![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Conflict? ![]() Is het mijn schuld dat je "slaapdronken" (yeah right ![]() Gisteren concert(free booze) EN nadien gaan shaken tot 5. Fris als een hoentje nu Gebruik je gezond verstand. Mannetjes die hun eigen kroost opvreten heeft gn ENKEL evolutionair voordeel dus ook katers doen dat niet !! Laatst gewijzigd door Cdude : 1 mei 2010 om 10:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En neen, dat is niet jou schuld. Ik roep je enkel en alleen maar op wat minder uitbundig je karakter op mij te zegevieren. Leuk dat jij fris bent, maar ik heb een arbeidsintensief leven met daarbovenop andere huishoudelijke taken. Ik ben dan al eens blij dat ik op mijn gat kan zitten, maar ben dan niet altijd even fris van geest. Ik had inderdaad beter de link niet gelegd in die impulsieve uitlating van mij. Maar het gebeurt wel degelijk dat katers jongskes doodmaken. En zoals ik al zei, ik ben dikwijls op het einde van de week uitgeput, zeker als je dan op zaterdagmorgend wakker gebleit wordt ![]() Als jij dat kortzichtig met mijn cannabis voorliefde wil linken, u doet maar. Ik heb nochtans al meer dan een week niets gerookt, mah bon. Ik roep U nogmaals op, doe wat minder uitbundig want je bent een haartje van mijn black list. En ik ga daar heel consequent met om... dan moet je maar met de rest discussiëren en mij laten voor wat het is.
![]() |
![]() |
#103 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#104 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dan ben ik wel een hele bad boy lol
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Take a chill pill cos u need one. Wat kan mij dat schelen dat ik op je BS lijst kom? IK werk ook en sport bijna dagelijks en de PC gaat niet af voor middernacht so ? Heb al heel mijn leven katten. They don't.Toch niet hun eigen. Laatst gewijzigd door Cdude : 1 mei 2010 om 12:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Allez bij deze dan op mijnen BL of BS in oe taal he, gasje.
En sssht nu maar.
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() U got a PM
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Boe lafaard, smijt het in de groep!
![]() |
#109 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#110 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#111 |
Banneling
|
![]() En zeggen dat er zoveel hartige, smakelijke vleesvervangers zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Jij wil toch niet terug naar de ijstijd? Het lijkt me sterk dat de mens zich nog verder moet ontwikkelen in wreedheid. Die tijd hebben we achter ons gelaten. De mens onderscheidt zich inmiddels van de dieren door kennis van goed en kwaad. Ethiek noemen ze dat. Streven naar het goede. En daarvoor een stukje vlees laten liggen? Ik zie daar niets kwaads in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarom is mijn vleesconsumptie op 10j minstens gehalveerd. vergeleken met wat "we" thuis aten was dus al de helft dus zo slecht doe ik het niet. De vervangers zijn nt te vreten. Ik proef altijd die (schimmel?) bijsmaak. Buurvr is vegetarisch dus ik spreek niet uit onwetendheid of onwil. ![]() Misschien is cellen klonen en weefsel zo groeien wel de oplossing? De ethiek daaromtrend is dan weer een andere zaak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Vreemdeling
|
![]() Natuurlijk is dat dierenmishandeling!
En dan zeker zoals het de dag van vandaag gebeurt, daar kan toch geen twijfel over bestaan?! Kheb hier nog maar weinig argumenten gezien om dat tegen te spreken, buiten een slimmerd die 'dat gebeurt toch ook in de natuur' roept. Grappig hoe men zich op zo'n moment wil spiegelen aan de natuur. Al veel gaan jagen zeker? Voor mij is het heel erg hypocriet vlees te eten en deze industrie te steunen en terwijl te praten over dierenmishandeling. Voor velen is dit een extreme stelling, wat ik kan snappen, maar diertjes redden wegens hun schattige uiterlijk en terwijl elk ander dier die toevallig lekker smaakt en er niet zo schattig uitziet doden om op te eten lijkt me op z'n minst een dubbelzinnige houding. imho! |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Katers bijten in principe kroost van andere katers dood omdat ze zo katinnen sneller vruchtbaar krijgen om hun EIGEN genetisch materiaal door te geven. Dat lijkt nutteloos maar is evolutionair nogal snel te verklaren. Het gedrag zelf zorgt er namelijk voor dat het gedrag wordt doorgegeven. Snap je? Die kater bekommert zich natuurlijk niet om de soort "kat", een debiel misverstand dat soms nog blijft sluimeren Waarom sommige katers hun eigen kroost doodbijten? Misschien omdat ze niet zeker genoeg zijn dat het om hun kroost gaat? Geen idee eigenlijk.
![]() |
![]() |
#117 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Het zal wel even duren voordat de onderzoekskosten (subsidie, ons geld dus) terugverdiend zijn. Het is eigenlijk net zo omslachtig als 10 kilo granen voeren aan de dieren om er vervolgens 1 kilo vlees aan over te houden. En waarom? Omdat de mensen nog steeds denken dat ze vlees nodig hebben. Maar economisch en milieuvriendelijk is het niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De verklaring voor die katers kan zijn dat de drang bij sommige sterker is dan de herkenning idd. Genetische varieteit dus sommige zullen de kittens van een andere kater laten leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij doet ook niet veel sport of fysieke arbeid veronderstel ik? |
|
![]() |
![]() |