Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 maart 2010, 09:29   #101
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD Bekijk bericht
Opnieuw krijg ik een brief van een student in mijn brievenbus.

Zij betaalde haar rekening bij Scarlet (eigendom van BELGACOM) te laat wegens het punt dat ze in de blok zat.

Haar maandelijks abonnement is om en beide 25 Euro.
Voor de eerste aanmaning wordt 7.50 Euro aangerekend (dat is meer dan 300 oude Belgische franken).
Voor de tweede durft met maar eventjes 12 euro aan te rekenen (dat is zo goed als 500 Belgische frank)
Dus voor de maandelijkse factuur van 25 euro zijn er inmiddels 19.50 euro aanmaningskosten. LEEST U HET GOED. Wat een afpersing.

En dat bedrijf is niet het enige. Noem maar alle overheidsbedrijven op een rij Belgacom, Telenet, de Vlaamse watermaatschappij, Electrabel, ...

Mijne heren en dames van de regering.

Is het de bedoeling dat Uw overheidsbedrijven, de mensen, die het al zo moeilijk hebben om de eindjes aan elkaar te knopen en soms door onvoorzichtigheid of noodzaak betalingen uitstellen,
nog wat meer uitmelken met hun verborgen exploitatiesystemen ?

Wanneer gaat U eens per wet stellen dat dergelijke wanpraktijken niet mogelijk zijn ?

En het wordt nog leuker. Als de klant niet betaald, komt zij nog op de PREVENTEL vzw lijst, zogenaamd om hem te berschermen. Maar de klant wordt WEL ONTZEGD van bv een internetabonnement, terwijl men in het Europees parlement een debat heeft gevoerd dat het een RECHT IS op communicatie. Dat niemand de toegang tot het internet ontzegd mag worden.

Het wordt dringend tijd dat U eens bepaalde bedrijven aan de oren trekt, en bepaalde beschermingen per wet laat stellen.

Studeren is geen goede uitvlucht.
Tweede aanmaning? Waarom heeft ze niet betaald na de eerste aanmaning?
Is ze vergeten haar GSM te gebruiken?
Heeft ze nooit gehoord van domicilering?

Eigen schuld, dikke bult.
Oud 10 maart 2010, 19:00   #102
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Kijk, je WEET dat er ziekenhuisfacturen aankomen. Als je dan pakweg 3 maand uw brievenbus niet leegt, dan WEET je ook dat het ziekenhuis niet zal kunnen lachen met de onbetaalde facturen.

Het gros van de mensen die zit te fulmineren op de verwijlintresten, zijn mensen met geen greintje verantwoordelijkheidszin.
Dus mag ik helemaal niet meer op reis gaan als ik ziek ben?
Terloops even opmerken dat ze zelf soms maanden wachten met het opsturen van hun factuur.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2010, 21:54   #103
Figy
Schepen

Figy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Niemand verbiedt u om op reis te gaan.
Figy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2010, 22:02   #104
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Figy Bekijk bericht
Niemand verbiedt u om op reis te gaan.
Kunt ge hier ôp antwoorden ?
Citaat:
Vertel mij dan eens hoe ik ziekenhuisfacturen online kan raadplegen en weten wanneer ik die moet betalen.
Daar kunt ge uw medemens beter mee helpen dan met nietszeggende antwoorden.
Oud 11 maart 2010, 04:39   #105
Figy
Schepen

Figy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vertel mij dan eens hoe ik ziekenhuisfacturen online kan raadplegen en weten wanneer ik die moet betalen.
Het topic startte ivm de telecomsector, daar horen ziekenhuizen nog niet bij bij mijn weten. Ik wil hiermee uw vraag niet omzeilen hoor, maar je kan niet van alle sectoren op de hoogte zijn.

Als je ermee geconfronteerd wordt is het dus zowel voor u als voor mij een must om voldoende informatie hieromtrent te vragen.
Oud 11 maart 2010, 05:10   #106
Figy
Schepen

Figy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... met nietszeggende antwoorden.
Hoe kan je een ernstig antwoord geven op een cynische uitlating als:

Citaat:
Ik mag hopen dat die vraag retorisch bedoeld is. Als je deze vraag meent heb ik men bedenkingen in hoeverre je eigenlijk voor rede vatbaar bent.
Oud 11 maart 2010, 07:08   #107
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Terloops even opmerken dat ze zelf soms maanden wachten met het opsturen van hun factuur.
Als je ziek bent mag je inderdaad niet op reis gaan.
Wij moeten bij ziekte, indien we het huis mogen verlaten, op controle te gaan bij een dokter van Gecoli. Indien we het huis niet mogen verlaten, ja dan mag je ook niet weg om op reis te gaan.
Oud 11 maart 2010, 07:11   #108
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kunt ge hier ôp antwoorden ?

Daar kunt ge uw medemens beter mee helpen dan met nietszeggende antwoorden.
Voor alles is er een oplossing.
Je kan iemand vragen die regelmatig je brievenbus en dergelijke leegmaakt om facturen door te sturen, te betalen of contact op te nemen met de schuldeiser. Meestal heb je dertig dagen de tijd om facturen te betalen. Het lijkt me sterk, als je meer dan 30 dagen van huis blijft, je niet zulke maatregelen neemt.
Oud 11 maart 2010, 07:12   #109
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik mag hopen dat die vraag retorisch bedoeld is. Als je deze vraag meent heb ik men bedenkingen in hoeverre je eigenlijk voor rede vatbaar bent.
In hoeverre je eigenlijk ziek bent.
Oud 11 maart 2010, 09:06   #110
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat voor een zielige uitvluchten allemaal. Als je 2 weken op reis gaat dan kan je bij thuiskomst gerust uw facturen betalen, je zal geen factuur EN aanmaning krijgen op die 2 weken. Iets anders beweren is uiteraard dikke zever en alweer een zielige uitvlucht.

Indien u voor langere periodes afwezig bent, moet u maar andere maatregelen treffen. Als u het kan regelen om voor langere periodes op reis te gaan, kan u het ook regelen dat uw facturen tot bij u geraken. Al de rest is alweer een zielige uitvlucht.

Betaal uw facturen en zaag niet.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2010, 12:14   #111
Figy
Schepen

Figy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
In hoeverre je eigenlijk ziek bent.
Het is niet de eerste keer dat ik met zo een uitlating als "Dus mag ik helemaal niet meer op reis gaan als ik ziek ben?" geconfronteerd wordt.

Sommige mensen leggen blijkbaar een link tussen een aanmaningskost en een reisverbod. Deze redenering raakt kant noch wal. Het maakt voor een bedrijf niet uit wat je doet of waar je heen gaat, ze ziet enkel of een factuur betaald is of niet.

Mensen die financiële problemen hebben krijgen ook aanmaningskosten als ze te laat betalen. Mensen die dan voor hun plezier "maandenlang" op reis gaan zouden die dan niet moeten krijgen.

Wat wordt er dan verlangd? Een brief in deze stijl misschien: "Onze excuses dat we u in uw welverdiende vakantie hebben gestoord door het lef te hebben u een factuur op te sturen. Wij schamen ons hier diep voor."
Oud 11 maart 2010, 12:22   #112
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe kan je een ernstig antwoord geven op een cynische uitlating als:

Ik zou je aanraden om een antwoord te bekijken in het licht van de post waarop het slaat. Misschien is het dan duidelijker.
Oud 11 maart 2010, 12:26   #113
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je ziek bent mag je inderdaad niet op reis gaan.
Wij moeten bij ziekte, indien we het huis mogen verlaten, op controle te gaan bij een dokter van Gecoli. Indien we het huis niet mogen verlaten, ja dan mag je ook niet weg om op reis te gaan.
Er zijn nogal wat ziektes waarmee oude mensen het huis mogen verlaten.
Ik denk aan kanker, een nieuwe heup steken enz.
Oud 11 maart 2010, 12:30   #114
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor alles is er een oplossing.
Je kan iemand vragen die regelmatig je brievenbus en dergelijke leegmaakt om facturen door te sturen, te betalen of contact op te nemen met de schuldeiser. Meestal heb je dertig dagen de tijd om facturen te betalen. Het lijkt me sterk, als je meer dan 30 dagen van huis blijft, je niet zulke maatregelen neemt.
Zoals ik reeds schreef heb ik het probleem niet omdat mijn zoon nog thuis woont.
Of dat voor iedereen het geval is durf ik betwijfelen.
Oud 11 maart 2010, 12:35   #115
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet de eerste keer dat ik met zo een uitlating als "Dus mag ik helemaal niet meer op reis gaan als ik ziek ben?" geconfronteerd wordt.

Sommige mensen leggen blijkbaar een link tussen een aanmaningskost en een reisverbod. Deze redenering raakt kant noch wal. Het maakt voor een bedrijf niet uit wat je doet of waar je heen gaat, ze ziet enkel of een factuur betaald is of niet.

Mensen die financiële problemen hebben krijgen ook aanmaningskosten als ze te laat betalen. Mensen die dan voor hun plezier "maandenlang" op reis gaan zouden die dan niet moeten krijgen.

Wat wordt er dan verlangd? Een brief in deze stijl misschien: "Onze excuses dat we u in uw welverdiende vakantie hebben gestoord door het lef te hebben u een factuur op te sturen. Wij schamen ons hier diep voor."
Het zal u misschien ontgaan zijn maar het gaat over buitensporige aanmaningskosten.
En die zullen vooral bij mensen met financiële problemen hard aankomen.
Oud 11 maart 2010, 12:36   #116
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

/10 en zo overschrijven.. de eerste betaling is dus 1.9 euro
Oud 11 maart 2010, 12:39   #117
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het topic startte ivm de telecomsector, daar horen ziekenhuizen nog niet bij bij mijn weten. Ik wil hiermee uw vraag niet omzeilen hoor, maar je kan niet van alle sectoren op de hoogte zijn.

Als je ermee geconfronteerd wordt is het dus zowel voor u als voor mij een must om voldoende informatie hieromtrent te vragen.
De titel was:
Wordt rijk met hoge aanmaningskosten
Oud 11 maart 2010, 12:52   #118
DonQuiSjot
Provinciaal Statenlid

DonQuiSjot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Opnieuw krijg ik een brief van een student in mijn brievenbus.

Zij betaalde haar rekening bij Scarlet (eigendom van BELGACOM) te laat wegens het punt dat ze in de blok zat.

Haar maandelijks abonnement is om en beide 25 Euro.
Voor de eerste aanmaning wordt 7.50 Euro aangerekend (dat is meer dan 300 oude Belgische franken).
Voor de tweede durft met maar eventjes 12 euro aan te rekenen (dat is zo goed als 500 Belgische frank)
Dus voor de maandelijkse factuur van 25 euro zijn er inmiddels 19.50 euro aanmaningskosten. LEEST U HET GOED. Wat een afpersing.

En dat bedrijf is niet het enige. Noem maar alle overheidsbedrijven op een rij Belgacom, Telenet, de Vlaamse watermaatschappij, Electrabel, ...

Mijne heren en dames van de regering.

Is het de bedoeling dat Uw overheidsbedrijven, de mensen, die het al zo moeilijk hebben om de eindjes aan elkaar te knopen en soms door onvoorzichtigheid of noodzaak betalingen uitstellen,
nog wat meer uitmelken met hun verborgen exploitatiesystemen ?

Wanneer gaat U eens per wet stellen dat dergelijke wanpraktijken niet mogelijk zijn ?

En het wordt nog leuker. Als de klant niet betaald, komt zij nog op de PREVENTEL vzw lijst, zogenaamd om hem te berschermen. Maar de klant wordt WEL ONTZEGD van bv een internetabonnement, terwijl men in het Europees parlement een debat heeft gevoerd dat het een RECHT IS op communicatie. Dat niemand de toegang tot het internet ontzegd mag worden.

Het wordt dringend tijd dat U eens bepaalde bedrijven aan de oren trekt, en bepaalde beschermingen per wet laat stellen.
Bovendien sturen ze de herinneringen heel kort, zodat u bijna geen tijd heeft om te betalen/reageren. U moet maar domiciliëren is hun redenatie. Domiciliëren betekent voor mij een multinational toegang geven om eender welk bedrag van mijn rekening te halen.

Vingerwijs niet de regering in de 1e plaats.
En reken er zeker niet op dat zij dit voor u gaan oplossen. Wees niet passief.
Een overheid heeft andere intenties en belangen.

Stuur zelf een gefundeerd protest (per mail, per brief, per fax). Stuur dit ook naar de ombudsdienst.
Plaats het online op een blog bijvoorbeeld, zodat iedereen hier toegang tot heeft. Of op Facebook, zodat meer mensen hier kunnen op reageren.
Het is een kleine moeite, eens u de klantenbrief klaar heeft, copy-paste. En de volgende keren moet u gewoon het bedrag aanpassen...

Idem zo met verkeersboetes. Verdedig u waarom u niet betaalt met gefundeerde redenen.

Mochten we dit allemaal doen voor alles wat fout loopt, het zou een betere wereld zijn.
Laat u horen !

= Wantrouwen van het gezag is de eerste burgerlijke plicht = Psssssttt, pasop, achter je !!! =

www.swingstar.eu

Laatst gewijzigd door DonQuiSjot : 11 maart 2010 om 12:53.
DonQuiSjot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2010, 14:42   #119
Figy
Schepen

Figy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De titel was:
Wordt rijk met hoge aanmaningskosten
Ik heb niet gezegd dat uw vraag off-topic is.

Evenmin verwees ik naar de titel, maar naar een greep uit de inhoud van de eerste post waarop ik reageerde en die was:

Citaat:
Als het hier om een ziekenhuisaanrekening ging had ik niet gereageerd omdat ik niet op de hoogte ben aangaande de betalingsvoorwaarden van die sector. (hout vasthouden)
Oud 11 maart 2010, 14:47   #120
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Wat voor een zielige uitvluchten allemaal. Als je 2 weken op reis gaat dan kan je bij thuiskomst gerust uw facturen betalen, je zal geen factuur EN aanmaning krijgen op die 2 weken. Iets anders beweren is uiteraard dikke zever en alweer een zielige uitvlucht.

Indien u voor langere periodes afwezig bent, moet u maar andere maatregelen treffen. Als u het kan regelen om voor langere periodes op reis te gaan, kan u het ook regelen dat uw facturen tot bij u geraken. Al de rest is alweer een zielige uitvlucht.
Betaal uw facturen en zaag niet.
Nochthans het excuus voor Wickmayer en co om de where-abouts vergeten in te vullen met véél gebleit nadien en een discrete seponeringen van duidelijk geformuleerde sancties..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be