlementswacht met dienst.
2. Gedurende de vergadering moeten de toehoorders in de publiekstribunes neerzitten en het stilzwijgen in acht nemen. Het is hun verboden enig teken van goed- of afkeuring te geven. Wie de orde verstoort wordt, op aangeven van de voorzitter van de vergadering, onmiddellijk door de parlementswacht uit de publiekstribunes verwijderd en wordt, op aangeven van de parlementsvoorzitter, voor de bevoegde overheid geleid.
Als ik het reglement zo lees, doet die vrouw niets verkeerd. Geeft die vrouw dan haar goed- of afkeuring te kennen door een hoofddoek te dragen? Ik denk het niet.

Citaat:
Ik lees in de media dat de vrouw heeft liggen roepen ter verdediging. Lijkt me een inbreuk op het reglement hierboven in het vet aangegeven. De voorzitter van het parlement snoert in tegenstelling tot wat het reglement voorschrijft iemand de mond die democratisch verkozen is in plaats van iemand die eerst met een hoofddoek komt provoceren en daarna bij berisping de orde verstoort en bijgevolg het reglement overtreedt.
Als ik iemand hoor zeggen dat ik uit de zaal verwijderd moet worden, houd ik mijn mond ook niet, hoor.

Citaat:
Waarom gaat links, progressief Vlaanderen altijd zo in de aanval ter verdediging van de islam, terwijl een katholiek individu niet snel genoeg kan afgebrand worden? Moest Monsigneur Léonard met zijn gevolg het Vlaams parlement bezoeken en plaats nemen in de publiekstribune en een sp.a'er of een Groene zou zich hier aan storen (bijvoorbeeld door zijn terechte uitspraken betreffende homofilie) en die politici zouden aan Peumans vragen om Léonard te laten opstappen, dan zou het hier een heel andere discussie zijn. Dus wat maakt de islam zoveel beter dan het katholieke geloof?
Het is inderdaad verbazend dat een reactionaire godsdienst als de islam - afijn, welke godsdienst is dat niet? - op zoveel vergoelijking van de linkerzijde kan rekenen, maar dat is een andere discussie.

Laatst gewijzigd door Kapitein Nemo : 11 februari 2010 om 10:24.
Kapitein Nemo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2010, 10:20   #119
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Akkoord.
Citaat:
Indien jouw informatie juist is had Peumans moeten ingrijpen en de vrouw laten verwijderen. Maar in feite gaat het het om een vrij onbenullig incident. De topicstarter weet dat ook. Zijn enige bedoeling was een wig te drijven tussen het VB en de N-VA. Aan de reactie's te zien van sommigen is hij daar zeer goed in geslaagd. Wanneer gaat die onzin eens ophouden?

Laatst gewijzigd door robert t : 11 februari 2010 om 10:21.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2010, 10:29   #120
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Inderdaad Fieseler. Men moet tolerant zijn . Maar moet men tolerant blijven t.o.v. diegenen die de intolerantie prediken? Ik denk het niet , want dit zou op termijn leiden tot zelfvernietiging en dat kan toch nooit de bedoeling zijn.
Citaat:
diegenen die de intolerantie prediken
zijn al jaren de blokkers.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be