Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2010, 08:06   #101
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-SA Bekijk bericht
Imperium is NIET GELIJK AAN het nastreven van imperialisme.
Imperialisme is het nastreven van een imperium.
Imperialisme is in zichzelf het nastreven van imperialisme uiteraard.

Een imperium brengt imperialisme tot stand, geen enkel imperium wil zichzelf ten onder zie gaan. Het imperium dat niet groeit krimpt (kijk maar naar de VS, altijd in oorlog, kijk maar naar SU, die ineengekrompen IS, kijk maar naar de Asmogendheden in WO II, kijk maar naar Rome).

Het is met andere woorden de voorloper van een geopolitiek PC spelleke.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 19:52   #102
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ja, dat is racisme. Wij zijn het hier eens hoor.
Ok. U had het nogal skeptisch geformuleerd.

Citaat:
De verontwaardiging was niet racistisch, dat bestrijd ik wél. Vergeet niet dat er ook oprechte verontwaardiging is/was als je ''negertjes bij bosjes in mootjes hakt''. De oorzaak is intiemer dan racisme: Een buurman was altijd ''eigen'', nu ineens niet meer.
Dan moet je toch eens Carl Schmitt "Der Nomos der Erde" lezen over het racistische onderscheid tussen Europa en de andere continenten in het ius gentium Europaeum.

Citaat:
Grapjas. U weet best wat ik hiermee bedoel. Fysieke doders zijn altijd agressief, dus ook de nazi's. In dit geval was er een belangrijke uitzondering: De ambtenaar die van 9 tot 5 zijn lijstjes samenstelde, zijn potlood sleep, zijn koffie dronk en zijn stempeltje zette.
De potloodslijpers had je ook in Indonesië tijdens de Nederlandse kolonisatie. Je had zelfs de Droogstoppels die thuis in naam van de Heer en de kapitaalsaccumulatie met toewijding het bloedgeld beheerden.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 20:05   #103
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Imperialisme is het nastreven van een imperium.
Neen, neen, en nog eens neen!

Het imperialisme is niet gelijk aan het imperium! Het imperialisme is er zelfs de negatie van. Imperialisme is de projectie van Soevereiniteit door een natiestaat of stadstaat op niet-burgers die een inferieure status hebben.

Het uitmoorden van de Meliërs door de Atheners was een imperialistische daad b.v. Het imperium behandelt echter de volkeren als gelijken. In het Russische imperium b.v. waren de heersers overigens meestal niet-Russen. Voor het Romeinse Rijk geldt hetzelfde.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 30 maart 2010, 20:32   #104
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht

Het imperialisme is niet gelijk aan het imperium! Het imperialisme is er zelfs de negatie van. Imperialisme is de projectie van Soevereiniteit door een natiestaat of stadstaat op niet-burgers die een inferieure status hebben.

Het uitmoorden van de Meliërs door de Atheners was een imperialistische daad b.v. Het imperium behandelt echter de volkeren als gelijken. In het Russische imperium b.v. waren de heersers overigens meestal niet-Russen. Voor het Romeinse Rijk geldt hetzelfde.
Ik kan mij vergissen, maar was het niet pas onder Caracalla dat elke inwoner van het Romeinse Rijk ook staatsburger werd?
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 21:17   #105
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ik kan mij vergissen, maar was het niet pas onder Caracalla dat elke inwoner van het Romeinse Rijk ook staatsburger werd?
Septimus Severus volgens mij.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 21:18   #106
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Het uitmoorden van de Meliërs door de Atheners was een imperialistische daad
Daarover staat volgens mij nog een interessante discussie in de Politea. Maar het kan zijn dat het ging over de massamoord op een andere stadsstaat.

Laatst gewijzigd door Metternich : 30 maart 2010 om 21:18.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 08:16   #107
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Lijkt mij een zeer specifieke kijk.
Het romeinse rijk is er weldegelijk gekomen door middel van wat jij projectie-imperialisme mag noemen. Sinds het openstellen van de rechten is het uiteenvallen begonnen. quod erat ...

Vandaag kan je dan ook spreken van een moreel imperialisme der democratie. Niet democraten zijn inferieur.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 31 maart 2010 om 08:17.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 19:25   #108
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Het zijn ideaal-types in Weberiaanse zin uiteraard. Noch het imperium, noch het imperialisme bestaan ooit in zuivere vorm.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 14 april 2010, 23:25   #109
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...De holocaust is mede uniek omdat de ontmenselijking (racisme en discriminatie) zich richtte op delen van het eigen volk: Joden, homoseksuelen, zigeuners, gehandicapten, asocialen, chronisch zieken. Tegelijkertijd valt de systematiek en het non-agressieve op. Men moordde niet door een zwaard te trekken en met veel bloedspatten iemands hoofd af te hakken. Nee, nu kon men moorden door een stempeltje of een handtekening te zetten.
Als ik uw stelling goed begrijp, dan is racisme en discriminatie op eigen delen van het volk een reden tot uniciteit(?). Wil dat zeggen dat ditzelfde racisme en discriminatie op andere delen van de bevolking dan geen 'uniciteit' meer vertonen, omdat het nieuwe ervan af is? U huldigt het bestaan van een Holocaust®. De genocide op Palestijnen, Armeniërs, Ieren, Congolezen,... kan volgens uw dus geen holocaust zijn. Er zijn dus volgens u genociden die zwaarder doorwegen dan andere... en dus moeten er ook genocides zijn, die (zeer) licht wegen. Een Palestijns dorp uitmoorden is niet zo erg als een Joods dorp uitmoorden... en de geschiedenis toont aan dat het zelfs ongestraft kan gebeuren. Dit zijn duidelijk twee maten en gewichten. U tracht dit te vergoelijken omdat dit, volgens u, een uniek feit zou zijn. Ik beschouw daarom uw ganse uiteenzetting als weinig ernstig.

Over dat stempeltje zullen we maar zwijgen. Leopold II gebood in augustus 1908 de vernietiging van alle documenten over de Congo Vrijstaat. De verbranding van de documenten vond plaats in de burelen van de Congo Vrijstaat aan de Brederodestraat en duurde een volle 8 dagen. Er mocht geen enkel spoor overblijven. Waren dat voldoende stempels?

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 14 april 2010 om 23:47.
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2010, 23:39   #110
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
...Imperialisme is de projectie van Soevereiniteit door een natiestaat of stadstaat op niet-burgers die een inferieure status hebben.

Imperialisme: Naargelang het politiek milieu heeft men verschillende definities. Hier Wikipedia en de definitie gehanteerd in het onderwijs:

Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie, http://nl.wikipedia.org/wiki/Imperialisme en Werkstuk Geschiedenis - Imperialisme http://www.scholieren.com/werkstukken/411

Imperialisme is het proces waarbij landen hun macht in andere delen van de wereld uit willen breiden door gebieden te veroveren en te beheersen.

Wie een zeer korte definitie wil hebben, kan gaan naar de marxistische visie:
VII. Het imperialisme als bijzonder stadium van het kapitalisme http://www.marxists.org/nederlands/l...rialisme/7.htm

Het imperialisme is het monopolistische stadium van het kapitalisme. (... een nadenkertje!)
Oud 14 april 2010, 23:59   #111
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Als ik uw stelling goed begrijp, dan is racisme en discriminatie op eigen delen van het volk een reden tot uniciteit(?). Wil dat zeggen dat ditzelfde racisme en discriminatie op andere delen van de bevolking dan geen 'uniciteit' meer vertonen, omdat het nieuwe ervan af is? U huldigt het bestaan van een Holocaust®. De genocide op Palestijnen, Armeniërs, Ieren, Congolezen,... kan volgens uw dus geen holocaust zijn. Er zijn dus volgens u genociden die zwaarder doorwegen dan andere... en dus moeten er ook genocides zijn, die (zeer) licht wegen. Een Palestijns dorp uitmoorden is niet zo erg als een Joods dorp uitmoorden... en de geschiedenis toont aan dat het zelfs ongestraft kan gebeuren. Dit zijn duidelijk twee maten en gewichten. U tracht dit te vergoelijken alsof het een uniek feit is. Ik beschouw daarom uw ganse uiteenzetting als weinig ernstig.

Over dat stempeltje zullen we maar zwijgen. Leopold II gebood in augustus 1908 de vernietiging van alle documenten over de Congo Vrijstaat. De verbranding van de documenten vond plaats in de burelen van de Congo Vrijstaat aan de Brederodstraat en duurde een volle 8 dagen. Er mocht geen enkel spoor overblijven. Waren dat voldoende stempels?
Ik weet wel dat het voor sommigen moeilijk te begrijpen is, daarom zal ik het nog een keer - en dan simpeler - proberen uit te leggen.

Al eeuwenlang zijn er stammenoorlogen, waarbij de ene stam de ander probeert uit te roeien of te overheersen. De andere stam kennen we niet zo goed, we voelen ons bedreigd door hen, er ontstaan mythes, vijandelijkheden en uiteindelijk oorlog. De andere kant deugt niet, zijn geen echte mensen, moet vernietigd worden anders vernietigen ze ons. Haat, agressie, doodslag en moord. Dat kan zelfs zo escaleren dat de andere stam volledig moet worden uitgeroeid. Dat is genocide.

De holocaust was geen oorlog tussen verschillende stammen. Delen van het eigen volk werden vernietigd. Niet uit (vermeende) zelfverdediging, niet uit territoriumveroveringsdrang, maar op ideologische basis, klinisch en technocratisch, kil en nagenoeg emotieloos. Dat was voor het eerst en het is één van de redenen om de holocaust uniek te noemen. Een van de vele.

Zeg ik ergens dat de ene genocide erger is dan de andere? Zeker niet. Men zegt dat wij bijvoorbeeld de Armeense genocide officieel geen genocide mogen noemen omdat daarvoor net een paar juridische details ontbreken volgens het internationaal recht. Maar dat gaat over de schuldvraag en wie er precies al dan niet opdracht heeft gegeven. Het was weldegelijk een genocide.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 15 april 2010 om 00:04.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2010, 00:41   #112
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
De holocaust was geen oorlog tussen verschillende stammen. Delen van het eigen volk werden vernietigd. Niet uit (vermeende) zelfverdediging, niet uit territoriumveroveringsdrang, maar op ideologische basis, klinisch en technocratisch, kil en nagenoeg emotieloos. Dat was voor het eerst en het is één van de redenen om de holocaust uniek te noemen. Een van de vele.
In uw uitleg vind ik geen spoor van enige logica. Ook Joden voeren een genocide uit op Palestijnen... (die notabene SEMIETEN zijn EN dus van hetzelfde volk), op ideologische basis, klinisch en technocratisch, kil en volledig emotieloos. Uit uw verklaring moet ik afleiden dat elementen zoals de territoriumdrang en de vermeende zelfverdediging van de zionisten gaan bepalen of het gaat over een Holocaust®. Die stelling is absurd.

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 15 april 2010 om 00:48.
Oud 15 april 2010, 00:49   #113
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
In uw uitleg vind ik geen spoor van enige logica. Ook Joden voeren een genocide uit op Palestijnen... (die notabene SEMIETEN zijn EN dus van hetzelfde volk), op ideologische basis, klinisch en technocratisch, kil en volledig emotieloos. Uit uw verklaring moet ik afleiden dat de territoriumdrang en de vermeende zelfverdediging van de zionisten het enige verschil is in uw vooropgesteld model van Holocaust®. Die stelling is absurd.
Zeker. Daarom heb ik 'm ook niet geuit.

Jean-Pierre, ik heb geen zin in je spelletjes, je stromansargumenten of andere drogredeneringen.
Oud 15 april 2010, 00:53   #114
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Tja... ik wel! Als ge met een theorie afkomt, probeer dan tenminste een stevige basis te vinden. Mijn lievelingstijdsverdrijf bestaat uit 'zionist bashing'... Ge hebt mij juist die gelegenheid gegeven...
Oud 15 april 2010, 00:56   #115
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Tja... ik wel! Als ge met een theorie afkomt, probeer dan tenminste een stevige basis te vinden. Mijn lievelingstijdsverdrijf bestaat uit 'zionist bashing'... Ge hebt mij juist die gelegenheid gegeven...
Ik heb de sterke indruk dat u daar geen speciale gelegenheid voor nodig heeft.
Oud 15 april 2010, 01:13   #116
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
In uw uitleg vind ik geen spoor van enige logica. Ook Joden voeren een genocide uit op Palestijnen... (die notabene SEMIETEN zijn EN dus van hetzelfde volk), op ideologische basis, klinisch en technocratisch, kil en volledig emotieloos. Uit uw verklaring moet ik afleiden dat elementen zoals de territoriumdrang en de vermeende zelfverdediging van de zionisten gaan bepalen of het gaat over een Holocaust®. Die stelling is absurd.

Territoriumsdrang , zelfs in ons Belgieland hebben ze last van deze aandoening . Zoals beesten hun terein afbakenen met urine doen wij het met gezever en haat .

Laatst gewijzigd door Wisord : 15 april 2010 om 01:13.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2010, 11:30   #117
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Territoriumsdrang , zelfs in ons Belgieland hebben ze last van deze aandoening . Zoals beesten hun terein afbakenen met urine doen wij het met gezever en haat .
Wij!?.... toch eventjes wat uitleg erbij aub.

Maar met dat alles wil ik toch terugkomen op het hoofdthema van deze thread. Ik stel vragen over de politieke richting van het Vlaams Belang. Die komen meer en meer uit als verdedigers van zionistische belangen ten nadele van de Vlaams-nationale principes. Grosso modo kan men stellen dat iemand die Vlaams belang stemt, een anti-vreemdelingen partij steunt met wat Vlaamse kanttekeningen. Die verdediging van die professor Cogen is niet zomaar toevallig, maar een deel van gerichte politiek.

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 15 april 2010 om 11:51.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be